Gå til innhold

Ari Behn er død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett, og spekulasjoner. Minner igjen om at det ikke er greit å spekulere i årsakssammenhenger man ikke kjenner i situasjoner og saker hvor det vurderes å være til skade for de omtalte. Da dette er en veldig tragisk sak, om et sårt og vanskelig tema, vil det være lav terskel for å fjerne innhold hvor det spekuleres. Det er også lav terskel for å vurdere noe som krenkende i denne saken. 

Søgni, mod. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Sh999 skrev:

En sliten kropp

har funnet fred

En vakker sjel 

har fløyet av sted. 

RIP Ari. Mine tanker går til barna og de nærmeste pårørende ❤️

Fine ord❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon: 
Tråden stenges for natten. Dette fordi moderatorteamet ikke har mulighet til å følge tråden tett nok og rydde kontinuerlig i natt. Det har vist seg at det er nødvendig. Vi ber om forståelse for dette, og åpner tråden på nytt i morgen tidlig. Vi ber også om at dere unngår å åpne nye tråder om temaet i mellomtiden. 

God natt! 
Søgni, mod. 

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Tråden åpnes igjen for kommentarer .

Ber om at man holder debatten saklig, og har respekt for avdøde.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, loveli skrev:

Grusomt å se klippene av prinsessen og barna som går ut av kirken bare et par timer før Ari ble meldt død. Alle smiler og ser så glade ut, barna hilser på presten. Det er så fælt å se når man vet hva som skjedde rett etterpå og det går virkelig inn på meg. De vet ingenting, mens katastrofen inntreffer. Det stikker så dypt i hjertet. Det er lenge til de smiler igjen...

https://www.dagbladet.no/kjendis/dukket-opp-med-kongen/71964509

Livet snur så brått. Ta vare på hverandre! Send melding til noen du vet sliter! 

De bildene var virkelig vonde å se på 😢 Får en sånn vond klump i magen både av å lese artikkelen og se på bildene. Bare fryktelig trist 💔 Trist å tenke på at han hadde det så vondt. Stakkars stakkars jentene hans som mistet pappaen sin 😢 Nå slipper han all smerten og får nå hvile i fred. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tro om VG i dag angrer på denne tittelen: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/l129AG/doeende-sjarlatan-bokanmeldelse-ari-behn-inferno Jeg syns det er merkelig at ikke artikkelen et fjernet.

Når de for et år siden anmeldte den siste boka hans: «Inferno», så var tittelen på artikkelen: «Døende sjarlatan: Bokanmeldelse: Ari Behn – «Inferno»

 

Litt ned i artikkelen skriver de: «Ari Behn er døende. Eller, han føler det i hvert fall slik. Han er livredd og nyskilt, med en cyste i øret og fortærende angst.»

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ser at det er mange som peker i mange retninger for å finne årsaker til at Ari hadde det så vondt og at han til slutt valgte å forlate dette livet. Det er en farlig vei å gå - vi trenger vel ikke dytte flere ned i det mørket?

Jeg kjenner en annen person som på svært mange måter kunne minne om Ari - ekstrovert og med mange finurlige måter å formulere seg på. Vedkommende tok veldig mye plass, og i lyse øyeblikk var det kjekt å være i vedkommendes selskap. Men også denne personen bar på et mørke og endte på samme vis som Ari. Utfordringen disse menneskene har med det nattsvarte indre mørket er ikke noe vi rundt kan gjøre så mye med når de ikke deler det med oss. Og selv om de deler, så greier ikke vi som er mindre mørk til sinns å leve oss inn i hvordan deres håpløse mørke ser ut og hvorfor de ikke greier å strekke seg mot lyset. 

Det var ikke så mye vi kunne gjort, tenker jeg. Ikke for min venn, og ikke for Ari heller. Man kan si at han ikke burde vært alene, og man kan si at den eller de burde skjønt både det ene og det andre. Men hva så? Til syvende og sist valgte de denne triste utveien, den ultimate løsning på deres mørke. Dramatisk, iscenesatt - akkurat som de levde. De har fått fred.

Tankene går til de etterlatte - spesielt de aller nærmeste og barna hans i særdeleshet. For dem er mørket blitt synlig på en helt ny måte. Det er vondt å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

Skal tro om VG i dag angrer på denne tittelen: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/l129AG/doeende-sjarlatan-bokanmeldelse-ari-behn-inferno Jeg syns det er merkelig at ikke artikkelen et fjernet.

Når de for et år siden anmeldte den siste boka hans: «Inferno», så var tittelen på artikkelen: «Døende sjarlatan: Bokanmeldelse: Ari Behn – «Inferno»

 

Litt ned i artikkelen skriver de: «Ari Behn er døende. Eller, han føler det i hvert fall slik. Han er livredd og nyskilt, med en cyste i øret og fortærende angst.»

 

Jeg ser ikke hva det er å angre på, de hadde rett.

En person som tenker på selvmord og er åpen om det tror jeg tåler å høre at andre setter de samme ordene på de samme følelsene.

Jeg har selv gått i gruppeterapi og alle ord og følelser ble beskrevet helt rått og åpent. Å bruke rå ord er befriende, da vi stort sett legger lokk på oss selv hver dag hele dagen.

Edit, fant denne på vg etter å ha skrevet innlegget mitt.

https://www.vg.no/rampelys/i/mRneRq/forleggeren-om-aris-siste-bok-satte-raatt-brutale-men-vakre-ord-paa-det-vanskelige?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hulderen skrev:

Skal tro om VG i dag angrer på denne tittelen: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/l129AG/doeende-sjarlatan-bokanmeldelse-ari-behn-inferno Jeg syns det er merkelig at ikke artikkelen et fjernet.

Når de for et år siden anmeldte den siste boka hans: «Inferno», så var tittelen på artikkelen: «Døende sjarlatan: Bokanmeldelse: Ari Behn – «Inferno»

 

Litt ned i artikkelen skriver de: «Ari Behn er døende. Eller, han føler det i hvert fall slik. Han er livredd og nyskilt, med en cyste i øret og fortærende angst.»

 

Leste artikkelen nå nettopp. Får en skikkelig bismak av det nå, ja. Det er bare så ufattelig trist. Jeg går fortsatt rundt med en sånn følelse av at det ikke er sant. Og tenker på jentene hans, som har mistet det som må ha vært en virkelig snill og god pappa❤️

Har selv hatt min andel av «mørke» og skriver selv - prøver å omgjøre det som kanskje kan sees på som terapiskriving til noe mer, så føler jeg kjenner igjen litt av det Ari «beskyldes» for i anmeldelsen av siste boka... og tenker så klart på hvor vondt han må ha hatt det! For han var jo disse ordene en slags sannhet... i livskrisen hans... som aldri slapp taket kan man vel nå si. Og se med hvilken letthet boka anmeldes og ordene hans på en måte avfeies med at «Ari Behn sjarlatanen føler seg døende for han har det så fælt».

Nei. Jeg klarer ikke å ordlegge meg noe godt nå. Det er bare så altfor tragisk. 

Jeg er glad for at lyshavet på Slottsplassen vokser da, håper han ser ned og ser at vi lager en lysfontene for ham💛

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, loveli skrev:

Jeg ser ikke hva det er å angre på, de hadde rett.

En person som tenker på selvmord og er åpen om det tror jeg tåler å høre at andre setter de samme ordene på de samme følelsene.

Jeg har selv gått i gruppeterapi og alle ord og følelser ble beskrevet helt rått og åpent. Å bruke rå ord er befriende, da vi stort sett legger lokk på oss selv hver dag hele dagen.

Edit, fant denne på vg etter å ha skrevet innlegget mitt.

https://www.vg.no/rampelys/i/mRneRq/forleggeren-om-aris-siste-bok-satte-raatt-brutale-men-vakre-ord-paa-det-vanskelige?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Vel, vi er uenige. Å skrive at en person i sin beste alder med god fysisk helse er «døende, eller føler det i hvert fall slik» er ganske groteskt. Du har brukt slike ord i gruppeterapi, men ikke opplevd at andre har skrevet det om deg i all offentlighet, sammen med en dårlig omtale (terningkast tre) av et verk der du åpent og ærlig vrenger sjelen din.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sveva skrev:

Leste artikkelen nå nettopp. Får en skikkelig bismak av det nå, ja. Det er bare så ufattelig trist. Jeg går fortsatt rundt med en sånn følelse av at det ikke er sant. Og tenker på jentene hans, som har mistet det som må ha vært en virkelig snill og god pappa❤️

Har selv hatt min andel av «mørke» og skriver selv - prøver å omgjøre det som kanskje kan sees på som terapiskriving til noe mer, så føler jeg kjenner igjen litt av det Ari «beskyldes» for i anmeldelsen av siste boka... og tenker så klart på hvor vondt han må ha hatt det! For han var jo disse ordene en slags sannhet... i livskrisen hans... som aldri slapp taket kan man vel nå si. Og se med hvilken letthet boka anmeldes og ordene hans på en måte avfeies med at «Ari Behn sjarlatanen føler seg døende for han har det så fælt».

Nei. Jeg klarer ikke å ordlegge meg noe godt nå. Det er bare så altfor tragisk. 

Jeg er glad for at lyshavet på Slottsplassen vokser da, håper han ser ned og ser at vi lager en lysfontene for ham💛

Tusen takk, godt at det er flere som ser det som meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I artiklene står det om "familien setter pris på" og "familien trenger ro" eller "manageren uttaler seg på vegne av familien". Jeg vet det nok er en liten ting i det store bildet, men er det ikke Märtha, som på vegne av sine barn, som kanskje via en talsperson, skal sende uttalelse? Jeg syns at Maud Angelica i det minste skal få sjansen til å styre hvilken informasjon om sin far som går ut. Det er fullt mulig at dette selvsagt har vært valgt tatt i kulissene - men jeg syns det blir "familien" eksludert barna, og disse stakkars barna ser det ut til at få har tenkt på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Hulderen skrev:

Skal tro om VG i dag angrer på denne tittelen: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/l129AG/doeende-sjarlatan-bokanmeldelse-ari-behn-inferno Jeg syns det er merkelig at ikke artikkelen et fjernet. Når de for et år siden anmeldte den siste boka hans: «Inferno», så var tittelen på artikkelen: «Døende sjarlatan: Bokanmeldelse: Ari Behn – «Inferno» Litt ned i artikkelen skriver de: «Ari Behn er døende. Eller, han føler det i hvert fall slik. Han er livredd og nyskilt, med en cyste i øret og fortærende angst.»

Jeg synes artikkelen var fin. Utdrag fra artikkelen:

"Det handler om året etter at han og prinsesse Märtha Louise gikk fra hverandre. Lesere som ønsker juicy sladder fra kongefamilien eller pikante detaljer om bruddet, vil bli skuffet. Og godt er det.

Ari Behn om boken: – Har revet hjertet ut

Ari Behn er døende. Eller, han føler det i hvert fall slik. Han er livredd og nyskilt, med en cyste i øret og fortærende angst. Da hjelper det lite med villa i Bærum, Range Rover og millioninntekt. «Jeg er gårsdagens nyheter, enda verden ennå ikke har fått beskjed», skriver han et sted. Det er synd på Ari. Alt er trist som faen. "

Jeg må si det virker som om Ari Behn var en mann som har vært ærlig om at han har hatt det vondt, samtidig som han var en mann som vernet om hvilket rykte kongefamilien, hans ekskone og døtre kunne få. Han slår meg som en veldig fin mann her. Jeg fikk god respekt for han da jeg leste dette. 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, CabinCruiser skrev:

I artiklene står det om "familien setter pris på" og "familien trenger ro" eller "manageren uttaler seg på vegne av familien". Jeg vet det nok er en liten ting i det store bildet, men er det ikke Märtha, som på vegne av sine barn, som kanskje via en talsperson, skal sende uttalelse? Jeg syns at Maud Angelica i det minste skal få sjansen til å styre hvilken informasjon om sin far som går ut. Det er fullt mulig at dette selvsagt har vært valgt tatt i kulissene - men jeg syns det blir "familien" eksludert barna, og disse stakkars barna ser det ut til at få har tenkt på.

Barna er vel i aller høyeste grad en del av familien? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hulderen skrev:

Vel, vi er uenige. Å skrive at en person i sin beste alder med god fysisk helse er «døende, eller føler det i hvert fall slik» er ganske groteskt. Du har brukt slike ord i gruppeterapi, men ikke opplevd at andre har skrevet det om deg i all offentlighet, sammen med en dårlig omtale (terningkast tre) av et verk der du åpent og ærlig vrenger sjelen din.

Nettopp dette med at han "føler" det slik er nøkkelen som gjør at det ikke virker grotesk for meg.

Hvis jeg sier høyt at jeg vil dø og noen sier til meg at de tror jeg vil dø etter at jeg har sagt det, ja da er det vel ikke akkurat støtende eller noe jeg kan ta ille opp?

Så ja, vi er uenige. Og dette er vel ikke stedet å diskutere heller, beklager. Men jeg er veldig for åpenhet og vil kalle en spade for en spade. For deg er dette kanskje grotesk åpenhet, for meg er det bare rå åpenhet. Jeg tror man kommer lenger med å ikke gå så mange omveier. Men folk er forskjellige og trenger forskjellige ting. Jeg synes bare det har vært nok av det å ta i selvmord med silkehansker. Jeg er for å ta tyren ved hornene. Rett på, inn i kjernen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du få hjelp om du sliter med selvmordstanker 
  • Ta kontakt med fastlege
  • Ring en hjelpetelefon:
  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40
Endret av Gorilla
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...