Gå til innhold

Lege oppfordrer til selvmord?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 17.12.2019 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Parasuicidal atferd skal faktisk møtes med ansvarliggjøring. Det var dette legen gjorde - spilte ballen tilbake til henne for å påpeke at hvis hun gjør noe så dumt så er det hennes valg og hennes rett. Trusler er noe helsepersonell blir jævlig lei av, og ikke noe som blir belønnet. 

Anonymkode: 1387b...a82

Sjekket meg inn i tråden for å skrive dette.

Men for å komme til slutten av tråden måtte jeg skumlese gjennom 3 sider- og det jeg leser er at HI har utelatt flere vesentlige fakta og at i bunn og grunn er dette bare en dramatisk skildring av en relativt ok hendelse. 

Her holder jeg med legen, han har ikke opptrådt uprofesjonelt.

Anonymkode: 54241...56b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 18.12.2019 den 18.29, Warrior skrev:

Tror på det jeg. De gir jo faen på dps at folk ikke orker mer og tar livet sitt. Så finnes sikkert leger også som ikke bryr seg. De er bare glad til å bli kvitt pasienter.

Sant. Det er min erfaring og.

Anonymkode: abd4f...366

AnonymBruker
Skrevet
På 16.12.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at din venninne truet med å ta en overdose dersom hun ikke fikk sterke smertestillende tabletter som hun er avhengig av? 

Ok, legen burde håndtert det ved å gjøre det klart at trusler ikke vil gi henne tabletter. Og så burde han skrevet ut en resept på døgndose (utlevering av dagens dose ved personlig oppmøte på apotek - hver, jævla, dag) 

Fastleger møter truende pasienter hver eneste dag. De blir nok lei, Ts. 

Joda, din venninne burde ha vært til psykolog og avrusing. Men både vi, du, venninna og fastlegen vet at det er mer trolig å dø i kø. Vi kan like det erller mislike det - men smertepasienter er ikke attraktive pasienter. Og det kan du takke de du stemte på i valget for, ikke fastlegen.

Anonymkode: 45e84...73d

Nå bruker du vel fantasien litt vel mye her. 

Anonymkode: 70152...316

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...