Gå til innhold

Vi som skal RYDDE i 2020!


badevakta

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er min også. Kaster du mot hans vilje da? Vi blir bare ikke enige. Jeg kaster, han fyller opp. 

Anonymkode: 4f2d2...6f9

Jeg og trenger tips her😅😅😅 har en skrotnisse til mann mens eg elsker å rydde/sortere/hive osv🤪 så blir han sur på meg når eg hiver (visst han vett om det da, hiver eg når han ikke får det med seg savner han det ikke🤷🏻‍♀️) og eg blir sur på han and the show goes on🙄😏

Anonymkode: c5eac...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Henger meg på her. Blir visst aldri ferdig med å rydde...   😅

Anonymkode: 539c6...a6a

Føler selv at desto mer jeg rydder og kaster, jo mer dukker det opp av ting å rydde og kaste😅

Anonymkode: b35e1...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Føler selv at desto mer jeg rydder og kaster, jo mer dukker det opp av ting å rydde og kaste😅

Anonymkode: b35e1...c75

Tror det er den "onde" sirkelen! jo mer man kvitter seg med, jo mer innser man at det man har igjen egentlig også bare er tull.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, badevakta skrev:

Hun sier at man skal beholde de tingene man trenger. Mens resten av de tingene man har bør gi glede. 😊

----

Kakeboksene skal jeg rydde kraftig opp i. Har minst 10. Brukte kun 2 i år..

Joda jeg flåset litt, regnet i grunn med at hun hadde med en regel for det og :) Har ikke lest henne (enda?) men lest en del forkortet om det, og sett noen episoder av serien, og akkurat den ble litt for svevende for meg, selv om det var hyggelig nok å se på. Har forresten ei venninne som kjørte KonMariprosess og tok opp spisebordet til familien i nesten tre måneder mens hun skulle samle opp og organisere alle hobbysakene sine - da tenker jeg at ikke alt lå helt til rette for den prosessen akkurat da 🙊 

-----

Jeg skal også i kombinasjon med å rydde fokusere mer på å ikke få inn så mye mer heller, det tenker jeg må være det mest effektive. I perioder hvor jeg har flyttet har jeg tenkt at jeg for hver ting jeg kjøper skal tenke "Er denne verdt å bære på et flyttelass en gang i fremtiden?" og tanken er sååå god - men så varer den ikke lenge nok... 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vi rydde opp i kjøkkenskap, vitrineskapet i stua (blir faktisk flau av å se på rotet 🙈), få system i klesskapet, få ordnet enda flere uinnredde rom i underetasjen :)

godt vi har nesten et år på oss :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 15 kg de siste 6 årene. Jeg har mye flotte klær i for små str. Hvordan rydder jeg i det? Vil gjerne ned minst 10kg i 2020 og vil gjerne bruke noe av disse klærne.

Anonymkode: fdedf...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, badevakta said:

Lykke til! Jeg har strikket en del og har garn i en hel dobbel malm-kommode. 🙈 Trodde at å strikke egne klær var flott helt til at jeg så de på andreplass på miljøverstingslista ifht. klær. Å sy om, kjøpe brukt er mye bedre enn å kjøpe nytt garn (stoff også forsåvidt) - logisk når man tenker seg om.

Så jeg for min del må strikke av det jeg har i 2020. 

Virkelig? Er ikke selvstrikk bra da? 

Jeg synes jo det er bedre å strikke ullgenser til ungene enn å kjøpe billig fleece...

Anonymkode: 2bf34...af2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flyttet 3 ganger de siste 5 årene. 1 gangen dro jeg nesten tomhendt, 2.gangen kvittet jeg meg med mest mulig. Samme gjorde jeg gang nr 3. Men flyttet da inn til samboeren min, som  ikke kvittet seg med så mye før vi flyttet inn. Det gjorde jeg, men vi har likevel alt for mange ting. Virkelig alt for mye😬

Håper dere er en inspirerende gjeng! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Er ikke selvstrikk bra da? 

Jeg synes jo det er bedre å strikke ullgenser til ungene enn å kjøpe billig fleece...

Anonymkode: 2bf34...af2

Tror det hovudsaklig gjelder bomull, faktisk. Bomull er jo en versting.. 

Men det er jo ikke slik at dersom du ikke strikker en ullgenser, så er alternativet å kjøpe fleece? 

Anonymkode: fd6dd...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Vi flyttet nettopp fra en ettroms på 70 kvadrat til et hus på 155 kvadrat, og har egentlig altfor lite ting til å klare og fylle huset med "normal" mengde skrot. Men likevel har vi mye unødvendig drit - samboer satt for eksempel igjen med 9 like sleiver i forskjellige farger etter at bestemor tok kvelden. Jeg trodde vi hadde vært kjempeflinke med kasting og donering av ting - helt til vi begynte å pakke ut! 😂

Første steg her blir kjøkkenskuffer og -skap. Deretter blir det en nøye gjennomgang og sortering av ting i gangen, og skapene på vaskerommet. Så fort vi får oss en kommode på soverommet, og noen fine oppbevaringskurver til bokhylla i stua, blir det god orden i de rommene også. Flere skittentøyskurver hjelper nok på det og. Det er mye vanskeligere å flytte til et sted med større plass enn jeg trodde..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig drømmer jeg om å komme dit at jeg aldri trenger å rydde: bare passe på at alle i familien har som vane å legge ting de har brukt tilbake på riktig plass. (Da må jo alt ha sin faste plass, og den må være praktisk og logisk) 

Det er vel lov å drømme?!? 😂 😂 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Er ikke selvstrikk bra da? 

Jeg synes jo det er bedre å strikke ullgenser til ungene enn å kjøpe billig fleece...

Anonymkode: 2bf34...af2

Det er fordi man da kjøper nytt garn, som produseres og transporteres. Muligens noe garn er mer miljøvennlig enn annet. F.eks kortreist ull. Sikkert noen som kan utdype dette, jeg skumma bare gjennom. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eneri skrev:

Egentlig drømmer jeg om å komme dit at jeg aldri trenger å rydde: bare passe på at alle i familien har som vane å legge ting de har brukt tilbake på riktig plass. (Da må jo alt ha sin faste plass, og den må være praktisk og logisk) 

Det er vel lov å drømme?!? 😂 😂 

Samboeren min er lost case altså. 😅 Jeg greide ikke vente så har allerede begynt på kjøkkenet. Kasta tre glass peanøttsmør. Alle åpnet og glemt for lenge siden. Tomatpure og tacosausglass hadde vi også flere åpna varianter av. Hvitløk både her og der. Rødbeteglass med bare laken igjen. Huff, må virkelig få bedre kontroll i kjøleskapet. 😑

Ellers har jeg redusert kraftig antallet matbokser og drikkeflasker, samt plastbokser. Noen som har tips til sett som kan stables? Her er det hummer og kanari, blir nok like rotete om ikke lenge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Eneri said:

Egentlig drømmer jeg om å komme dit at jeg aldri trenger å rydde: bare passe på at alle i familien har som vane å legge ting de har brukt tilbake på riktig plass. (Da må jo alt ha sin faste plass, og den må være praktisk og logisk) 

Det er vel lov å drømme?!? 😂 😂 

Nettopp! ‘A place for everything and everything in its place’, som min mor alltid sier. Det er drømmen min òg.

Jeg likte ideen om å definere lagringplass, og ikke ha en flis ekstra enn det som komfortabelt får plass der.

Anonymkode: 6470a...dea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! ‘A place for everything and everything in its place’, som min mor alltid sier. Det er drømmen min òg.

Jeg likte ideen om å definere lagringplass, og ikke ha en flis ekstra enn det som komfortabelt får plass der.

Anonymkode: 6470a...dea

Litt av poenget med Konmari er ikke bare å kvitte seg med tingene, men også oppbevaringsmøbler/kasser mm. Jeg ser absolutt den! Har man for mange kommoder etc er det mye lettere å bare begynne å fylle de eller flytte på tingene igjen. 👎

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, badevakta skrev:

Samboeren min er lost case altså. 😅 Jeg greide ikke vente så har allerede begynt på kjøkkenet. Kasta tre glass peanøttsmør. Alle åpnet og glemt for lenge siden. Tomatpure og tacosausglass hadde vi også flere åpna varianter av. Hvitløk både her og der. Rødbeteglass med bare laken igjen. Huff, må virkelig få bedre kontroll i kjøleskapet. 😑

Ellers har jeg redusert kraftig antallet matbokser og drikkeflasker, samt plastbokser. Noen som har tips til sett som kan stables? Her er det hummer og kanari, blir nok like rotete om ikke lenge. 

Ubehagelig å tenke på hvor mye penger som egentlig bare går rett i søpla fordi vi ikke har oversikt over hva vi har, kjøper nytt og glemmer det bort. 

Over tid blir det store summer. Litt her og litt der...

Anonymkode: b35e1...c75

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har to hjørner (forskjellige rom) og et overfylt skrivebord blitt definert som mellomlagringsplass (ALDRI MER!!), mens man venter på å finne fast plass til dette. Nå er det fast plass som gjelder. Fra. Første. Dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ubehagelig å tenke på hvor mye penger som egentlig bare går rett i søpla fordi vi ikke har oversikt over hva vi har, kjøper nytt og glemmer det bort. 

Over tid blir det store summer. Litt her og litt der...

Anonymkode: b35e1...c75

Helt enig. Som jeg starta med; flaut og kvalmt.. 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt på meg 15 kg de siste 6 årene. Jeg har mye flotte klær i for små str. Hvordan rydder jeg i det? Vil gjerne ned minst 10kg i 2020 og vil gjerne bruke noe av disse klærne.

Anonymkode: fdedf...eba

Ta vare på kjolene og kast resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Ta vare på kjolene og kast resten. 

Hvorfor bare kjolene?

Anonymkode: fc633...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...