petterm Skrevet 23. desember 2019 #41 Del Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, Mrs Robinson skrev: Pinnekjøttet må jo vannes ut, så hjelper ikke p dra med en pakke til julemiddagen! Ville enten gitt beskjed om at det høres lite ut og referert til hvor mye mat som vanligvis beregnes per person, eller spist før vi dro. Man kan klare seg uten vanlig utvanning: "- JEG HAR GLEMT Å VANNE UT PINNEKJØTTET – HJELP! - Dette kan vi fikse. Ha pinnekjøttet i en gryte med vann og kok opp. Skift vann, og gjenta prosessen tre-fire ganger. Siste gang lar du kjøttet trekke (IKKE koke) videre i to-tre timer til kjøttet faller av beinet som vanlig pinnekjøtt." https://coop.no/extra/mat--trender/slik-redder-du-julemiddagen 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #42 Del Skrevet 23. desember 2019 1 minutt siden, petterm skrev: Man kan klare seg uten vanlig utvanning: "- JEG HAR GLEMT Å VANNE UT PINNEKJØTTET – HJELP! - Dette kan vi fikse. Ha pinnekjøttet i en gryte med vann og kok opp. Skift vann, og gjenta prosessen tre-fire ganger. Siste gang lar du kjøttet trekke (IKKE koke) videre i to-tre timer til kjøttet faller av beinet som vanlig pinnekjøtt." https://coop.no/extra/mat--trender/slik-redder-du-julemiddagen Øh, dette tror jeg ikke blir suksess. Anonymkode: dd5d1...7d8 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 23. desember 2019 #43 Del Skrevet 23. desember 2019 1 minutt siden, petterm skrev: Man kan klare seg uten vanlig utvanning: "- JEG HAR GLEMT Å VANNE UT PINNEKJØTTET – HJELP! - Dette kan vi fikse. Ha pinnekjøttet i en gryte med vann og kok opp. Skift vann, og gjenta prosessen tre-fire ganger. Siste gang lar du kjøttet trekke (IKKE koke) videre i to-tre timer til kjøttet faller av beinet som vanlig pinnekjøtt." https://coop.no/extra/mat--trender/slik-redder-du-julemiddagen Blasfemi! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #44 Del Skrevet 23. desember 2019 Er det ikke slik at de selger flest pølser på bensinstasjoner julaften? Mener jeg leste det. Og skjønner det godt når det finnes slike svigerinner rundtforbi😳 Anonymkode: c42a2...b2b 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 23. desember 2019 #45 Del Skrevet 23. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øh, dette tror jeg ikke blir suksess. Anonymkode: dd5d1...7d8 Bedre enn ikke noe mat. Har også hørt at man kan vanne ut i melk, eller i lunka vann. Det skal gå raskere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 23. desember 2019 #46 Del Skrevet 23. desember 2019 (endret) Du er klar over at det er for lite. Hun nekter.I stedet for å google opp mengdeforhold pr prs og tvinge henne til å innse det, så lager du en greie på KG. Kanskje du skal bruke energen på hjemmebane i stedet?Det blir enda mindre mat her, for å si det slik... Endret 23. desember 2019 av Taffel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita_go Skrevet 24. desember 2019 #47 Del Skrevet 24. desember 2019 Jeg kjenner jeg gleder meg til oppdatering etter julemiddagen! Hadde det vært meg, hadde jeg meldt avbud å heller laget middag hjemme. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #48 Del Skrevet 24. desember 2019 Huff, ser for meg at de som ser at det er for lite, forsyner seg med 1stk, og så er det noen som tenker at det er mer på kjøkkenet og forsyner seg med full porsjon. Så er det tomt før de har kommet rundt bordet 😱 Eller så har moren fått nyss i dette og sagt at hun selvsagt må ha mer. Og hun hører sikkert på moren sin. Anonymkode: 94868...95d 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #49 Del Skrevet 24. desember 2019 59 minutter siden, petterm skrev: Bedre enn ikke noe mat. Har også hørt at man kan vanne ut i melk, eller i lunka vann. Det skal gå raskere. Lunka vann og skifte vann flere ganger. Anonymkode: dfb6b...9f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vippaa Skrevet 24. desember 2019 #50 Del Skrevet 24. desember 2019 Kanskje hun synes du blander deg, og oppgir feil info med vilje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Trolltunge Skrevet 24. desember 2019 Populært innlegg #51 Del Skrevet 24. desember 2019 Jeg hadde forsynt meg godt jeg, men ventet med å begynne å røre maten til alle hadde forsynt seg, så jeg kunne dele av min mat med dem det ikke rakk rundt til. Jeg hadde ikke hjulpet til med å dekke over en slik tabbe med å kun forsyne meg med smuler. Å beregne riktig kan være vanskelig om man er uerfaren med å holde selskap, men da tar man heller godt i, eller spør om råd. Her fikk hun jo til og med en advarsel om at dette ble for lite, så ja, jeg hadde forsynt meg som vanlig. På julaften er det en god porsjon. Om fatet ikke rakk rundt fikk vi omfordele. Naturlige konsekvenser av dårlige avgjørelser er det mennesker lærer best av, så jeg hadde ikke forsynt meg lite for å skjerme henne fra konsekvensene, og risikert at hun senere gjorde det samme, fordi hun fikk rett i at det holdt til alle. Forøvrig hadde jeg tatt det med et smil. 136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantenirommet Skrevet 24. desember 2019 #52 Del Skrevet 24. desember 2019 Jeg måtte feire jul et år hos min gjerrige svigerinne og svoger. Regnet med det ville bli skrint, så jeg kjøpte inn ribbe som jeg stekte på lille julaften, så spiste vi oss mette på ribbe og riskrem når vi kom hjem fra selskapet. 😆 Rareste julaften jeg har hatt. Var ikke én godsak på bordet heller og desserten var kesam. 😬 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. desember 2019 #53 Del Skrevet 24. desember 2019 Jeg har invitert til brunch 2. Juledag, vi blir 16 totalt, men nå begynner jeg å bli nervøs for at jeg har beregnet lite mat selv. (Men erfaring tilsier at jeg er alltid redd på forhånd, men har mer enn nok når alt kommer til alt. ) TS, lykke til! Hold oss oppdatert! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #54 Del Skrevet 24. desember 2019 1 hour ago, Elefantenirommet said: Jeg måtte feire jul et år hos min gjerrige svigerinne og svoger. Regnet med det ville bli skrint, så jeg kjøpte inn ribbe som jeg stekte på lille julaften, så spiste vi oss mette på ribbe og riskrem når vi kom hjem fra selskapet. 😆 Rareste julaften jeg har hatt. Var ikke én godsak på bordet heller og desserten var kesam. 😬 😂😂😂 Anonymkode: dfdc5...197 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 24. desember 2019 #55 Del Skrevet 24. desember 2019 Spent på oppdatering på denne i kveld🤭. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 24. desember 2019 #56 Del Skrevet 24. desember 2019 Altså, er dette tull? De fleste forstår at hun har feilberegnet ifht mat! Skjønner hun ikke dette selv? Jeg ville forøvrig tatt med litt småkaker og annet julegodt - kanskje har hun feilberegnet dette også, og tilbyr en Freia storplate på deling? 😅 Hold oss oppdatert, TS! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #57 Del Skrevet 24. desember 2019 Må signere på denne og følge med på oppdateringen.. Spis før dere drar dit TS 😳 Anonymkode: c193a...934 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #58 Del Skrevet 24. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 250 gram 1 potet tildamer og 2 til menn Anonymkode: 44f45...e44 streng slankekur i julen? Anonymkode: 1858c...47b 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #59 Del Skrevet 24. desember 2019 Herregud, jeg skjønner godt at du gruer deg 😳 Svigersøster er en klovn, og jeg håper hun gremmes etter middag i dag Anonymkode: 1785a...434 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 Populært innlegg #60 Del Skrevet 24. desember 2019 Ts her. Jeg skal ta til meg rådet og spise før vi drar. Oppdatering kommer! 😅 Anonymkode: 70c12...a27 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå