Aragorn ll Elessar Skrevet 6. januar 2020 #101 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Alyanna skrev: Er det positivt? Det vil tiden vise.
Gjest Sam3 Skrevet 6. januar 2020 #102 Skrevet 6. januar 2020 23 minutter siden, Aragorn ll Elessar said: USA trekker seg ut av Irak Bruk ordentig nyhetskilder ikke TV2-søppel: Egentlig det som skjer er: 100s of US-led forces are being moved out of a base in Baghdad’s Green Zone to elsewhere in Iraq, such as Taji base, & to Kuwait (but still in theatre of ops), a coalition source says, explaining letter below. It’s to “thin out” troops in Baghdad. “We’re not leaving Iraq”:
cherryl Skrevet 6. januar 2020 #104 Skrevet 6. januar 2020 Blir helt dårlig av ringvirkningene av dette.. 1
NordicViking Skrevet 7. januar 2020 #106 Skrevet 7. januar 2020 I et Instagram-innlegg kaller Bahareh Letnes, samboeren til Per Sandberg, den avdøde iranske generalen for en 'krigshelt', og sammenligner 'arbeidet' hans med den norske motstandsbevegelsen under 2. verdenskrig. Innlegget er senere blitt slettet av Instagram fordi det angivelig var i strid med deres regler om å gjøre Instagram til "et trygt sted der alle føler seg velkommen". Letnes mener hun blir sensurert. Å sammenligne den iranske generalen med den norske motstandsbevegelsen under krigen er etter min mening både historieløst og virkelighetsfjernt. 5
Gjest Sam3 Skrevet 7. januar 2020 #107 Skrevet 7. januar 2020 5 hours ago, NordicViking said: I et Instagram-innlegg kaller Bahareh Letnes, samboeren til Per Sandberg, den avdøde iranske generalen for en 'krigshelt', og sammenligner 'arbeidet' hans med den norske motstandsbevegelsen under 2. verdenskrig. Innlegget er senere blitt slettet av Instagram fordi det angivelig var i strid med deres regler om å gjøre Instagram til "et trygt sted der alle føler seg velkommen". Letnes mener hun blir sensurert. Å sammenligne den iranske generalen med den norske motstandsbevegelsen under krigen er etter min mening både historieløst og virkelighetsfjernt. Du synser uten substans. Legg ut akta og grunnlag til din mening . Ikke kun spekulasjon. Da man man også vurdere din kunnskap og forståelse for historie.
CAPS LOCK Skrevet 7. januar 2020 #108 Skrevet 7. januar 2020 8 timer siden, NordicViking skrev: Å sammenligne den iranske generalen med den norske motstandsbevegelsen under krigen er etter min mening både historieløst og virkelighetsfjernt. Ja. Det er direkte feil, for Iran er ikke okkupert av USA, men er selv tungt inne i Syria og Libanon 2
Gjest Dikteren Skrevet 8. januar 2020 #109 Skrevet 8. januar 2020 «Flere raketter er avfyrt mot al-Asad flybase i Irak hvor amerikanske og norske styrker er utplassert. Iransk TV sier det er hevn.» https://www.nrk.no/urix/iran-sier-angrep-pa-amerikansk-base-er-hevn-1.14850579
Alyanna Skrevet 8. januar 2020 #110 Skrevet 8. januar 2020 9 minutter siden, Skrueløs said: «Flere raketter er avfyrt mot al-Asad flybase i Irak hvor amerikanske og norske styrker er utplassert. Iransk TV sier det er hevn.» https://www.nrk.no/urix/iran-sier-angrep-pa-amerikansk-base-er-hevn-1.14850579 Kan noen si meg om vi er trygge i Norge eller bør jeg planlegge å flykte til et tryggt sted? 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 8. januar 2020 #111 Skrevet 8. januar 2020 (endret) 1 time siden, Alyanna skrev: Kan noen si meg om vi er trygge i Norge eller bør jeg planlegge å flykte til et tryggt sted? Det eneste dette kan føre til seg er en stor krig i midtøsten .Se på et kart er Norge i nærheten av midtøsten? Folk må slutte å være så engstelige av seg. Endret 8. januar 2020 av Aragorn ll Elessar 6
Callisto83 Skrevet 8. januar 2020 #112 Skrevet 8. januar 2020 4 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Det eneste dette kan føre til seg er en stor krig i midtøsten .Se på et kart er Norge i nærheten av midtøsten? Folk må slutte å være så engstelige av seg. Sånn tenkte jeg også på nitti tallet når jeg så på nyhetene om alle terrorangrepene i Israel. "Tenk at det finnes folk som sprenger seg selv for å drepe flest mulig sivile". Siden da har det skjedd så mange groteske terrorangrep i Europa at man knapt husker dem alle. 1
Gjest Privatbruker Skrevet 8. januar 2020 #113 Skrevet 8. januar 2020 Tilfeldig at et passasjerfly styrtet i Iran? Jeg tviler sterkt på at det var en "teknisk feil"
Alyanna Skrevet 8. januar 2020 #114 Skrevet 8. januar 2020 7 hours ago, Aragorn ll Elessar said: Det eneste dette kan føre til seg er en stor krig i midtøsten .Se på et kart er Norge i nærheten av midtøsten? Folk må slutte å være så engstelige av seg. Nei men svært nær Russland
Aragorn ll Elessar Skrevet 8. januar 2020 #115 Skrevet 8. januar 2020 1 time siden, Alyanna skrev: Nei men svært nær Russland Så du tror at fordi USA og Iran kan havne i krig så vil Russland angripe Norge ? Det får da være grenser hvor paranoid man skal være. 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 8. januar 2020 #116 Skrevet 8. januar 2020 (endret) 3 timer siden, Callisto83 skrev: Sånn tenkte jeg også på nitti tallet når jeg så på nyhetene om alle terrorangrepene i Israel. "Tenk at det finnes folk som sprenger seg selv for å drepe flest mulig sivile". Siden da har det skjedd så mange groteske terrorangrep i Europa at man knapt husker dem alle. Jeg snakker ikke om terrorangrep som selvsagt kan skje, Jeg snakker om at et land skal invadere Norge slik Tyskland gjorde i 1940. Også er det større sjanse at du blir drept når du går over et fotgjenger felt enn at du blir drept i et terror angrep. Det var også langt flere terror angrep i Europa på 70 og 80 tallet enn det har vært siden 2001. Endret 8. januar 2020 av Aragorn ll Elessar 3
NordicViking Skrevet 8. januar 2020 #117 Skrevet 8. januar 2020 10 timer siden, Skrueløs skrev: «Flere raketter er avfyrt mot al-Asad flybase i Irak hvor amerikanske og norske styrker er utplassert. Iransk TV sier det er hevn.» https://www.nrk.no/urix/iran-sier-angrep-pa-amerikansk-base-er-hevn-1.14850579 Iransk TV har hevdet at 80 mennesker ble drept. Jeg tror vi skal ta det tallet med en klype salt. Skulle det allikevel være flere titalls døde, så kommer nok Trump til å svare. Dersom begge parter søker hevn hver gang motparten angriper, så kan det hele eskalere og komme ut av kontroll.
Aragorn ll Elessar Skrevet 8. januar 2020 #118 Skrevet 8. januar 2020 Sannheten er at denne er en krig USA har ønsket siden 1979 og Iran siden 1953
Alyanna Skrevet 8. januar 2020 #119 Skrevet 8. januar 2020 12 minutter siden, Aragorn ll Elessar said: Så du tror at fordi USA og Iran kan havne i krig så vil Russland angripe Norge ? Det får da være grenser hvor paranoid man skal være. Hvordan utviklet 1 verdenskrig seg synes du?
Gjest Sam3 Skrevet 8. januar 2020 #120 Skrevet 8. januar 2020 9 hours ago, Aragorn ll Elessar said: Sannheten er at denne er en krig USA har ønsket siden 1979 og Iran siden 1953 Iran har ikke ønsket krig. Det har du ikke grunn til å påstaår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå