Gå til innhold

Ari Behn er død

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde Ari lagt igjen et brev til mammaen? Siden hun sa noe om at han takket for at hun ga han livet? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, The Kitten said:

Det kan godt være Maud har fått hjelp til å skrive talen, men hva så? Hvor mange her kan med hånden på hjertet si de ikke ville trengt noe hjelp hvis de som 16-åring skulle holde tale i sin fars begravelse, foran en stappfull kirke og på direktesendt fjernsyn? 

Hun er først og fremst en 16 år gammel jente som har mistet sin far, noe talen bar tydelig preg av. 

Hun var helt nydelig med det hun sa. Hvis det går an å bruke det ordet. Skikkelig beveget var hun selvsagt også, og det var nok godt for henne å ha Märtha ved sin side. Talen skrev hun nok mest i samarbeid med sine søsken, og med litt hjelp fra andre i familien. Det er klart at de er sterkt preget, og da er det godt med litt hjelp og innspill.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sukkertoppen00 skrev:

Hadde Ari lagt igjen et brev til mammaen? Siden hun sa noe om at han takket for at hun ga han livet? 

Var ikke det en dedikasjon i en bok?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anim92 skrev:

Var ikke det en dedikasjon i en bok?

Jo det stemmer sikkert. Fikk ikke med meg alt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gran3 skrev:

Tror det er urealistisk å tenke at ingen så gjennom talen som skulle på TV. Hun kunne ha skrevet veldig personlig og privat info alle i Norge ikke burde vite om. Ja, det er alltids fint å tenke at hun skrev en fin tale helt av seg selv, men det er ikke slik offentlige taler fungerer. Statsministeren og kongen har hjelp til å skrive sine taler, for å passe på at de treffer publikum og er den riktige balansen av saklig og rørende

Dette hørtes absolutt ut som en tale hun hadde skrevet helt selv. Klart noen sikkert har lest gjennom den på forhånd, men det gjelder vel de fleste uansett alder og tittel. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg var så dum at jeg leste noen ord av talen på jobb. :grine:

Da jeg kom hjem så jeg hele talen :grine:

Siden valgte jeg å se hele minnegudstjenesten :grine: :grine:

Jeg synes Maud holdt en fantastisk tale. Nydelig, rørende og rett fra hjertet.

Men jeg synes også både foreldrene og søsknene hans holdt flotte taler. Og jeg la godt merke til forskjellen i kameravinkel - hensynsfull presse er virkelig godt å se. Man skjønner så mye mer av Ari når man hører hans foreldre snakke. Og det er jo tydeligvis ikke bare Ari som har fått skrivekunsten i gave - dette kunne søsteren også. Og broren, på tross av at stemmen brakk gjennomførte han. Jeg vet ikke om jeg hadde greid det. Det er ikke akkurat to minutters taler vi snakker om heller. 

Og så likte jeg veldig godt denne presten. Veldig fine ord om sorg.

Men Maud ... ❤️❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MiominMio said:

Ufattelig at man diskuterer her om hun har skrevet talen her selv eller med hjelp/uten hjelp. Poenget er at her er det en sterkt sørgende 16 åring som mistet faren sin for 1 uke siden. Hun gjennomførte minnetalen i hans gravferd som i seg selv er utrolig sterkt. Jeg kan si at alle som har talt i sin egen mor/fars begravelse sitter med en gedigen klump i halsen og hjertevondt som bare det. Det var en vakker minnetale som gikk akkurat der den skulle. Hedret en høyt elsket far. All respekt til hans datter som klarte å gjennomføre dette. 

Greia er hvor politisk dette blir og hvor mye det blir brukt. Tror du Erna Solberg bryr seg om psykisk helse eller selvmord? Niks og null, men hun bruker alikevel denne anledningen til å sanke plusspoeng ved å nevne psykisk helse. Hele greia blir gjort om til et sirkus og teaterspill. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gran3 skrev:

Greia er hvor politisk dette blir og hvor mye det blir brukt. Tror du Erna Solberg bryr seg om psykisk helse eller selvmord? Niks og null, men hun bruker alikevel denne anledningen til å sanke plusspoeng ved å nevne psykisk helse. Hele greia blir gjort om til et sirkus og teaterspill. 

Det er dine egne tanker du avslørerer her.... 

For uansett hvem du er, så har man så normal empati at slikt berører. Du virker kynisk, og dermed tror du andre er det. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder talen til Maud,så kan fint ha skrevet den selv. Jeg skjønner heller ikke poenget med å diskuterer slike bagateller som om hun fikk litt hjelp. Det trenger de aller fleste i en sånn situasjon,uansett alder. 

Hun sa viktige ting, og det var vondest når det gjaldt gaven hun aldri fikk gitt, og når hun sa " jeg trenger deg"  Det var ellers en fantastisk tale som sa mye! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden stenges for natten, og åpnes igjen i morgen. Dette fordi moderatorteamet dessverre ikke har kapasitet til å følge tråden tett nok om natten. Minner om at Kvinneguiden ikke ønsker at dere åpner flere tråder om dette i mellomtiden. 

God natt, og takk for forståelsen deres for dette tiltaket. 

Søgni, mod. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh kjære Maud Angelica ❤️ For en fantastisk taler du er!

Og for en tegning! Hun
Denne jenta kommer til å gå i sin fars fotspor og bli ett veldig stort kunstnertalent i fremtiden! 
Hjerteskjærende begravelse. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gasellen skrev:

Åh kjære Maud Angelica ❤️ For en fantastisk taler du er!

Og for en tegning! Hun
Denne jenta kommer til å gå i sin fars fotspor og bli ett veldig stort kunstnertalent i fremtiden! 
Hjerteskjærende begravelse. 

Så godt du nevnte tegningen. Jeg skjønte så inderlig godt den forventningen hun hadde til å gi den til pappaen. Som var så stolt av talentet hennes. Fyfader, det sved så veldig!

Og ja. Hun er en god taler. Men følelser og engasjement i stemmen. Og det uttrykksfulle nydelige ansikter. Regner med og håper hun blir en fremtredende  person i fremtiden på en eller annen måte. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som ble litt klarere når de nærmeste talte i går, var jo at det virket som om de visste Ari hadde slitt mye psykisk fra før. Som om de på en måte ikke var helt overrasket. Det var veldig sterkt å se talen til datteren, der hun sto foran kisten. 

Brorens tale hadde de klippet vekk når jeg så nyhetene i går kveld, den var kanskje så rett fra hjertet (uredigert) at det ikke passet inn i all godheten... (Det var kanskje den talen som preget meg mest, ikke innholdet, men den rå og brutale sorgen som ikke kunne skjules i tonefallet.)

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, SoWhat? skrev:

Så godt du nevnte tegningen. Jeg skjønte så inderlig godt den forventningen hun hadde til å gi den til pappaen. Som var så stolt av talentet hennes. Fyfader, det sved så veldig!

Tror ikke det er mange sekstenåringer som greier å tegne sånn. Gleder meg til å se mer av talentet hennes i fremtiden! 
Ari har all grunn til å være stolt av døtrene sine. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tegning_maud_ari_01.jpg

Det som slo meg med tegningen, var hvor mild og god farens utseende var i hennes bilde. Virkelig vakkert. Får tårer i øynene av bildet grunnet dette.

Her er det en varm og fin artikkel om Maud Angelicas tale, tegning og hilsning til sin far:

https://no.newsner.com/de-kongelige/maud-og-martha-i-tarer-under-den-hjerteskjaerende-talenvi-skulle-egentlig-feire-jul-sammen/ 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
10 minutter siden, Callisto83 skrev:

Det var veldig sterkt å se talen til datteren, der hun sto foran kisten. 

Det var en så hjerteskjærende og god tale, jeg tror jeg kuttet litt løk mens jeg så den.

Det beste med den var likevel at den også henvendte seg til de som sliter, fra et offer, en etterlatt sin synsvinkel, presenterte hennes savn og smerte. Om vi som ikke sliter trengte høre den, og ble berørt av den, tror jeg ingen trenger den talen mer enn noen som virkelig sliter i den grad at de vurderer å gjøre slutt på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...