Gå til innhold

Noen andre som ikke har Vipps?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe pengerelatert på mobilen. Jeg følger med på sikkerhetsoppdateringer til Android, og det oppdages nye hull for ofte til at jeg synes det er verd å ta sjansen på det. Ja, det går stort sett bra, men det betyr bare at det blir vanskeligere å overbevise banken og rettsvesenet om at ikke det er min feil hvis det skjer.

Anonymkode: d3ab1...f24

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er i tjueårene, men har fortsatt ikke Vipps. Dels fordi jeg ikke føler behovet, dels fordi jeg er redd alle regningene mine plutselig blir samlet der (et familiemedlem opplevde dette). 

Noen andre her?

Anonymkode: 6b453...bda

Har ikke Vipps. Straksbetaling er like raskt og man trenger ikke å dele ut gratis personlig data til DNB da.

Anonymkode: cdce1...f29

  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 29 år som heller ikke har denne appen. Jeg ser ikke behovet. 

Jeg blir sprø hver gang jeg ser ordet Vipps, det er jo feilstavet! 

Anonymkode: df3bf...bab

Sant nok, men en selvfølge å ha Vipps imo. 

Skrevet

Håper du vet det statistisk er minst like risikabelt å benytte PC eller MAC for pengerelaterte innloggingene som mobil? 

Anonymkode: cd949...581

  • Liker 1
Skrevet
7 hours ago, The_Stig said:

Selv min far på over 80 fekk en ny hverdag når han fekk vipps, nå går betaling av giroer og overføring pengegaver som en lek.

Og ingenting et vel enklere en å betale med vipps på dei nettbutikker som tilbyr dette.

Respekterer at mange ikke ønske å prøve eller bruke Vipps, men dere går glipp av en liten forenkling av hverdagen. 

Vi klarte oss uten Vipps tidligere, på samme måte som man kan klare seg med kontanter istedenfor bankkort. Er sikkert også mulig å klare seg uten internett og telefon.

Men alt gjør livet litt enklere, inkludert Vipps😉

Overdriver mye....?

Har mann Vipps, har man konto, nettbank med app og betaligsmulighet. Og strakbetaling.

Kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Anonymkode: cdce1...f29

  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vipps er genialt! Er superfornøyd og jeg er ikke den som prøver ut nye ting først, jeg er veldig skeptisk.

Anonymkode: cbd40...5c2

Jeg synes også det er genialt, bla. er det mye lettere å huske og betale tilbake penger jeg skylder andre, f.eks hvis jeg glemmer bankkortet og må få ei venninne til å betale en vare for meg så kan jeg bare vippse henne beløpet rett etterpå. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Overdriver mye....?

Har mann Vipps, har man konto, nettbank med app og betaligsmulighet. Og strakbetaling.

Kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Anonymkode: cdce1...f29

Du treng ikke konto for å ha Vipps, holder med et kredittkort

Anonymkode: cd949...581

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overdriver mye....?

Har mann Vipps, har man konto, nettbank med app og betaligsmulighet. Og strakbetaling.

Kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Anonymkode: cdce1...f29

Antar du forstod dette også var ment som en klar overdrivelse mht å si at bruker du ikke Vipps, så vil du heller ikke savne det.. Men de fleste som har brukt det vil sjelden gå tilbake.

Jeg er vel videre av den oppfatning at skal man i det hele klare å følge med på den teknologiske utviklingen så gjør man seg en bjørnetjeneste å ikke ta i bruk ny teknologi, og for meg så er det litt bekymringsfullt om personer i 20-års alderen har slike oppfatninger - tenker da på om det er andre og kanskje viktigere teknologier man ikke tar i bruk? 

På min arbeidsplass ser jeg at man starter med å ikke ville endre seg (mht dataprogram, prosedyrer, ny teknologi etc) når man runder 50 år, ikke når man er i 20-åra. Greit nok ar man ikke liker nye ting, men for din egen del så test det ut om ikke annet før du legg det i skuffen, istedenfor å se samfunnet gå ifra det på perrongen.

Anonymkode: cd949...581

  • Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Du treng ikke konto for å ha Vipps, holder med et kredittkort

Anonymkode: cd949...581

Har du et kredittkort må du betale den med. Det betyr at du har en bankkonto. Og da kan du straksbetale - og betale penger til alle som har bank kontoover hele Europa. Uten "Vipps".

Anonymkode: cdce1...f29

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Antar du forstod dette også var ment som en klar overdrivelse mht å si at bruker du ikke Vipps, så vil du heller ikke savne det.. Men de fleste som har brukt det vil sjelden gå tilbake.

Jeg er vel videre av den oppfatning at skal man i det hele klare å følge med på den teknologiske utviklingen så gjør man seg en bjørnetjeneste å ikke ta i bruk ny teknologi, og for meg så er det litt bekymringsfullt om personer i 20-års alderen har slike oppfatninger - tenker da på om det er andre og kanskje viktigere teknologier man ikke tar i bruk? 

På min arbeidsplass ser jeg at man starter med å ikke ville endre seg (mht dataprogram, prosedyrer, ny teknologi etc) når man runder 50 år, ikke når man er i 20-åra. Greit nok ar man ikke liker nye ting, men for din egen del så test det ut om ikke annet før du legg det i skuffen, istedenfor å se samfunnet gå ifra det på perrongen.

Anonymkode: cd949...581

Vipps er ikke " teknologiske utvikling" - det er markedsføring. Derfor påpeker man at straksbetaling gjør samme jobb -  du har det. Kun at det er ikke en merkevare.

Anonymkode: cdce1...f29

  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke vipps, og har ikke behov for det.

Jeg har 3 fullgode betalingsløsninger: bankkort, kontanter, og nettbank, og det er nok for meg.

Hvis bankkort, bankoverføring, eller kontanter ikke er aksepterte betalingsløsninger på et sted, vel da har jeg spart penger den dagen.

For min del handler det ikke om teknologivegring, men at jeg ikke trenger flere lettvinte løsninger for pengebruk.

Anonymkode: 8e31e...459

  • Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar dere vipps?
Ja
Hva er nummeret?
xxxxx
Åja, skal vi se. Ta opp telefonen. Koble seg på nettet. Åpne vipps. Hva var nummeret igjen?
xxxxx
Skal vi se, ja, xxxxy. Men jeg får opp feil navn her
xxxxx
Åja, skal vi se. xxxxx. Der ja
Kan jeg få se kvitteringen på skjermen?
Åja, men jeg lukket jo vipps nå. Skal vi se. Kobler på og åpner vipps. Der
Takk! Neste

Mulig det bare er amatører der jeg pleier å handle altså, men sånn går no dagan på den lokale kiosken i hvert fall.

Anonymkode: 1b20b...167

Virker som du er maks uheldig 😉 Her står nummeret til butikkene på en lapp ved kassa og det tar aldri lenger tid enn kort/kontant. Heller kortere tid.

Anonymkode: deeb9...ee4

Skrevet

Jeg kunne ikke klart meg uten Vipps. Det er helt genialt. 

  • Liker 1
Skrevet

Det er veldig greit hvis man skal spise, gå på kino, kjøpe mat, ta taxi og andre ting hvor en legger ut for de andre. Da kan man enkelt gjøre opp uten å gå inn i nettbanken og skrive inn et langt kontonr(som ikke alle kan utenat) osv.. Folk som insisterer på å være vanskelige og "ikke ha vipps fordi det er unødvendig" synes jeg er litt rart. Jeg bruker det ikke ofte, men det koster meg ingen ting å ha det.

Anonymkode: fcc40...99e

  • Liker 7
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som insisterer på å være vanskelige og "ikke ha vipps fordi det er unødvendig" synes jeg er litt rart. Jeg bruker det ikke ofte, men det koster meg ingen ting å ha det.

Anonymkode: fcc40...99e

Så du kan ikke se at andre kan ha egne grunner (ut over å være vanskelige) for ikke å ha vipps?

Hvis din venninne ikke vil ha vipps fordi hun har en tendens til å bruke mer penger enn planlagt når lettvinte løsninger er tilgjengelige, så synes du det er rart, og at hun gjør seg vanskelig? 

Anonymkode: 8e31e...459

  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du kan ikke se at andre kan ha egne grunner (ut over å være vanskelige) for ikke å ha vipps?

Hvis din venninne ikke vil ha vipps fordi hun har en tendens til å bruke mer penger enn planlagt når lettvinte løsninger er tilgjengelige, så synes du det er rart, og at hun gjør seg vanskelig? 

Anonymkode: 8e31e...459

Jeg kan ikke se noen situasjoner hvor det er enklere å bruke penger på vipps enn ved å dra kortet.

Anonymkode: fcc40...99e

  • Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke se noen situasjoner hvor det er enklere å bruke penger på vipps enn ved å dra kortet.

Anonymkode: fcc40...99e

Men hvis din venninne normalt sett legger igjen kortet hjemme, og tar med seg kontanter til bruk på byen.  Ser du da at det kan bli enklere å bruke mer penger med vipps tilgjengelig?

Er det da ikke mer fornuftig å ikke ha vipps fordi det muliggjør overforbruk for henne? 

Jeg mener i alle fall at det er fornuftig av min venninne å ikke ha vipps fordi hun har en tendens til å spontanhandle,  og bruke mer penger enn planlagt når hun ikke bruker kontanter.

Anonymkode: 8e31e...459

  • Liker 2
Skrevet

Jeg har vipps og bruker det mye. Med ungdommer i hus er det helt genialt. Hvis de plutselig skal i svømmehallen eller lignende og ikke har penger, så kan jeg bare vippse. Er også klassekontakt og må til jul fikk jeg inn penger av 18 stk til juleblomst til læreren, mot 12-13 tidligere (er 22  stk i klassen og frivillig å delta). Også veldig greit om vi er en gjeng ute og spiser. En tar hele regningen, finner ut hva alle skal betale dagen etter og sender et vippskrav. I fjor sommer var vi tre familier på tur sammen og hadde da et vippsoppgjør hvor alle la inn det de betalte for som hørte til fellesen og så regnet vipps ut hvem som skylte hva til hvem. 

Anonymkode: ff12a...f2a

  • Liker 4
Skrevet

Bruker Vipps svært sjeldent, men man taper liksom ingenting på å ha appen liggende på telefonen. Veldig greit for å sende/motta penger fra venner og familie, og enda bedre i forbindelse med kjøp/salg på f.eks Finn.

Anonymkode: d5109...fd3

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis din venninne normalt sett legger igjen kortet hjemme, og tar med seg kontanter til bruk på byen.  Ser du da at det kan bli enklere å bruke mer penger med vipps tilgjengelig?

Er det da ikke mer fornuftig å ikke ha vipps fordi det muliggjør overforbruk for henne? 

Jeg mener i alle fall at det er fornuftig av min venninne å ikke ha vipps fordi hun har en tendens til å spontanhandle,  og bruke mer penger enn planlagt når hun ikke bruker kontanter.

Anonymkode: 8e31e...459

Altså, akkurat som folk aksepterer førerhunder selv om det ikke er lov til å ta med hund inn på senteret, aksepterer man da at folk ikke har vipps når de har en god grunn?

Anonymkode: fcc40...99e

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...