AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Vi hadde politiet på besøk her i går. Jeg er så redd for politiet og syntes det var veldig ekkelt. En skulle ta avhør av meg og sa at vi måtte gå på et eget rom. Jeg spurte om det var nødvendig noe han sa at det var. Jeg hadde lyst til å spy fordi jeg ikke ville være på et rom alene, men turte jo ikke protestere. Men da han skulle begynne avhøret så klarte jeg ikke mer. Han var heldigvis grei, og sa at jeg kunne få snakke med en dame i stedet. Er det andre som har opplevd møter med politiet? Vil gjerne bli kvitt denne frykten, så gjerne fortell om gode møter med politi. Anonymkode: 171e3...83f 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Politiet er bare vanlige folk, de også. Anonymkode: f04f7...7ec 8
Doge Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Ingen grunn til å være redd for politiet med mindre du har gjort noe ulovlig. 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Så jo nettopp at en politimann hadde blitt tatt for å misbruke stillingen for å oppnå sex. Sånt gjør meg livredd. Anonymkode: 171e3...83f 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Så jo nettopp at en politimann hadde blitt tatt for å misbruke stillingen for å oppnå sex. Sånt gjør meg livredd. Anonymkode: 171e3...83f Dessverre så finnes det sånne folk overalt. Uansett yrke. Vi er mennesker, og mennesker er syke dyr Anonymkode: f04f7...7ec 5
Whistler Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde politiet på besøk her i går. ................. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jo nettopp at en politimann hadde blitt tatt for å misbruke stillingen for å oppnå sex. Sånt gjør meg livredd. Anonymkode: 171e3...83f Anonymkode: 171e3...83f I stedet for å lure på om de skal misbruke deg burde du heller lure på hvorfor de besøker akkurat dere. 16
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 11 minutter siden, Whistler skrev: I stedet for å lure på om de skal misbruke deg burde du heller lure på hvorfor de besøker akkurat dere. Trenger ikke lure så veldig på det. Jeg ble hvertfall banket sønder og sammen. Anonymkode: 171e3...83f 4
Whistler Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 Så hvis du har politiskrekk og synes det er ekkelt om de kommer på besøk, bør du vel unngå å sette deg i situasjoner hvor det skjer? 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, Whistler skrev: Så hvis du har politiskrekk og synes det er ekkelt om de kommer på besøk, bør du vel unngå å sette deg i situasjoner hvor det skjer? Hvis du tror det er noe man alltid har kontroll over og kan velge selv har du mye å lære om verden. Jfr. innlegget rett før ditt (som jeg velger å tro at du ikke hadde sett før du svarte). Anonymkode: 05f3e...42a 4
Duftavsommerregn Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det andre som har opplevd møter med politiet? Vil gjerne bli kvitt denne frykten, så gjerne fortell om gode møter med politi. Har aldri hatt frykt for politiet Bare når jeg har gjort noe galt eventuelt men det er utrolig sjeldent. De fleste er veldig greie folk som man kan snakke med, men som ikke kan løse alle dine problemer om du havner i en dårlig situasjon der du faktisk er på kant med loven. De samler inn informasjon og etterforsker og overlater til domstolene resten. Er ikke alltid de strekker til heller, men det er jo politisk styrt. Har alltid sett på politiet med respekt, de gjør en jobb for samfunnet ofte til tross for dårlig politisk styring og knappe ressurser. Noen unge politifolk kan være ekstremt "paragrafryttere" men det vokser de fort av seg, eller kolleger plukker det av de etter hvert. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 7 minutter siden, Whistler skrev: Så hvis du har politiskrekk og synes det er ekkelt om de kommer på besøk, bør du vel unngå å sette deg i situasjoner hvor det skjer? Å herregud. Det er ikke opp til meg hvem som kommer på besøk her jeg bor, og hadde det vært det så hadde vedkommende ALDRI fått satt sin fot her! Det var heller ikke jeg som valgte å ringe politiet, selv om det var jeg som ble dratt med inn på et rom mot min vilje og avhørt om noe jeg ikke ville bli avhørt om!! Jeg oppfører meg ikke på en måte slik at jeg fortjener å bli banket, men jeg står heller ikke å ser på når folk jeg er glade i bankes! Jeg har faktisk ikke for vane å slåss med folk hvis det er det du tror. Anonymkode: 171e3...83f 8
Duftavsommerregn Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politiet er bare vanlige folk, de også. Helt sant totalt sett et representativt utvalg av norske borgere som søker slike utdanning. Noen råtne egg slipper igjennom prosessen, men det er det i alle yrker. De lukes vekk når de oppdages. Det er ikke veldig mye som skal til i et slikt yrke om du gjør store tabber før du lukes ut og omplasseres, eventuelt sparkes. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Har aldri hatt frykt for politiet Bare når jeg har gjort noe galt eventuelt men det er utrolig sjeldent. De fleste er veldig greie folk som man kan snakke med, men som ikke kan løse alle dine problemer om du havner i en dårlig situasjon der du faktisk er på kant med loven. De samler inn informasjon og etterforsker og overlater til domstolene resten. Er ikke alltid de strekker til heller, men det er jo politisk styrt. Har alltid sett på politiet med respekt, de gjør en jobb for samfunnet ofte til tross for dårlig politisk styring og knappe ressurser. Noen unge politifolk kan være ekstremt "paragrafryttere" men det vokser de fort av seg, eller kolleger plukker det av de etter hvert. Jeg var ikke redd fordi jeg hadde gjort noe galt. Jeg var redd fordi jeg følte meg utrygg og presset. Og han politimannen var veldig "streng". Holdt meg i arma og dro meg bortover gangen, når jeg sa at jeg ikke ville, og at jeg ikke ville gå inn på det rommet. Jeg ble jo med til slutt fordi jeg var redd for hva han kom til å gjøre hvis jeg ikke gjorde som han sa. Fikk nesten panikk. Han skjønte heldigvis til slutt at jeg ikke mente å vøre vrang. Anonymkode: 171e3...83f
Duftavsommerregn Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ikke redd fordi jeg hadde gjort noe galt. Jeg var redd fordi jeg følte meg utrygg og presset. Og han politimannen var veldig "streng". Holdt meg i arma og dro meg bortover gangen, når jeg sa at jeg ikke ville, og at jeg ikke ville gå inn på det rommet. Jeg ble jo med til slutt fordi jeg var redd for hva han kom til å gjøre hvis jeg ikke gjorde som han sa. Fikk nesten panikk. Han skjønte heldigvis til slutt at jeg ikke mente å vøre vrang. Det forstår jeg veldig godt. Husk at politiet må håndtere mange slags mennesker i ulike situasjoner og de kan gjøre feil, eller de ikke klarer å lese deg og oppfatter deg som vrang. Er du akkurat dette så vil de måtte bruke en høvende fysisk makt! De kan bare ikke diskutere i det vide og det brede med personer de henter inn, noen ganger setter de ned foten! Men oppførselen vil jo alltid avgjøre reaksjonsmønsteret til politiet også. Spesielt om man blir fysisk utagerende i en slik prosess. Holde kjeft og samarbeide i en slik situasjon er alltid det beste. Ordne opp i misforståelser tar man etterhvert. 2
Whistler Skrevet 27. desember 2019 #15 Skrevet 27. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tror det er noe man alltid har kontroll over og kan velge selv har du mye å lære om verden. ................ Anonymkode: 05f3e...42a 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å herregud. Det er ikke opp til meg hvem som kommer på besøk her jeg bor, ............. Anonymkode: 171e3...83f I min verden er man herre over sine egne valg. Deretter tar man konsekvensen av sine valg. Jeg har helt sikkert mye å lære om verden, men noe av det jeg lærte tidlig (av mine mer eller mindre gode ungdomsvenner) var at om man ikke ønsker å ha kontakt med politiet så unngår man å ha kontakt med de andre politiet gjerne vil snakke med. Hvis du føler at det ikke er opp til deg hvem som kommer på besøk så bor du ikke langt nok unna de du ikke vil ha besøk av. 2
Mezzosoprena Skrevet 27. desember 2019 #16 Skrevet 27. desember 2019 Hvis du har vært vitne til en kriminell handling, skal du selvfølgelig fortelle politiet det du vet. Det er ikke normalt å ha politiskrekk helt uten videre... 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #17 Skrevet 27. desember 2019 Hvis du tror politiet er noe å være redd for, gjør du enten noe galt, eller har feil omgangskrets... Anonymkode: 05c0c...98a 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #18 Skrevet 27. desember 2019 22 minutter siden, Whistler skrev: I min verden er man herre over sine egne valg. Deretter tar man konsekvensen av sine valg. Jeg har helt sikkert mye å lære om verden, men noe av det jeg lærte tidlig (av mine mer eller mindre gode ungdomsvenner) var at om man ikke ønsker å ha kontakt med politiet så unngår man å ha kontakt med de andre politiet gjerne vil snakke med. Hvis du føler at det ikke er opp til deg hvem som kommer på besøk så bor du ikke langt nok unna de du ikke vil ha besøk av. Ja, så hvis jeg blir voldtatt så er det selvfølgelig min skyld som ikke har tatt riktige forhåndsregler? Hva faen. Jeg er ikke narkoman hvis det er det du tror. Det var nettopp det at han ene ville ha vedkommemde ut av huset som gjorde at politiet til slutt kom! Det er ikke OSS politiet bør snakke med, det er han som terroriserer oss. Ja, hvis exen din kommer på døra og vil banke deg så bare husk at da bor du ikke langt nok unna.... 24 minutter siden, Teatrica skrev: Hvis du har vært vitne til en kriminell handling, skal du selvfølgelig fortelle politiet det du vet. Det er ikke normalt å ha politiskrekk helt uten videre... Jeg lot meg avhøre, men jeg er REDD for politiet... derfor ønsket jeg ikke å være alene med en som var irritert på meg. Det er da slettes ikke uten grunn at jeg er redd for sinte mannfolk med (ubegrenset) makt. Anonymkode: 171e3...83f 2
Whistler Skrevet 27. desember 2019 #19 Skrevet 27. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: ................. Ja, hvis exen din kommer på døra og vil banke deg så bare husk at da bor du ikke langt nok unna.... ...................... Anonymkode: 171e3...83f Det er vel derfor jeg har flyttet litt over ett tusen kilometer fra eksen min. Man får det man velger tenker jeg. 2
Gjest Warrior Skrevet 27. desember 2019 #20 Skrevet 27. desember 2019 De er jo bare helt vanlige folk i jobb. Med mindre noen har gjort noe alvorlig kriminelt så har ikke folk noen grunn til å være redd de. Jeg har også fått de på døra, med skjold til og med. Ble satt i håndjern og kroppsvisitert. Var greie og fortalte at de skulle sjekke om jeg hadde kniv eller noe. Ingenting skummelt med de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå