Gå til innhold

Hvordan blir det å kjøpe sminke o.l. på nett når 350-grensa fjernes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper mye sminke, negleting, hudpleie osv. på nett. Vil dette bli sykt overpriset når 350-grensa blir fjernet? Eller er kosmetikk osv. moms/tollfritt.? Sykt bekymret for at jeg må betale 300 kr for ting som egt. koster 30 kr og man ikke får tak i i Norge.

Anonymkode: 78879...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Su overlever nok. Sminke er unødvendig uansett. Hadde vært mer synd på deg om du ikke hadde råd til mat :) 

Anonymkode: dbb7c...67c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn jeg forstår det må du betale moms og fortollingsgebyr på sminke. 

Anonymkode: 49d31...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Su overlever nok. Sminke er unødvendig uansett. Hadde vært mer synd på deg om du ikke hadde råd til mat :) 

Anonymkode: dbb7c...67c

Overlever så klart, men sminke og negler osv. er hobbyen min så ville bare vite hvordan dette kommer til å påvirke lommeboken.  Selv om du mener dette er unødvendig er det ikke det for alle :) Det som derimot er unødvendig å kommentere slike negative svar på uskyldige spørsmål :) 

Anonymkode: 78879...41e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, sånn jeg forstår det må du betale moms og fortollingsgebyr på sminke. 

Anonymkode: 49d31...3a9

rip lommebok da

Anonymkode: 78879...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller du f.eks en leppestift til 200 kr fra ebay blir den dobbelt så dyr.  Nettshopping fra utlandet er død. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer heller til å bestille mye om gangen, så blir det bare ett fortollingsgebyr ihvertfall :)

Anonymkode: 1bb66...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SupaWoman skrev:

Bestiller du f.eks en leppestift til 200 kr fra ebay blir den dobbelt så dyr.  Nettshopping fra utlandet er død. 

Sannsynligvis blir den 250 kr i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, SupaWoman said:

Bestiller du f.eks en leppestift til 200 kr fra ebay blir den dobbelt så dyr.  Nettshopping fra utlandet er død. 

Ebay er en såpass stor aktør at de sannsynligvis kommer til å kreve inn moms og toll, så handler du derfra slipper du antagelig  fortollingsgebyret også :)

Anonymkode: 1bb66...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overlever så klart, men sminke og negler osv. er hobbyen min så ville bare vite hvordan dette kommer til å påvirke lommeboken.  Selv om du mener dette er unødvendig er det ikke det for alle :) Det som derimot er unødvendig å kommentere slike negative svar på uskyldige spørsmål :) 

Anonymkode: 78879...41e

Da kan du jo benytte anledningen til å skaffe deg en ny hobby, som er mindre skadelig for både helse og planet. 👌✌️

Anonymkode: 85682...d93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ebay er en såpass stor aktør at de sannsynligvis kommer til å kreve inn moms og toll, så handler du derfra slipper du antagelig  fortollingsgebyret også :)

Anonymkode: 1bb66...0cd

Bruker å kjøpe neglelakk, filer, neglepynt osv. på ebay til sånn 20kr-40kr pr stk og hørte at fortolling kan bli sånn 150+++. Vil liksom ikke betale 200% høyere pris for noen diamanter eller en top coat liksom.  er så lite av det jeg bruker å få kjøpt i norge/på norske sider så er ikke et godt alternativ det heller. 

Anonymkode: 78879...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kan du jo benytte anledningen til å skaffe deg en ny hobby, som er mindre skadelig for både helse og planet. 👌✌️

Anonymkode: 85682...d93

Ok, kan bli anonymt troll på internett sånn som deg ❤️ og det er ikke skadelig for helse :) 

Anonymkode: 78879...41e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både posten og toll.no har noe som heter "Importkalkulator" på nettsidene sine som du kan bruke til å regne ut nøyaktig pris på det du skal kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, rebony said:

Både posten og toll.no har noe som heter "Importkalkulator" på nettsidene sine som du kan bruke til å regne ut nøyaktig pris på det du skal kjøpe.

vet, men er nettsiden oppdatert til de nye reglene da?

Anonymkode: 78879...41e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes godt utvalg av kosmetikk i alle prisklasser i norske butikker. Lyko har for eksempel det meste av du bør trenge, Skincity er også en super nettside for kvalitetskosmetikk.

Hvis du ikke har råd til å betale mer enn 20 kr for neglelakk, så har du ikke råd til å ha den hobbyen. Du kan muligens videreføre interessen din, men kutte ned på antall produkter, og gå for kvalitet. Vi vet alle at dere som har billigmakeup som hobby har skuffer og skap fulle av produkter som bare går ut på dato. Det er idiotisk, og det er godt at dere blir tvunget til å skjerpe dere.

Anonymkode: 85be9...f64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye fortollingsgebyret til posten er 299, så man må betale for varen man bestiller, frakt, moms og fortollingsgebyret hvis det ikke er en nettbutikk som gjør det for deg. Det er vel neppe så mange som gidder det for et bittelite land som Norge.

Anonymkode: b6b1a...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

vet, men er nettsiden oppdatert til de nye reglene da?

Anonymkode: 78879...41e

De skal ha en egen som er oppdatert for de nye reglene i 2020 ja, husker ikke hvor jeg fant den, men brukte den selv for noen uker siden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det nye fortollingsgebyret til posten er 299, så man må betale for varen man bestiller, frakt, moms og fortollingsgebyret hvis det ikke er en nettbutikk som gjør det for deg. Det er vel neppe så mange som gidder det for et bittelite land som Norge.

Anonymkode: b6b1a...d21

299 et redusert gebyr på ordre med verdi over 3000 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fortollingsgebyret er på 299 uansett hva varen koster så lenge det er noe som må fortolles.

https://www.toll.no/no/netthandel/350kroner/

 

Anonymkode: b6b1a...d21

Der er bare eksempler med næringsmidler. 

Np var dette en påstand jeg leste her, så selvsagt mulig den ikke er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...