AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #21 Skrevet 27. desember 2019 Du virker egentlig mer slitsom enn skremmende, sånn du beskriver deg selv. Anonymkode: 758c9...105 13
Gjest theTitanic Skrevet 27. desember 2019 #22 Skrevet 27. desember 2019 4 minutter siden, AlkoMann skrev: 25 prosent av norske 45 år gamle menn er barnløse mot 14 prosent av kvinner i samme alder. Vi har fått 11 prosent ufrivillige barnløse menn i feminismens siste fase. Med slikt utgangspunkt skjønner alle som er litt oppegående at kvinner har reel makt over mannen . For noe vås.
Gjest Lasox Skrevet 27. desember 2019 #23 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 9 minutter siden, Doge skrev: Sette deg på plass?? Skjerp deg. Du er en voksen kvinne, ikke en bikkje. Å være kvass er ikke akkurat et positivt personlighetstrekk. Det er ikke interessant å diskutere med folk som er kvasse, for det ender som oftes med at den som er kvass hisser seg opp og aldri gir seg. Å være kvass er som regel det samme som å være bitchy og/eller urimelig. Som du ser nedenfor så er ikke synonymene for kvass så positive heller. Helt enig! Nytter ikke å diskutere med enkelte mennesker som er kvasse. Da kan man aldri være enige om å kunne være uenige. For den som er kvass vil alltid få det "riktig" etter èn endt diskusjon fordi partneren bare gir opp å diskutere før det ender opp som krangel. Jeg elsker kvinner som man kan diskutere saklig med og kan være enige om å være uenige før det ender opp som krangel. Altfor mange nekter å gi seg også ender det opp med en krangel. Endret 27. desember 2019 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #24 Skrevet 27. desember 2019 Er ikke redd deg, men bare orker ikke sånt i livet mitt😅 Anonymkode: 690b9...724 13
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #25 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du virker egentlig mer slitsom enn skremmende, sånn du beskriver deg selv. Anonymkode: 758c9...105 Hvorfor det? Fordi jeg skriver jeg er bestemt? Du kjenner da ikke meg nok på noen slags måte, til å kunne komme med en slik en uttalelse. Forøvrig svarer du ikke meg på noe av det jeg spør om, så hvorfor svarer du i denne tråden i det hele tatt egentlig? Ts Anonymkode: b1918...cd8 4
AlkoMann Skrevet 27. desember 2019 #26 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, theTitanic skrev: For noe vås. Det er mange menn som ikke får dyppet lillemann. Det er ikke vås . 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #27 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke redd deg, men bare orker ikke sånt i livet mitt😅 Anonymkode: 690b9...724 Så flott, da orker sikkert ikke jeg deg heller 😊 Ts Anonymkode: b1918...cd8 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #28 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, Lasox skrev: Helt enig! Nytter ikke å diskutere med enkelte mennesker som er kvasse. Da kan man aldri være enige om å kunne være uenige. For den som er kvass vil alltid få det "riktig" etter èn endt diskusjon fordi partneren bare gir opp å diskutere før det ender opp som krangel. Jeg har ofte endt en diskusjon med at man må være enige om å være uenige. Så det er jo bare tull. Ts Anonymkode: b1918...cd8 2
Gjest theTitanic Skrevet 27. desember 2019 #29 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Dette føler jeg selv også. Ts Anonymkode: b1918...cd8 Menn i høyere lederstillinger har sikkert ofte de ønskede egenskapene. Så får du luke ut dem som bare ønsker seg en pyntedukke ved å lage en ærlig profil der du fremhever det å være bestemt og målrettet som positivt, men samtidig luker ut de menn som ønsker seg en underdanig rolle. Ikke lett. Du ønsker en " bestemt og målrettet mann som tørr å si i mot og å stå for sine meninger. "
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #30 Skrevet 27. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor det? Fordi jeg skriver jeg er bestemt? Du kjenner da ikke meg nok på noen slags måte, til å kunne komme med en slik en uttalelse. Forøvrig svarer du ikke meg på noe av det jeg spør om, så hvorfor svarer du i denne tråden i det hele tatt egentlig? Ts Anonymkode: b1918...cd8 Ærlig talt, bare se på det svaret du nettopp ga. Anonymkode: 758c9...105 11
Doge Skrevet 27. desember 2019 #31 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, theTitanic skrev: Syntes det er flott at ts har selvinnsikt. Selv om det å være " kvass" ikke akkurat er noe komplement, så er det et godt adjektiv. Noen er kvasse. Og trenger partner som har god tro på seg selv og egne meninger. En kvass person trenger å bli satt krav til og å finne en partner som den respekterer nok til å bøye av for i en konflikt. Eller så kan man bli voksen og sette krav til seg selv, istedenfor å forvente at andre skal drive voksenopplæring på en. Som AB over her sier. Kvasse folk er ikke skremmende, men slitsomme. 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #32 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt, bare se på det svaret du nettopp ga. Anonymkode: 758c9...105 Mitt svar er helt konkret og direkte, ingenting annet 🤷🏼♀️ Ts Anonymkode: b1918...cd8 4
Ardenus Skrevet 27. desember 2019 #33 Skrevet 27. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det finnes andre folk som ikke lever og ånder for janteloven her inne som vil svare, og som har litt bein i nesa selv, setter jeg stor pris på respons fra disse også 💁🏼♀️ Ts Anonymkode: b1918...cd8 Daten din gjør alt han kan for at du skal like han, så han endrer personlighet for å oppnå dette, dette er jo selvsagt feil, du lærer ikke å kjenne hvordan han er når dere blir sammen, flere år på bakken og flytta sammen. Du har selv funnet svaret, du trenger å finne en som har egne meninger, ikke redd for å fortelle deg dem, men heller ikke være helt kørka i hue å ikke gi seg når man tar feil. Balanse osv. Dette KAN hende at daten din har når han endelig åpner opp å er seg selv, men tvilsomt. NEXT! som de sier. 8
Gjest Forumhei Skrevet 27. desember 2019 #34 Skrevet 27. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Fordi jeg skriver jeg er bestemt? Du kjenner da ikke meg nok på noen slags måte, til å kunne komme med en slik en uttalelse. Forøvrig svarer du ikke meg på noe av det jeg spør om, så hvorfor svarer du i denne tråden i det hele tatt egentlig? Ts Anonymkode: b1918...cd8 Du er ikke bestemt, men hårsår!! Forskjellig ting
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #35 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mitt svar er helt konkret og direkte, ingenting annet 🤷🏼♀️ Ts Anonymkode: b1918...cd8 Du virker en smule butt hurt. "Folk tåler ikke at jeg er så sterk og bestemt!" Feil, folk orker ikke at du oppfører deg som et barn uten oppdragelse. Du tåler jo ikke at andre mener noe annet enn deg! Lukter daddy issues lang vei! Anonymkode: c60e2...fd7 9
AlkoMann Skrevet 27. desember 2019 #36 Skrevet 27. desember 2019 I dag trenger ikke kvinner engang å oppføre seg på en date. Det holder å være kvinne. I gamle dager hadde man litt respekt . 5
Gjest theTitanic Skrevet 27. desember 2019 #37 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, Doge skrev: Eller så kan man bli voksen og sette krav til seg selv, istedenfor å forvente at andre skal drive voksenopplæring på en. Som AB over her sier. Kvasse folk er ikke skremmende, men slitsomme. Ikke enig. Folk har forskjellige personligheter og derav forskjellige preferanser. Det er ikke voksenopplæring men det å matche. Du liker ikke kvasse personer, men det finnes de som gjør. Du bidrar ikke med konstruktive svar.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #38 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, Doge skrev: Eller så kan man bli voksen og sette krav til seg selv, istedenfor å forvente at andre skal drive voksenopplæring på en. Som AB over her sier. Kvasse folk er ikke skremmende, men slitsomme. Jeg har da aldri bedt om voksenopplæring, hvor får du det fra? Jeg bare duller ikke med folk, og vil ikke at folk skal dulle med meg. Og om du liker dulling så har du kanskje feil utgangspunkt til å uttale deg her, eller? Om du blir provosert av at folk bare beskriver seg som bestemte, mener jeg, så er det kanskje ikke jeg som er mest slitsom av oss heller. Ts Anonymkode: b1918...cd8 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #39 Skrevet 27. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flott, da orker sikkert ikke jeg deg heller 😊 Ts Anonymkode: b1918...cd8 Du fortjener meg ikke😊 er lykkelig gift også🥰🥰 Anonymkode: 690b9...724 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #40 Skrevet 27. desember 2019 Hvordan man håndterer diskusjoner handler mye om hvilket miljø man er vokst opp i, tror jeg. Selv kommer jeg fra et miljø der alle elsker å diskutere og ingen er redd for å si sin mening. Tvert i mot er det desto morsommere når noen kommer med en provoserende replikk eller observasjon. Intellektuell motstand skjerper intellektet, empatien og klokskapen. Det å være spydig, latterliggjørende eller skarp er derimot ikke noe sympatisk karaktertrekk. En sånn type oppførsel er herketeknikk, den bunner i dårlig selvtillit og handler om å hevde seg på bekostning av andre. Hvis kvass betyr sistnevnte, er det usympatisk, men hvis det betyr at du åpent og fritt hevder din mening, er det befriende og sunt. Og slik det skal være etter min mening. Diskusjon og meningsutveksling handler om å utvide sine horisonter, bli klokere, få kvesset argumentene, og det handler om å bli kjent med den andre. Det handler ikke om å vinne. Det kommer i tilfelle langt ned på listen. Her har jeg inntrykk av at altfor menge menn går i diskusjonsfellen. De tror det er en konkurranse der det handler om å vinne eller tape, dermed bruker de hersketeknikker eller blir underdanige og tør ikke si sin mening. Jeg har sjelden opplevd dette med kvinner, ihvertfall, men mange ganger med menn. Så jeg tror jeg skjønner hva du mener, TS. Anonymkode: 21df9...750 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå