Gå til innhold

Klassen ble kjønnsdelt under bønnen, jentene ble plassert bakerst i klasserommet


due flue

Anbefalte innlegg

9 timer siden, due flue skrev:

"But if Muslims were asked to go to church on Sunday and take Holy Communion there would be war."

Sånt har jo skjedd i årevis. Da jeg gikk de siste årene på barneskolen opplevde vi nærmest dette.  (riktignok bortimot 20 år siden, men etter kristendomsfaget ble til KRL, så skolen burde vært mindre forkynnende.) Jeg gikk i en klasse med en stor andel muslimer, likevel skulle alle lese fader vår høyt sammen. Vi var flere som protesterte husker jeg. Religionsfrihet er en fin ting som ofte får for lite respekt, og den gjelder såklart begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2019. Alle som har ropt varsko mot dette har blitt hånet som rasister . Våkn opp er ikke bare medlemsbladet til Jehovas Vitner , men et faktisk uttrykk !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med skolepresentasjoner hvor man skal holde foredrag om og "markedsføre" politiske partier man ikke sympatiserer med? Bør man egentlig ha skolevalg? Bidrar ikke det til å skjerpe motsetninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig at dette ikke er sant, men siden det angivelig har skjedd i Sverige, så er det ikke helt utelukket heller. Sverigestan blir mer og mer .... i den retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...