AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2481 Skrevet 23. august 2020 Noen med pco som har vært gjennom fryseforsøk og kan fortelle litt? Anonymkode: 1ecab...27d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2482 Skrevet 23. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen med pco som har vært gjennom fryseforsøk og kan fortelle litt? Anonymkode: 1ecab...27d Hva lurer du på...? Anonymkode: 432e7...7a5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #2483 Skrevet 24. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva lurer du på...? Anonymkode: 432e7...7a5 Medisiner, tidsperspektiv osv. Anonymkode: 1ecab...27d
MartaG Skrevet 25. august 2020 #2484 Skrevet 25. august 2020 Heisann sterke damer!! Ikke annet å si.. Jeg tenker vi er kjempe heldige som har tilgang på hjelp. Men fytti det er tøft!💪 Jeg er 33 år og hadde mitt første Prøverørsforsøk i 2018 - innsett og mislykket. Heldige er vi som fikk ei datter på forsøk to. Nå er vi I gang med søskenforsøk. Ble gravid på første forsøk, men endte i spontanabort. Andre forsøk fikk jeg en annen type medisin (menopur + Gonal-f). som resulterte i ett umodent egg. Tredje forsøk ble og et nederlag - men vi hadde så troen; fikk ut hele syv egg!! Fire modne, Tre ble befruktet. Planlagt innsett på dag fem. På dag fem fikk vi telefonen om at innsett ble avbrutt...Ingen av de tre befrukta eggene hadde videre delt seg. Det jeg skal frem til er; vi har totalt seks forsøk. Tre for første barn og tre for søsken. Har jeg feil!? Og jeg har nå på søskenforsøket hatt totalt et fullført forsøk (altså ett innsett). MEN legen ringte meg i dag. Sa jeg hadde dårlige egg og at hvis jeg ikke til neste forsøk fikk ut flere modne egg som delte seg, ville han vurdere å avslutte min plass som prøverørspasient. Har noen opplevd dette??? Jeg har blitt gravid to ganger før - så jeg forstår ikke helt dette, og er helt knust. Har vi ikke krav på tre fullførte forsøk, eller er det noe jeg har misforstått? Takknemlig for alle svar ❤️
Slitenprøver Skrevet 25. august 2020 #2485 Skrevet 25. august 2020 4 timer siden, MartaG skrev: Heisann sterke damer!! Ikke annet å si.. Jeg tenker vi er kjempe heldige som har tilgang på hjelp. Men fytti det er tøft!💪 Jeg er 33 år og hadde mitt første Prøverørsforsøk i 2018 - innsett og mislykket. Heldige er vi som fikk ei datter på forsøk to. Nå er vi I gang med søskenforsøk. Ble gravid på første forsøk, men endte i spontanabort. Andre forsøk fikk jeg en annen type medisin (menopur + Gonal-f). som resulterte i ett umodent egg. Tredje forsøk ble og et nederlag - men vi hadde så troen; fikk ut hele syv egg!! Fire modne, Tre ble befruktet. Planlagt innsett på dag fem. På dag fem fikk vi telefonen om at innsett ble avbrutt...Ingen av de tre befrukta eggene hadde videre delt seg. Det jeg skal frem til er; vi har totalt seks forsøk. Tre for første barn og tre for søsken. Har jeg feil!? Og jeg har nå på søskenforsøket hatt totalt et fullført forsøk (altså ett innsett). MEN legen ringte meg i dag. Sa jeg hadde dårlige egg og at hvis jeg ikke til neste forsøk fikk ut flere modne egg som delte seg, ville han vurdere å avslutte min plass som prøverørspasient. Har noen opplevd dette??? Jeg har blitt gravid to ganger før - så jeg forstår ikke helt dette, og er helt knust. Har vi ikke krav på tre fullførte forsøk, eller er det noe jeg har misforstått? Takknemlig for alle svar ❤️ Skjønner din frustrasjon! Trodde også man hadde rett på tre forsøk, men jeg har også fått beskjed om at forsøket vi nå holder på med blir siste, uansett om det blir fullført eller ikke. Har bare hatt et innsett tidligere. Riksen. Fortvilende..
MartaG Skrevet 26. august 2020 #2486 Skrevet 26. august 2020 8 timer siden, Slitenprøver skrev: Skjønner din frustrasjon! Trodde også man hadde rett på tre forsøk, men jeg har også fått beskjed om at forsøket vi nå holder på med blir siste, uansett om det blir fullført eller ikke. Har bare hatt et innsett tidligere. Riksen. Fortvilende.. Gikk du privat da? Har det lykkes for deg? Jeg håper det...
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2487 Skrevet 26. august 2020 10 timer siden, Slitenprøver skrev: Skjønner din frustrasjon! Trodde også man hadde rett på tre forsøk, men jeg har også fått beskjed om at forsøket vi nå holder på med blir siste, uansett om det blir fullført eller ikke. Har bare hatt et innsett tidligere. Riksen. Fortvilende.. Legene på riksen er dritt! Jeg har hatt ivf forsøk derfra. Hadde endometriose og en kronisk sykdom som gjorde at hormonsprøyter kunme gjøre blodet mitt tykkere. Gynekologen lokalt mente jeg burde stått på blodfortynnende og prednisolon under forsøk. Men riksen nektet. Legene var ikke interessert i å gjøre noe som var personlig rettet mot min helse. Dem fulgte standard prosedyrer Noe som resulterte i at jeg ikke ble gravid. Fikk aldri egg på frys. Kommer aldri til å anbefale riksen til noen. Anonymkode: 4e108...925
Slitenprøver Skrevet 26. august 2020 #2488 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, MartaG skrev: Gikk du privat da? Har det lykkes for deg? Jeg håper det... Holder på med et forsøk på riksen nå.. om det ikke blir vellykket blir det privat ja.
Slitenprøver Skrevet 26. august 2020 #2489 Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legene på riksen er dritt! Jeg har hatt ivf forsøk derfra. Hadde endometriose og en kronisk sykdom som gjorde at hormonsprøyter kunme gjøre blodet mitt tykkere. Gynekologen lokalt mente jeg burde stått på blodfortynnende og prednisolon under forsøk. Men riksen nektet. Legene var ikke interessert i å gjøre noe som var personlig rettet mot min helse. Dem fulgte standard prosedyrer Noe som resulterte i at jeg ikke ble gravid. Fikk aldri egg på frys. Kommer aldri til å anbefale riksen til noen. Anonymkode: 4e108...925 Har også en oppfatning av at de følger standard prosedyrer. Lite villige til å gjøre noen undersøkelser utenom, hverken for meg eller min mann. Så istede for å finne ut av hvorfor så var det veldig enkelt for de å si at de ikke hadde mer å tilby.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2490 Skrevet 26. august 2020 3 minutter siden, Slitenprøver skrev: Har også en oppfatning av at de følger standard prosedyrer. Lite villige til å gjøre noen undersøkelser utenom, hverken for meg eller min mann. Så istede for å finne ut av hvorfor så var det veldig enkelt for de å si at de ikke hadde mer å tilby. Vi har sendt inn klage på riksen til helfo. Håper flere gjør det slik at dem på riksen blir flinkere fremover Anonymkode: 4e108...925
Brigid Skrevet 26. august 2020 #2491 Skrevet 26. august 2020 17 timer siden, MartaG skrev: Heisann sterke damer!! Ikke annet å si.. Jeg tenker vi er kjempe heldige som har tilgang på hjelp. Men fytti det er tøft!💪 Jeg er 33 år og hadde mitt første Prøverørsforsøk i 2018 - innsett og mislykket. Heldige er vi som fikk ei datter på forsøk to. Nå er vi I gang med søskenforsøk. Ble gravid på første forsøk, men endte i spontanabort. Andre forsøk fikk jeg en annen type medisin (menopur + Gonal-f). som resulterte i ett umodent egg. Tredje forsøk ble og et nederlag - men vi hadde så troen; fikk ut hele syv egg!! Fire modne, Tre ble befruktet. Planlagt innsett på dag fem. På dag fem fikk vi telefonen om at innsett ble avbrutt...Ingen av de tre befrukta eggene hadde videre delt seg. Det jeg skal frem til er; vi har totalt seks forsøk. Tre for første barn og tre for søsken. Har jeg feil!? Og jeg har nå på søskenforsøket hatt totalt et fullført forsøk (altså ett innsett). MEN legen ringte meg i dag. Sa jeg hadde dårlige egg og at hvis jeg ikke til neste forsøk fikk ut flere modne egg som delte seg, ville han vurdere å avslutte min plass som prøverørspasient. Har noen opplevd dette??? Jeg har blitt gravid to ganger før - så jeg forstår ikke helt dette, og er helt knust. Har vi ikke krav på tre fullførte forsøk, eller er det noe jeg har misforstått? Takknemlig for alle svar ❤️ Dessverre er det ikke slik, hvis legen mener at det ikke er så stor sannsynlighet for å lykkes kan de stoppe behandlingen. Så det betyr at man kan bli stoppet selv om man ikke har gjennomført tre fullførte forsøk. Så vi har ikke "rett" på tre forsøk det har jeg lært, alt opp til legen/sykehus. Jeg har hatt fire forsøk (3 offentlig), men kun ett fullført innsett. Og har fått beskjed om at det kanskje ikke blir flere. Ingen barn. Men syns det er litt rar vurdering når du faktisk har blitt gravid og har i utgangspunktet gode resultater. Ville bedt om grundig begrunnelse.
Ellepelle Skrevet 26. august 2020 #2492 Skrevet 26. august 2020 (endret) Nå er jeg så spent! Har fått beskjed om at vi er flytta fram og skal i gang med hormonsprøyter i neste syklus, det blir første forsøk. Tar gjerne i mot tips og råd til hvilke forberedelser jeg kan/bør gjøre fra dere som har vært gjennom dette før Endret 26. august 2020 av Ellepelle
Slitenprøver Skrevet 26. august 2020 #2493 Skrevet 26. august 2020 50 minutter siden, Brigid skrev: Dessverre er det ikke slik, hvis legen mener at det ikke er så stor sannsynlighet for å lykkes kan de stoppe behandlingen. Så det betyr at man kan bli stoppet selv om man ikke har gjennomført tre fullførte forsøk. Så vi har ikke "rett" på tre forsøk det har jeg lært, alt opp til legen/sykehus. Jeg har hatt fire forsøk (3 offentlig), men kun ett fullført innsett. Og har fått beskjed om at det kanskje ikke blir flere. Ingen barn. Men syns det er litt rar vurdering når du faktisk har blitt gravid og har i utgangspunktet gode resultater. Ville bedt om grundig begrunnelse. Om legene på et sykehus vurderer det som lite sannsynlig å lykkes, vet du om man kan få vurdering/forsøk på andre sykehus etter det? Eller gjelder den vurderingen offentlig generelt.
Brigid Skrevet 26. august 2020 #2494 Skrevet 26. august 2020 32 minutter siden, Slitenprøver skrev: Om legene på et sykehus vurderer det som lite sannsynlig å lykkes, vet du om man kan få vurdering/forsøk på andre sykehus etter det? Eller gjelder den vurderingen offentlig generelt. Vil nok tro den gjelder alt offentlig er jeg redd.
Sjokoladepiken Skrevet 26. august 2020 #2495 Skrevet 26. august 2020 6 timer siden, Ellepelle skrev: Nå er jeg så spent! Har fått beskjed om at vi er flytta fram og skal i gang med hormonsprøyter i neste syklus, det blir første forsøk. Tar gjerne i mot tips og råd til hvilke forberedelser jeg kan/bør gjøre fra dere som har vært gjennom dette før Vet du om det var noen spesiell grunn til at dere ble flyttet frem? Hvor lenge har du ventet?
MartaG Skrevet 26. august 2020 #2496 Skrevet 26. august 2020 7 timer siden, Ellepelle skrev: Nå er jeg så spent! Har fått beskjed om at vi er flytta fram og skal i gang med hormonsprøyter i neste syklus, det blir første forsøk. Tar gjerne i mot tips og råd til hvilke forberedelser jeg kan/bør gjøre fra dere som har vært gjennom dette før Fantastisk! Og ja; det er kjempe spennende! Vær sterk, om det ikke går på forsøk en, så kan det fint gå på forsøk to! Vær positiv og ha troen. ikke engst deg for hormonbehandlingen. Det går fint 👍 Og litt stikking blir det, men det går bra! for meg har det mest spennende vært den dagen jeg skal til gyn for ultralyd. Sjekk av antall eggposer. Da kan man fort miste litt troen om der kun er noen få og små eggposer. Men husk; du trenger kun ett gullegg! Denne dagen får du også vite den store dagen for egguttak. egguttak kan være skummelt. Det er ikke skummelt. Husker første gang så lå jeg med lukka øyne og syntes ingenting om det. MEN nei, det var ikke gale, heller ikke vondt. Du får god bedøvelse, også smertestillende og beroligende på forhand. Og legen er på eggeskattejakt! Og det er i hvert fall spennende. Jeg har fått ut 1 egg til 7 egg, noe som ikke er noe å skryte av. Men jeg har fått ei datter. Og jeg ble også gravid men mista på søskenforsøk. Så ha troen. samme dag som uttak, får du vite dagen for innsett. Som oftest 2 dager etter. Da får du også se et skjermbilde av egget som skal settes inn! Helt utrolig. Et egg som har delt seg til fire (eller mer). Innsettet kjenner du ingenting av. Du må bare veeeeldig tisse... Nå har legene reservert time for uttak igjen i starten på oktober for meg. Muligens siste forsøk siden jeg har så dårlig eggkvalitet. Men jeg har som sagt fått ei datter som ønsker veldig et søsken. Så her krysses mye for at det skal gå bra Og vi gir ikke opp. Man skal ha litt flaks også. Du kommer til å merke at det er flere steg i denne prosessen som er avgjørende. Men husk; legene vet hva de gjør, stol på dem og husk at de vil gjør alt for at du skal få en liten å bli mamma til For en reise, en tøff reise. Bare ikke gi opp, ha troen på deg selv og vær positivt! Det skal gå bra! Ønsker deg lykke til 👶
Vickie87 Skrevet 26. august 2020 #2497 Skrevet 26. august 2020 Hei :)!!!Melder meg inn her i denne gruppen da jeg er igang med første IVF forsøk. Heter Veronika og er 33 år.Har en gutt på 6 år.Prøvd å få flere barn de siste 3 årene,MEN uten hell! Nå har jeg startet prosessen med IVF. Begynnte i går på medisiner (Gonal-F).Skal gå på det i noen dager og så ultralyd for å se hvordan det går.Så håper dette kan hjelpe oss til å få en liten til :)... 1
Juneasi Skrevet 26. august 2020 #2498 Skrevet 26. august 2020 7 timer siden, Ellepelle skrev: Nå er jeg så spent! Har fått beskjed om at vi er flytta fram og skal i gang med hormonsprøyter i neste syklus, det blir første forsøk. Tar gjerne i mot tips og råd til hvilke forberedelser jeg kan/bør gjøre fra dere som har vært gjennom dette før Spennede men tøff reise du skal ut på. Jeg fikk mye bivirkninger av stimulering. Og syns det ble tiltak å stikke seg selv de siste dagene, siden man da må sette 2 sprøyter. Viktigste er at du tar sprøytene til fast tid hver dag. Jeg ble også litt overstimulert, så ble veldig oppblåst, fikk litt væske i buken og var generelt dårlig form. Uttak var skummelt, men fikk beroligende og god smertelindring, så det gikk fint. Vi fikk ut 8 egg. Derav bare 3 klarte seg til blastocyst. Innsett 5 dager etter uttak, og fikk satt inn 1 blasto, som nå er 15 uker gammel😃 Tenker det gjelder å ikke ha for store forhåpninger, selv om vi var heldige på første forsøk, så er det maaaange som må gjennom flere runder. Så ha is i magen. Lev som vanlig og plei deg selv og forholdet med kjæresten/mannen din underveis. Prøvelse for alle involverte dette. Ellers så ønsker jeg dere masse lykke til. Dette går nok bra. Det er individuelt hvordan man reagerer på behandlingen så selv om jeg møtte på en det ubehag, så betyr ikke det at du vil gjøre det samme. Krysser fingrene for at dere får ut gullegget! Hvilken klinikk hører du til?
Påmfritt Skrevet 27. august 2020 #2499 Skrevet 27. august 2020 Er det noen som vet om det er meningen at man skal få menstruasjon på synarela? Er på 11. dagen og mensen skal etter planen være rett rundt hjørnet men jeg ser ingenting i pakningsvedlegget om at den stopper menstruasjonen.
Slitenprøver Skrevet 27. august 2020 #2500 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, Påmfritt skrev: Er det noen som vet om det er meningen at man skal få menstruasjon på synarela? Er på 11. dagen og mensen skal etter planen være rett rundt hjørnet men jeg ser ingenting i pakningsvedlegget om at den stopper menstruasjonen. Du skal få mens på synarela ja. På meg fulgte den ikke vanlig syklus, men skulle være i gang minimum tre dager før sprøytestart (i følge riksen). 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå