Maja92 Skrevet 4. februar 2020 #601 Skrevet 4. februar 2020 1 hour ago, Lillefrøkenfrue90 said: Jeg har et spørsmål ang progesteron støtte. Begynte med crinone onsdag forrige uke. Hadde innsett av blasto idag. Jeg begynner å lure på om hun legen sa feil til meg, at jeg begynte for tidlig. Noen som vet? Nei, det er riktig 😀 Jeg hadde også innsett i dag. Jeg går på cyclogest. Fikk bivirkninger av crinone.
sekundærinfertil Skrevet 4. februar 2020 #602 Skrevet 4. februar 2020 Fikk satt inn 5 dagers blastocyst i går! Jeg som trodde at dette forsøket også kom til å bli avbrutt! 🙌🏼 Og en blastocyst på frys i tillegg! For en glede! på innsett i går så var egget allerede begynt å klekke, så jeg håper det klarer å feste seg nå 🤞🏼 masse lykke til alle rugere og prøvere! ❤️ 2020!👊🏼 10
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #603 Skrevet 4. februar 2020 2 timer siden, Lillefrøkenfrue90 skrev: Jeg har et spørsmål ang progesteron støtte. Begynte med crinone onsdag forrige uke. Hadde innsett av blasto idag. Jeg begynner å lure på om hun legen sa feil til meg, at jeg begynte for tidlig. Noen som vet? Det vanlige er å begynne samme dag som egguttaket Anonymkode: 4e108...925
prøverpåny Skrevet 4. februar 2020 #604 Skrevet 4. februar 2020 6 timer siden, Neutral90 skrev: _endelig_ telefon fra Trondheim. 6 blastoer på frys, vi er helt ekstatiske 😍 Det interessante er at mannen min måtte levere to sædprøver. Biologen hadde en teori om at grunnen til at utviklingen av embryoene stoppet på forsøk nr to, var DNA skader på sædcellene. Hun ville derfor befrukte halvparten av eggene fra sæprøven gitt til vanlig tidspunkt (som jo er i 8 tiden, for så å befrukte egget kl 14),og den andre halve med en mye ferskere sædprøve avlagt litt etter egguttak. Alle embryoene er fra den siste prøven! Føler det er interessant og veldig viktig oppdagelse for oss mtp evnt fremtidige egguttak. Oi, det var en ny og spennende tilnærming til DNA-skader! Fantastisk! Har glemt hvor i trd du hører til, er det privat eller offentlig? Vi har jo slitt så med dårlig uttelling og fått påvist mye DNA-skader at vi har lagt bort forsøk på ubestemt tid... Men alle sånne solskinnshistorier gjør meg litt mer optimistisk 😊
Neutral90 Skrevet 4. februar 2020 #605 Skrevet 4. februar 2020 7 minutter siden, prøverpåny skrev: Oi, det var en ny og spennende tilnærming til DNA-skader! Fantastisk! Har glemt hvor i trd du hører til, er det privat eller offentlig? Vi har jo slitt så med dårlig uttelling og fått påvist mye DNA-skader at vi har lagt bort forsøk på ubestemt tid... Men alle sånne solskinnshistorier gjør meg litt mer optimistisk 😊 Offentlig hos st Olavs tredje uttak. Har også slitt med at embryoene faller fra. Veldig glad de bestemte å prøve noe annerledes, hun som bestemte det hadde akkurat begynt der 😃👏
Fiiol Skrevet 4. februar 2020 #606 Skrevet 4. februar 2020 47 minutter siden, prøverpåny skrev: Oi, det var en ny og spennende tilnærming til DNA-skader! Fantastisk! Har glemt hvor i trd du hører til, er det privat eller offentlig? Vi har jo slitt så med dårlig uttelling og fått påvist mye DNA-skader at vi har lagt bort forsøk på ubestemt tid... Men alle sånne solskinnshistorier gjør meg litt mer optimistisk 😊 Her er det også nettopp blitt avdekket genskader. Vi har hatt god befrukting og fått fine blastoer. Men, 3 graviditeter har gått til grunne og 4 blastoer har ikke festet seg. De vil prøve operativt uttak/pesa for å se om det gir bedre resultat. Flott å lese @Neutral90 👍🏻
prøverpåny Skrevet 4. februar 2020 #607 Skrevet 4. februar 2020 13 minutter siden, Fiiol skrev: Her er det også nettopp blitt avdekket genskader. Vi har hatt god befrukting og fått fine blastoer. Men, 3 graviditeter har gått til grunne og 4 blastoer har ikke festet seg. De vil prøve operativt uttak/pesa for å se om det gir bedre resultat. Flott å lese @Neutral90 👍🏻 Ja, det er PESA/TESE som er forespeilet oss også hvis vi går for nye forsøk. Men også spise en haug med antioksidanter noen andre tiltak i tillegg, så blir spennende å se om det har gitt noen utslag på prøven når vi skal teste på ny. Vil ut fra den prøven avgjøre om vi ønsker å gå videre. Er søskenforsøk, så vi føler jo vi har oppnådd det viktigste allerede og er kanskje i en litt annen situasjon enn mange andre..
Fiiol Skrevet 4. februar 2020 #608 Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, prøverpåny skrev: Ja, det er PESA/TESE som er forespeilet oss også hvis vi går for nye forsøk. Men også spise en haug med antioksidanter noen andre tiltak i tillegg, så blir spennende å se om det har gitt noen utslag på prøven når vi skal teste på ny. Vil ut fra den prøven avgjøre om vi ønsker å gå videre. Er søskenforsøk, så vi føler jo vi har oppnådd det viktigste allerede og er kanskje i en litt annen situasjon enn mange andre.. Fant de ut dette tidlig i forløpet hos dere? Er litt fortvilende å finne det ut først nå, men de vanlige sædprøvene har ikke avdekket noe galt. Analysen måtte sendes utenlands. Det blir spennende å se hva ny prøve hos dere viser ja. Jeg prøver å tenke det, at heldigvis kan mannen produsere nye celler, i motsetning til oss. Hvor hører dere til?
prøverpåny Skrevet 4. februar 2020 #609 Skrevet 4. februar 2020 20 minutter siden, Fiiol skrev: Fant de ut dette tidlig i forløpet hos dere? Er litt fortvilende å finne det ut først nå, men de vanlige sædprøvene har ikke avdekket noe galt. Analysen måtte sendes utenlands. Det blir spennende å se hva ny prøve hos dere viser ja. Jeg prøver å tenke det, at heldigvis kan mannen produsere nye celler, i motsetning til oss. Hvor hører dere til? Nei, hatt fem uttak offentlig med et fersk- og et frysinnsett. Holdt på siden 2017.. Tok kontakt privat i fjor da siste egget ikke tålte tining, så DNA-testen ble analysert i utlandet via utredning hos Medicus 😊 Der dere er også?
Fiiol Skrevet 4. februar 2020 #610 Skrevet 4. februar 2020 5 minutter siden, prøverpåny skrev: Nei, hatt fem uttak offentlig med et fersk- og et frysinnsett. Holdt på siden 2017.. Tok kontakt privat i fjor da siste egget ikke tålte tining, så DNA-testen ble analysert i utlandet via utredning hos Medicus 😊 Der dere er også? Ah, okei. Ja, samme her 😊 Uff, ble så nervøs av alt dette. Har vært jo uforklarlig barnløse, og syntes først det var en lettelse å få et mulig svar, men jo mer jeg googlet dette, jo mer stresset ble jeg. Lærer aldri å ligge unna det svarteste internett. Håper du oppdaterer ny prøve! Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #611 Skrevet 4. februar 2020 14 minutter siden, prøverpåny skrev: Nei, hatt fem uttak offentlig med et fersk- og et frysinnsett. Holdt på siden 2017.. Tok kontakt privat i fjor da siste egget ikke tålte tining, så DNA-testen ble analysert i utlandet via utredning hos Medicus 😊 Der dere er også? 5 uttak i det offentlige? Hvordan fikk dere innvilget det? Anonymkode: 4e108...925
prøverpåny Skrevet 5. februar 2020 #612 Skrevet 5. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 5 uttak i det offentlige? Hvordan fikk dere innvilget det? Anonymkode: 4e108...925 Ja, fem uttak, men siden bare to har resultert i innsett telles det i det offentlige som to forsøk. 😊
Aaa08 Skrevet 5. februar 2020 #613 Skrevet 5. februar 2020 Ang dna skadet, så er det en dna fragmentering test som kan tas
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 5. februar 2020 #614 Skrevet 5. februar 2020 Hvordan har dere det psykisk i dette? Jeg synes det har vært tøffere enn jeg kunne tro. Og er bare på forsøk nr 2.
Neutral90 Skrevet 5. februar 2020 #615 Skrevet 5. februar 2020 18 minutter siden, Lillefrøkenfrue90 skrev: Hvordan har dere det psykisk i dette? Jeg synes det har vært tøffere enn jeg kunne tro. Og er bare på forsøk nr 2. Enig. Det tærer veldig på alt 😣
babal Skrevet 6. februar 2020 #616 Skrevet 6. februar 2020 Da kom jeg tilbake.. ble gravid på åttende innsett men endte i MA. Ble ganske dramatisk på grunn av HCG nivået som steg mye. Måtte opereres på grunn av mistanke om graviditet utenfor livmor. Glad for at det ikke var det. Jeg er veldig trist, men vi gir ikke oss! Når kan man ha fryseforsøk etter kikkhulloperasjon? 1
Neutral90 Skrevet 6. februar 2020 #617 Skrevet 6. februar 2020 8 minutter siden, babal skrev: Da kom jeg tilbake.. ble gravid på åttende innsett men endte i MA. Ble ganske dramatisk på grunn av HCG nivået som steg mye. Måtte opereres på grunn av mistanke om graviditet utenfor livmor. Glad for at det ikke var det. Jeg er veldig trist, men vi gir ikke oss! Når kan man ha fryseforsøk etter kikkhulloperasjon? Uff så leit ❤️ fikk beskjed fra st Olavs i fjor ved exu at om de må operere, så er det på den tredje syklusen etter inngrepet jeg fikk begynne på igjen.
Kone92 Skrevet 6. februar 2020 #618 Skrevet 6. februar 2020 (endret) Negativ test i kveld. En uke siden innsett av blasto. Er vel fortsatt en liten sjanse, men har vel ikke gått for femte gang heller 😔 Endret 6. februar 2020 av Kone92
Maja92 Skrevet 6. februar 2020 #619 Skrevet 6. februar 2020 3 hours ago, Kone92 said: Negativ test i kveld. En uke siden innsett av blasto. Er vel fortsatt en liten sjanse, men har vel ikke gått for femte gang heller 😔 Fortsatt tidlig da ❤️ krysser fingrene
Neutral90 Skrevet 7. februar 2020 #620 Skrevet 7. februar 2020 Da har jeg fått bekreftet estradot fra cd1. Er det noen andre enn @Patriotpaula som har prøvd det? Mener at du ikke ble helt venn med plasteret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå