Gå til innhold

Hemmeligheten du ikke sier til noen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At jeg fortsatt stalker mine 3 siste flørter jeg enda ikke har kommet meg over😩

Anonymkode: e5728...8a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har armane full av kvite kutt frå sjølvskading når eg var ungdom. Eg går alltid med lange ermer så ingen veit, har ikkje skada meg sjølv på 16 år men likevel klarer eg ikkje visa armane naturlig. Eg er heller ikkje eit særlig ille tilfelle, det ser forsåvidt OK ut i dag. Føler eg må skjula det, ellers blir eg veldig stressa. I dag er eg suksessfull og har over 10 tilsette under meg, folk forteller alt mulig av personlige problemer til meg, om angst. Eg klarer ikkje dela noko som helst, eg later som om eg har hatt eit gjennomsnittlig flott liv.

Hemmeligheten er at eg til dels sliter psykisk men håndterer det eigentlig veldig greitt, ingen hadde trudd detta om meg.

Anonymkode: b49d4...b33

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang på ungdomsskolen så hadde vi friminutt, altså 30 min pause. Jeg og to venninner gikk på butikken, måtte slippe en fjert men det kom noe mer. Jeg taklet ikke tanken på å lukte drit de siste timene slik at jeg sa jeg hadde blødd gjennom og måtte hjem for å bytte klær. 

Når jeg nylig hadde fått mensen så blødde jeg MYE, hadde kun lært om bind så visste ikke om annet. Jeg blødde ofte utenfor bindene så i 7 klasse på sommeravslutningen var det så klamt og ekkelt der jeg satt, reiste meg opp og så at det var litt rødt på benken. Gikk videre i biblioteket hvor vi satt på gulvet, samme skjedde der, så dro jeg på do og oppdaget at det var blod over hele baken på buksa. Hadde heldigvis genser jeg kunne knyte rundt midja. Er fortsatt sjokkert over at ingen sa i fra, men mulig ingen så det. 

Så den siste er vel at jeg stjeler cash fra samboeren hver mnd hvor han ikke har hjulpet til med husvasken. Planlegger husvask hver uke men han løfter ikke en finger, så da tar jeg meg likegjerne betalt for å være hushjelpen hans. 

Anonymkode: 1292c...897

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex med søskenbarnet mitt mens vi begge var rusa på alkohol og kola. Vi er ca. samme alder.

Anonymkode: 617b2...f50

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for selvmordstanker.

Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre dere som sliter med disse tankene til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Kragebein, adm

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg har armane full av kvite kutt frå sjølvskading når eg var ungdom. Eg går alltid med lange ermer så ingen veit, har ikkje skada meg sjølv på 16 år men likevel klarer eg ikkje visa armane naturlig. Eg er heller ikkje eit særlig ille tilfelle, det ser forsåvidt OK ut i dag. Føler eg må skjula det, ellers blir eg veldig stressa. I dag er eg suksessfull og har over 10 tilsette under meg, folk forteller alt mulig av personlige problemer til meg, om angst. Eg klarer ikkje dela noko som helst, eg later som om eg har hatt eit gjennomsnittlig flott liv.

Hemmeligheten er at eg til dels sliter psykisk men håndterer det eigentlig veldig greitt, ingen hadde trudd detta om meg.

Anonymkode: b49d4...b33

DU ER STERK! ❤

Det er vanskelig men alt vil bli bedre, jeg love!👍👍👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gang på ungdomsskolen så hadde vi friminutt, altså 30 min pause. Jeg og to venninner gikk på butikken, måtte slippe en fjert men det kom noe mer. Jeg taklet ikke tanken på å lukte drit de siste timene slik at jeg sa jeg hadde blødd gjennom og måtte hjem for å bytte klær. 

Når jeg nylig hadde fått mensen så blødde jeg MYE, hadde kun lært om bind så visste ikke om annet. Jeg blødde ofte utenfor bindene så i 7 klasse på sommeravslutningen var det så klamt og ekkelt der jeg satt, reiste meg opp og så at det var litt rødt på benken. Gikk videre i biblioteket hvor vi satt på gulvet, samme skjedde der, så dro jeg på do og oppdaget at det var blod over hele baken på buksa. Hadde heldigvis genser jeg kunne knyte rundt midja. Er fortsatt sjokkert over at ingen sa i fra, men mulig ingen så det. 

Så den siste er vel at jeg stjeler cash fra samboeren hver mnd hvor han ikke har hjulpet til med husvasken. Planlegger husvask hver uke men han løfter ikke en finger, så da tar jeg meg likegjerne betalt for å være hushjelpen hans. 

Anonymkode: 1292c...897

Hvor mye koster det han per gang med husvask?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Haha!😄

Anonymkode: 4ffec...a58

Det er jo noe du burde gjøre noe med. Hvorfor er du redd? Skamfølelse?

Anonymkode: b6008...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har vert utro i alle forholdene mine

Anonymkode: 0033c...0ad

Jeg og

Anonymkode: fd2ec...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært bifil så lenge jeg kan huske, men nå planlegger jeg å komme ut av skapet om det viser seg å være riktig for meg. Skal bare date jenter fremover, så får vi se hva som skjer. Er så lei menn. Kanskje jeg aldri rører en mann igjen. 

Pr nå er det bare min lille hemlighet. Men tiden vil vise.

Anonymkode: 46309...95c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo noe du burde gjøre noe med. Hvorfor er du redd? Skamfølelse?

Anonymkode: b6008...03b

Hva?

Anonymkode: 4ffec...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært schizofren siden jeg var 10-11 år gammel. Fra jeg var 14 til jeg var 18 var jeg innlagt mer eller mindre sammenhengende, og dopet ned på farlig høye doser av så utrolig mange medisiner at leger fremdeles spør meg om hvorfor jeg ikke døde av overdose. Hjernen min var så utslitt at den gikk i overlevelsesmodus og begynte å glemme ting jeg lærte som liten - som å lese, knyte sko, bruke bestikk, regne, feste hårstrikk, kneppe knapper, forskjell på høyre og venstre og hvilken fot som skal i hvilken sko. Jeg ble syk på grunn av alvorlig mobbing, og kunne ikke styre dette selv.

Nå blir jeg snart 22 og er friskmeldt, men har enda litt problemer med forskjell på høyre og venstre, og sliter litt med ting som å bruke bestikk "pent". Det er heller ikke før nå at håndskriften min er fin igjen. For to år siden slet jeg fremdeles med å lese min egen håndskrift på dager jeg var sliten, haha. Hjernen har ikke helt hvilt seg ut og hentet seg inn enda.

Dette har blitt holdt hemmelig på grunn av stigma. Mamma og pappa fortalte ingen som ikke trengte å vite det for å beskytte meg, siden jeg var for syk til å bestemme selv hvem som skulle få vite og ikke. Jeg var borte vekk i psykose 95% av den våkne tiden, og med tanke på at jeg var så neddopet at jeg ofte sov 16-20 timer i døgnet var det ganske lite våkentid uten psykoser hver dag. Utenom folk som trenger å vite det (søsken, samboer, helsevesenet (så klart) og foreldre) er det kun svigers og bestevennen til samboer som vet. Og jeg tør heller ikke si det til noen andre. Jeg er redd for å bli støtt vekk, men også for å bli oppfattet som oppmerksomhetssyk. Jeg verken er eller var gal - heller ikke en tikkende bombe som venter på å eksplodere - jeg er bare blitt litt ødelagt av andre mennesker.

Anonymkode: 525b8...0b7

  • Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært schizofren siden jeg var 10-11 år gammel. Fra jeg var 14 til jeg var 18 var jeg innlagt mer eller mindre sammenhengende, og dopet ned på farlig høye doser av så utrolig mange medisiner at leger fremdeles spør meg om hvorfor jeg ikke døde av overdose. Hjernen min var så utslitt at den gikk i overlevelsesmodus og begynte å glemme ting jeg lærte som liten - som å lese, knyte sko, bruke bestikk, regne, feste hårstrikk, kneppe knapper, forskjell på høyre og venstre og hvilken fot som skal i hvilken sko. Jeg ble syk på grunn av alvorlig mobbing, og kunne ikke styre dette selv.

Nå blir jeg snart 22 og er friskmeldt, men har enda litt problemer med forskjell på høyre og venstre, og sliter litt med ting som å bruke bestikk "pent". Det er heller ikke før nå at håndskriften min er fin igjen. For to år siden slet jeg fremdeles med å lese min egen håndskrift på dager jeg var sliten, haha. Hjernen har ikke helt hvilt seg ut og hentet seg inn enda.

Dette har blitt holdt hemmelig på grunn av stigma. Mamma og pappa fortalte ingen som ikke trengte å vite det for å beskytte meg, siden jeg var for syk til å bestemme selv hvem som skulle få vite og ikke. Jeg var borte vekk i psykose 95% av den våkne tiden, og med tanke på at jeg var så neddopet at jeg ofte sov 16-20 timer i døgnet var det ganske lite våkentid uten psykoser hver dag. Utenom folk som trenger å vite det (søsken, samboer, helsevesenet (så klart) og foreldre) er det kun svigers og bestevennen til samboer som vet. Og jeg tør heller ikke si det til noen andre. Jeg er redd for å bli støtt vekk, men også for å bli oppfattet som oppmerksomhetssyk. Jeg verken er eller var gal - heller ikke en tikkende bombe som venter på å eksplodere - jeg er bare blitt litt ødelagt av andre mennesker.

Anonymkode: 525b8...0b7

Sterk historie, har du vurdert å skrive bok om dette? Fantastisk at du har kjempet seg gjennom en slik ungdomstid. Du er sterk. 

Anonymkode: 7d812...77e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Huttetuen

Hvordan folk oppfører seg mot meg.

Har vært en herlig blanding av bekjente som driver med narkotika, psykisk og fysisk vold mot meg fra familie, at jeg blir holdt mot min vilje, utpressing, drapsforsøk mot meg, voldtekt mot meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg egentlig har det, starta å slite på ungdomsskolen og har tilsynelatende det bedre nå. Sannhetener at jeg bere sjuler det bedre. Har litt problemer fra barndommen og klarer rett og slett ikke å. Prate om det. 

Anonymkode: 5d1aa...11c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg har prøvd å tatt livet mitt to ganger og bærer nag til de som redda meg.

Anonymkode: b6008...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Mange er som åpne og deler mye av seg selv - særlig til nære venner o.l, men de fleste har noen få hemmeligheter de aldri kommer til å si høyt. 
Hva er dine?

Anonymkode: b6008...03b

min er at jeg fremdeles har sterke følelser for H.... , den første jeg hadde sex med.....og dumpet på en meget ufin måte 😞 

Anonymkode: 6e781...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...