Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Vin_fruen skrev:

Kan være men ifølge dem var alt helt topp-espesjonelt var order de brukte. de spurte oss om vi ville ha inn to rett etter uttak 🤷🏽‍♀️

5 dagers? 😄

Har bedt om det samme, men st Olavs sier nei 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Neutral90 skrev:

5 dagers? 😄

Har bedt om det samme, men st Olavs sier nei 😬

Er vel 4 dager? uttak mandag , innsett torsdag.

Merkelig hvorfor det er så forskjellig, men vi er unge så kanskje de ser på det som mindre risiko, men siden du har 90 i kicket ditt er kanskje du også ung 😅 å hos oss så spurte de jo rett etter uttak hva vi ønsket

har også tenkt at de er litt presset pga corona å ønsker at flest mulig skal bli gravid på 1 forsøk 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Vin_fruen skrev:

Er vel 4 dager? uttak mandag , innsett torsdag.

Merkelig hvorfor det er så forskjellig, men vi er unge så kanskje de ser på det som mindre risiko, men siden du har 90 i kicket ditt er kanskje du også ung 😅 å hos oss så spurte de jo rett etter uttak hva vi ønsket

har også tenkt at de er litt presset pga corona å ønsker at flest mulig skal bli gravid på 1 forsøk 🧐

Takk for at du sier jeg er ung 😂😂 er 90 modell, ja. 

Da har du tre-dagers. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Vin_fruen skrev:

Kan være men ifølge dem var alt helt topp-espesjonelt var order de brukte. de spurte oss om vi ville ha inn to rett etter uttak 🤷🏽‍♀️

Hvor mange dagers egg satte du inn? Lykke til forresten! 🤞🏻

Anonymkode: 432e7...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det uttak på mandag her. Fikk og vite at samboer ikke får bli med på uttaket, og selvom det kanskje ikke kom som et sjokk, så har jeg litt mild panikk. Selvom jeg vet de tar godt vare på meg er det jo noe med å ha med samboeren.. Har dere tatt uttak alene nå og eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Molly_ skrev:

Da er det uttak på mandag her. Fikk og vite at samboer ikke får bli med på uttaket, og selvom det kanskje ikke kom som et sjokk, så har jeg litt mild panikk. Selvom jeg vet de tar godt vare på meg er det jo noe med å ha med samboeren.. Har dere tatt uttak alene nå og eller? 

Jeg hadde alene nå på mandag, ville ikke ha med mannen å han ønsket ikke å bli med.

:)
må kanskje nevner at han skulle hente ut selv så kunne uansett ikke vert med

Endret av Vin_fruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dagers egg satte du inn? Lykke til forresten! 🤞🏻

Anonymkode: 432e7...7a5

Takk, har så lite peiling Men sikkert 3 dagers som nevnt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Molly_ skrev:

Jeg hadde uttak alene pga korona. Og da tok de inn en ekstra sykepleier til å være min støtte der mannen egentlig skulle stått. Og jeg fikk iv med beroligende pga panikk av å være alene.

Snakk med de, så slipper det å bli en ubehagelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 21.57, Vin_fruen skrev:

Var Haugesund , vi gikk offentlig

Så gøy :) Vi hører også til Haugesund. 

Anonymkode: 1ecab...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy :) Vi hører også til Haugesund. 

Å gøy! Har dere vært der ? Eller skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2020 den 20.02, Vin_fruen skrev:

Å gøy! Har dere vært der ? Eller skal dere?

Vi har en liten som er laget i Haugesund 😊 Er i gang med søskenforsøk der nå :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var to uttak gjennomført. Presterte fader meg å sette eggeløsningssprøyta en dag for sent(totalt hodemist der altså). Så den første eggestokken var tom for egg, utrolig surt og frustrerende. Så var tilbake i dag for å ta den andre, den har respondert dårlig men var noen få eggposer som det gikk ann å tømme. Så følelsen er ikke topp for at dette går veien denne gangen heller. Men, heldigvis min egen feil om dette går dårlig. Nesten gang skal datoen sjekkes tusen ganger så jeg aldri gjør den feilen igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Molly_ skrev:

Da var to uttak gjennomført. Presterte fader meg å sette eggeløsningssprøyta en dag for sent(totalt hodemist der altså). Så den første eggestokken var tom for egg, utrolig surt og frustrerende. Så var tilbake i dag for å ta den andre, den har respondert dårlig men var noen få eggposer som det gikk ann å tømme. Så følelsen er ikke topp for at dette går veien denne gangen heller. Men, heldigvis min egen feil om dette går dårlig. Nesten gang skal datoen sjekkes tusen ganger så jeg aldri gjør den feilen igjen 😅

Ånei så surt 🤭🤭 får krysse fingrene !! Kanskje det ligger ett super egg der 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Vin_fruen skrev:

Ånei så surt 🤭🤭 får krysse fingrene !! Kanskje det ligger ett super egg der 😁

Takk! Er jo lov å håpe litt, veldig glad de fikk ut noe hvertfall så ikke alle hormonene gikk til spille. Er det mulig liksom, å feile på den viktigste sprøyten man setter. Dagens tips fra meg, kvadruppelsjekk datoer 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er helt ny i prøverørverden🙂 men ikke ny i ttc verden kan du si🙈 vi har endelig bestemt oss for å prøve ivf, så vi begynner hele prosessen i november. 

Er det noe du skulle ønske noen hadde forberedt deg på, eller noen tips du skulle ønske du visste før du begynte som du vil dele med meg?🙏

Jeg vet ingen ting enda, bare at vi skal få ivf og at første samtale med planlegging om hva som skal skjer og når er i begynnelsen av november 🙈🙏

Litt Info:

34år 0 barn

TTC 2,5 år.

Diagnosen: uforklarlig infertilitet. 1 eggleder.

På 2 år: mistet tvillinger i uke 18 - 2 stk ex.u - 2 SA  -  2 stk kjemiske graviditeter.

Jeg grugleder meg til å komme i gang 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres erfaring med egg som deler seg for sakte etter befruktning? To av mine har delt seg til to, om de deler seg til åtte i morgen blir det innsett. Men tviler på at det skjer da det var akkurat samme problem sist. Ble det gjort noe med dere som hjalp problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Alvida skrev:

Hei

Jeg er helt ny i prøverørverden🙂 men ikke ny i ttc verden kan du si🙈 vi har endelig bestemt oss for å prøve ivf, så vi begynner hele prosessen i november. 

Er det noe du skulle ønske noen hadde forberedt deg på, eller noen tips du skulle ønske du visste før du begynte som du vil dele med meg?🙏

Jeg vet ingen ting enda, bare at vi skal få ivf og at første samtale med planlegging om hva som skal skjer og når er i begynnelsen av november 🙈🙏

Litt Info:

34år 0 barn

TTC 2,5 år.

Diagnosen: uforklarlig infertilitet. 1 eggleder.

På 2 år: mistet tvillinger i uke 18 - 2 stk ex.u - 2 SA  -  2 stk kjemiske graviditeter.

Jeg grugleder meg til å komme i gang 🙈

Hei! Har nettopp hatt mitt første forsøk.

kan si at jeg tok veldig lett på det før jeg faktisk skulle sette første sprøyte. Nå liker ikke jeg sprøyter heller. Jeg gikk på gonal f og fyremadel, siste nevne likte jeg svært lite.

jeg skulle ønske jeg var mer forberedt på hvordan psyken blir påvirket, og også hva fysiske påkjenninger som kan komme.

man kan bli veldig vond under stimulering, Etter uttak kan man få ekstremt mye luft i magen som for meg var kjempe vondt! Kjøp tabeletter mot luft i mage Om du ikke er nær ett apotek, slik at du har det klart 🙏 Lutinus har også gjort at jeg har ekstremt treg mage som Også har ført til ekstreme smerter for meg. Fikk beskjed om midler jeg kunne ta og det har jeg, men hadde jeg visst hvor vondt jeg kom til å få hadde jeg tatt noe daglig for å forebygge -ikke bare når jeg faktisk er helt forstoppet.

les deg også opp på OHSS! Synes jeg fikk alt for lite informasjon om det.

egguttak var vondt til tider, men det meste var helt greit! De på sykehuset var fantastiske.

Innsett var en lek, å veldig kjekt! Fikk se eggene de satte inn 😁 og ta bilde av dem.

viktig å huske på at alle er forskjellige, men skulle ønske jeg hadde flere av disse tingene i bakhode.

nå venter vi bare på å få testet, men jeg er bombesikker på at de sitter 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vin_fruen skrev:

Hei! Har nettopp hatt mitt første forsøk.

kan si at jeg tok veldig lett på det før jeg faktisk skulle sette første sprøyte. Nå liker ikke jeg sprøyter heller. Jeg gikk på gonal f og fyremadel, siste nevne likte jeg svært lite.

jeg skulle ønske jeg var mer forberedt på hvordan psyken blir påvirket, og også hva fysiske påkjenninger som kan komme.

man kan bli veldig vond under stimulering, Etter uttak kan man få ekstremt mye luft i magen som for meg var kjempe vondt! Kjøp tabeletter mot luft i mage Om du ikke er nær ett apotek, slik at du har det klart 🙏 Lutinus har også gjort at jeg har ekstremt treg mage som Også har ført til ekstreme smerter for meg. Fikk beskjed om midler jeg kunne ta og det har jeg, men hadde jeg visst hvor vondt jeg kom til å få hadde jeg tatt noe daglig for å forebygge -ikke bare når jeg faktisk er helt forstoppet.

les deg også opp på OHSS! Synes jeg fikk alt for lite informasjon om det.

egguttak var vondt til tider, men det meste var helt greit! De på sykehuset var fantastiske.

Innsett var en lek, å veldig kjekt! Fikk se eggene de satte inn 😁 og ta bilde av dem.

viktig å huske på at alle er forskjellige, men skulle ønske jeg hadde flere av disse tingene i bakhode.

nå venter vi bare på å få testet, men jeg er bombesikker på at de sitter 😂

Åå🙏 håper de sitter ❤🙏

Tusen takk for tips, alt er notert ned i boken min 👍 Er ikke noe glad i sprøyter, så skal få min mann til å sitte de🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Alvida skrev:

Åå🙏 håper de sitter ❤🙏

Tusen takk for tips, alt er notert ned i boken min 👍 Er ikke noe glad i sprøyter, så skal få min mann til å sitte de🙈😂

Det var min plan også , men siden det ble på forskjellige tider osv(en om morgen og en om kvelden) så måtte jeg bare gjøre det selv.

gonal f om du får den synes jeg ikke var noe problem, den nåla er super tynn!

fyremadel som jeg ikke likte, iste jeg mage før jeg tok den og det hjalp! 🙏

masse lykke til! Det er en spennende tid og håper at alt går fint for dere 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 9.53, Molly_ skrev:

Hadde uttak alene, gikk kjempefint. Hadde mannen med meg ved første uttak(2015). Gruet meg litt til å gå gjennom uttaket alene, da jeg hadde mye vondt forrige gang. Men det gikk mye lettere nå, kjente nesten ingenting, sammenlignet med det i 2015. 

Masse lykke til til deg 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...