Gå til innhold

Ari Behn er død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, Supernova17 said:

Jeg er så lei meg for å høre om Ari Behns bortgang. Mine tanker går til hans nærmeste. 

Videre er jeg glad for at de velger å snakke åpent om dette, fordi det unngår spekulasjoner. Dessuten kan det gi andre mot til å søke hjelp dersom noen har det vanskelig. Det er viktig å ta vare på hverandre i julen, men også ellers i året. Snakk åpent om slikt. Vær så snill og bli med på å forebygge slike tragedier!

❤️

15 hours ago, Rumle said:

Siterer denne viktige meldingen jeg ❤

Det er utrolig trist. Og det er stor pågang på mental helses hjelpetelefon 116 123 nå

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die." 

Desverre klarte ikke Ari mer. Håper han har fått fred. Tenker på familien og hans nærmeste idag. En stor tragedie 💔

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften ble jeg spurt av en av mine nærmeste om jeg vurderer å ta selvmord, noe jeg sa nei til og det er helt sant. Jeg har det fint, så tenkte hva for noe spm er det? Hun hadde bare vært bekymra pga min strevsomme periode. 

Dagen etter. 1. Juledag skjer dette! Og jeg ser hvor sårt livet er. Akkurat som jeg har fått en åpenbaring om at vi må være mere medmennesker og leve akkurat som om dette er siste dagen, fordi livet snur fortere enn vi aner. Det vi kan gjøre er å vise de rundt oss at vi setter pris på de og vise at vi er glad i de! 

Det trenger ikke være så vanskelig. Bare send en melding til noen. Inviter noen hjem til deg. Besøk noen. Det trenger ikke være så vanskelig å være et medmenneske. Det er til og med gratis ❤️ 

Og ikke minst! Mine tanker går til Martha, ungene, resten av familien og venner. Og de som hadde en relasjon til han. Håper familien får sørge i fred fremover ❤️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ari Behn var en ressurssterk og velartikulert person som pratet åpent om sine mørke rom, som hadde et sterkt nettverk og muligheter få andre forunt til å høste støtte og omsorg. Men løser det problemer "å snakke om det"? Nei, det gjør jo ikke det, men det er en start, og den hadde Ari tatt for lenge siden. Det fantes bare ikke hjelp for ham der han søkte det. Sosiale relasjoner er viktig for mennesket, og kanskje de fleste problemer mennesker opplever, er knyttet til relasjoner. Men noen problemer ligger inne i oss selv, som ikke har noe med andre å gjøre, som ingen støtte og omsorg kan helbrede. Støtte og omsorg gjør det lettere å leve med indre demoner, men for noen kan den indre smerten likevel bli for stor.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at et menneske valgte selvmord i går. Mine tanker går til han, hans døtre, barnas mor og resten av mannens pårørende. Håper det er et godt system som får til å ivareta de etterlatte. 

  • Offentlig spekulasjoner om årsaker til hvorfor han tok selvmord er ikke på sin plass, da dette er en privat tragedie som ingen har noe med.

- Men vi har et stort nasjonalt problem med høy forekomst av selvmord i Norge. De fleste som tar selvmord er menn og gjennomsnittsalderen for de som tar selvmord er 47 år. Denne problematikken må kunne respektfullt løftes frem når en så offentlig person tar selvmord. Det er viktig for å ivareta de som strever og kanskje nå blir ekstra påvirket til å kunne gjøre det samme. 

- Ari Behn var kjent for hele Norge, og hele Norge vet også at han var en far. Selvmordet skjedde på en av de største høytidsdagene i julen. Det er mange som strever følelsesmessig i slike sterke høytider. Akkurat det er heller ikke et faktum som bør ties stille. Det bør heller få komme frem, slik at det kan skape forståelse for at mennesker strever ekstra i denne tiden. Det kan også gi motivasjon til å stoppe opp og ta seg tid til noe ekstra vennlighet ovenfor de man vet kan ha det litt ekstra tøft. Invitere de på en kaffe. Ring å ta en samtale. (Selv har jeg gjort begge deler.)

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dalmatian skrev:

Det er ikke sant; minnene lever videre.

Det mest triste er at noen er død og at de hadde det så vondt i livet at de ikke greide å leve videre.

Du skjønte åpenbart ikke poenget mitt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Å ytre et ønske om at de som strever og ønsker å ta selvmord, finner styrke til å ikke ta selvmord i høytider da dette påvirker de som er igjen så mye, er heller ikke noe som bør modereres bort. 

Det er ingenting ondsinnet eller respektløst ved dette. Vi har et nasjonalt problem med høy forekomst av selvmord i Norge. Et ekstra fokus på å få i hjelp og gjøre alt i sin makt for å unngå å gjøre dette på høytidsdager, handler om omsorg både for de som strever og for de som blir etterlatte. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, The Kitten skrev:

Noe av det som er mest trist når en person tar livet sitt, er at de frarøver alle rundt seg alle andre minner om dem.

Så du tror de bare husker at han tok livet av seg? Ikke når det har gått  en tid ,mimre om kjekke minner? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, The Kitten skrev:

Noe av det som er mest trist når en person tar livet sitt, er at de frarøver alle rundt seg alle andre minner om dem.

Kan du prøve å forklare hva du mente med dette? Vi er mange som har misforstått deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt å se klippene av prinsessen og barna som går ut av kirken bare et par timer før Ari ble meldt død. Alle smiler og ser så glade ut, barna hilser på presten. Det er så fælt å se når man vet hva som skjedde rett etterpå og det går virkelig inn på meg. De vet ingenting, mens katastrofen inntreffer. Det stikker så dypt i hjertet. Det er lenge til de smiler igjen...

https://www.dagbladet.no/kjendis/dukket-opp-med-kongen/71964509

Livet snur så brått. Ta vare på hverandre! Send melding til noen du vet sliter! 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, loveli skrev:

Kan du prøve å forklare hva du mente med dette? Vi er mange som har misforstått deg.

Uansett hvilket minne man ellers tenker på, vil man komme tilbake til tanken om at han tok livet av seg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa om Ari i en annen tråd...så rar vi enn syntes han var (da han ble en offentlig person og kongefamiliemedlem), er han en hedersmann sammenlignet med "etterfølgeren".

Jeg syntes han var høytravende og svulstig...men kunstnersjeler er jo ofte det.  Men han vokste på meg og så veldig mange andre, og framsto som en raus, ekte og hjertevarm person som ble lettere og lettere å like.

 

Jeg føler dypt med hans døtre spesielt, og også hans øvrige familie.  

 Hvil deg nå, og sov godt.     :dagens-rose:

Endret av Jerry Lee
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, The Kitten skrev:

Uansett hvilket minne man ellers tenker på, vil man komme tilbake til tanken om at han tok livet av seg.

Kanskje i begynnelsen. Men har man fått en avslutning og lagt akkurat dødsårsaken bak seg så er det ikke lenger slik at man konkluderer alle minner med selvmordet. Jeg gjør ikke det iallefall. Men jeg har forsonet meg med at det var selvmord i den saken jeg opplevde. Det var det beste for personen å ikke leve lenger med all smerten hun bar på. Nå minnes jeg henne som en vakker sjel og minnene kobles ikke til hennes bortgang.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også si....

Når Haakon og MM sier han var en fantastisk onkel må han også ha vært en fantastisk far for døtrene sine.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En sliten kropp

har funnet fred

En vakker sjel 

har fløyet av sted. 

RIP Ari. Mine tanker går til barna og de nærmeste pårørende ❤️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på de etterlatte 💔❤️

Håper de får så mange svar det er mulig å få og at media holder avstand. 

Håper du har fått freden du søkte, Ari Behn

Endret av fuerza
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart hvor dypt dette har gått inn på meg. Så mange tanker som svirrer rundt oppi hodet etter sjokket når man skrudde på 21-Nyhetene i går kveld.

Når Ari ble kjæreste med prinsessen, var det så mye meninger, mange tanker, mange ord. Alle mente noe om han, og om de. Etterhvert som årene gikk fikk jeg liksom mer og mer sansen for fyren, det var noe sårt og godt som lyste rundt han. For han var seg selv, hverken mer eller mindre, og det var noe så viktig og fint i det. Uansett hva man mente om Ari, og om Kongehuset, så tror jeg de aller fleste kan være enige i at han virket som en person som var god sånn helt, helt inni margen. Som kun ville godt for andre, som elsket hardt og mye, og gjorde så godt han bare kunne.

Det gjør vondt å tenke på hvor vondt han har hatt det den siste tiden, og i årene før. De av oss som har vært gjennom lignende situasjoner med "de mørke tankene", forstår det kanskje på en annen måte. Livet kan være så hardt, uansett hvor mye godt og fint man har rundt seg. De der monstrene som følger en rundt og prikker en på skuldra når man minst aner det, de er jævlige. Så jeg tenker på Ari, og jeg håper han har fått roen han trengte i sjela.

Også tenker jeg på de tre nydelige barna hans, som har mistet sin fine pappa. Jeg håper de får all hjelpen de trenger til å komme seg gjennom sjokket og når den tid kommer, til å takle sorgen. De har mamma, besteforeldre på begge sider og tanter og onkler, men det gjør oppriktig vondt å tenke på hvor lette og glade man kunne se de i går, når man nå vet hva som ventet senere. Det er sterkt av Ari's foreldre og søsken å være så åpne fra første øyeblikk, så ærlige etter at de nettopp har fått den nyheten de har. De er en raus, varm familie og jeg håper de får den freden fra pressen og andre som de trenger til å takle dette fremover.

Du forandret Norge, Ari. Utfordret oss og media. Jeg håper dersom det kan komme noe godt utav noe så vondt, at det kanskje er at vi kan snakke litt mer åpent om denne vonde statistikken, og at vi alle blir påmint å være litt flinkere til å spørre de rundt oss om de har det bra.

Hvil i fred, Ari.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...