Gå til innhold

Svigersøster har beregnet for lite mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Pinnekjøttet må jo vannes ut, så hjelper ikke p dra med en pakke til julemiddagen! 

Ville enten gitt beskjed om  at det høres lite ut og referert til hvor mye mat som vanligvis beregnes per person, eller spist før vi dro. 

Man kan klare seg uten vanlig utvanning:

"- JEG HAR GLEMT Å VANNE UT PINNEKJØTTET – HJELP!

- Dette kan vi fikse. Ha pinnekjøttet i en gryte med vann og kok opp. Skift vann, og gjenta prosessen tre-fire ganger. Siste gang lar du kjøttet trekke (IKKE koke) videre i to-tre timer til kjøttet faller av beinet som vanlig pinnekjøtt."

https://coop.no/extra/mat--trender/slik-redder-du-julemiddagen

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, petterm skrev:

- Dette kan vi fikse. Ha pinnekjøttet i en gryte med vann og kok opp. Skift vann, og gjenta prosessen tre-fire ganger. Siste gang lar du kjøttet trekke (IKKE koke) videre i to-tre timer til kjøttet faller av beinet som vanlig pinnekjøtt."

Øh, dette tror jeg ikke blir suksess. 

Anonymkode: dd5d1...7d8

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, petterm skrev:

Blasfemi!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at de selger flest pølser på bensinstasjoner julaften? Mener jeg leste det. Og skjønner det godt når det finnes slike svigerinner rundtforbi😳

Anonymkode: c42a2...b2b

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øh, dette tror jeg ikke blir suksess. 

Anonymkode: dd5d1...7d8

Bedre enn ikke noe mat. Har også hørt at man kan vanne ut i melk, eller i lunka vann. Det skal gå raskere. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det er for lite. Hun nekter.I stedet for å google opp mengdeforhold pr prs og tvinge henne til å innse det, så lager du en greie på KG. Kanskje du skal bruke energen på hjemmebane i stedet?Det blir enda mindre mat her, for å si det slik...

Endret av Taffel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg gleder meg til oppdatering etter julemiddagen! Hadde det vært meg, hadde jeg meldt avbud å heller laget middag hjemme.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ser for meg at de som ser at det er for lite, forsyner seg med 1stk, og så er det noen som tenker at det er mer på kjøkkenet og forsyner seg med full porsjon. Så er det tomt før de har kommet rundt bordet 😱

Eller så har moren fått nyss i dette og sagt at hun selvsagt må ha mer. Og hun hører sikkert på moren sin.

Anonymkode: 94868...95d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, petterm skrev:

Bedre enn ikke noe mat. Har også hørt at man kan vanne ut i melk, eller i lunka vann. Det skal gå raskere. 

Lunka vann og skifte vann flere ganger. 

Anonymkode: dfb6b...9f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte feire jul et år hos min gjerrige svigerinne og svoger. Regnet med det ville bli skrint, så jeg kjøpte inn ribbe som jeg stekte på lille julaften, så spiste vi oss mette på ribbe og riskrem når vi kom hjem fra selskapet. 😆 Rareste julaften jeg har hatt. Var ikke én godsak på bordet heller og desserten var kesam. 😬

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har invitert til brunch 2. Juledag, vi blir 16 totalt, men nå begynner jeg å bli nervøs for at jeg har beregnet lite mat selv. (Men erfaring tilsier at jeg er alltid redd på forhånd, men har mer enn nok når alt kommer til alt. )

TS, lykke til! Hold oss oppdatert!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Elefantenirommet said:

Jeg måtte feire jul et år hos min gjerrige svigerinne og svoger. Regnet med det ville bli skrint, så jeg kjøpte inn ribbe som jeg stekte på lille julaften, så spiste vi oss mette på ribbe og riskrem når vi kom hjem fra selskapet. 😆 Rareste julaften jeg har hatt. Var ikke én godsak på bordet heller og desserten var kesam. 😬

😂😂😂

Anonymkode: dfdc5...197

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er dette tull? De fleste forstår at hun har feilberegnet ifht mat! Skjønner hun ikke dette selv? 
Jeg ville forøvrig tatt med litt småkaker og annet julegodt - kanskje har hun feilberegnet dette også, og tilbyr en Freia storplate på deling? 😅 

Hold oss oppdatert, TS!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må signere på denne og følge med på oppdateringen.. Spis før dere drar dit TS 😳

Anonymkode: c193a...934

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

250 gram 1 potet tildamer og 2 til menn

Anonymkode: 44f45...e44

streng slankekur i julen?

Anonymkode: 1858c...47b

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg skjønner godt at du gruer deg 😳 Svigersøster er en klovn, og jeg håper hun gremmes etter middag i dag

Anonymkode: 1785a...434

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...