Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok, men noen menn liker å være jegere og jenter liker faktisk den egenskapen også. 

Anonymkode: 14a6c...372

Mhm. Kan partere et dyr om nødvendig og oppvokst med jakt og elgkjøtt i fryseren. 

Den jakte greia er så sjelden.... de jeg vet om som liker å jakte som du kaller de, de er playere som går videre når de har oppnådd hva de skulle. Ofte med en forelsket jente de mener er sjuk i hue etter de har utført planen sin som er stupforelsket i de inens han kunne ikke gitt mer faen. 

Anonymkode: a457f...ed1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt redd for å ta kontakt med kvinner på Tinder, og det er jo fordi at ingen kvinner noen gang gidder å ta seg bryet å svare meg når vi har matchet. 1 match har svart meg på Tinder i 2019, og hun bor 5 land unna meg. Yay!

Anonymkode: 6abd0...35e

Du får gjøre som en jeg kjenner: kjøp tinder gull. Få opp damene som liker deg, så slipper du å sveipe. Skriv så noe interessant til disse. 

Anonymkode: cd7f8...cf3

AnonymBruker
Skrevet

Til syvende og sist er det kvinner som må ta det første steget. Kvinner velger, menn blir valgt. Når menn sender meldinger til drøssevis av damer i håp om å få napp er det bare irriterende for alle. Hvorfor ikke hoppe over alt tullet, og la damene gi beskjed om hvem de ønsker?

Anonymkode: 5326d...4c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg helt skjønte dette.

Anonymkode: 6a08e...d43

Mange av de som liker meg er jenter jeg skjønner at har tegnet et helt annet bilde av meg en hvem jeg er og hvilke erfaringer jeg har. Noe som fort skjer på en app der man ser et bilde og en tekst. 

jeg sviper svært mange likes til venstre da jeg skjønner at det kun er å kaste bort tid å ikke har behov for å samle matcher for å booste et ego som allerede er stort nok fra før og hele poenget er at jenter tar kontakt med dem de finner interessante. Litt som at jenten styrer en relasjon imens gutten styrer om det blir et forhold eller ikke. 

vil ikke jenta bli kjent og tar kontakt så er det fordi hun har noen andre i kikkerten og jeg har bedre ting å gjøre en å kaste bort tid. Tar hun kontakt så er det fordi hun ser noe på profilen din hun finner tiltrekkende/interessant og vil bli bedre kjent med. 

Noe som egentlig er svært vanskelig for en gutt da 10-20 % av alle kvinner har en tekst. De uten slår meg som useriøse og ikke vits å matche med eller kaste bort tiden sin på.

om det misforstås nå så får jeg heller svare bedre senere da jeg er nokså grøt i hode etter en lang natt og skal få noen timer på øyet før man går på igjen. :) God lørdag!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye daukjøtt av menn på tinder. Så å si ingen som klarer å kommunisere. Så skjønner ikke hvorfor de er på tinder å søker seg kjæreste og er seriøs... opn kjeften deres å si mer enn «hei»

Anonymkode: 86c7c...169

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til syvende og sist er det kvinner som må ta det første steget. Kvinner velger, menn blir valgt. Når menn sender meldinger til drøssevis av damer i håp om å få napp er det bare irriterende for alle. Hvorfor ikke hoppe over alt tullet, og la damene gi beskjed om hvem de ønsker?

Spot on. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men damene har jo allerede silt ut mannfolka når de sveiper 95% til venstre... gidder da ikke bruke tid på de mannfolka som sveiper 95% til høyre, og får match på grunn av dette...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mye daukjøtt av menn på tinder. Så å si ingen som klarer å kommunisere. Så skjønner ikke hvorfor de er på tinder å søker seg kjæreste og er seriøs... opn kjeften deres å si mer enn «hei»

Anonymkode: 86c7c...169

Her kunne man lagt til kvinner også. Jeg sveipa som kvinner visstnok gjør da jeg var på Tinder, noe sånn som 5% til høyre. Om jeg hadde vært like populær som gjennomsnittsmannen vil det si 1/400 sjanse for match matematisk sett. Da var det litt surt å enten ikke oppnå kontakt i det hele tatt eller bli avspist med ja/nei-svar på spørsmål som overhodet ikke la opp til det, og ghosting hver gang date ble foreslått. Jeg konkluderte med at brukerne av appen mest sannsynlig bare hadde et sykelig bekreftelsesbehov, og kutta den ut etter noen måneder.

Anonymkode: bd648...079

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kunne man lagt til kvinner også. Jeg sveipa som kvinner visstnok gjør da jeg var på Tinder, noe sånn som 5% til høyre. Om jeg hadde vært like populær som gjennomsnittsmannen vil det si 1/400 sjanse for match matematisk sett. Da var det litt surt å enten ikke oppnå kontakt i det hele tatt eller bli avspist med ja/nei-svar på spørsmål som overhodet ikke la opp til det, og ghosting hver gang date ble foreslått. Jeg konkluderte med at brukerne av appen mest sannsynlig bare hadde et sykelig bekreftelsesbehov, og kutta den ut etter noen måneder.

Jeg skjønner egentlig ikke logikken til menn om de tror at kvinner skal være kjempe interessert i hver og en av de som vi matcher med. Jeg har over 700 matches- prøver å slette ofte. Skal jeg svare alle disse på helt uinteressante meldingene? 

Jeg gidder ikke være fake bare for å være hyggelig heller. Man sveiper ofte på utseendet, men om en fyr sender deg en helt teit melding så får man fort et negativt inntrykk. Konkuransen er stor dessverre, det handler ikke om at jenter vil ha mye oppmerksomhet men heller at man ikke vil ha oppmerksomhet dersom det ikke er rett oppmerksomhet, eller kanskje man bare har fått for mange meldinger, eller er lei, eller at man faktisk ikke er så desperat at man bruker hele dagen på tinder.

Men for all del om det er en trøst at vi har et "sykelige bekreftelsesbehov" så får du gjerne tro det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner egentlig ikke logikken til menn om de tror at kvinner skal være kjempe interessert i hver og en av de som vi matcher med. Jeg har over 700 matches- prøver å slette ofte. Skal jeg svare alle disse på helt uinteressante meldingene? 

Jeg gidder ikke være fake bare for å være hyggelig heller. Man sveiper ofte på utseendet, men om en fyr sender deg en helt teit melding så får man fort et negativt inntrykk. Konkuransen er stor dessverre, det handler ikke om at jenter vil ha mye oppmerksomhet men heller at man ikke vil ha oppmerksomhet dersom det ikke er rett oppmerksomhet, eller kanskje man bare har fått for mange meldinger, eller er lei, eller at man faktisk ikke er så desperat at man bruker hele dagen på tinder.

Men for all del om det er en trøst at vi har et "sykelige bekreftelsesbehov" så får du gjerne tro det. 

Det er ikke det som er logikken, heller. Logikken er å forvente et visst minimum av sosial anstendighet hvis man faktisk gidder å sveipe noen til høyre. Er man ikke interessert i utgangspunktet kan man da for pokker sveipe til venstre. Da jeg sveipa høyre hadde jeg lest jeg hva som var skrevet, og forventa det samme tilbake. Da har man automatisk en del å snakke om hvis man gidder.
Du har jo tydeligvis litt av et bekreftelsesbehov selv hvis du har 700 matcher liggende. Hvis du fortsatt er på appen og ikke har klart å få til noe med så mange muligheter lukter det ikke akkurat seriøsitet.
Hvis du får uinteressante meldinger har du sikkert en uinteressant profil, da? Med eksempelvis kun bilder har man ikke særlig mye å starte en samtale på. Man kan ikke forvente å bli underholdt om man ikke gir noe av seg selv.
Som jeg har påpekt i andre tråder - jeg opplever kun kvinner på Tinder som giddalause og arrogante. I alle andre settinger er det ikke slik, inkludert datingnettsteder og "real life". Jeg tror ikke problemet på Tinder er hverken kvinner eller menn som sådan, men klientellet som faktisk er der.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og slik tjener Tinder penger! Dersom folk faktisk finner en kjæreste, sletter de jo appen! 

Shit, dette er jo helt sant. Sletta appen i går, nå stresser jeg litt mindre. 

Anonymkode: 323f8...c48

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det som er logikken, heller. Logikken er å forvente et visst minimum av sosial anstendighet hvis man faktisk gidder å sveipe noen til høyre. Er man ikke interessert i utgangspunktet kan man da for pokker sveipe til venstre. Da jeg sveipa høyre hadde jeg lest jeg hva som var skrevet, og forventa det samme tilbake. Da har man automatisk en del å snakke om hvis man gidder.
Du har jo tydeligvis litt av et bekreftelsesbehov selv hvis du har 700 matcher liggende. Hvis du fortsatt er på appen og ikke har klart å få til noe med så mange muligheter lukter det ikke akkurat seriøsitet.
Hvis du får uinteressante meldinger har du sikkert en uinteressant profil, da? Med eksempelvis kun bilder har man ikke særlig mye å starte en samtale på. Man kan ikke forvente å bli underholdt om man ikke gir noe av seg selv.
Som jeg har påpekt i andre tråder - jeg opplever kun kvinner på Tinder som giddalause og arrogante. I alle andre settinger er det ikke slik, inkludert datingnettsteder og "real life". Jeg tror ikke problemet på Tinder er hverken kvinner eller menn som sådan, men klientellet som faktisk er der.

Jeg tror at dersom du som mann hadde hatt det på samme måte så ville du ha forstått. Jeg sier dette fordi jeg opplever menn som faktisk får mye pågang mye mer som os kvinner som også får mye pågang. Man kan ikke bli superbegeistra for hver enkelt melding lenger. Man åpner ikke alle fordi man har rett og slett ikke tid.

Hadde jeg vert superseriøs hadde jeg kanskje gått gjennom matchene og sendt meldinger. Det var sånn jeg begynte da jeg fikk tinder, men ofte er tinder blitt et tidsfordriv, og noe man gjør når man føler seg ensom, men jeg har helt ærlig ikke spesielt troa. Hvis noe dukker opp så er det kult, om ikke så er det tidsfordriv, men at det booster selvtilliten min, det gjør det faktisk ikke. Jeg tenker bare at menn flest er desperate og det er ikke der fordi de vil meg godt, de er der fordi de er kåte og ute etter noen som er "villige" som de så pent sier. 

AnonymBruker
Skrevet

Tinder er ikke for forhold, man finner ikke jomfruer der. Bare oppbrukte kjøttstykker.

Anonymkode: c055d...3b6

Skrevet

Det jeg observerer av Tinder er at litt vel mange ikke vet når de bør slutte (dette gjelder både menn og kvinner) og de havner i ekle konsekvenser. 

Et eksempel.

Ei venninne av meg (som er interessert i forhold og kun det) kom i kontakt med en fyr via Tinder. Til og begynne med virket han normal og de traff hverandre over middag og alt virket greit og de hadde allerede avtalt en ny date. De skulle ut å bowle. Da hun kom hjem fra restaurantbesøket oppdaget hun at han hadde skrevet at han hadde kun tenkt på å gjøre 69 med henne mens de åt middag og snakket sammen og han kunne ikke vente til de skulle sexe. Hun mistet munn og mæle og ble avtent på hele fyren og fjortissopplegget hans, men spurte meg om hva hun skulle gjøre siden de hadde avtalt og møtes igjen.

Jeg spurte henne hvorfor hun ikke hadde blokkert ham overalt da hun leste de der teite meldingene, og hun svarte noe som jeg analyserte som manglende grenser. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tinder er ikke for forhold, man finner ikke jomfruer der. Bare oppbrukte kjøttstykker.

Anonymkode: c055d...3b6

Er du jomfru da?

Skrevet

Virker som om overraskende mange sveiper til høyre på alt. 

Jeg sveiper kanskje på 30%, ved matcher studerer jeg profilen enda mer nøye og sender melding til rundt 10% av dem igjen. 

Skrevet

Jeg har ikke vært på Tinder på mange år. Foretrekker å møte menn på gamlemåten. 

AnonymBruker
Skrevet

Menn sveiper for det meste liker på alle. Litt dumt fordi enkelte skjønner ikke at det er en algoritme i Tinder som gjør at man blir mindre vist dess mer likes man sender ut. Menn sveiper likes på mange fordi de ofte liker å sortere etter hvert som de får matcher. Nå skal det også sies at det heller ikke er gunstig for menn å være kresen på Tinder ettersom det er et kvinnes marked. Nærmere 2/3 av Tinders brukere er menn. Det skal også nevnes at det florerer av kvinnelige brukere der som kun er ute etter bekreftelse på akkurat de har et bra utseendet, så man kan ikke klage på at menn bruker garn å ikke fiskestang når de sender ut likes på Tinder. 

Som flere nevner gir damer skjeldnere ut likes enn menn. Hvorfor det? Det kommer av selve kritikken som Tinder har fått i forhold til at det nærmeste utelukkende baserer seg på utseendet. Menn er nok mer opptatt av det visuelle enn kvinner er. Mens en mann blir mer attraktiv ved at han har ambisjoner, har suksess med karriere, er morsom, har selvtilitt osv. Blir en kvinne på langt nær like attraktiv for menn. Ettersom mange av disse tingene ikke kommer fram før man faktisk møtes resulterer dette i at kvinner ikke er i stand til å kunne gjøre valg kun basert på utseendet. Resultatet blir at det sendes mindre likes fordi mange av de tingene som er viktig forutenom utseendet aldri kommer fram.

Hvor ofte hører man ikke kvinner si "Han er ikke min type utseendemessig, men han har så mange gode egenskaper som jeg falt for."

Anonymkode: 7009c...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke min type utseendemessig, men han har så mange gode egenskaper som jeg falt for."

Og nettopp derfor forstår jeg ikke hvorfor mannfolk ikke skriver hva de liker å finne på, eller iallefall har et bilde som viser hvilken type mann de er... 🤔 er mye enklere å vurdere om en fyr er interessant da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har møtt to menn fra Tinder, de vill ha sex med en gang. og trodde at det var en selvfølge at kvinner også vil ha det på den appen. Hadde jeg vært deg så hadde jeg slettet den. Med mindre du leter etter en sexpartner som allerede har pult seg vei gjennom Tinder-damer :P

Anonymkode: 741e4...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...