Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 minutter siden, Deseo skrev:

Så gøy! Ja absolutt bedre med uttak enn ikke 😁 

Krysser fingrene for at du får mange fine egg og at gullegget er blant de ❤️

Takk det samme ❤️

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Blødning (brunt blod) 9 dager etter innsett. Er det mensen?

Skrevet
2 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Blødning (brunt blod) 9 dager etter innsett. Er det mensen?

Hadde det vært min kropp så kunne det vært starten på mens,ja. Det slår liksom ikke feil i min syklus etter innsett, dag 9 «gammelt blod», dag 10 friskt...

Men det er som sakt meg og min kropp, ikke en fasit. 

Jeg krysser alt jeg har og sender gode tanker💞

Skrevet

Jeg har glemt å nevne at i dette innsettet så utførte de tilbakeføringen av egget med hjelp av ultralyd utenpå magen. Da kunne de få bedre oversikt over livmor og ved innsettet av kateteret, ettersom jeg forsto det. Det har ikke jeg være borti før. (Riksen)

Gjest Geirfuglen
Skrevet
2 minutter siden, TiiBii skrev:

Hadde det vært min kropp så kunne det vært starten på mens,ja. Det slår liksom ikke feil i min syklus etter innsett, dag 9 «gammelt blod», dag 10 friskt...

Men det er som sakt meg og min kropp, ikke en fasit. 

Jeg krysser alt jeg har og sender gode tanker💞

Ja, jeg kan ikke huske at det har vært sånn farge, men føler at det kanskje er litt annerledes ja. Skal jeg avslutte støttebehandlingen i så fall, hvis jeg får ordentlig mensen i morgen? Har glemt å spørre Medicus.

Gjest Geirfuglen
Skrevet
Akkurat nå, TiiBii skrev:

Jeg har glemt å nevne at i dette innsettet så utførte de tilbakeføringen av egget med hjelp av ultralyd utenpå magen. Da kunne de få bedre oversikt over livmor og ved innsettet av kateteret, ettersom jeg forsto det. Det har ikke jeg være borti før. (Riksen)

Så bra! Det gjorde de på Medicus også. En sykepleier som tok UL utenpå mens legen tok vanlig pluss innsett.

Skrevet
3 minutter siden, TiiBii skrev:

Samme gjør de ved st Olavs, likevel har jeg fått kommentar om "tror det ble rett plass nå" 🙈 alltid litt redd for at de bare slipper egget til å sveve i det store intet. 

Gjest Geirfuglen
Skrevet
4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Samme gjør de ved st Olavs, likevel har jeg fått kommentar om "tror det ble rett plass nå" 🙈 alltid litt redd for at de bare slipper egget til å sveve i det store intet. 

Haha, det føles sånn ja 😄 Jeg spurte om de unngikk å slippe det i nærheten av keisersnittarret, men de sa de bare kunne slippe det der de slapp det. 

Skrevet
8 timer siden, Geirfuglen skrev:

Ja, jeg kan ikke huske at det har vært sånn farge, men føler at det kanskje er litt annerledes ja. Skal jeg avslutte støttebehandlingen i så fall, hvis jeg får ordentlig mensen i morgen? Har glemt å spørre Medicus.

Det kan ikke jeg svare på😬 Har de lørdagsåpent, kan du ringe de?

Som sakt, min erfaring er ikke en fasit. Hvis de er stengt kan du vel fortsette til mandagen når du får snakket med de for å være på den sikre siden?

Skrevet
8 timer siden, Geirfuglen skrev:

Så bra! Det gjorde de på Medicus også. En sykepleier som tok UL utenpå mens legen tok vanlig pluss innsett.

8 timer siden, Neutral90 skrev:

Aaaw, så Riksen henger litt etter med andre ord 😅

Gjest Geirfuglen
Skrevet
4 minutter siden, TiiBii skrev:

Det kan ikke jeg svare på😬 Har de lørdagsåpent, kan du ringe de?

Som sakt, min erfaring er ikke en fasit. Hvis de er stengt kan du vel fortsette til mandagen når du får snakket med de for å være på den sikre siden?

Tror ikke, kan sjekke :) 
Ja, bare trengte en ny pakke av den ene medisinen, men nå som jeg er over 18.000 og har sendt inn til HELFO, får jeg det kanskje uansett tilbake? 🤔

Skrevet
5 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Tror ikke, kan sjekke :) 
Ja, bare trengte en ny pakke av den ene medisinen, men nå som jeg er over 18.000 og har sendt inn til HELFO, får jeg det kanskje uansett tilbake? 🤔

Dette står i brosjyrene vi får med hjem etter innsett.

image.jpg

• Liker 1
Skrevet
På 23.1.2020 den 19.38, TiiBii skrev:

Så bra, var så spent på om det gikk bra med deg siden vi fikk samme dato og begge hadde egg på frys🥰

Jeg lever normalt, tar dagen med ro og holder stressnivået nede. Ikke så lett med 12 3-åringer på jobben (bhg) men det går😅 

Tusen takk! Ja, vi er jo helt likt. Jeg får ikke testet denne gangen, prøver hcg-støtte. Så blir en lang ventetid! Hehe, kan tenke meg det er travelt. Du må sove lenge nå helgen! 

Skrevet

Hei! Førstegangs ivf her, innsett i går så rugedag 1 i dag(?)  noen som kan fortelle hvor tidlig de fikk symptomer om de ble gravid og om de hadde symptom på lutinus som f eks ømme bryster? Tips til trening i disse dagene?. 

På forhånd takk 🙏

Gjest Geirfuglen
Skrevet
57 minutter siden, TiiBii skrev:

Dette står i brosjyrene vi får med hjem etter innsett.

image.jpg

Takk for hjelpen! Dumt at vi ikke får med noe sånt på Medicus. Da bærer det til apoteket :)

Skrevet (endret)
1 time siden, Geirfuglen skrev:

Takk for hjelpen! Dumt at vi ikke får med noe sånt på Medicus. Da bærer det til apoteket :)

Det står på iganssettingsskjemaet som sendes i pasientpost. Ringte og spurte selv i starten fordi jeg ikke hadde fått det med meg helt. Står ikke like tydelig spesifisert som riksen sitt da. 

ECDA194D-54AD-460B-A409-848942F1DFF7.jpeg

Endret av Fiiol
Skrevet
På 22.1.2020 den 15.40, Deseo skrev:

Har fått beskjed om ikke sameie her også tidligere så ville ha hørt på siste lege.  Glemte årsaken til hvorfor, men bedre å være på den sikre siden. 😌

Lykke til med ruginga alle rugere!! ❤️

Det er pga infeksjonsrisiko :)

Skrevet
1 time siden, Snekkerfruen skrev:

Hei! Førstegangs ivf her, innsett i går så rugedag 1 i dag(?)  noen som kan fortelle hvor tidlig de fikk symptomer om de ble gravid og om de hadde symptom på lutinus som f eks ømme bryster? Tips til trening i disse dagene?. 

På forhånd takk 🙏

Velkommen! 😄 Gratulerer med ruginga! Håper det sitter på første forsøk. 🙌❤️

Jeg vet ikke om jeg fikk noen symptomer grunnet graviditeten da crinone gelen som jeg gikk på også kan gi graviditetsliknende symptomer 🙈

Kvalmen kom ikke snikende før uke 6ca. 

Jeg fikk beskjed om å trene / leve som normalt men unngå å overanstrenge meg og unngå tunge løft. 

Hvilken klinikk tilhører du da? 

Skrevet
5 minutter siden, Deseo skrev:

Velkommen! 😄 Gratulerer med ruginga! Håper det sitter på første forsøk. 🙌❤️

Jeg vet ikke om jeg fikk noen symptomer grunnet graviditeten da crinone gelen som jeg gikk på også kan gi graviditetsliknende symptomer 🙈

Kvalmen kom ikke snikende før uke 6ca. 

Jeg fikk beskjed om å trene / leve som normalt men unngå å overanstrenge meg og unngå tunge løft. 

Hvilken klinikk tilhører du da? 

Takk for svar 😁 håper også det sitter på første, men har to på frys 🙏 hører til kli ikk hausken i Bergen.. Du da? Klaffet det på første hos deg? 

På 22.1.2020 den 15.40, Deseo skrev:

Har fått beskjed om ikke sameie her også tidligere så ville ha hørt på siste lege.  Glemte årsaken til hvorfor, men bedre å være på den sikre siden. 😌

Lykke til med ruginga alle rugere!! ❤️

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Snekkerfruen skrev:

Takk for svar 😁 håper også det sitter på første, men har to på frys 🙏 hører til kli ikk hausken i Bergen.. Du da? Klaffet det på første hos deg? 

Ja så det i papirene etterpå 😉

Nei mitt ferskforsøk ble negativt. 

Mine to fryseforsøk ble positive, men endte dessverre i SA. 

Ingen igjen på frys så blir nytt uttak snart. 

tilhører Riksen 😊

Endret av Deseo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...