Gå til innhold

AB-tråden ryddet for injurie

Gjest LeiaO

Anbefalte innlegg

Viser til 

Screenshot_20200110-171020_Chrome.thumb.jpg.3403edcd3b6f41c188f04c8bbf26e2df.jpg

Jeg har spurt på privat melding hvorfor min kommentar med offentlig informasjon fra https://www.kartverket.no/eiendom/eiendomsinformasjon/hva-er-tinglyst/ ble slettet. Jeg fikk følgende svar:

Screenshot_20200110-165724_Chrome.thumb.jpg.3fdda562f86e066f3b938ced9b5a191a.jpg

Er det virkelig injuriende å vise til fakta rundt Anne Brith Davidsen sin økonomi,  når hun selv skriver og bruker den i sin markedsføring, jf. https://www.annebrith.no/post/hvordan-når-jeg-mine-mål  og   https://forum.kvinneguiden.no/topic/1283836-eks-blogger-anne-brith-davidsen/?do=findComment&comment=24595270 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, LeiaO skrev:

Viser til 

Screenshot_20200110-171020_Chrome.thumb.jpg.3403edcd3b6f41c188f04c8bbf26e2df.jpg

Jeg har spurt på privat melding hvorfor min kommentar med offentlig informasjon fra https://www.kartverket.no/eiendom/eiendomsinformasjon/hva-er-tinglyst/ ble slettet. Jeg fikk følgende svar:

Screenshot_20200110-165724_Chrome.thumb.jpg.3fdda562f86e066f3b938ced9b5a191a.jpg

Er det virkelig injuriende å vise til fakta rundt Anne Brith Davidsen sin økonomi,  når hun selv skriver og bruker den i sin markedsføring, jf. https://www.annebrith.no/post/hvordan-når-jeg-mine-mål  og   https://forum.kvinneguiden.no/topic/1283836-eks-blogger-anne-brith-davidsen/?do=findComment&comment=24595270 ?

Beklager, jeg laget en tilsvarende tråd samtidig som deg. Syns nemlig også dette er veldig merkelig. Moderator kan jo evt slå de sammen. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Mod skriver at AB ikke har mulighet til å komme med tilsvar. Vel, det har hun da i høyeste grad mulighet til, og har gjort det tidligere. ABD omtaler sin egen økonomi så ofte det finnes passende anledning til det. Utleggsforretningen er offentlig tilgjengelig informasjon, det eneste å ta her er spekulasjonene rundt dette faktumet.

Enig. AB har brukt sin private økonomi i markedsføring for ABIP, og det bør åpne opp for at resten av samfunnet skal kunne diskutere det som ikke stemmer fritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, FruJohansen skrev:

Anne Brith har selv brukt sin økonomiske vellykkethet som både innhold og salgsargumentasjon for sine kurs, som retter seg mor nettopp økonomisk frihet! Det er IKKE injurierende å påpeke offentlig tilgjengelig informasjon som dokumenterer at kurslederens salgspitch ovenfor nye kunder er direkte falsk. 

For øvrig syns jeg innholdet i tråden før det ble slettet viste stor omsorg både for Anne Brith og hennes nærmeste. Jeg leste flere reflekterte innlegg om belastbingen hun nå må oppleve, og selvjustisen i tråden sto i en særstilling i forhold til grafsingen jeg har vært vitne til i andre tråder på Rampelys. Det burde absolutt ha fått stå, det var ingenting hatefullt eller usant som sto i de slettede innleggene, og utgangspunktet for diskusjonen var dokumentert slik reglene krever. 

Dette er jeg helt enig i. Dette var en merkelig vurdering av moderatorene. Offentlig tilgjengelig informasjon kan da ikke være injurierende? Det sier seg jo nesten selv! 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Dette er jeg helt enig i. Dette var en merkelig vurdering av moderatorene. Offentlig tilgjengelig informasjon kan da ikke være injurierende? Det sier seg jo nesten selv! 

Og ihvertfall ikke når vedkommende bruker økonomi som et salgsargument i markedsføringen av alle hennes AS og abip-kurset. Da bør folk få vite hvordan den økonomiske tilstanden hennes er. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Senest nå for ti minutter siden la hun ut et reklameinnlegg på Snapchat, med Januartilbud: For kr 9900,- så vil du lære hvordan hun i løpet av tre år fikk en millionlønn. Vanlig pris 14500,-

Hvordan skal folk bli oppmerksomme på hva som foregår, når vi ikke engang har mulighet til å legge ut offentlig informasjon? 

Selger hun et kurs om å tjene penger, når hun selv ikke klarer å nå egne mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Senest nå for ti minutter siden la hun ut et reklameinnlegg på Snapchat, med Januartilbud: For kr 9900,- så vil du lære hvordan hun i løpet av tre år fikk en millionlønn. Vanlig pris 14500,-

Hvordan skal folk bli oppmerksomme på hva som foregår, når vi ikke engang har mulighet til å legge ut offentlig informasjon? 

Jeg så det og nok en gang bruker hun sin egen økonomi (millionlønn) som argument. Nå kan vi vel i det minste slå fast at tilsvarsretten er til stede?

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også fritt fram for eks-bloggeren å svare på forumet - slik Line Victoria (mener det var henne) gjorde. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EMG skrev:

Det er også fritt fram for eks-bloggeren å svare på forumet - slik Line Victoria (mener det var henne) gjorde. 

Og Mette Ask

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dette noe med den åpenbare linken mellom kg og Anne Brith å gjøre? Les Egmont, tv2

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Hvor mye skal Egmont la seg kneble av ABD? Referat fra podcast  kalles brudd på opphavsrett? Stemmer det at referater er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er på denne linja KG har tenkt å legge seg, bør vel også tråden om Your Mind slettes. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hvor mye skal Egmont la seg kneble av ABD? Referat fra podcast  kalles brudd på opphavsrett? Stemmer det at referater er det? 

Jeg vil ikke kalle det referat heller. Mer en satirisk oppsummering. Helt latterlig at det ble fjernet.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...