Gå til innhold

Trenger en mann som ikke er redd meg

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, OnFire skrev:

Blir mer easy going. Menn er ikke "redde", men styrer unna vanskelige damer av åpenbare årsaker. 

Nei, jeg kommer ikke til å endre meg for noen jeg. Hvorfor skal jeg det. Jeg er heller ikke noen vanskelig dame. Har aldri fått tilbakemelding på det heller, verken fra kjærester, ekser, venner eller familie. Forøvrig er jeg både tålmodig, omsorgsfull, fornuftig og rasjonell. Selv om jeg er bestemt også. Ts. 

Anonymkode: b1918...cd8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at du vil ha motstand, men når du får det i tråden her vil du jo ikke det likevel 😏

Anonymkode: f11bb...de7

Jeg får motstand på at jeg beskriver meg selv som bestemt fordi folk ikke liker damer som driter i janteloven når de skal beskrive seg selv. Det var ikke det jeg ønsket diskusjon på. Ts

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg kommer ikke til å endre meg for noen jeg. Hvorfor skal jeg det. Jeg er heller ikke noen vanskelig dame. Har aldri fått tilbakemelding på det heller, verken fra kjærester, ekser, venner eller familie. Forøvrig er jeg både tålmodig, omsorgsfull, fornuftig og rasjonell. Selv om jeg er bestemt også. Ts. 

Du er sikkert tålmodig, omsorgsfull, fornuftig og rasjonell bare mannen gjør som du sier. Jeg er kjempegammel og har sett mange slike par opp igjennom min levetid . Jeg anbefaler deg å lese tegneserien Fiinbeck og Fia https://www.serieantikvariatet.no/products/Tegneserier/109/F?brand_id=4319

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg godt. Men du utfordrer mange kvinner her på KG med å beskrive deg selv slik. Her råder janteloven! 😄

Forøvrig enig med den som ga deg råd om å gå etter menn i lederstillinger. De har ofte de egenskapene du etterlyser. 

Anonymkode: 1ad2d...d0f

Ja janteloven står alt for sterkt her, blir helt kvalm av det jeg. 

Har faktisk datet et par i lederstillinger, jeg liker ikke de overfladiske supercocky som det er mange av. Men trygg mann som har god selvtillit uten å ha behov for å trykke ned andre og som ikke kjører Tesla heller, det hadde nok vært interessant 😊 Også er det viktig med sunne interesser for min del, at man kan sette pris på natur, dyr og trening, mange som ikke har tid eller interesse for sånt også når de er ledere og tenker mest karriere. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AlkoMann skrev:

Du er sikkert tålmodig, omsorgsfull, fornuftig og rasjonell bare mannen gjør som du sier. Jeg er kjempegammel og har sett mange slike par opp igjennom min levetid . Jeg anbefaler deg å lese tegneserien Fiinbeck og Fia https://www.serieantikvariatet.no/products/Tegneserier/109/F?brand_id=4319

TS ønsker seg jo nettopp en mann som IKKE gjør som hun sier....

Anonymkode: 21df9...750

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AlkoMann skrev:

Men likevel kommer jeg til å dumpe mannen som nå gjør alt som jeg sier. Jeg blir mer irritert jo mer han føyer seg i situasjoner jeg aldri prøver å få han til å føye seg engang... Selv når jeg har kommunisert til han at jeg ønsker hans mening, ikke bare en tøffel. Det henger jo ikke helt på greip utifra det du hevder da. 

Ts

• Liker 3
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel kommer jeg til å dumpe mannen som nå gjør alt som jeg sier. Jeg blir mer irritert jo mer han føyer seg i situasjoner jeg aldri prøver å få han til å føye seg engang... Selv når jeg har kommunisert til han at jeg ønsker hans mening, ikke bare en tøffel. Det henger jo ikke helt på greip utifra det du hevder da. 

Ts

Likevel er det du som styrer showet. Jeg tror du ville blitt frustrert om en mann hadde begynt å bosse med deg ? 

Endret av AlkoMann
  • Liker 2
Skrevet

Menn (og sikkert kvinner også) som bare føyer seg, snakker en etter munnen og ikke tør å hevde sin mening, kan etterhvert bli passiv-aggressive og ty til manipulative strategier istedenfor.

Jeg har selv opplevd at et slikt forhold endte opp i psykisk vold. Han følte seg så underlegen og oppfattet enhver situasjon som en kamp der han ikke måtte tape ansikt. Han taklet ikke at jeg var uenig med ham eller hadde masse meninger om ting.

I begynnelsen lot han som at han var helt enig med meg i nesten alt, fordi han ikke turde å hevde sin mening, men inni seg begynte han å bli bitter og sint, han følte seg underlegen og fikk etterhvert et behov for å jekke meg ned og ta meg. Saken var jo at han overhodet ikke taklet en likeverdig partner. Han måtte ha kontrollen og føle at han var den mektige i forholdet. Dermed ble han voldelig.

Så man skal ikke kimse av sånt. Det er viktig å ha, og å føle seg som, en likeverdig partner, også intellektuelt. Ellers blir forholdet fort en usunn maktkamp.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS ønsker seg jo nettopp en mann som IKKE gjør som hun sier....

Jeg tror hun ønsker seg alt og ingenting ?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn (og sikkert kvinner også) som bare føyer seg, snakker en etter munnen og ikke tør å hevde sin mening, kan etterhvert bli passiv-aggressive og ty til manipulative strategier istedenfor.

Jeg har selv opplevd at et slikt forhold endte opp i psykisk vold. Han følte seg så underlegen og oppfattet enhver situasjon som en kamp der han ikke måtte tape ansikt. Han taklet ikke at jeg var uenig med ham eller hadde masse meninger om ting.

I begynnelsen lot han som at han var helt enig med meg i nesten alt, fordi han ikke turde å hevde sin mening, men inni seg begynte han å bli bitter og sint, han følte seg underlegen og fikk etterhvert et behov for å jekke meg ned og ta meg. Saken var jo at han overhodet ikke taklet en likeverdig partner. Han måtte ha kontrollen og føle at han var den mektige i forholdet. Dermed ble han voldelig.

Så man skal ikke kimse av sånt. Det er viktig å ha, og å føle seg som, en likeverdig partner, også intellektuelt. Ellers blir forholdet fort en usunn maktkamp.

Så sant 👍🏼

Anonymkode: 4d51a...cfe

Skrevet

Jeg tror noen må lese Janteloven på nytt, siden den stadig trekkes inn her. For det er ikke akkurat å beskrive seg selv med adjektiver mange vil anse som negative den handler om. 

Sånn ellers, menn er forskjellige. Noen liker diskusjoner, har sterke meninger og mye på hjertet, andre er mer easy going, runde i kantene og har ikke behov for «å sette voksne mennesker på plass». Trikset er å finne noen som passer seg. 

Det jeg synes er merkelig med denne tråden, TS, er for det første at du begynner med å erklære at menn er redd deg, sånn iom at du trenger en som ikke er det, for så å understreke gjentatte ganger at du er snill og grei og i hvert fall ikke har fått noen klager. Det andre er måten du omtaler andre mennesker på. Det lukter litt av «not like the other girls» og de færreste er «verdt» mer enn andre. Om noen reagerer, så er de kvinnfolk uten bein i nesa eller det er janteloven, og menn som ikke oppfører seg «korrekt» er tøfler. Om det er representativt for måten du reagerer på ellers, så kan det muligens være at svaret ligger der. Jeg tror i hvert fall det er forklaringen på en del av svarene du får her. 

For hva var egentlig spørsmålet igjen? Om andre har opplevd å møte folk de ikke passer med? Svaret på det med all sannsynlighet ja. 

• Liker 8
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh ok 🙄 Er du ferdig nå eller? Ts 

Svaret ditt bekrefter kommentaren min 🤣 Du er umulig å diskutere med. Du prøver å avslutte diskusjonen sekundet du blir utfordret.

Anonymkode: de213...1df

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok mister kverulant. Bestemt er kanskje et bedre ord da, enn kvass. Det har aldri vært et negativt trekk isåfall, verken slik jeg ser det eller av menn. Ts 

Dette er  enda et eksempel på at du sliter med å oppføre deg i diskusjoner. 

Anonymkode: d1f23...da2

• Liker 3
Skrevet

Damn if u do, damn if u dont

Anonymkode: 7e8e3...2e2

• Liker 1
Skrevet

Det handler ikke bare om at man ikke passer sammen. Jeg har samme erfaring som TS og jeg er svært konfliktsky, men jeg har meninger om alt mellom himmel og jord og elsker å diskutere. Jeg hater derimot å krangle. Og hersketeknikker er ufyselig. Folk må kunne oppføre seg og diskutere respektfullt.

Likevel har jeg opplevd i flere forhold at menn fort føler seg underlegne enten fordi de ikke har like lang utdannelse som meg, ikke er like verbale som meg, ikke har like mye kunnskap om ditt eller datt, ikke har like mange meninger om saker og ting som det jeg har, eller de har rett og slett bare dårligere selvtillit enn det jeg har.

Menn er ofte mye mer konkurranseorientert enn kvinner og ser diskusjoner som en kamparena istedenfor en givende meningsutveksling. Dermed går problemet lettere den veien enn andre veien. Det er sjelden et problem i forhold at kvinnen har lavest selvtillit, dårligst verbale evner eller lavest utdannelse.

Jeg mistenker at han duden din, TS, er sånn. Han har dårlig selvtillit i forholdet og reagerer med å bli servil og føyelig, fordi han heller vil late som at han er enig, enn å hevde sin mening og risikere «å tape». Problemet er at denne kampen og tapet bare er i hans hode. For du ønsker jo faktisk å høre hans oppriktige mening om ting. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at du vil ha motstand, men når du får det i tråden her vil du jo ikke det likevel 😏

Anonymkode: f11bb...de7

Jeg tror du har misforstått hele tråden! 😂

Anonymkode: 1ad2d...d0f

• Liker 2
Skrevet

Skal du finne deg en mer bestemt mann så må du føye deg mer, for bestemte mannfolk gidder ikke temme deg. De har nok av tilgang på damer som oppfører seg og du blir aldri verdt bryet. Alternativt kan du finne deg en kverulant mann som aldri går lei av å krangle med deg, men tipper du går lei ganske raskt der. 

Anonymkode: 15fb4...964

• Liker 2
Skrevet

Har du venninner som du omgås med ganske ofte, og hvordan går du sammen med andre damer i sin helhet ? Den generelle toleransen mot dine medmennesker er en viktig faktor her.  De fleste vil slite med noen som er på hugget til en stadighet.  Menn eller damer, det er ett fett. 

Skrevet
29 minutter siden, Festlig skrev:

Har du venninner som du omgås med ganske ofte, og hvordan går du sammen med andre damer i sin helhet ? Den generelle toleransen mot dine medmennesker er en viktig faktor her.  De fleste vil slite med noen som er på hugget til en stadighet.  Menn eller damer, det er ett fett. 

Spesielt om man skal leve sammen. Neppe mange som gleder seg til å komme hjem fra jobb slik at de kan  bli skjelt ut av kjæresten. 

Anonymkode: d1f23...da2

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, mange bør justere seg. Handler om å utvikle seg til det bedre. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...