Gå til innhold

Hva tenker du om eldre mennesker 40+ som har store tatoveringer? F eks Full sleeve.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så langt fra hot som du får det. Det er et tegn på manglende intelligens. But hey, whatever floats your boat.  

Anonymkode: 237c9...431

Dette er smak og behag, men å trekke inn intelligens blir for dumt.

Anonymkode: 4b610...f27

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Haha, er det mulig å være så forbanna ignorant!?

En greie blir ikke harry per se bare fordi du har bestemt deg for det. Les og lær:

https://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/her-er-de-mest-populaere-tatoveringene-i-hollywood-2891011

Anonymkode: a7c37...e27

Når begynte klikk.no å definere hva som er in eller ei? Det er bare lavpanna idioter som spruter blekk i seg. Og det er heller ikke pent. 

Anonymkode: 237c9...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når begynte klikk.no å definere hva som er in eller ei? Det er bare lavpanna idioter som spruter blekk i seg. Og det er heller ikke pent

Anonymkode: 237c9...431

Så du tror at magasiner som klikk bare finner opp hva som er trendy sånn helt av seg selv?

Én påstand har du kommet som du ikke trenger å forklare eller kan plukkes fra hverandre som feil, og det er den siste, som jeg har uthevet. Du synes ikke det er pent. Ærlig, personlig mening, og selvsagt helt ok å synes.

Anonymkode: a7c37...e27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk finner på ting for å få - akkurat klikk. Det er det de tjener penger på.

At kanskje flere enn før velger å ødelegge kroppen sin med å ta tatoveringer betyr hverken at det er trendy eller kult. Bare at folk blir mindre intelligente.  

Anonymkode: 237c9...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klikk finner på ting for å få - akkurat klikk. Det er det de tjener penger på.

At kanskje flere enn før velger å ødelegge kroppen sin med å ta tatoveringer betyr hverken at det er trendy eller kult. Bare at folk blir mindre intelligente.  

Anonymkode: 237c9...431

Så klart klikk publiserer artikler for å få klikk, det er det de lever av. Det vil jo ikke si det samme som at de finner på det som står der. De hevder jo ikke at tatoveringer er trendy ut av det blå, da hadde de ikke lenger vært aktuelle, og de ville effektivt ha skjøvet seg selv ut av bransjen.

Om du har giddet å lese alt jeg har lagt igjen av lenker i tråden burde du for lengst ha forstått at tatoveringer er trendy, og har vært det en stund. Ved å google selv finner du plenty av stoff som underbygger det jeg sier. Jeg tviler dog på at du ønsker det, for du har bare bestemt deg for at tatoveringer er harry, uten å innse at du blander fakta og følelser: du må gjerne synes at tatoveringer ikke er fint, men å hevde at det ikke er trendy er helt på jordet.

Anonymkode: a7c37...e27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så klart klikk publiserer artikler for å få klikk, det er det de lever av. Det vil jo ikke si det samme som at de finner på det som står der. De hevder jo ikke at tatoveringer er trendy ut av det blå, da hadde de ikke lenger vært aktuelle, og de ville effektivt ha skjøvet seg selv ut av bransjen.

Om du har giddet å lese alt jeg har lagt igjen av lenker i tråden burde du for lengst ha forstått at tatoveringer er trendy, og har vært det en stund. Ved å google selv finner du plenty av stoff som underbygger det jeg sier. Jeg tviler dog på at du ønsker det, for du har bare bestemt deg for at tatoveringer er harry, uten å innse at du blander fakta og følelser: du må gjerne synes at tatoveringer ikke er fint, men å hevde at det ikke er trendy er helt på jordet.

Anonymkode: a7c37...e27

Men kjære deg. Tatoveringer er da ikke trendy bare fordi du mener det og enkelte nettsteder skriver om personer som velger å tatovere seg. Er du virkelig så enkel?

Anonymkode: 237c9...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klikk finner på ting for å få - akkurat klikk. Det er det de tjener penger på.

At kanskje flere enn før velger å ødelegge kroppen sin med å ta tatoveringer betyr hverken at det er trendy eller kult. Bare at folk blir mindre intelligente.  

Anonymkode: 237c9...431

Da hevder jeg at hvitt aldri var en trend-farge i norske hjem siden jeg personlig synes det er stygt. 
 

Anonymkode: 4b610...f27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da hevder jeg at hvitt aldri var en trend-farge i norske hjem siden jeg personlig synes det er stygt. 
 

Anonymkode: 4b610...f27

Helt greit for meg.

Anonymkode: 237c9...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når begynte klikk.no å definere hva som er in eller ei? Det er bare lavpanna idioter som spruter blekk i seg. Og det er heller ikke pent. 

Anonymkode: 237c9...431

Nei. Men det er et klart tegn på lav intelligens og erfaring å ha en så bastant, sneversynt og fordomsfull oppfatning av mennesker basert på blant annet utseende. 

Om det er pent eller ikke er opp til den enkelte og du kan selvsagt ha din mening om det. Får håpe det er viktigere for innehaveren hva han/hun syns selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bodyhack_petter said:

Nei. Men det er et klart tegn på lav intelligens og erfaring å ha en så bastant, sneversynt og fordomsfull oppfatning av mennesker basert på blant annet utseende. 

Sant. Kroppen ble skapt for å sprutes full av blekk.

Anonymkode: 237c9...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame 56 år, og har noen godt synlige tatoveringer, og kan godt finne på å ta flere (ikke sleeve, men synes det er fint også). Dette er jo smak og behag, jeg for min del kunne aldri tenkt meg å ta en piercing. Synes likevel ikke de som gjør det er "lavpanna idioter"  😁

Anonymkode: 5a14c...bc7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant. Kroppen ble skapt for å sprutes full av blekk.

Anonymkode: 237c9...431

Nettopp! 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg. Tatoveringer er da ikke trendy bare fordi du mener det og enkelte nettsteder skriver om personer som velger å tatovere seg. Er du virkelig så enkel?

Anonymkode: 237c9...431

Kjære vene. Er det Stutum jeg diskuterer med, eller hva?

Jeg velger å ikke ta deg på alvor, faktisk. Dette blir jo bare dummere og dummere. Livet er for kort, osv. Hasta la vista! 

 

Anonymkode: a7c37...e27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjære vene. Er det Stutum jeg diskuterer med, eller hva?

Jeg velger å ikke ta deg på alvor, faktisk. Dette blir jo bare dummere og dummere. Livet er for kort, osv. Hasta la vista! 

 

Anonymkode: a7c37...e27

Ok.

Anonymkode: 237c9...431

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2019 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Er det kult?

Anonymkode: a13cc...b03

Tenker at de var dumme i ungdommen 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er helt ok, selv om jeg personlig ikke kunne tenkt meg tatoveringer nå. Da jeg var 20 var tatoveringer mest forbundet med gamle sjøfolk, MC-gjenger og kriminelle, og helt ualtuelt for meg og folk i min omgangskrets. Men tidene forandrer seg. I dag finnes det tatoverte i alle samfunnslag, og motiver og stiler har utviklet seg enormt. Jeg har egne barn som studerer på høyskolenivå og som har mange tatover tatoveringer, i likhet med flere studiekamerater. Jeg kjenner også akademikere som har tatoveringer. Ingen tvil om at dette er noe som har utviklet seg til å bli en trend, spesielt de siste ti årene. Om jeg hadde vært 20 i dag hadde jeg sikkert hatt tatoveringer.

Fra Tidsskriftet for den norske legeforening:

Tatovering i huden er en annen form for kroppsdekorering som gir signaler til omverdenen (1). Tatovering har vært anvendt til alle tider og i alle samfunn, men har i vår vestlige verden i stor grad vært et fenomen begrenset til spesielle grupper i samfunnet, blant annet sjøfolk. For sjøfolk markerte tatoveringene tilhørighet, identitet og ofte yrkesstolthet, selv om mange kunne angre bittert på at de en gang lot seg tatovere. Resten av samfunnet har ofte oppfattet tatovering som stigmatiserende og som noe som bare forekom i marginale samfunnsgrupper, inkludert kriminelle, alkolholmisbrukere og narkomane.

Men tidene forandrer seg. Nye tatoveringsbilder, lokalisasjoner og brukergrupper er kommet til. Tatovering benyttes nå i nye subkulturer, blant annet i enkelte motorsykkelmiljøer og politiske ekstremistgrupper. Mest interessant er det likevel at tatovering også er blitt mote blant veltilpassede og etablerte grupper i befolkningen, særlig unge, uansett kjønn. Tatovering er så å si i ferd med å bli tatt opp i kulturelle hovedstrømninger blant ungdom.

 

Anonymkode: de5f2...d7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 1.1.2020 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Mye uvitenhet og fordommer rundt tatovering og hvem/hvor mange som tatoverer seg. Blant unge i dag er det helt andre holdninger til tatoveringer/tatoverte enn blant generasjonene over. Tatoveringer blant unge i dag er ikke forbundet med lav status i samme grad som for 30-40 år siden. Tatoverte i dag er like gjerne høyt utdannede, samfunnsengasjemerte mennesker. Det som skiller en fin tatovering fra en harry i dag er motivet, og ikke det faktum at den finnes.

https://www.vl.no/kultur/fra-stigma-til-status-1.1247566

Anonymkode: a7c37...e27

Jeg vet ikke hvor reellt dette egentlig er. Jeg merket meg i alle fall under studiene at veldig få av de som tok krevende studier og var seriøse hadde tatoveringer. Samtidig merket jeg meg at der jeg jobbet ved siden av studiene hadde nesten alle de unge som ikke hadde andre planer utover å jobbe der tatoveringer, mens de som jobbet ved siden av studiene ikke hadde det. Jeg tror nok dette også går igjen generelt; De som har ambisjoner og tenker på morgendagen tar betraktelig sjeldnere tatoveringer, mens de som lever mer fra dag til dag og er i miljøer/yrker der en ikke trenger å "se seriøs ut" tar det oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatoveringer er fint.

Noen finere enn andre så klart.

Jeg dømmer ikke folk etter tatoveringene de har, men hvordan kroppen ser ut ellers.

(Dvs de tinga du kontrollerer selv)

Tatoveringer er så klart ikke harry.

 

Anonymkode: 301c9...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40 selv, og synes voksne menn med full sleeve er noe av det hotteste som finnes. 😅 Damer er jeg ikke så opptatt av.. 😏 Folk får gjøre som de vil, tenker jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Det er så langt fra hot som du får det. Det er et tegn på manglende intelligens. But hey, whatever floats your boat.  

Anonymkode: 237c9...431

😂😂😂😂 for en idiot 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...