Gå til innhold

Hjem til jul - netflix

Ariana807

Anbefalte innlegg

fire24 skrev (5 timer siden):

Jeg valgte å bevisst å se ferdig sesong 2 før jeg begynte å lese kommentarer fra denne sesongen. Jeg tenker man må ta ansvar selv om man ønsker å lese om sesongen før man har sett den ferdig 

Helt enig. Jeg ventet også med å lese kommentarer her til jeg hadde sett hele sesong to.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fire24 skrev (6 timer siden):

Jeg valgte å bevisst å se ferdig sesong 2 før jeg begynte å lese kommentarer fra denne sesongen. Jeg tenker man må ta ansvar selv om man ønsker å lese om sesongen før man har sett den ferdig 

Samme her! Ble akkurat ferdig med siste episode nå for typ 3 min siden 😅 Jeg kjenner jeg er litt delt på serien, egentlig. Noe liker jeg kjempegodt, mens andre ting er nokså urealistisk, liksom :P Men alt i alt så er det lett og grei underholdning! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (På 18.12.2020 den 23.39):

Da binga jeg hele og! Likte også slutten. Og har felt noen tårer gjennom disse episodene. 

Men han broren til Johanne irriterer meg. "Absolutt" til alt! :ler: 

Tror kanskje Morten Mus spiller på Morten Mygg og Klara Klegg i Jul i Svingen. Klara sier "absolutt" på helt samme måte. 

Anonymkode: 6a538...362

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror kanskje Morten Mus spiller på Morten Mygg og Klara Klegg i Jul i Svingen. Klara sier "absolutt" på helt samme måte. 

Anonymkode: 6a538...362

Ahh, jeg har aldri sett de, så jeg tok/tar ikke referansen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 10.56):

Bare jeg som synes det var helt grusomt dårlig? Klarte å se første episode og har aldri cringa så mye før.

Anonymkode: 46343...afa

Helt enig. Jeg begynte på den i fjor, men syns den virka så dårlig, så orka ikke se mer enn 15 minutter. Ei venninne av meg så nettopp ferdig sesong 2 og maste sånn om at jeg MÅTTE gi den en ny sjanse. Så jeg gjorde det, men nei. Hovedproblemet mitt er at jeg ikke syns hovedrollen er en god skuespiller. Da hjelper det ikke at noen av birollene var flinke. Ellers så virka serien generelt dårlig. 
Syns det er så synd at det ofte er slik med norske serier. 

Anonymkode: 02e3e...61a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 22.32):

Skjul innhold

Men vet noen hva problemet til Knut var? Altså før hele reinsdyr-hendelsen, han ville jo ikke kysse henne eller noe. Jeg skjønte ikke helt greia hans. 

Anonymkode: fac7e...c03

Spoiler

Jeg fikk litt inntrykket av at han var homofil, jeg, og at han antok at Johanne skjønte at hun nå hadde fått seg en homofil venn?

Anonymkode: 77852...3f4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han Knut karakteren. Seriøst. Mest irriterende vesen jeg har sett på Tv på lenge. Alt med han var irriterende.

Utover det syns jeg sesongen var fin nok. Følte at det kanskje skulle vært en episode til sånn at det ikke ble så skvist. Syns kanskje ikke de naboene trengte å være med. Syns ikke det var noe viktig historie.

Men det endte jo bra med riktig person da syns jeg :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Likte sessong 1 veldig godt, og sett den flere ganger.🙈

Likte sessong 2 og, men syntes den var mer masete og litt mindre koselig. Burde vært flere episoder så de fikk dratt ut historien litt og fått den litt mer koselig.

Spoiler

Og så kunne jeg ønske jeg fikk en konklusjon om Jorid og Tor. Syntes det er litt fint at det blir Jonas, at det ikke blir perfekt aldersforskjell på de, litt utradisjonelt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (1 time siden):

Han Knut karakteren. Seriøst. Mest irriterende vesen jeg har sett på Tv på lenge. Alt med han var irriterende.

Utover det syns jeg sesongen var fin nok. Følte at det kanskje skulle vært en episode til sånn at det ikke ble så skvist. Syns kanskje ikke de naboene trengte å være med. Syns ikke det var noe viktig historie.

Men det endte jo bra med riktig person da syns jeg :)

Speaking of Knut. En venninne kommenterte på at han drakk rød julebrus i serien, og som trønder er jo det blasfemi! "E. C. Dahls eller ingenting! er jo mottoet vårt 😅

Ellers er jeg ganske fornøyd. God julestemning, og det endte akkurat sånn jeg ønsket! Han var uten tvil favoritten min. 

Anonymkode: 4212f...523

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hovedrollen er en utrolig lite imponerende skuespiller for å si det på dem måten.. Får ingen sympati med karakteren, synes hun er uspiselig.. Gabrielle gjør en mye bedre figur, samt svensken, til og med Knut!! 

Anonymkode: 736f1...7f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sesong var mye bedre. Aner at 2021 blir et godt år for norske fuckboys. Da har samtlige norske, single damer sett serien og på nytt fått håp om å omvende den følelsesmessig utilgjengelige typen som holder dem på gress 😉 Lite realistisk at svensken plutselig innså at han var dønn forelsket i Johanne, etter ikke å ha tatt kontakt med henne på et år 😝

Anonymkode: 0e784...34b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Første sesong var mye bedre. Aner at 2021 blir et godt år for norske fuckboys. Da har samtlige norske, single damer sett serien og på nytt fått håp om å omvende den følelsesmessig utilgjengelige typen som holder dem på gress 😉 Lite realistisk at svensken plutselig innså at han var dønn forelsket i Johanne, etter ikke å ha tatt kontakt med henne på et år 😝

Tviler på at folk tror at de skal omvende noen basert på en tv-serie :P 

Men jeg oppfattet ikke karakteren Jonas som følelsesmessig utilgjengelig egentlig. Mer det at han var ung og ville oppleve verden. Noe som jo ikke er veldig rart med tanke på at han skulle være 19 år og hun 30. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg til å skrive noe litt sjokkerende for mange i denne tråden: jeg liker hovedrollen! Hun er litt kald og kan til tider fremstå litt usympatisk. Men jeg kjøper karakteren 100%. Jeg synes også skuespillet er troverdig. Som den scenen der julematen ikke gikk helt som hun håpet. Godt skuespill right there! 

Jeg eeeelsker slutten! Fikk godfølelse helt fra gjensynet i restauranten. Farens kommentar rundt middagsbordet var gull! «En GOD grunn». 

For meg var dette en fantastisk sesong og jeg vil helst ha EN sesong til. Denne gangen med et forhold som faktisk fungerer i hele sesongen (Merk: fortsettelse av sesong 2-slutten)! Er så lei at man skal splitte alle fungerende par i TV-serier bare fordi man ikke greier skrive godt innhold uten å skille dem fra hverandre. 

Jeg ønsker meg «Hjem til jul 3» med et avsluttende kapittel for et fungerende forhold og hvordan en slik desember ser ut. Helst uten intriger mellom kjæresteparet, men gjerne andre typer intriger rundt da. Jeg har mange idéer til hvordan dette kan gå videre uten at hovedpersonen og den romantiske interessen skilles, så det har sikkert serieskaperen også. Hvis ikke håper jeg hen/de tenker det ut!

Gabrielle: du er fantastisk og vi fikk ikke sett nok av deg denne sesongen! 

Endret av Phoenix
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare jeg som IKKE er fornøyd med slutten? Synes han er totalt usjarmerende og mindre pen(for å pakke det litt inn), forstår ikke at han skal forestille en «hunk». Jeg ble skuffet da jeg så han skulle være med i sesong 2. 

Anonymkode: 85b3d...09a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hovedskuespilleren spiller bra jeg! Jeg kjenner meg veldig igjen i henne, kanskje derfor jeg liker serien. (Synes ting er kleint, flaut, blir stresset når ting går skeis, er en god venn, tar ansvar...)

Jeg likte den og likte slutten :)

Anonymkode: c6e29...775

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte sesong 1 litt bedre tror jeg, men denne sesongen hadde også mye bra, jeg koste meg med å binge den 🙂. Den virker litt mer forhastet, ja, kunne ønsket meg litt lenge episoder.

Anonymkode: 85de9...9cd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hun var jo i et forhold da. Men urealistisk at han ikke skrev navn på rosene! Evt hintet om at det var ham før det hadde gått ett år... 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix skrev (8 timer siden):

Nå kommer jeg til å skrive noe litt sjokkerende for mange i denne tråden: jeg liker hovedrollen! Hun er litt kald og kan til tider fremstå litt usympatisk. Men jeg kjøper karakteren 100%. Jeg synes også skuespillet er troverdig. Som den scenen der julematen ikke gikk helt som hun håpet. Godt skuespill right there! 

Jeg eeeelsker slutten! Fikk godfølelse helt fra gjensynet i restauranten. Farens kommentar rundt middagsbordet var gull! «En GOD grunn». 

For meg var dette en fantastisk sesong og jeg vil helst ha EN sesong til. Denne gangen med et forhold som faktisk fungerer i hele sesongen (Merk: fortsettelse av sesong 2-slutten)! Er så lei at man skal splitte alle fungerende par i TV-serier bare fordi man ikke greier skrive godt innhold uten å skille dem fra hverandre. 

Jeg ønsker meg «Hjem til jul 3» med et avsluttende kapittel for et fungerende forhold og hvordan en slik desember ser ut. Helst uten intriger mellom kjæresteparet, men gjerne andre typer intriger rundt da. Jeg har mange idéer til hvordan dette kan gå videre uten at hovedpersonen og den romantiske interessen skilles, så det har sikkert serieskaperen også. Hvis ikke håper jeg hen/de tenker det ut!

Gabrielle: du er fantastisk og vi fikk ikke sett nok av deg denne sesongen! 

Jeg og liker hovedrollen 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et crush på hovedrollen i mannen som elsket Yngve, så jeg er vel litt lite objektiv, men liker Johanne jeg! Knut irriterte meg, og jeg synes faktisk ikke Gabrielle gjør seg så bra som skuespiller. Første episoden i sesong to var gull og gjorde hele serien for meg. Resten var helt ok :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg rast gjennom sesong 2 - og jeg likte den! 😊 Etter å ha lest her var jeg skeptisk, men jeg synes den var like bra som sesong 1. Koselig serie.

Skjønner ut fea kommentarene at vi tolker ulikt. Den kommentaren som er diskutert; «men liker han DEG da?» var jo ikke stygg i det hele tatt. Synes moren sa det med myk stemme og at det betydde omtrent «føler han det samme som deg?»

Men på KG skal man jo tolke alt i verste mening 😉 

Anonymkode: 38539...f8b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...