Gå til innhold

Kjenner at jeg sliter med at stebarna skal være hjemme alene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å dra fra barn / ungdommer som kan kaste og ødlegge rundt hadde ikke vært aktuelt. Hadde forventet at de hadde ryddet etter seg.

Men... om barna nå har vært mye hos mor en periode så kan jeg skjønne at hun trenger litt alenetid. Her bør far komme på banen også.

Anonymkode: 19446...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke vært komfortabel med å la mindreårige ha fest hjemme altså. Skulle de vært alene hjemme, måtte det vært under påsyn av besteforeldre etc.

Men utenom det må far vise mer engasjement! Ungdom tar sjeldent initiativet til kontakt. Han vil miste dem slik.

Anonymkode: 49777...d64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 12.53, Outlander skrev:

Gud er jeg glad jeg er med sammen mann og kun egne barn.  Jeg leser alle disse tråder om barn/stebarn osv og jeg tenker til meg selv STAKKARS BARNA ...alltid.  Ikke noe stor overraskelse at mange ungdommer sliter med angst når de er oppvokst i et mitt/ditt/vårt/pelldegvekk miljø.  

Om jeg var mor ville jeg ha sagt - barna skal til DERE i helgen uansett om dere er hjemme eller ikke kun fordi de har vært hos henne i evighet. Og dere burde skamme dere ts.  Selvfølgelig ønsker ingen barn å bo i en byggeplass men dere kan plent la være i å pusse opp de helgene barna er der.  DE skal være i fokus, ikke deres behov for å pusse opp ferdig. 

Hehe, er dette tull? Er ikke noe synd i barna her. 

Anonymkode: a9796...130

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 12.53, Outlander skrev:

Gud er jeg glad jeg er med sammen mann og kun egne barn.  Jeg leser alle disse tråder om barn/stebarn osv og jeg tenker til meg selv STAKKARS BARNA ...alltid.  Ikke noe stor overraskelse at mange ungdommer sliter med angst når de er oppvokst i et mitt/ditt/vårt/pelldegvekk miljø.  

Om jeg var mor ville jeg ha sagt - barna skal til DERE i helgen uansett om dere er hjemme eller ikke kun fordi de har vært hos henne i evighet. Og dere burde skamme dere ts.  Selvfølgelig ønsker ingen barn å bo i en byggeplass men dere kan plent la være i å pusse opp de helgene barna er der.  DE skal være i fokus, ikke deres behov for å pusse opp ferdig. 

Veit du hva!!! Det her er helt absurd, hvis barna hadde bodd med begge foreldrene og det hadde vært oppussing så hadde de ikke hatt et valg om hvor de skulle bo, ergo man må godta situasjonen og at de ikke er i fokus hele tiden i den perioden det står på. En 15 åring og en 17 åring har kanskje ikke så stor interesse av å dra på «samvær» men fortsatt er det foreldrene som har ansvaret for å regulere dette, er det slik at de ikke får være hjemme alene så får mor eller far tilpasse dette. Vil de ikke komme når far og stemor endrer planene og blir hjemme så er det i grunn greit tenker jeg. 
 

jeg tenker med skrekk og gru på hvordan disse barna som vokser opp i delte hjem alltid skal tilpasses, man skal strengt tatt ikke være på jobb fordi barna er der, alle planer skal legges til side fordi barna skal være i fokus, Gud forby om de opplever at de får et nei, og helst skal den andre foreldren legge seg borti å eskalere filleting for den andre foreldren har gjort noe galt... hvorfor er vi foreldre så innmari redd for at barna skal møte motstand? Det er ikke farlig å være uenig med barna, så lenge man viser at man bryr seg, det er uendelig mye omsorg i å sette grenser for barna sine. Og når det er delte hjem er det akkurat som at alle foreldreevner er utslettes, og man blir sjakkmatt... man løper beina av seg for å tilfredsstille barn, eks, ny partner og det er en endeløs og uoppnåelig jobb! 

Anonymkode: 327f3...0e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å si at de ikke får lov tli å være alene hjemme da? Det er jo tydligvis en helg de egentlig skal være hos mor, så om de sier de tenker kommer til dere sier dere "den helgen skal vi på hytta, dere er velkomne til å bli med på det såklart, men dere får ikke lov å være alene hjemme". Da er valgene til ungdommen: Være hos mor som i samværsplan, eller bli med på hytta. 

Hva skjer om dere sier dette? Er dere redd de vil trosse dere og dra til det tomme huset likevel? 

Så lenge de er under 18 så er det vel dere foreldre som bestemmer om de får være alene hjemme eller ikke.

Anonymkode: 35e5d...597

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎12‎.‎2019 den 8.54, AnonymBruker skrev:

Vi er ferdig med oppussingen.. 

ja, helt greit for oss å være hjemme, men da vil jo ikke stebarna hit. de vil kun hit for å være alene hjemme... mor mener at vi bør dra bort slik at barna (ungdommene) får være hjemme alene og hun får fri.. 

Anonymkode: 22ae5...84b

Jeg tenker at rammene her har vært såpass flytende at disse ungdommene har blitt vant til å velge fra øverste hylle. Man kan jo forstå at det ikke alltid fungerer like greit med tenåringer og fast samvær, men et enkelt sett med regler rundt samvær bør det likevel være mulig å få til.

Jeg ville for det første ha lagt alle hytteturer til helger hvor dere ikke har samvær med stebarna. Videre ville jeg gjort det helt klart at det er fullstendig uaktuelt for dem å bruke huset når dere er bortreist. Det slår meg at det for mange skilte foreldre virker som et jævla pes å skulle være sammen med sine egne barn, men om "barnefri" (verste ordet jeg vet om!) er så himla viktig må dere ha faste avtaler som det skal mye til å rokke ved, slik at mor også får "fri". Jeg forstår godt at det er uaktuelt for dere å la dem være alene hjemme hos dere mens dere drar på hytta, og mor er virkelig ikke i posisjon til å mene noe som helst om akkurat det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man lar ikke barn som romsterer leiligheten sin være alene hjemme. Er det rart det er mobbing i skolen, når foreldrene ikke engang klarer å kalle en spade for en spade. Alt henger sammen, hele holdningen og moralen skinner så igjennom.

Anonymkode: 41026...2eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...