Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, er det flere som opplever det å være helt oppslukt i det med svangerskap/fødsel/barn? Det er jo så usunt i vår situasjon 😣 alle her er jo langtidsprøvere (nærmer seg 2,5 år her), men likevel leser jeg mye inne på graviditetsforumet, har forlengst Googlet meg frem til vognen jeg vil ha, vuggen, klærne og alt annet. Gravidputen min er snart året gammel. Egentlig ganske kleint å skrive så ærlig, jeg vet jo det er dumt og forverrer alt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Neutral90 skrev:

Uff, er det flere som opplever det å være helt oppslukt i det med svangerskap/fødsel/barn? Det er jo så usunt i vår situasjon 😣 alle her er jo langtidsprøvere (nærmer seg 2,5 år her), men likevel leser jeg mye inne på graviditetsforumet, har forlengst Googlet meg frem til vognen jeg vil ha, vuggen, klærne og alt annet. Gravidputen min er snart året gammel. Egentlig ganske kleint å skrive så ærlig, jeg vet jo det er dumt og forverrer alt. 

Akkurat samme som deg 😥

Anonymkode: 1df65...784

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, Neutral90 skrev:

Veldig opp og ned, prøver å la vær å søke så mye, men gjør det støtt og stadig. Unngått å kjøpe så mye, men går litt penger på nevøen min 💜 passer han mye, så kjøper stadig ting til han. Det er vondt på en måte, men fint på en annen. 

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg og samboer har forsøkt siden høsten 2018, avbrutt av konisering pga hpv. Utredet og det er ikke funnet noen årsak til at vi ikke lykkes. De har derimot ikke fått testet eggledere. Har startet opp på riksen, og skal etter par uker med nedregulering begynne med gonal-f (dose 150) i morgen. Blir spennende å komme til kontroll neste fredag. Er det andre her som også begynner forsøk nå denne våren? På riksen sa de at man ikke starter på lavere doser enn 150, høres dette riktig ut for dere andre der ute som har hatt normale hormonprøver? 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, rekavillsvin skrev:

Veldig opp og ned, prøver å la vær å søke så mye, men gjør det støtt og stadig. Unngått å kjøpe så mye, men går litt penger på nevøen min 💜 passer han mye, så kjøper stadig ting til han. Det er vondt på en måte, men fint på en annen. 

Huff ja, skjønner godt hva du mener. Det er veldig vondt med de nye som har kommet til etter vi har begynt prøvingen. Opplever at det blir lettere når de bikker 6mnd alder... 

Skrevet
55 minutter siden, Neutral90 skrev:

Helt lik 🙄 er inne på forumene fleeeeere ganger om dagen. Så på vogner senest istad. 

Men jeg tror det er veldig normalt. Ønsket er jo der så sterkt for oss alle og når vi har forsøkt så lenge så blir man mer opphengt i det. 

Kanskje ikke så veldig sunt, men foretrekker det enn å gå rundt å tenke på hvorfor det ikke går. 

Får leve i håpet ❤️😍

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Piju skrev:

Hei! Jeg og samboer har forsøkt siden høsten 2018, avbrutt av konisering pga hpv. Utredet og det er ikke funnet noen årsak til at vi ikke lykkes. De har derimot ikke fått testet eggledere. Har startet opp på riksen, og skal etter par uker med nedregulering begynne med gonal-f (dose 150) i morgen. Blir spennende å komme til kontroll neste fredag. Er det andre her som også begynner forsøk nå denne våren? På riksen sa de at man ikke starter på lavere doser enn 150, høres dette riktig ut for dere andre der ute som har hatt normale hormonprøver? 

Jeg begynte på 150 bemfola :) normale verdier men tette eggledere, så det høres logisk ut for meg (så lenge blodprøver er normale). 

Lykke til! 

Skrevet
Akkurat nå, Deseo skrev:

Helt lik 🙄 er inne på forumene fleeeeere ganger om dagen. Så på vogner senest istad. 

Men jeg tror det er veldig normalt. Ønsket er jo der så sterkt for oss alle og når vi har forsøkt så lenge så blir man mer opphengt i det. 

Kanskje ikke så veldig sunt, men foretrekker det enn å gå rundt å tenke på hvorfor det ikke går. 

Får leve i håpet ❤️😍

Akk ja! Så enig! Bedre å drømme "lykkelig" enn å sutre ulykkelig 😍

Jeg setter såå pris på at østrogenplaster funker på meg og jeg ikke er deprimert, som sist. Er på vei opp til Trondheim nå, og er såå positiv og spludrende happy, fordi jeg er jo "pregnant until proven otherwise" i morgen 😍

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Piju skrev:

Jeg startet på 112,5 på forrige forsøk., men nå var dette i 2018 så kan være at de har endret prosedyren. Økte fort da 😊 

Lykke til med forsøket ❤️

Skrevet
1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Jeg setter såå pris på at østrogenplaster funker på meg og jeg ikke er deprimert, som sist. Er på vei opp til Trondheim nå, og er såå positiv og spludrende happy, fordi jeg er jo "pregnant until proven otherwise" i morgen 😍

Absolutt! 😍 

Så herlig at humøret er på topp! Mener å huske at du ikke hadde det så bra sist så det er godt å vite at du er i happy zone nå 😁❤️

Er det imorgen du har innsett? Hvor mange? 

Skrevet
2 minutter siden, Deseo skrev:

Absolutt! 😍 

Så herlig at humøret er på topp! Mener å huske at du ikke hadde det så bra sist så det er godt å vite at du er i happy zone nå 😁❤️

Er det imorgen du har innsett? Hvor mange? 

Ja jeg har ikke hatt en god følelse siden første innsett mai 2019, av forskjellige grunner. Så nå føles det godt og oppløftende 😍 mye fordi fryseforsøk har gjort meg veldig deprimert og mange ut og få inn har gjort meg negativt generelt med tanke på kvalitet.

Gleder meg til i morgen! De vet jeg ønsker 2 inn, aner ikke hvordan de lagret de. Regner med 1 inn, således de ikke har fryst to i ett strå :)

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Aaa08 skrev:

Var I samme båt... Forferdelig følelse.. 

Ved mine 6 forsøk ingen hadde klart seg til blasto. Og de som ble satt inn på dag 2 eller 3 ga ingen positiv test. 

Dro til Hellas, 7 ivf fikk endelig 2 blasto men ikke topp kvalitet. 

8 forsøk i samme klinikk - 2 helt perfekte 3 dager satt inn - er rundt 8 uker på vei 

Fantastisk! ❤️ 

Anonymkode: 6ca7c...998

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Lykke, lykke til med innsett i morgen  @Neutral90 🥰

Tusen takk 🌼😍

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Piju skrev:

Vi ligger ganske likt. Jeg er på første IVF forsøk. Har tatt nesespray i rett over en uke og skal til Riksen på onsdag for å få opplæring i veien videre, så regne med jeg starter med sprøyter rett etter det. 

Skrevet
50 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ja jeg har ikke hatt en god følelse siden første innsett mai 2019, av forskjellige grunner. Så nå føles det godt og oppløftende 😍 mye fordi fryseforsøk har gjort meg veldig deprimert og mange ut og få inn har gjort meg negativt generelt med tanke på kvalitet.

Gleder meg til i morgen! De vet jeg ønsker 2 inn, aner ikke hvordan de lagret de. Regner med 1 inn, således de ikke har fryst to i ett strå :)

Håper at du får ønsket ditt oppfylt med 2 inn 🥰 

Krysser fingrene for at alt går bra ❤️🤞

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Neutral90 skrev:

I perioder heeelt oppslukt, på grensen til usunn avhengighet vil jeg si 🙈 Ser på fødeavdelingen, søker jevnlig etter nye program på NRK om baby/graviditet, ser på barnevogner og leser tester. Jeg har til og med malt barnerommet og har en eske med småting og klær. Når jeg ikke leser om baby/graviditet, så tråler jeg nettet etter nyttig informasjon som kan hjelpe meg til å BLI gravid. Mannen slipper ikke unna han heller, med kosttilskudd han påpakkes, og mas om kosthold/trening eller spesifikke matvarer som skal hjelpe. Oi, jeg ser virkelig galskapen i dette når jeg skriver det ned 😂

Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Deilig å lese litt optimisme 😀 Lykke til imorgen 😍

Skrevet
5 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Deilig å lese litt optimisme 😀 Lykke til imorgen 😍

13 minutter siden, Deseo skrev:

Håper at du får ønsket ditt oppfylt med 2 inn 🥰 

Krysser fingrene for at alt går bra ❤️🤞

Tusen takk begge to ❤️😍 vi er jammen flink til å stå sammen i tykt og tynt. 

Skrevet
6 timer siden, rekavillsvin skrev:

Ingen egg ved uttak i dag... 😔 Vanskelig å holde motet og troa oppe.. 

Så utrolig, utrolig kjipt! 😩 Synd at du reagerer så mye på lang protokoll,men ser visst ut til at det er det som må til da desverre. Håper på bedre fangst neste gang ❤️ Jeg skjønner at det er vanskelig å holde motet oppe. Jeg er helt ny i gamet, og synes allerede det er tungt. All ære til dere alle som holder ut forsøk etter forsøk, mange sterke damer her inne ❤️

Og takk @Aaa08 for at du kom med en happy ending, til tross for at det var en lang vei dit ❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...