pessimistisk Skrevet 3. januar 2020 #481 Del Skrevet 3. januar 2020 1 time siden, Ann Mo skrev: https://www.nrk.no/video/159340 Her er video av Aris bryllupstale til Martha. Veldig vakker. Veldig fin tale! Man merker at han var et fint menneske, som tok godt vare på de rundt seg. Har egentlig aldri vært veldig opptatt av Ari, men merket at når jeg fikk nyhetene om at han hadde tatt livet sitt, ble jeg veldig trist. Har drømt mye om han i det siste, og skal følge med på tv jeg også. Tv2 sender fra kl 11 btw! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 3. januar 2020 #482 Del Skrevet 3. januar 2020 15 minutter siden, youcancallmejune skrev: Der tror jeg du tar feil. Etter det jeg har fått opplyst skal man ha slottets godkjenning for å kunne føre opp noen av deres medlemmer i slike sammenhenger. Igjen er da spørsmålet: hvilke medlemmer? Medlemmer av Kongehuset eller av kongefamilien? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 3. januar 2020 #483 Del Skrevet 3. januar 2020 14 minutter siden, youcancallmejune said: Der tror jeg du tar feil. Etter det jeg har fått opplyst skal man ha slottets godkjenning for å kunne føre opp noen av deres medlemmer i slike sammenhenger. Kilde? Som sagt, Martha har nok vært involvert, som de andre i dødsannonsen, men hun er ikke del av kongehuset. Og trengte åpenbart ikke kongehusets godkjenning for å føre opp navn (og tidligere også) prinsessetittel for sine opptredener med sjamanen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 3. januar 2020 #484 Del Skrevet 3. januar 2020 1 minutt siden, Limbo 2014 skrev: Kilde? Som sagt, Martha har nok vært involvert, som de andre i dødsannonsen, men hun er ikke del av kongehuset. Og trengte åpenbart ikke kongehusets godkjenning for å føre opp navn (og tidligere også) prinsessetittel for sine opptredener med sjamanen. Privat kilde som er avismann. Ifølge ham skal de ikke trykke noe som helst av denne typen kunngjøringer som nevner kongefamiliens medlemmer uten godkjenning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 3. januar 2020 #485 Del Skrevet 3. januar 2020 2 minutter siden, youcancallmejune skrev: Privat kilde som er avismann. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justloseit Skrevet 3. januar 2020 #486 Del Skrevet 3. januar 2020 Mye usmakelig diskusjon i denne tråden synes jeg. Husk at det er en privatperson som har dødd, ikke bare et tidligere inngiftet medlem i kongehuset. Denne tråden synes jeg degraderer dødsfallet til mer show enn hva som er verdig. Hva familien til Ari Behn skriver i deres dødsannonse til sønnen/faren/eksmannen burde virkelig ikke vært opp til diskusjon. Hold dere for god for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 3. januar 2020 #487 Del Skrevet 3. januar 2020 33 minutter siden, Hulderen skrev: Nei, jeg kjente hverken ham eller noen av de pårørende personlig, så da blir det feil å møte opp. Jeg tror dessverre at det kommer til å dukke opp VELDIG mange i denne begravelsen som ikke kjente han personlig, men som kun ønsker å stille egen nysgjerrighet og sensasjonslyst.... Rett og slett usmakelig! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 3. januar 2020 #488 Del Skrevet 3. januar 2020 1 minutt siden, Angelheart2 skrev: Jeg tror dessverre at det kommer til å dukke opp VELDIG mange i denne begravelsen som ikke kjente han personlig, men som kun ønsker å stille egen nysgjerrighet og sensasjonslyst.... Rett og slett usmakelig! Ja, det tror jeg også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 3. januar 2020 #489 Del Skrevet 3. januar 2020 8 minutter siden, Angelheart2 said: Jeg tror dessverre at det kommer til å dukke opp VELDIG mange i denne begravelsen som ikke kjente han personlig, men som kun ønsker å stille egen nysgjerrighet og sensasjonslyst.... Rett og slett usmakelig! Så negativ du er, tror du virkelig folk flest er så lite empatiske? Tenkte du det samme under britenes farvel til Diana (som også «bare» var en eks av en kongefamilie og mor til kongelige barn)? Tenkte du det under rosetoget etter 22. juli? På seg selv kjenner man andre. Jeg synes ditt syn på folk er usmakelig. Jeg tror tvert i mot at mange føler tristhet og sorg over et så meningsløst og trist dødsfall, for en person man plutselig innser at man har hatt en slags relasjon til, en som har påvirket samfunnet vårt, en som man nå forstår hadde et godt hjerte og representerte noe annet enn det overfladiske, ironiske og kyniske. En enveis-relasjon, der Ari Behn har bydd på seg selv og publikum har tatt i mot, tidvis halvhjertet eller med hån, og antatt at berømmelse var belønning, uten å forstå omkostningene - før det var for sent. Selv skal jeg ikke delta, men jeg føler behov for en slags trøst og håper å finne det i ordene fra familien og presten via TV. Det tror jeg gjelder alle. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 3. januar 2020 #490 Del Skrevet 3. januar 2020 26 minutter siden, youcancallmejune said: Privat kilde som er avismann. Ifølge ham skal de ikke trykke noe som helst av denne typen kunngjøringer som nevner kongefamiliens medlemmer uten godkjenning. Det var jo etterrettelige. Martha er myndig og trenger ikke andres aksept for å sette navnet sitt i en annonse, på en plakat eller bok. I rest my case. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 3. januar 2020 #491 Del Skrevet 3. januar 2020 1 time siden, youcancallmejune skrev: Der tror jeg du tar feil. Etter det jeg har fått opplyst skal man ha slottets godkjenning for å kunne føre opp noen av deres medlemmer i slike sammenhenger. Det er nok du som tar feil. Familien til Ari står fritt i utformingen av dødsannonse og program i bisettelsen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 3. januar 2020 #492 Del Skrevet 3. januar 2020 53 minutter siden, Limbo 2014 skrev: Så negativ du er, tror du virkelig folk flest er så lite empatiske? Tenkte du det samme under britenes farvel til Diana (som også «bare» var en eks av en kongefamilie og mor til kongelige barn)? Tenkte du det under rosetoget etter 22. juli? På seg selv kjenner man andre. Jeg synes ditt syn på folk er usmakelig. Jeg tror tvert i mot at mange føler tristhet og sorg over et så meningsløst og trist dødsfall, for en person man plutselig innser at man har hatt en slags relasjon til, en som har påvirket samfunnet vårt, en som man nå forstår hadde et godt hjerte og representerte noe annet enn det overfladiske, ironiske og kyniske. En enveis-relasjon, der Ari Behn har bydd på seg selv og publikum har tatt i mot, tidvis halvhjertet eller med hån, og antatt at berømmelse var belønning, uten å forstå omkostningene - før det var for sent. Selv skal jeg ikke delta, men jeg føler behov for en slags trøst og håper å finne det i ordene fra familien og presten via TV. Det tror jeg gjelder alle. Hm... hvordan hadde dette noe med mine antagelser om køen utenfor begravelsen å gjøre? Joda, jeg tror absolutt at det er mange som føler behov for trøst og som vil følge tv-sendingen av den grunn. Jeg tror også at Ari Behns død har bragt frem mange følelser hos folk som overhode ikke kjente han og sier ikke at det er feil. Men når jeg leser at folk kommer langveis fra for å stå i kø til en begravelse for en person de kun har sett på TV, så tenker jeg mitt.... Nå husker ikke jeg om det var en åpen bisettelse etter Diana, men om så var, så tror jeg nok mange som møtte opp der også gjorde det av sensasjonslyst. Selv om jeg selvsagt vet at veldig mange tusen mennesker oppriktig sørget og som derfor sto utenfor kirken og slottet i dagene rundt død og bisettelse. Hva rosetoget hadde med dette å gjøre skjønner jeg absolutt ikke... det er da en helt annen sak. Selv om jeg mener at mange deltar på feil grunnlag så betyr ikke det at jeg ikke tror at det er folk som oppriktig sørger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 3. januar 2020 #493 Del Skrevet 3. januar 2020 Stakkars Ari. Han var tydeligvis mannen vi ikke visste vi var så glad i, før han tok sitt eget liv. Mennesker er rare sånn. Vi er veldig flinke til å hylle noen når de er borte. Eller å gå i fakkeltog. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 3. januar 2020 #494 Del Skrevet 3. januar 2020 1 time siden, Limbo 2014 skrev: Det var jo etterrettelige. Martha er myndig og trenger ikke andres aksept for å sette navnet sitt i en annonse, på en plakat eller bok. I rest my case. Han er redaktør, så jeg regner ham som det ja. Märta er et medlem av kongefamilien og kan dermed gi slik godkjenning - som jeg sa i et av de første svarene mine - og det er vel det vi diskuterer her? Noen mente at Behn-familien står bak annonsen(jeg også) og jeg sa: Märta har garantert godkjent teksten, ellers kunne de ikke trykket denne dødsannonsen. Jeg mener fortsatt det samme. Jeg synes det er veldig rart å se Märtas navn i dødsannonsen i stedet for nåværende kjærestes, men jeg skal la det ligge nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 3. januar 2020 #495 Del Skrevet 3. januar 2020 Det er vakkert å se at så mange høytstående representanter for Stortinget og regjeringen vår, vår statsministeren, tidligere statsministre og flere er tilstede i begravelsen. Jeg tenker det viser en respekt fra folket når de høytstående folkevalgte kommer å viser sin respekt. Ari Behns dødsfall har rørt folket og også makteliten vår. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 3. januar 2020 #496 Del Skrevet 3. januar 2020 36 minutter siden, Callisto83 said: Stakkars Ari. Han var tydeligvis mannen vi ikke visste vi var så glad i, før han tok sitt eget liv. Mennesker er rare sånn. Vi er veldig flinke til å hylle noen når de er borte. Eller å gå i fakkeltog. Så enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrie <3 Skrevet 3. januar 2020 #497 Del Skrevet 3. januar 2020 Får tårer i øynene av å se Kongen og Dronningen sitte der i kirken. Stakkars, stakkars familie. ❤️ Hvil i fred, Ari Behn. ❤️ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Klappe Skrevet 3. januar 2020 Populært innlegg #498 Del Skrevet 3. januar 2020 Vet ikke om det var meningen eller planlagt , men jeg syns det var rørende at kronprinsfamilien stilte seg foran kameraene slik at døtrene kunne gå inn i kirken uten å bli filmet. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 3. januar 2020 #499 Del Skrevet 3. januar 2020 Er Shaman tilstede? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 3. januar 2020 #500 Del Skrevet 3. januar 2020 1 minutt siden, Klappe skrev: Vet ikke om det var meningen eller planlagt , men jeg syns det var rørende at kronprinsfamilien stilte seg foran kameraene slik at døtrene kunne gå inn i kirken uten å bli filmet. Satt å tenkte på at det må jo være meningen. At kun kongen, dronningen, Håkon og Mette Marit filmes 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg