Gå til innhold

Ari Behn er død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for krenkende og hetsende utsagn, og diskriminerende, nedsettende og hatefullt innhold, samt svar til dette.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig forferdelig trist. Jeg tenker på de 3 barna, og kontrastene fra det jeg vil tro var en fin julaftenfeiring igår - til det de nå går gjennom. Husker jeg leste at Ari skulle være sammen med dem på julaften. Håper de hadde en nydelig feiring sammen som de kommer til og minnes når det har gått en stund og den bunnløse sorgen slipper litt. Sender all verdens gode tanker deres vei og håper og tror at de har et godt apparat rundt seg som tar vare på dem gjennom dette.

for 2 år siden, i romjulen - forsøkte min eks-samboer gjennom 10 år og ta sitt eget liv. Det hele var dramatisk, men han overlevde heldigvis. 
Jeg husker at jeg (etter at han var utenfor livsfare) var på desperat søken etter hvorfor. Han hadde ikke etterlatt seg en forklaring og det husker jeg at var veldig sårt og tenke på. At dersom han hadde lyktes, så hadde jeg aldri fått vite hvorfor han gjorde det.

Håper han har etterlatt et brev eller noe annet til barna. Så de slipper og leve med uvissheten. Og at pressen aldri aldri ALDRI får vite innholdet. Men den aller nærmeste familien håper jeg at har fått noe de kan ta med seg i sorgprosessen. Et brev eller hva som helst. 
 

Hvil i fred, Ari 🥀

Endret av Offred
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAE9587-10A3-4847-9D50-295FAF70070B.thumb.jpeg.48d0f817ee2b4d2ede082139ae60b460.jpeg

:cry3:

(Jeg har aldri truffet Ari Behn direkte, men jeg var på Kunstnernes Hus med ei kunstner/arkivarvenninne og vi så ham sto og prate med noen. Vi var «OMG det er Ari Behn!» *Swoon!* 😍

Det er så tragisk at han tok livet sitt, jeg synes så synd på døtrene hans 💔

Det jeg håper er at det blir mer søkelys på depresjon og selvmordstanker hos menn, og at det å bry seg kan bli mer vanlig. Man må tørre å sette ord på følelser uten å bli oppfattet som syk). 

Endret av Fuff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig triste og sjokkerende nyheter, stakkars døtrene og familien hans. Og stakkars Ari. Mange nevner dette med å ta livet sitt i julen og at "han burde ventet", jeg tenker at det er dessverre ikke uvanlig at merkedager som jul etc er direkte triggere for de som sliter. Det er så mye fokus på familien da og det kan for mange bli en svært tøff påminnelse om tidligere julekvelder og hvordan livet var før, hva man har mistet etc. Hvis man fra før sliter med depresjon, kan det nok forsterke følelser som savn og ensomhet til det uutholdelige og det i seg selv kan føre til at man gjør ting i affekt, som man ville kanskje ikke gjort hvis dette var en helt vanlig onsdagskveld. Det er i hvert fall mine tanker rundt når folk begår selvmord i høytiden, generelt altså. Forferdelig trist er det uansett. Stakkars familie. ❤️

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mrs. Random Nick skrev:

Synes det er litt rart at moderator ikke har skrevet dette her enda.

 

Har DU det tøft?

 

Ring 116 123 .

 

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

Takk. Kunngjøring også lagt ut. 

Edit: ta vare på hverandre!

Anglofil (teamleder)

Endret av Anglofil
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Offred skrev:

Utrolig forferdelig trist. Jeg tenker på de 3 barna, og kontrastene fra det jeg vil tro var en fin julaftenfeiring igår - til det de nå går gjennom. Husker jeg leste at Ari skulle være sammen med dem på julaften. Håper de hadde en nydelig feiring sammen som de kommer til og minnes når det har gått en stund og den bunnløse sorgen slipper litt. Sender all verdens gode tanker deres vei og håper og tror at de har et godt apparat rundt seg som tar vare på dem gjennom dette.

for 2 år siden, i romjulen - forsøkte min eks-samboer gjennom 10 år og ta sitt eget liv. Det hele var dramatisk, men han overlevde heldigvis. 
Jeg husker at jeg (etter at han var utenfor livsfare) var på desperat søken etter hvorfor. Han hadde ikke etterlatt seg en forklaring og det husker jeg at var veldig sårt og tenke på. At dersom han hadde lyktes, så hadde jeg aldri fått vite hvorfor han gjorde det.

Håper han har etterlatt et brev eller noe annet til barna. Så de slipper og leve med uvissheten. Og at pressen aldri aldri ALDRI får vite innholdet. Men den aller nærmeste familien håper jeg at har fått noe de kan ta med seg i sorgprosessen. Et brev eller hva som helst. 
 

Hvil i fred, Ari 🥀

Han er forfatter. Han har ordene i sin hule hånd. Unnskyld, i preteritum selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Agurk skrev:

Tenkte mer på etter bruddet. 

Ja jeg mente også i tiden etter bruddet. Han ble inkludert i mye da også

Har man psykiske lidelser så spiller det ofte forøvrig liten rolle hvor mye man inkluderer. Har man en lidelse, klarer man ikke å la seg bli inkludert, føler seg ensom uavhengig av hvor mange nære og gode venner og familie man har. Det betyr langt ifra at man skal la være å inkludere, men det hjelper sjeldent dersom man ikke får hjelp for selve roten av problemet av profesjonelle 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøya5 skrev:

Han er forfatter. Han har ordene i sin hule hånd. Unnskyld, i preteritum selvsagt. 

Ja selvfølgelig, men jeg vil allikevel tro at det vil være en trøst i fremtiden om han har etterlatt seg en personlig tekst til dem når noe sånt skjer🥀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Beklager hvis jeg er litt skarp her!

Jeg mislikte Ari. Så likte jeg ham. Så mislikte jeg ham. Ambilavent ned Andre ord. Og det er jeg ærlig på.

Tror alle er sjokkerte over dette,så vi skriver vel mye rart. Men jeg liker ærlighet. Ari burde leve. Han hadde så mye mer å gi. Garantert. Og så bare gjør han dette. Hvor forferdelig hadde han det? 

Og barna hans. Det knuser nesten hjertet mitt. Og resten av familien.

Vi vet alle vi som har opplevd det. Og jeg tror alle forstår uansett. Faktisk ja ❤️

 

Hva var det å mislike med han da? Stakkars fyr, han har da vel ikke gjort deg noe? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Arabella3 skrev:

Jeg ser mange reagerer på at han tok livet sitt 1.juledag, men min første tanke var at han må ha bevisst ønsket å feire en siste julaften med barna sine. Han tok hensyn ved å ikke ta livet sitt før julaften var overstått. 

Jeg har ikke fulgt mye med på Ari Behn, men dødsfallet hans, og det faktum at det var et selvmord, kom som et stort sjokk. Ufattelig trist, både får han og alle som er glade i han.

Hvil i fred. 

Uff, tenk den følelsen for han på julaften. Bare det å vite at dette var siste gang barna fikk feire med pappaen sin da han ikke klarte livet mer på noen måte.

Dette var utrolig trist og tragisk. Har aldri møtt han personlig eller tenkt så mye over han, men dette gikk like mye inn på meg og er like trist som det skulle vært en nær bekjent😥

En fargerik mann som det bodde mye i har gått bort. Hvil i fred❤

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen. Nesten alt jeg har å si. Alltid likt han veldig godt, og jeg har forsvart han i mange sammnenhenger. Har syntes han virket virkelig hjertelig god - rar, fargerik og spesiell. Mange misliker dette fordi det er annerledes. Men som jeg hadde inntrykk av han, var han oppriktig god og var svært god på at folk skulle føle seg sett. Det vil jeg prøve mitt beste på å føre videre - være god og få folk til å føle seg sett.

Ellers gråter hjertet mitt for barna. Stakkars, fine barn. Helt ufattelig trist. ❤️

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
13 minutter siden, Arktis skrev:

I alle år har han blitt mobbet og latterliggjort for å være annerledes. Norsk presse har regelrett vært stygg. Tipper det er mange som i stillhet skjemmes nå.

Tenker masse på familien, og mest av alt de tre fine døtrene 💕 Hvil i fred.

Synes ikke Ari har blitt mobbet eller at pressen var spesielt stygg mot han. Ari Behn gjorde sitt beste for å få mest mulig oppmerksomhet i pressen. Da må han tåle at det ikke er kun hyllest han får. Vil faktisk si at norsk presse var ganske snill mot Ari, for det var mye de valgte å ikke skrive. 

I tillegg er det jo mange år siden Ari Behn var spesielt relevant i pressen.  Dette er jo noe helt annet enn Tore Tønne-saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for krenkende utsagn, nedsettende innhold, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette.

Vær vennlig og vis respekt.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være forståelse for at ML m/fam nå er i sjokk. Å uttale seg offentlig er vel det minst viktige per nå. Alt handler om å ivareta barna. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/kjendis/ari-behn-er-dod/71966969 her står det:

"Carina Scheele Carlsen, manager for prinsesse Märtha Louise, sier at de ikke ønsker å kommentere saken på nåværende tidspunkt. Dagbladet var onsdag kveld i kontakt med Håkonsund, som opplyser at han ikke har flere kommentarer i saken.

Vakthavende ved Slottets kommunikasjonsavdeling, Sven Gj. Gjeruldsen, opplyser til Dagbladet at det foreløpig ikke vil bli gitt noen ytterligere meddelelser fra Slottet enn uttalelsene fra kongefamilien som ligger ute på kongehusets hjemmeside."

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...