Gå til innhold

Førstegangsprøvere

Noldi

Anbefalte innlegg

CD 2

Starter på ny letrozolkur på torsdag, dobbel dose denne gangen, så håper jeg det gir bedre resultat. Mest sannsynlig ble det ikke noe eggløsning på lørdag. Jeg kunne vente en syklus og se om eggløsning kom av seg selv denne gangen, men det har jeg ingen tro på, så jeg sa jeg ønsket å starte med ny kur med en gang. Ny UL neste onsdag🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh tenk at det går så fort fra det ene til det andre... syns du er utrolig flink som holder deg oppe! Man blir jo gal av mindre... Håper dobbel dose kur hjelper nå, og så blir det spennende med UL på onsdag. Da måå vel det være et klart egg til deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonymapekatt said:

Æsj da, så utrolig leit å høre! 😞 Hvordan var konsultasjonen med gyn i dag?

Nevermind, så ikke siste innlegg! Spennende med UL neste onsdag. ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne kroppen altsa.. Jeg blir snart gal tror jeg😅 føler meg iallfall som et vrak når jeg prøver å forstå meg på hva som skjer. Lørdag; bombesikker på at eggløsning finner sted. Mandag; skuffet og forvirret, denne gangen bombesikker på at mensen har startet. Tirsdag; snakket med gynekolog og bestemt meg for å starte dobbel kur letrozol i morgen da jeg var så sikker på at det er mensen. Nå (et par timer senere); ikke så sikker lenger.. Gyn sa at det kunne være blødning i forbindelse med eggløsning, men jeg var så sikker på at det var mensen, fordi det var én liten koagel i går og mye blod (men kun ved ett tørk). I dag har jeg kun trengt å gå med truseinnlegg, og blodet er bare rosa. Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre😔 Skal jeg hoppe over en syklus i tilfelle det er blødning i forbindelse med eggløsning, og da gå glipp av to uker (minimum) i venting hvis jeg tar feil. Eller skal jeg begynne på dobbel dose letrozol i morgen, med fare for å skade et eventuelt foster hvis det ikke er mensen jeg opplever, men blødning knyttet til eggløsning?

Nå tar jeg i mot all veiledning og alle råd dere har å komme med, hvis dere vil hjelpe meg. Håper på en måte det er masse blod i bindet når jeg våkner i morgen så jeg slipper å være usikker, hvis ikke har jeg et valg å ta i morgen og jeg aner ikke hva jeg skal velge. 

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Har du blødd noe mer? Høres rart ut at du skal blø så mye at du tror det er mensen under en eventuell eggløsning da🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lily92 skrev:

Hvordan går det? Har du blødd noe mer? Høres rart ut at du skal blø så mye at du tror det er mensen under en eventuell eggløsning da🤔 

Absolutt, det synes jeg også. Derfor blir jeg veldig forvirret😅 Greia er at det bare så ut som mensen de første timene, allerede etter et par timer gikk det over til rosa, og nå har jeg sluttet helt å blø. Det er ikke normal mensen for meg. Jeg pleier å blø friskt i en-to dager, for så å blø MYE og måtte skifte bind hver andre time og sove med kladder i senga for å ikke ødelegge madrassen, og hele mensen varer i ca 6 dager. Så når jeg da føler meg så sikker på at kroppen iallfall prøvde på eggløsning på lørdag, og gynekologen sier hun tror det kan være blødning i forbindelse med eggløsning, så blir jeg veldig usikker🙈 Jeg har heller ikke hatt noen mensenmurringer, mensensmerter eller løs mage, som jeg også alltid pleier å få... Jeg er enda ikke sikker på hva jeg velger😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så forvirrende 😅 men i og med at det har stoppet opp, så har du jo ikke mensen enda. Og du skal vel ikke starte med letrozol før du får mensen? Så om du for eksempel får mensen for fullt om et par dager, så starter du vel da? Er jo ikke vits i å starte når du ikke har fått mensen enda?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, veldig forvirrende. Jeg føler jo at gynekologen burde ha hjulpet deg med disse tankene her... å velge for deg hva du skal gjøre. En løsning er kanskje å ta blodprøve? Den skal jo tas ca. 5 dager etter antatt EL tror jeg? Så om du hadde EL på lørdag så vil jo en blodprøve i dag/imorgen kunne fastsette dette. Du bør rekke å få svaret før en evnt. oppstart av letrozol... det er det jeg ville jobbet hardt for å få til iallefall. Ville ikke turt å starte på letrozol ellers... i tilfelle det faktisk var EL, og når mensen nå var så liten og rar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Amatariel. Ville prøvd å få tatt en blodprøve først. Eventuelt ville jeg undersøkt muligheten for en gynekologisk undersøkelse hvis de kan se om eggløsning har skjedd. 
Jeg synes jo egentlig du har brukt nok tid på å vente, men jeg hadde ikke tatt sjansen på å begynne på letrozol nå som alt er så usikkert tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vegasus, @Amatariel og @Lily92, herregud så glad jeg er for at jeg har dere å snakke med og til å hjelpe meg❤️😭❤️ Blir faktisk litt rørt! Akkurat det her snakker jeg ikke med samboeren om, fordi han forstår veldig lite av det og ikke aner hva han skal si, og også litt fordi jeg ikke vil slite han ut med alle de krappe svingene kroppen min tar og alle jojo-tankene mine😅 Så tusen takk til dere!❤️ 

Jeg har iallfall bestemt meg, det blir ingen oppstart av letrozol i dag. Så mye usikkerhet gjør at jeg (utrolig nok) heller vil vente til jeg er sikker på at det blir riktig. Jeg har ringt kontoret til gynekologen og bedt om en blodprøve også. Får beskjed i dag eller i morgen om jeg kan ta blodprøven for å sjekke progesteron-verdiene. Håper ikke hun sier nei til det😅😶🤞🏼 Også håper jeg det er verdt det å ikke starte med letrozol! Herregud for en Berg og dalbane av tanker og planer og what not

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått tatt blodprøve hos gynekologen, så jeg er veldig spent på resultatene🤞🏼😁 Spottet litt til i går, men har ingen smerter eller murringer. Har Googlet litt og det ser ut som at svartid er 2-5 virkedager, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet🙈 Dersom jeg har hatt eggløsning er jeg 5 dpo i dag, men hvis det er ny syklus er jeg på cd 4. Spent på hva prøven sier!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bladd litt bakover i dagboken min i dag, til juli (den gangen jeg mener jeg fikk eggløsning), og ser at jeg da skrev om symptomene som jeg har kjent mye på i dag. En type stikking i livmorsområdet. Håper det betyr at det har vært eggløsning, men prøver å ikke få for høye forhåpninger. Det er ikke akkurat noe hemmelighet at det har vært fint lite som har stemt hittil😅 Har ikke hørt noe ang. blodprøvene mine i dag, så krysser fingrene for at jeg hører noe til mandag. Har jobbhelg denne helgen så da går nok dagene fort😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå spennende! Og godt du har jobbehelg ja, hvis ikke hadde dagene helt sikkert gått i sneglefart 🙈 Håper du får en fin helg på jobb 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det skulle gå fort i helgen ettersom jeg har jobbhelg, men den gang ei! Våknet kanskje 20 min etter at jeg sovnet i går av akutt kvalme og oppkast. Aldri opplevd noe sånt før😅 Dere kan jo gjette hva det fikk meg til å håpe på, men samtidig er det vel størst sjanse for at jeg har spist noe dårlig. Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen; jeg blir virkelig ikke klok på denne kroppen🙈 

Er 8 dpo i dag hvis jeg hadde eggløsning forrige lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...