Gå til innhold

Hvordan blir det å kjøpe sminke o.l. på nett når 350-grensa fjernes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes godt utvalg av kosmetikk i alle prisklasser i norske butikker. Lyko har for eksempel det meste av du bør trenge, Skincity er også en super nettside for kvalitetskosmetikk.

Hvis du ikke har råd til å betale mer enn 20 kr for neglelakk, så har du ikke råd til å ha den hobbyen. Du kan muligens videreføre interessen din, men kutte ned på antall produkter, og gå for kvalitet. Vi vet alle at dere som har billigmakeup som hobby har skuffer og skap fulle av produkter som bare går ut på dato. Det er idiotisk, og det er godt at dere blir tvunget til å skjerpe dere.

Anonymkode: 85be9...f64

Bruker opp alt det jeg kjøper derfor det er litt krise for meg ivertfall. Og er ingen gode alternativ på norsk marked. Holder mye på med gel/akrylnegler som er sykt mye dyrere på norske nettsider. Og som oftest selger de norsk nettsindene det samme som på ebay bare til høyere pris, atlså de har importert produktene fra kina osv selv. 

Anonymkode: 78879...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fortollingsgebyret er på 299 uansett hva varen koster så lenge det er noe som må fortolles.

https://www.toll.no/no/netthandel/350kroner/

 

Anonymkode: b6b1a...d21

Det du hensviser til gjelder jo næringsmidler og alt som kan konsumeres av mennesker, og sminke kommer vel ikke under det....

Fra 1. april får utenlandske aktører mulighet til å kreve inn moms selv på kjøp under kr 3.000,- , som et par har nevnt over her, og da bortfallet fortollingsgebyret.

https://www.nettavisen.no/okonomi/350-kronersgrensen-forsvinner-ved-netthandel---na-ma-du-betale-moms-pa-alle-forsendelser/3423857654.html

 

Anonymkode: 060ec...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker å kjøpe neglelakk, filer, neglepynt osv. på ebay til sånn 20kr-40kr pr stk og hørte at fortolling kan bli sånn 150+++. Vil liksom ikke betale 200% høyere pris for noen diamanter eller en top coat liksom.  er så lite av det jeg bruker å få kjøpt i norge/på norske sider så er ikke et godt alternativ det heller. 

Anonymkode: 78879...41e

Hvis ebay begynner å kreve inn momsen samtidig som du betaler (som jeg tror de kommer til å gjøre siden de er en så stor aktør), så kommer neglelakkene til 20-40 kr til å koste deg 25-50 kr. Ikke så ille med andre ord :)

Anonymkode: 1bb66...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis ebay begynner å kreve inn momsen samtidig som du betaler (som jeg tror de kommer til å gjøre siden de er en så stor aktør), så kommer neglelakkene til 20-40 kr til å koste deg 25-50 kr. Ikke så ille med andre ord :)

Anonymkode: 1bb66...0cd

Ja det kan jeg leve med. I norge koster jo det jeg bruker å kjøpe 150+ så så lenge det er under det er jeg fornøyd :) 

Anonymkode: 78879...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bestilte mye sminke på nett før, men nå som Kicks har tatt inn flere og flere merker, bestiller jeg ikke like mye lenger.

Ser at det blir dyrere å bestille fra april 2020, så da blir det et større insentiv for å bestille fra norske butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...