AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 En vennine var hos legen nylig og det ble litt ampert, hun sa da at hun kunne jo bare ta overdose på Paracet og Ibux når hun ikke får noe hjelp, så kanskje de gidder og hjelpe henne da. Ja barnslig, men så sa legen ja det er det bare og gjøre. er det OK og si sånt? skal sies at denne personen har litt psykiske problemer og er ganske lett påvirkelig. Anonymkode: 94734...b7b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En vennine var hos legen nylig og det ble litt ampert, hun sa da at hun kunne jo bare ta overdose på Paracet og Ibux når hun ikke får noe hjelp, så kanskje de gidder og hjelpe henne da. Ja barnslig, men så sa legen ja det er det bare og gjøre. er det OK og si sånt? skal sies at denne personen har litt psykiske problemer og er ganske lett påvirkelig. Anonymkode: 94734...b7b Selvfølgelig ikke greit for en fastlege å oppfordre til selvmord, men vanskelig å vite akkurat hva som ble sagt. Du gjenforteller bare noe en venninne har fortalt deg? For øvrig er det ufattelig dumt å prøve å ta selvmord med ibux og paracet, OM du skulle klare det blir det organsvikt og det tar lang, lang tid med uutholdelige smerter. Bare sånn i tilfelle noen skulle vurdere det. Anonymkode: 6da8d...aa1 39
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 Tror ikke legen mener at hun skal ta livet sitt, men legen må gi en beskjed som gjør det klart at slike trusler ikke vil fungere. Det er ikke særlig ok å true med å ta sitt eget liv hvis man ikke får det man ønsker. Det er litt verre enn barnslig. Anonymkode: 1570d...0cb 42
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig ikke greit for en fastlege å oppfordre til selvmord, men vanskelig å vite akkurat hva som ble sagt. Du gjenforteller bare noe en venninne har fortalt deg? For øvrig er det ufattelig dumt å prøve å ta selvmord med ibux og paracet, OM du skulle klare det blir det organsvikt og det tar lang, lang tid med uutholdelige smerter. Bare sånn i tilfelle noen skulle vurdere det. Anonymkode: 6da8d...aa1 Jeg var med. Ellerså hadde jeg ikke trodd på det igrunn.. Anonymkode: 94734...b7b
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Sikker på at din venninne sier sannheten? Har store vansker med å tro på dette.
Silva Pluvialis Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 Hvis dette er sant, så er det en veldig uforsvarlig lege!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 Akkurat nå, Luna Llena skrev: Sikker på at din venninne sier sannheten? Har store vansker med å tro på dette. Hun hadde allerede tatt en del smertestillende(Paracet og Ibux)uten effekt, fikk beskjed om og ta mer isåfall. Og legen sa jeg skriver ikke noe ut til deg, da sa hun det at hun skulle ta så mye at det ble overdose da. Så hun kunne få hjelp, hun hadde sterke smerter i ribbeina lurte på om det kunne være brista. Hadde vondt når hun pusta også men fikk beskjed om og hvile. Var tilstede under hele samtalen siden hun har angst for og reise til lege, ville hun ha med meg. Men om du ikke tror på det viser jo det at det at det er ganske alvorlig og noe som ikke skjer ofte.. Anonymkode: 94734...b7b
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde allerede tatt en del smertestillende(Paracet og Ibux)uten effekt, fikk beskjed om og ta mer isåfall. Og legen sa jeg skriver ikke noe ut til deg, da sa hun det at hun skulle ta så mye at det ble overdose da. Så hun kunne få hjelp, hun hadde sterke smerter i ribbeina lurte på om det kunne være brista. Hadde vondt når hun pusta også men fikk beskjed om og hvile. Var tilstede under hele samtalen siden hun har angst for og reise til lege, ville hun ha med meg. Men om du ikke tror på det viser jo det at det at det er ganske alvorlig og noe som ikke skjer ofte.. Anonymkode: 94734...b7b Om dette virkelig er sant må dere anmelde legen.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde allerede tatt en del smertestillende(Paracet og Ibux)uten effekt, fikk beskjed om og ta mer isåfall. Og legen sa jeg skriver ikke noe ut til deg, da sa hun det at hun skulle ta så mye at det ble overdose da. Så hun kunne få hjelp, hun hadde sterke smerter i ribbeina lurte på om det kunne være brista. Hadde vondt når hun pusta også men fikk beskjed om og hvile. Var tilstede under hele samtalen siden hun har angst for og reise til lege, ville hun ha med meg. Men om du ikke tror på det viser jo det at det at det er ganske alvorlig og noe som ikke skjer ofte.. Anonymkode: 94734...b7b Det er veninna di som er tullete. Hva forventet hun å få? Ribbeinsbrudd må man tåle Anonymkode: ead3f...ecc 20
Silva Pluvialis Skrevet 16. desember 2019 #10 Skrevet 16. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde allerede tatt en del smertestillende(Paracet og Ibux)uten effekt, fikk beskjed om og ta mer isåfall. Og legen sa jeg skriver ikke noe ut til deg, da sa hun det at hun skulle ta så mye at det ble overdose da. Så hun kunne få hjelp, hun hadde sterke smerter i ribbeina lurte på om det kunne være brista. Hadde vondt når hun pusta også men fikk beskjed om og hvile. Var tilstede under hele samtalen siden hun har angst for og reise til lege, ville hun ha med meg. Men om du ikke tror på det viser jo det at det at det er ganske alvorlig og noe som ikke skjer ofte.. Anonymkode: 94734...b7b Denne legen høres ikke helt god ut. Selvsagt skal man hjelpe en pasient som kommer i store smerter og sliter med å puste. Dessverre er mange leger slepphendte og konkluderer for lett med at ingenting kan gjøres. Bekymringsverdig! 4
Emmelise Skrevet 16. desember 2019 #11 Skrevet 16. desember 2019 (endret) Alternativet er at fastlegen tar alvor i den latterlige selvmordstrusselen og får henne innlagt på psykiatrisk for evaluering for å se om hun er en fare for seg selv. Er det bedre syntes du? Endret 16. desember 2019 av Emmelise 16
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #12 Skrevet 16. desember 2019 Ja litt upassende av legen. Men jeg tenker også at han ble litt provosert av henne. Det finnes faktisk folk som tenker på å ta livet sitt, og det er respektløst å slumpe ut med sånne åpenbart falske trusler. Det er slitsomt med pasienter som maser om sterke medisiner og ikke hører på legens råd. Han ville vel vise henne at han ikke var til å rikke ang resept. Anonymkode: ff488...39d 24
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #13 Skrevet 16. desember 2019 Legen ville ikke skrive ut sterkere smertestillende, det kan det være mange grunner til, grunner du kanskje ikke vet om. Brista ribbein blir behandlet med paracet og ro, det er ikke mye annet å gjøre. Jeg har selv knukket ribbein rett av, var hjemme fra jobb et par dager, og tok paracet en god stund. Det tar ganske mange uker før det ikke gjør vondt lengre. Å true med selvmord pga ribbeinsbrist er så døvt at legen ikke klarte å svare bedre. Anonymkode: 09d74...e73 26
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #14 Skrevet 16. desember 2019 8 minutter siden, Emmelise skrev: Alternativet er at fastlegen tar alvor i den latterlige selvmordstrusselen og får henne innlagt på psykiatrisk for evaluering for å se om hun er en fare for seg selv. Er det bedre syntes du? Ja jeg syntes det, som sagt er dette en menneske som kan gjøre det.. nettopp fordi hun allerede sliter psykisk. Anonymkode: 94734...b7b 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #15 Skrevet 16. desember 2019 For en dårlig lege, det er så og si umulig å ta overdose på ibux og paracet det eneste du gjør er å ødelegge leveren din sakte, men sikkert. Bare sånn obs😆 - men for å være seriøs, bytt lege med engang. Tydelig at denne legen ikke er kompetent i det hele tatt. Anonymkode: 1c1cc...35d
Emmelise Skrevet 16. desember 2019 #16 Skrevet 16. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg syntes det, som sagt er dette en menneske som kan gjøre det.. nettopp fordi hun allerede sliter psykisk. Anonymkode: 94734...b7b Men da sier du til legen at hun mener alvor istedet for å sitte der som en skadeskudd hjort og innbiller deg at han oppfordret henne til å gjøre noe. Han tok henne tydeligvis ikke på alvor. Og hvis DU mener at hun mente alvor så må jo DU si ifra som tross alt er vitne. Leger er mange ting, tankeleser er ikke på den lista. 13
Purple_Pixiedust Skrevet 16. desember 2019 #17 Skrevet 16. desember 2019 Det var nok en litt dårlig måte å svare på, men jeg vil tro han svarte slik fordi den trusselen var helt malplassert. Trur med selvmord fordi hun ikke får annet smertestillende hos legen? Og dessuten. Forventer hun å få morfin pga et ribbeinsbrudd? Det er strenge regler for å skrive ut morfin på grunn av faren for avhengighet, og det at din venninne virker til å være emosjonelt ustabil taler i mot for å skrive det ut da faren for misbruk er større. 13
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #18 Skrevet 16. desember 2019 Dakar lita.. Uff, godt du var der og fikk støttet henne. Tenk at legen ikke ville gi noe reseptbelagte preparater til ei med ribbeinsbrudd. Hvordan går den med venninnen din? Hvordan taklet hun smertene? Dakar Anonymkode: f33b7...ea5 7
K_vinne27 Skrevet 16. desember 2019 #19 Skrevet 16. desember 2019 Det er like greit for legen å si det, som det er for vennina di til å true til seg behandling hun ikke har rett på. 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #20 Skrevet 16. desember 2019 Parcet og Ibux er ikke det beste med tanke på selvmord, kan få leversvikt og lignende, men tar laaaang tid. Var nok derfor legen sa slik også da det ikke er noen fare. Anonymkode: 9c38a...d51 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå