Gå til innhold

Hva slags kosttilskudd tar du og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar tran og B-vitaminer.  

Tran fordi jeg spiser for lite fisk. Spiser det til middag 1-2 ganger i uken, men bruker ikke noe fiskepålegg. 

B-vitaminer fordi jeg har fått påvist lavt opptak og trenger tilskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vitamin D 

Fordi jeg har MS og det er eneste beviste  bremse- effekt  i tillegg  til trening og bremsemedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitamin B, C og D.

Magnesium

NAC

Q10

Kollagen

Anonymkode: 1ff82...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
On 1/8/2020 at 11:07 PM, AnonymBruker said:

Takk for at du delte! Jeg føler meg veldig sliten og depressiv, og håper D-vitaminmangel er årsaken.

Anonymkode: fa213...6af

Jeg trodde jeg begynte å bli utbrent eller noe, sov dårlig og orket ingenting en periode, men nå går det oppover. Legen ville sjekke for sikkerhets skyld, og jeg manglet D-vitamin. En kusine hadde vært til legen sin for lenge siden med samme symptomene som jeg hadde, og startet på D-vitamin piller. Legen sa at det var et vanlig problem alle har i alle aldre, og burde ta litt tilskudd i vinterhalvåret for å forebygge mangel, siden sola forsvinner delvis eller helt i store deler av landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm

Sana Sol

Vita arctic oil

Calsium

Jern

Tok kollagen tidligere - byttet det ut med en kopp eller to med kraft om dagen. Tar også litt ekstra vit D i vinterhalvåret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Lily_88 said:

Jeg trodde jeg begynte å bli utbrent eller noe, sov dårlig og orket ingenting en periode, men nå går det oppover. Legen ville sjekke for sikkerhets skyld, og jeg manglet D-vitamin. En kusine hadde vært til legen sin for lenge siden med samme symptomene som jeg hadde, og startet på D-vitamin piller. Legen sa at det var et vanlig problem alle har i alle aldre, og burde ta litt tilskudd i vinterhalvåret for å forebygge mangel, siden sola forsvinner delvis eller helt i store deler av landet...

Ja, legen min sier at alle i Norden burde ta D-vitamin vinterhalvåret

Anonymkode: 9df25...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus

Vitaminbamser fordi jeg ikke er så glad i store tabletter. Dvs vanlige vitaminbamser og D-vitaminbamser, i tillegg til folat og jern (tyggevarianten fra Cevita med c-vitamin). Jeg får i meg ganske mye folat blant annet, men kostholdet mitt er noe labert. Likevel føler jeg dette er nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...