Gå til innhold

Førstegangsprøvere

Noldi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

@vegasus, @Anonymapekatt, @babycodex, @Neutral90

Tusen takk for alle lykkeønskninger og heiarop😁😍 Det er så deilig at jeg føler jeg har fått tilbake den positive innstillingen min igjen, og ikke går rundt og stresser over alle tegn kroppen gir meg og lurer på hva de betyr eller ikke betyr. Vi fikk uansett lagt inn aksjer på mandag og i går, men i dag får vi ikke gjort det ettersom mannen skal levere sædprøve på fredag (mener tid siden siste utløsning måtte være minst 48 timer siden?). Tror uansett vi har sikret oss dersom det har vært eggløsning😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå virker det som mensen er på vei eller akkurat startet. Var iallfall blod i trusa og på papiret når jeg nettopp var på do. Litt skuffende men sånn er det. Dette må jeg nok absolutt snakke med gynekologen om, for nå er det andre gangen jeg har vært sikker på at det har vært eggløsning også kommer mensen etter to dager, og det høres ikke helt lovende ut. Nå har jeg skjønt meg på spoilertagen, så legger ved bilde av eggløsningsslimet så jeg kan vise hvorfor jeg er så sikker på at det var eggløsning. Dette sammen med såre bryster og stikkende smerte i livmorsområdet dagen etter slimet gjorde at jeg egentlig ikke var i tvil. Nå begynner jeg vel bare å bli mer og mer sikker på at lutealfasen min svikter totalt. Jeg kjenner jo som sagt også på tappen kl 12 hver dag, og den samsvarer også med at det var eggløsning for to dager siden, og oppfører seg akkurat som den skal, før den plutselig blir myk igjen to dager etterpå (i dag) og mensen kommer helt ut av det blå.

Spoiler

65D6CAC3-6B1B-41E9-967F-2648007ABF15.thumb.jpeg.ea7cccde62220386aa831a75d5259b2d.jpeg

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så dust da! Er virkelig helt utrolig at du aldri skal få kommet deg noe lenger... absolutt noe å snakke med gynekologen om.

Fascinerende med slimet da! Jeg har aldri sett EL-slim før da jeg ikke har noe selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ligner helt og holdent på EL-slim! Så utrolig rart. Kan det være at du har hatt en liten blødning ifm eggløsning, eller blør du enda og er sikker på mensen? Bare en tanke :) Sender deg en god klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Det der ligner helt og holdent på EL-slim! Så utrolig rart. Kan det være at du har hatt en liten blødning ifm eggløsning, eller blør du enda og er sikker på mensen? Bare en tanke :) Sender deg en god klem ❤️ 

Første gangen dette skjedde var det det jeg trodde, at det kunne være en blødning i forbindelse med eggløsning, men blodprøver avkreftet dette dessverre.. Blør fortsatt, og hendelsesforløpet er helt likt som sist, så jeg er helt sikker på at det er mensen😕 Samtidig er jeg veldig sikker på at det var eggløsning på tirsdag, så må definitivt diskutere dette med gynekologen neste gangen jeg skal dit.

Må bare si det igjen, er så godt å ha deg tilbake @SUPERMIRI❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke helt om du har skrevet noe om det tidligere.. men temper du? Vi har det jo ganske likt begge to med at vi får falsk positiv på EL-tester. Stoler du kun på symptomer eller finner du EL på andre måter? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Blør fortsatt, og hendelsesforløpet er helt likt som sist, så jeg er helt sikker på at det er mensen😕 Samtidig er jeg veldig sikker på at det var eggløsning på tirsdag, så må definitivt diskutere dette med gynekologen neste gangen jeg skal dit.

Nei usj, så kjedelig... Hvor lenge skal dette vare? Får så vondt av deg! Du har virkelig vært tålmodig. For hver opptur kommer liksom en påfølgende nedtur..😅 Jeg unner deg virkelig det beste! ❤️ 

1 time siden, Noldi skrev:

Må bare si det igjen, er så godt å ha deg tilbake @SUPERMIRI❤️

Du er SÅ god! Er godt å være så smått tilbake igjen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Sovia skrev:

Nå husker jeg ikke helt om du har skrevet noe om det tidligere.. men temper du? Vi har det jo ganske likt begge to med at vi får falsk positiv på EL-tester. Stoler du kun på symptomer eller finner du EL på andre måter? 🥰

Jeg har prøvd meg på temping, men aldri klart å følge det opp eller gjøre det riktig, så jeg fortsatte ikke. Jeg kjenner på tappen kl.12 hver dag (ikke når jeg har mensen), og prøver å tolke symptomene. Samtidig skal jeg ikke si at det er 100% sikkert at det har vært eggløsning, gynekologen avkreftet jo egentlig dette ved blodprøvene jeg tok sist. Er egentlig bare magefølelsen min som sier at det er eggløsning, og at det ikke dannes i nærheten av nok progesteron etterpå.

12 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Nei usj, så kjedelig... Hvor lenge skal dette vare? Får så vondt av deg! Du har virkelig vært tålmodig. For hver opptur kommer liksom en påfølgende nedtur..😅 Jeg unner deg virkelig det beste! ❤️ 

Nei en opptur kommer sjeldent alene hos meg virker det som😅 men en dag må det vel snu! 11 dager igjen til jeg får snakket med gyn og sjekket om det blir eggløsning denne gangen, så jeg får holde motet oppe litt til😃❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 3

Første dagen med dobbel dose letrozol i dag! Mannen er litt spent på hvordan det kommer til å gå. Selv følte jeg ikke at jeg hadde så mye bivirkninger sist og følte meg heller ikke så veldig hormonell, men mannen er visst ikke helt enig😶😂 I følge han var jeg ganske mye mer hormonell og kort-luntet enn jeg selv trodde, så jeg får prøve å være mer bevisst på det denne gangen. 

Gynekologtime er bestilt til 2.desember. Da er jeg på CD 14, sammenlignet med CD 10 som jeg var hos gyn sist. Etter å ha hørt erfaringene til flere her inne, spesielt @Elhaym, om at det ikke har vært tydelige tegn til eggløsning på CD 10 ønsket jeg selv å vente til CD 14. Jeg har egentlig ikke diskutert dette med gyn, men CD 10 og 11 er på en lørdag og søndag, og hun har fullbooket liste mandag og tirsdag. Så da ble det fort kontroll på CD 14, som jeg ønsket selv😃 Begynner også på dobbel dose én dag tidligere i syklus enn jeg gjorde på enkel dose, men dette er ikke noe jeg har bestemt selv altså- her har jeg hørt på gyn😁

Ellers har jeg fortsatt på myo-inositol, og begynte med grapefruktkjerneekstrakt i går. Det går også veldig bra med å legge om til et litt sunnere kosthold, men det har jo bare gått i underkant av en uke så det skulle vel bare mangle😅 Jeg er veeeeldig spent på å se om det har noe virkning på antall cyster på eggstokkene om to uker, eller om det er for tidlig til å se effekt. Sist gang jeg var der så hun ca 15 cyster, så jeg tenker å spørre om hun ser like mange neste gang.

Nå skal jeg kose meg med frihelg❤️ Håper dere alle sammen får en super helg❤️

Endret av Noldi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med dobbel letrozol! Syns virkelig dette skal fungere for deg nå, får nå har du jammen vært igjennom nok :klem:

Men jeg tror jeg hadde forsøkt temping igjen om jeg var deg. Den desidert vanskeligste baugen er den første måneden, fordi temping er veldig vaneavhengig. Jeg er gammel temping og hadde holdt på med det i årevis før, men når jeg nå skulle starte i høst igjen så var det hardt. Men etter èn måned var det vane igjen. Og man får tolket en god del ut fra det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...