Gå til innhold

Mensa oppgave? Føler jeg mangler i formasjon for å løse den...


Ariana807

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Trenger ikke hjelp.

Lurer på om du klarer å løse den, ettersom den burde ligge på ungdomsskolenivå etter din mening.

At du trenger hjelp til oppgaven din er ikke noe å skamme seg over, den kan du få hjelp til på et hvilket som helst programmeringsforum. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Strålende skrev:

At du trenger hjelp til oppgaven din er ikke noe å skamme seg over, den kan du få hjelp til på et hvilket som helst programmeringsforum. Lykke til. 

Litt søtt at du klarer kun å løse "barnehageoppgaver".

Hvorfor ville jeg ha gått på et programmeringsforum? Ville heller ha brukt et kryptografiforum som Hellbound Hackers...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en hyggelig tråd, dere! 

Er så fint med mennesker som tror de er fantastisk smarte og må rakke ned på andre for å få det frem. 

 

Anonymkode: 3041a...c80

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble en hyggelig tråd, dere! 

Er så fint med mennesker som tror de er fantastisk smarte og må rakke ned på andre for å få det frem. 

 

Anonymkode: 3041a...c80

Liker å rakke ned på folk som rakker ned på andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Strålende said:

Det er en barnehageoppgave.

Jeg regner med at du har asperger så du må nesten bare stole på meg når jeg forteller deg at du verken hjelper noen eller virker spesielt smart når du skriver slikt som dette. Selv om oppgaven ikke var spesielt vanskelig vet alle at dette ikke er noe som drives med i normale barnehager.

Anonymkode: 6e69d...7a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Litt søtt at du klarer kun å løse "barnehageoppgaver".

Hvorfor ville jeg ha gått på et programmeringsforum? Ville heller ha brukt et kryptografiforum som Hellbound Hackers...

Det du tror er ikke riktig, men på forumet du nevner kan du sikkert få hjelp med den oppgaven du ikke klarer. Du kommer ingen vei med å sutre her på KG ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at du har asperger så du må nesten bare stole på meg når jeg forteller deg at du verken hjelper noen eller virker spesielt smart når du skriver slikt som dette. Selv om oppgaven ikke var spesielt vanskelig vet alle at dette ikke er noe som drives med i normale barnehager.

Anonymkode: 6e69d...7a8

Jeg stoler ikke på det tullet ditt, men det virker som om mange tar seg nær av at de ikke klarte å løse den barnehageoppgaven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ariana807 skrev:

Jeg har fått en kul kalender. Jeg har gjort den klar, men allerede 1 januar, skjønner jeg ikke oppgaven 😅😂

Min mor sa hun løste den lett, og jeg er helt blank 😬 jeg bare føler jeg mangler informasjon. Løs koden. Men er noen av bokstavene konstant og skal være der, skal alt byttes ut... ja jeg forstår ikke denne helt, er den noen her som kan forklare litt tankegangen? Har lyst til å kunne løse de 364 neste oppgave i kalenderen selv 😅 

65DF3BD4-65E9-451C-85C9-F5F5BD7076A1.jpeg

Den kalenderen så fin ut,vet du hvor den er å gå kjøpt?

Anonymkode: adb29...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den kalenderen så fin ut,vet du hvor den er å gå kjøpt?

Anonymkode: adb29...7b3

Tror det var på Primark i Aberdeen, så kanskje litt vanskelig å få tak i 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Strålende skrev:

Jeg stoler ikke på det tullet ditt, men det virker som om mange tar seg nær av at de ikke klarte å løse den barnehageoppgaven. 

Er ganske enkelt å se at du enten prøver å provosere eller mangler sosiale antenner slik som du driver på i denne tråden.

Anonymkode: afebc...a32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ganske enkelt å se at du enten prøver å provosere eller mangler sosiale antenner slik som du driver på i denne tråden.

Anonymkode: afebc...a32

Slutt å spor av tråden. Den handler om oppgaven ikke meg. Kommer ikke til å svare flere furtne folk nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har hatt om litt kryptering vet man at chipher er en kryptering hvor man flytter bokstavene i alfabetene en gitt plass frem (med wraparound). Da er det relativt enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abc123detvardet skrev:

Litt søtt at du klarer kun å løse "barnehageoppgaver".

Hvorfor ville jeg ha gått på et programmeringsforum? Ville heller ha brukt et kryptografiforum som Hellbound Hackers...

At du ikke klarer å løse din egen oppgave er patetisk, hade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ganske enkelt å se at du enten prøver å provosere eller mangler sosiale antenner slik som du driver på i denne tråden.

Anonymkode: afebc...a32

i alle tråder.Klassisk 13 åring som tror han er kul og kjeder seg i ferien.

Anonymkode: fa538...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ganske enkelt å se at du enten prøver å provosere eller mangler sosiale antenner slik som du driver på i denne tråden.

Anonymkode: afebc...a32

Vedkommende gjør dette i flere tråder. Bare ignorer. 

Anonymkode: c4af7...7b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ok IQ men jeg lærte aldri alfabetet som barn 😅 Vet ikke hvorfor. Vi hadde bare aldri om det i barnehagen eller på skolen. Kanskje jeg burde lære det litt bedre som voksen...Så denne testen ble umulig for meg selv etter at jeg visste løsningen. Det er forresten ikke veldig smart å være nedlatende mot andres intelligens. Det får deg kun til å virke som en drittsekk

Anonymkode: 97752...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ok IQ men jeg lærte aldri alfabetet som barn 😅 Vet ikke hvorfor. Vi hadde bare aldri om det i barnehagen eller på skolen.

Da har skolen sviktet deg. Du får være glad for at vi ikke har fysisk telefonkatalog lenger, men det virker likevel tungvint å ikke kunne slå opp raskt i ei alfabetisk liste. Mange bøker på høyere utdannelsesnivå har fortsatt lange stikkordregistre.

Anonymkode: 6e69d...7a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/27/2019 at 1:18 PM, Ariana807 said:

Sånne kommentarer er nå unødvendige da.

Jeg så på neste dag, 2 januar, og der var det litt mer forklarende tekst på hva du skulle gjøre, så jeg følte jeg manglet noe i formasjon her.

Åh, jeg ikke den person du siterer, men jeg tror ikke det var ment negativt. Det er med småbarn, kanskje ikke bhg men barneskolealder, de kan løse sånn type oppgaver enklere enn mange voksne. Er i grunn av motsatt grunn enn å være supersmarte, de tenker enklere, om det gir mening? Vi voksne kan overtenke. 

Anonymkode: 8ad36...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...