Gå til innhold

Klassen ble kjønnsdelt under bønnen, jentene ble plassert bakerst i klasserommet


due flue

Anbefalte innlegg

En pappa forteller at døtrene hans kom hjem fra skolen og fortalte at de ble tvunget ned på knærne på bønnematter i klasserommet. En morsmålslærer til klassens arabiske barn leste vers fra koranen, et språk de svenske barna ikke kan, mens barna lå i bønn. Bakerst i klasserommet ble jentene plassert.

Hvis dette faktisk er sant er det uakseptabelt. Dette skal man ikke godta!

https://samnytt.se/elever-tvingades-utfora-muslimsk-bon-pa-arabiska-flickorna-forvisades-langst-bak-i-rummet/

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden kilden din har nære bånd til anti-innvandrer-Sverigedemokratene (ifølge et raskt googlesøk) klarer jeg ikke helt å ta det seriøst.

Dersom det stemmer er det fullstendig uakseptabelt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg muslim, og jeg vil heller ikke kommentere akkurat denne saken du nevner, men på generelt grunnlag vil jeg si at det er ihvertfall én god grunn til at jentene/kvinnene blir plassert bakerst. 

Jeg ble fortalt det fra en muslimsk kvinne jeg kjenner. Hvis man ser for seg hvordan muslimene ber, på bønneteppe, så er det uønsket av kvinnene selv. Bare tenk deg, stå der på alle fire, med bakenden i lufta, om det så er for en kort stund, med mennene stirrende på bakenden din. Hun jeg kjenner var ihvertfall glad for at det var sånt, fra evigheter av. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel også et spørsmål om dette var en ordentlig bønn eller om det var en enkelthendelse for å gi barna en opplevelse av hvordan bønn i en moske foregår.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sonush skrev:

Nå er ikke jeg muslim, og jeg vil heller ikke kommentere akkurat denne saken du nevner, men på generelt grunnlag vil jeg si at det er ihvertfall én god grunn til at jentene/kvinnene blir plassert bakerst. 

Jeg ble fortalt det fra en muslimsk kvinne jeg kjenner. Hvis man ser for seg hvordan muslimene ber, på bønneteppe, så er det uønsket av kvinnene selv. Bare tenk deg, stå der på alle fire, med bakenden i lufta, om det så er for en kort stund, med mennene stirrende på bakenden din. Hun jeg kjenner var ihvertfall glad for at det var sånt, fra evigheter av. 

Men slik det er nå stirrer jo kvinnene rett i skrittet på mennene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, JaVel said:

Men slik det er nå stirrer jo kvinnene rett i skrittet på mennene. 

Frykter du at kvinnene skal bli opphisset av det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, sonush skrev:

Nå er ikke jeg muslim, og jeg vil heller ikke kommentere akkurat denne saken du nevner, men på generelt grunnlag vil jeg si at det er ihvertfall én god grunn til at jentene/kvinnene blir plassert bakerst. 

Jeg ble fortalt det fra en muslimsk kvinne jeg kjenner. Hvis man ser for seg hvordan muslimene ber, på bønneteppe, så er det uønsket av kvinnene selv. Bare tenk deg, stå der på alle fire, med bakenden i lufta, om det så er for en kort stund, med mennene stirrende på bakenden din. Hun jeg kjenner var ihvertfall glad for at det var sånt, fra evigheter av. 

Hva med de homofile mennene, de hetero mennene vil vel ikke at disse skal stirre på deres bakender?

Endret av due flue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, due flue said:

Hva med de homofile mennene, de hetero mennene vil vel ikke at disse skal stirre på deres bakender?

Det er vel den samme grunnen til at vi har fellesgarderober og fellesdusjer for menn men ikke kjønnsblanede garderober/dusjer: Vi later som om homofili ikke eksisterer eller vi forutsetter at de homofile kan beherske seg mens heterofili blir dyrket som det eneste eksisterende og noe nesten ukontrollerbart,

Endret av Bag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, due flue said:

Hva med de homofile mennene, de hetero mennene vil vel ikke at disse skal stirre på deres bakender?

I de fleste muslimske land blir jo homofile drept, så de anser vel det som et ikke-problem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nuith said:

I de fleste muslimske land blir jo homofile drept, så de anser vel det som et ikke-problem.

"I de fleste"? Det må du nesten dokumentere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, blabla1 skrev:

Siden kilden din har nære bånd til anti-innvandrer-Sverigedemokratene (ifølge et raskt googlesøk) klarer jeg ikke helt å ta det seriøst.

Dersom det stemmer er det fullstendig uakseptabelt. 

Lokalavisen melder at kommunen nå har satt i utredning. Virker som om det var et "rollespill", men det er bra at elevene får vite hvor kjønnsdiskriminerende islam er.

http://www.barometern.se/emmaboda/kritik-mot-undervisning-om-islam/

Efter skolkritiken – kommunen utreder rollspel om religion

Ett inslag i religionsundervisningen i en mellanstadieklass på Bjurbäcksskolan i onsdags har skapat stark diskussion i sociala medier. Flickor har känt sig kränkta när en muslimsk bönestund har arrangerats för att ge inblick i hur islam fungerar. Kommunen har gått i svaromål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lignende sak i Storbritannia.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-1031784/Schoolboys-punished-detention-refusing-kneel-pray-Allah.html

Two schoolboys were given detention after refusing to kneel down and 'pray to Allah' during a religious education lesson.

Parents were outraged that the two boys from year seven (11 to 12-year-olds) were punished for not wanting to take part in the practical demonstration of how Allah is worshipped.

They said forcing their children to take part in the exercise at Alsager High School, near Stoke-on-Trent - which included wearing Muslim headgear - was a breach of their human rights.

Parents said that their children were made to bend down on their knees on prayer mats which the RE teacher had got out of her cupboard and they were also told to wear Islamic headgear during the lesson on Tuesday afternoon.

One parent, Sharon Luinen, said: "This isn't right, it's taking things too far.

"But if Muslims were asked to go to church on Sunday and take Holy Communion there would be war."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, due flue skrev:

Det må du gjerne begrunne.

Nettsiden formidler bare innvandringskritiske saker. Da mister det min troverdighet. Ofte inneholder slike nettsteder løgn og omformulering av setninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Bag skrev:

Frykter du at kvinnene skal bli opphisset av det?

Selvsagt kan de bli det, kvinner er jo like seksuelle som menn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...