Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Påmfritt skrev:

Er det noen som vet om det er meningen at man skal få menstruasjon på synarela? Er på 11. dagen og mensen skal etter planen være rett rundt hjørnet men jeg ser ingenting i pakningsvedlegget om at den stopper menstruasjonen. 

Da jeg gikk på synarela startet jeg med den på dag 20 i syklus. Og med en 26 dagers syklus, kom mensen 6 dager etterpå. Og jeg skulle starte på sprøyter på mensdag 2 eller 3. 

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Vet du om det var noen spesiell grunn til at dere ble flyttet frem? Hvor lenge har du ventet? 

Vi stod på venteliste, så var vel bare fordi det ble ledig plass :) Tok kontakt i mai, og da var det noe ventetid pga korona.

Endret av Ellepelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, MartaG skrev:

Fantastisk! Og ja; det er kjempe spennende! Vær sterk, om det ikke går på forsøk en, så kan det fint gå på forsøk to! Vær positiv og ha troen. 

ikke engst deg for hormonbehandlingen. Det går fint 👍 Og litt stikking blir det, men det går bra! 

for meg har det mest spennende vært den dagen jeg skal til gyn for ultralyd. Sjekk av antall eggposer.  Da kan man fort miste litt troen om der kun er noen få og små eggposer. Men husk; du trenger kun ett gullegg! Denne dagen får du også vite den store dagen for egguttak.

egguttak kan være skummelt. Det er ikke skummelt. Husker første gang så lå jeg med lukka øyne og syntes ingenting om det. MEN nei, det var ikke gale, heller ikke vondt. Du får god bedøvelse, også smertestillende og beroligende på forhand. Og legen er på eggeskattejakt! Og det er i hvert fall spennende. Jeg har fått ut 1 egg til 7 egg, noe som ikke er noe å skryte av. Men jeg har fått ei datter. Og jeg ble også gravid men mista på søskenforsøk. Så ha troen. 
samme dag som uttak, får du vite dagen for innsett. Som oftest 2 dager etter. Da får du også se et skjermbilde av egget som skal settes inn! Helt utrolig. Et egg som har delt seg til fire (eller mer). Innsettet kjenner du ingenting av. Du må bare veeeeldig tisse... 

Nå har legene reservert time for uttak igjen i starten på oktober for meg. Muligens siste forsøk siden jeg har så dårlig eggkvalitet. Men jeg har som sagt fått ei datter som ønsker veldig et søsken. Så her krysses mye for at det skal gå bra Og vi gir ikke opp. Man skal ha litt flaks også.
Du kommer til å merke at det er flere steg i denne prosessen som er avgjørende. Men husk; legene vet hva de gjør, stol på dem og husk at de vil gjør alt for at du skal få en liten å bli mamma til :) 

For en reise, en tøff reise. Bare ikke gi opp, ha troen på deg selv og vær positivt! Det skal gå bra! Ønsker deg lykke til 👶

Tusen takk for et så beskrivende svar! Veldig takknemlig for at du sier litt om prosessen. Man kan jo lese seg opp alt man vil, men likevel er det bedre å høre det fra noen som har vært gjennom det samme. Egguttaket gleder jeg meg ikke til, men tenker at det får stå sin prøve, det kommer vel større prøvelser litt senere i prosessen om man er heldig 🥰 På UL ved første samtale hadde jeg mange eggposer og ting så bra ut iflg lege (problemet ligger ikke hos meg), så det håper jeg er et godt tegn. Krysser fingrene sammen med deg for at dere lykkes på neste forsøk! 😊

14 timer siden, Juneasi skrev:

Spennede men tøff reise du skal ut på.

Jeg fikk mye bivirkninger av stimulering. Og syns det ble tiltak å stikke seg selv de siste dagene, siden man da må sette 2 sprøyter.

Viktigste er at du tar sprøytene til fast tid hver dag. 

Jeg ble også litt overstimulert, så ble veldig oppblåst, fikk litt væske i buken og var generelt dårlig form.

Uttak var skummelt, men fikk beroligende og god smertelindring, så det gikk fint. Vi fikk ut 8 egg. Derav bare 3 klarte seg til blastocyst. Innsett 5 dager etter uttak, og fikk satt inn 1 blasto, som nå er 15 uker gammel😃

Tenker det gjelder å ikke ha for store forhåpninger, selv om vi var heldige på første forsøk, så er det maaaange som må gjennom flere runder. Så ha is i magen.

Lev som vanlig og plei deg selv og forholdet med kjæresten/mannen din underveis. Prøvelse for alle involverte dette.

Ellers så ønsker jeg dere masse lykke til. Dette går nok bra. Det er individuelt hvordan man reagerer på behandlingen så selv om jeg møtte på en det ubehag, så betyr ikke det at du vil gjøre det samme.

Krysser fingrene for at dere får ut gullegget!

Hvilken klinikk hører du til?

Tusen takk for godt svar! Jeg er også litt spent på hormonstimulering. Har aldri gått på P-piller eller noe slags annet hormonpreparat, så vet ikke hvordan kroppen min reagerer på det. Ang. forhåpninger tenker jeg at vi ikke har dårlig tid, og forventer egentlig ikke å lykkes på første forsøk. Tilhører Rikshospitalet, og har et godt førsteinntrykk etter innledende samtale med lege og litt kontakt med sykepleier nå. Ser at det er litt delte erfaringer om Riksen, men antar vel egentlig at det gjelder flere klinikker og er ganske individuelt.

Masse lykke til videre, så spennende å høre om de som lykkes 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit å være forberedt på at det er travelt på Riksen og at man kan få følelsen av at man er på et samlebånd. Det har noen ganger føltes litt sårt når man har vært hormonell og utenfor. Når spørsmålene har hopet seg opp har jeg bestilt en time til samtale med legen for man har egentlig ikke tid til å snakke så mye ellers. Det har hjulpet meg! Og nå er jeg straks i uke 12 etter to uttak, syv innsett og to MA(begge oppdaget på tidlig UL)☺️ Masse lykke til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, alba85 skrev:

Det kan være greit å være forberedt på at det er travelt på Riksen og at man kan få følelsen av at man er på et samlebånd. Det har noen ganger føltes litt sårt når man har vært hormonell og utenfor. Når spørsmålene har hopet seg opp har jeg bestilt en time til samtale med legen for man har egentlig ikke tid til å snakke så mye ellers. Det har hjulpet meg! Og nå er jeg straks i uke 12 etter to uttak, syv innsett og to MA(begge oppdaget på tidlig UL)☺️ Masse lykke til❤️

Tusen takk for tips om å bestille time til samtale, deg kan godt være at jeg benytter meg av det. Jeg er litt bekymret for at jeg må gjennom alle deler av prosessen alene da jeg antar mannen ikke kan være med pga korona, det hadde jo vært best å være to som får informasjon slik at jeg ikke blir usikker på om jeg har fått med meg alt riktig. Men da kan kanskje en samtaletime hjelpe litt! Masse lykke til videre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, HoDer skrev:

Hadde insett for 8 dager siden med 4 delt 2 dagers. Negativ tidligtest idag 😞

Ikke gi opp. Test igjen i morgen eller mandag.🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, HoDer skrev:

Hadde insett for 8 dager siden med 4 delt 2 dagers. Negativ tidligtest idag 😞

Jeg hadde også negativ 8 dager etter innsett av 2 dagers, positiv dagen etter 🤞🤞🤞

Anonymkode: cab8c...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også negativ 8 dager etter innsett av 2 dagers, positiv dagen etter 🤞🤞🤞

Var det med tidligtest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HoDer skrev:

Var det med tidligtest?

Ja, med 10m/u sensitivitet eller hva det heter 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, HoDer skrev:

Fikk positiv vanlig test idag 😭😭❤️❤️

Woohooo🤘 grattis!!❤

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, HoDer skrev:

Gratulerer så masse. Hvor lenge har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HoDer skrev:

Gratulerer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så masse. Hvor lenge har du prøvd?

Prøvd i ca 4. År. Men dette er bare 2. Innsett nå så håper virkelig ikke det er for godt til å være sant ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her dom blør 2 dager etter innsett ? 

Anonymkode: 1df65...784

De pleier å si at lutinusen kan gi blødninger. Kanskje det er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her dom blør 2 dager etter innsett ? 

Anonymkode: 1df65...784

Festeblødning, kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen prøvd coach? Mari i medicus eller noen andre? Synes Mari virker litt happy go Lucky, på en måte.. 

Anonymkode: 046db...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...