Gå til innhold

Hvilken retning bør jeg velge som lege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Horten Market skrev:

Helt fantastisk utrolig å se denne debatten om kvinner i et høystatusyrke utfolde seg. Her skal man bruke 10-15 år på utdannelsen med spesialisering, så er temaet hvilken jobb hun skal ta som gir minst arbeidsbelastning. Menn vil jobbe mest mulig, kvinner minst mulig. Er det så?

Det er rett og slett forkastelig å la samfunnet finansiere en så lang og krevende utdannelse, for så å gå inn for å bruke den minst mulig. Kvinner med en slik innstilling, burde holdt seg hjemme med barn. Det er jo tydeligvis også det du egentlig vil.

Inntil du selv har prøvd løpe fra seng til seng med dødssyke pasienter i 19 timer i strekk, hele natta, foreslår jeg at du holder kjeft. 

Anonymkode: 598ff...24a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at fødselslege og gynekolog er den samme spesialiseringen? Spesialisering i fødselshjelp og kvinnesykdommer heter det.. Forøvrig ikke spesielt bra i kombinasjon barn-/familieliv med masse vakter og helgejobbing. Fastlege er ikke kjedelig, det er jo det bredeste feltet man kommer innom. Det er imidlertid overlesset av arbeidsoppgaver og papirarbeid. 

Anonymkode: 7deb1...c2e

En gynekolog trenger da ikke nødvendigvis å jobbe helger og kvelder? Det er bare hvis du får deg jobb på sykehus. Jobber du på vanlig klinikk, kanskje en bedrift du har startet selv med en studievenn eller to, så jobber du jo 8-16. Min forrige gynekolog stengte i alle fall kontoret klokka 16. Litt papirarbeid er det vel kanskje etter en arbeidsdag på dagklinikk, men langt i fra nattearbeid og helgejobbing, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Million skrev:

En gynekolog trenger da ikke nødvendigvis å jobbe helger og kvelder? Det er bare hvis du får deg jobb på sykehus. Jobber du på vanlig klinikk, kanskje en bedrift du har startet selv med en studievenn eller to, så jobber du jo 8-16. Min forrige gynekolog stengte i alle fall kontoret klokka 16. Litt papirarbeid er det vel kanskje etter en arbeidsdag på dagklinikk, men langt i fra nattearbeid og helgejobbing, skulle jeg tro

Hvis man først får seg en stilling i det private, eller en driftsavtale med helseforetaket, så er det jo greit. Men før man kan begynne som det må man fullføre spesialiseringen, og det innebærer vakt i de årene det tar. Gjerne de samme årene som man etablerer seg og stifter familie. 

Anonymkode: 78a03...575

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man først får seg en stilling i det private, eller en driftsavtale med helseforetaket, så er det jo greit. Men før man kan begynne som det må man fullføre spesialiseringen, og det innebærer vakt i de årene det tar. Gjerne de samme årene som man etablerer seg og stifter familie. 

Anonymkode: 78a03...575

Dette. Pluss at dette blir som med fastlegene: Pasienten ser ikke haugen med papirarbeid som venter etter at kontoret stenger. Eller det andre arbeidet som ofte følger med å ha egen bedrift. 

Anonymkode: 598ff...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Horten Market skrev:

Helt fantastisk utrolig å se denne debatten om kvinner i et høystatusyrke utfolde seg. Her skal man bruke 10-15 år på utdannelsen med spesialisering, så er temaet hvilken jobb hun skal ta som gir minst arbeidsbelastning. Menn vil jobbe mest mulig, kvinner minst mulig. Er det så?

Det er rett og slett forkastelig å la samfunnet finansiere en så lang og krevende utdannelse, for så å gå inn for å bruke den minst mulig. Kvinner med en slik innstilling, burde holdt seg hjemme med barn. Det er jo tydeligvis også det du egentlig vil.

Men dersom hun faktisk valgte å jobbe lange dager for å gi samfunnet "valuta for pengene" for utdannelsen vi investerer i, ville du kritisert henne for å sette sin egen karriere først, og at barna ble skadelidende (selv om mannen hennes stilte opp maks). Det ser man i Traaseth-debatten som har rast de siste ukene. Som kvinne skal man verken jobbe mye, eller lite. Man skal verken ta mye utdannelse, eller lite. Man kan ikke vinne med folk som deg.

Heldigvis er du en utdøende rase ... Verden løper fra deg mens du knuger deg fast på 50-tallet.

Anonymkode: 6b162...fa4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Horten Market skrev:

Helt fantastisk utrolig å se denne debatten om kvinner i et høystatusyrke utfolde seg. Her skal man bruke 10-15 år på utdannelsen med spesialisering, så er temaet hvilken jobb hun skal ta som gir minst arbeidsbelastning. Menn vil jobbe mest mulig, kvinner minst mulig. Er det så?

Det er rett og slett forkastelig å la samfunnet finansiere en så lang og krevende utdannelse, for så å gå inn for å bruke den minst mulig. Kvinner med en slik innstilling, burde holdt seg hjemme med barn. Det er jo tydeligvis også det du egentlig vil.

Ikke vær redd for at legene (les: kvinnelegene) skal jobbe lite. De har stort sett lengre arbeidsdager og uker enn de fleste uansett. 40-60 timer fysisk tilstede på jobb, samt en mengde timer utenom det hver uke til forberedelse av både inngrep, undervisning og liknende. Så ta det helt med ro, de fleste jobber nok mer enn deg uavhengig av spesialitet. 

Anonymkode: 7deb1...c2e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Million skrev:

En gynekolog trenger da ikke nødvendigvis å jobbe helger og kvelder? Det er bare hvis du får deg jobb på sykehus. Jobber du på vanlig klinikk, kanskje en bedrift du har startet selv med en studievenn eller to, så jobber du jo 8-16. Min forrige gynekolog stengte i alle fall kontoret klokka 16. Litt papirarbeid er det vel kanskje etter en arbeidsdag på dagklinikk, men langt i fra nattearbeid og helgejobbing, skulle jeg tro.

Viser til hva de andre allerede har svart deg.. Så må du tenke at de aller fleste med denne spesialiteten faktisk jobber på sykehuset. Det er veldig få tilgjengelige private avtaler og ikke alltid enkelt å starte noe eget uten refusjoner. 
 

Anonymkode: 7deb1...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Viser til hva de andre allerede har svart deg.. Så må du tenke at de aller fleste med denne spesialiteten faktisk jobber på sykehuset. Det er veldig få tilgjengelige private avtaler og ikke alltid enkelt å starte noe eget uten refusjoner. 
 

Anonymkode: 7deb1...c2e

VI kan legge til at du får en fin leilighet for det det koster å kjøpe en praksis. Jeg kjenner en som for noen år siden solgte fastlegepraksisen sin da han gikk av for alderen. Han fikk ca. 6.5 millioner for den, og den var ikke spesielt attraktiv.

Anonymkode: bef9b...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er slett ikke det man diskuterer. Det handler om arbeidstider. Ubekvemme sådanne. Du kan trygt regne med at spesialister i privatpraksis - inkludert fastleger - ofte jobber mer enn de som går i vaktordning. Men de slipper altså å jobbe om natten, og de slipper langvakter, som gjerne er på 19 timer eller mer. Og arbeidstiden er forutsigbar, og uten kveld og helg.

Det er tåpelig å kritisere noe man ikke vet noe om.

Anonymkode: bef9b...81a

Visse spesialister har alle muligheter til å regulere egen arbeidstid, og gjør det. Men kvinner velger å jobbe mindre enn menn. Du "glemmer" også å si at langvakter inkluderer betalt sovetid.

Det store bildet, som det åpenbart kan være kjønnsspesifikke begrensninger i å se, handler om at samfunnet bruker store ressurser på å utdanne leger - tre kvart million i året koster en medisinstudent ved NTNU - som så legger yrket opp for å kunne surfe gjennom hverdagen. Hvis du ønsker å prioritere fritid, så er lege et feil, og umoralsk, yrkesvalg.

Kvinner velger jevnt over å prioritere egentid i så stor grad at det gir betydelige utslag i statistikken. Det er dette som er forklaringen på "lønnsgapet" på gruppenivå. Alle vet dette.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom hun faktisk valgte å jobbe lange dager for å gi samfunnet "valuta for pengene" for utdannelsen vi investerer i, ville du kritisert henne for å sette sin egen karriere først, og at barna ble skadelidende (selv om mannen hennes stilte opp maks). Det ser man i Traaseth-debatten som har rast de siste ukene. Som kvinne skal man verken jobbe mye, eller lite. Man skal verken ta mye utdannelse, eller lite. Man kan ikke vinne med folk som deg.

Heldigvis er du en utdøende rase ... Verden løper fra deg mens du knuger deg fast på 50-tallet.

Anonymkode: 6b162...fa4

Det finnes en tid for alt - småbarnsperioden er ikke tiden for karrierejag. Men skal vi dømme av sykefraværsstatistikken for kvinner, som er over dobbelt så høy som for menn, så har kvinner "småbarnsperiode" hele livet. ;)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær redd for at legene (les: kvinnelegene) skal jobbe lite. De har stort sett lengre arbeidsdager og uker enn de fleste uansett. 40-60 timer fysisk tilstede på jobb, samt en mengde timer utenom det hver uke til forberedelse av både inngrep, undervisning og liknende. Så ta det helt med ro, de fleste jobber nok mer enn deg uavhengig av spesialitet. 

Anonymkode: 7deb1...c2e

Jeg jobber 80-timers uke. Det er vanlig for menn i min posisjon. Ikke fordi vi må, det er ingen som pålegger oss dette. Vi gjør det fordi vi har lyst og liker det. Ikke blir vi syke av jobben, heller, i motsetning til visse andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Horten Market skrev:

 

Jeg jobber 80-timers uke. Det er vanlig for menn i min posisjon. Ikke fordi vi må, det er ingen som pålegger oss dette. Vi gjør det fordi vi har lyst og liker det. Ikke blir vi syke av jobben, heller, i motsetning til visse andre.

Selvsagt lettere å jobbe 80-timers uker om man kan sitte på Kvinneguiden i arbeidstiden. For enten sitter du på Kvinneguiden i arbeidstiden eller så blåser du opp arbeidstiden din. 

Anonymkode: 39949...d61

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For enten sitter du på Kvinneguiden i arbeidstiden

Anonymkode: 39949...d61

Det stemmer. :) Kommer under "reserach" på fakturaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Horten Market skrev:

Det stemmer. :) Kommer under "reserach" på fakturaen.

Eventuelt kommer under "timeslønnen min er lav siden jeg sitter på Kvinneguiden hele tiden i min arbeidstid". 

Anonymkode: 39949...d61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Horten Market said:

Visse spesialister har alle muligheter til å regulere egen arbeidstid, og gjør det. Men kvinner velger å jobbe mindre enn menn. Du "glemmer" også å si at langvakter inkluderer betalt sovetid.

Det store bildet, som det åpenbart kan være kjønnsspesifikke begrensninger i å se, handler om at samfunnet bruker store ressurser på å utdanne leger - tre kvart million i året koster en medisinstudent ved NTNU - som så legger yrket opp for å kunne surfe gjennom hverdagen. Hvis du ønsker å prioritere fritid, så er lege et feil, og umoralsk, yrkesvalg.

Kvinner velger jevnt over å prioritere egentid i så stor grad at det gir betydelige utslag i statistikken. Det er dette som er forklaringen på "lønnsgapet" på gruppenivå. Alle vet dette.

Det finnes en tid for alt - småbarnsperioden er ikke tiden for karrierejag. Men skal vi dømme av sykefraværsstatistikken for kvinner, som er over dobbelt så høy som for menn, så har kvinner "småbarnsperiode" hele livet. ;)

Jeg jobber 80-timers uke. Det er vanlig for menn i min posisjon. Ikke fordi vi må, det er ingen som pålegger oss dette. Vi gjør det fordi vi har lyst og liker det. Ikke blir vi syke av jobben, heller, i motsetning til visse andre.

Dette trenger ikke noen kommentar en gang. Du aner ikke hva du snakker om. 

Vis meg f. eks. én eneste anestesilege som har betalt sovetid. Du aner jo ikke hva du snakker om.

Anonymkode: bef9b...81a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt kommer under "timeslønnen min er lav siden jeg sitter på Kvinneguiden hele tiden i min arbeidstid". 

Anonymkode: 39949...d61

Jeg har ikke timelønn. ;) Dette er nok vanskelig for en del kvinner å forstå, sammenhengen mellom stor risiko tidlig i yrkeslivet og friheten det gir senere. Om man lykkes. Hvorfor ta den risikoen? Kvinner gjør ikke det.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette trenger ikke noen kommentar en gang. Du aner ikke hva du snakker om. 

Vis meg f. eks. én eneste anestesilege som har betalt sovetid. Du aner jo ikke hva du snakker om.

Anonymkode: bef9b...81a

Jeg må si du fremstår som noe kognitivt trang. Hvorfor skal jeg gi eksempel på en anestesilege, når det er nok av andre grupper som du også vet har sovende vakt. Hvis du har det minste fnugg av innsikt.

Legger inn en link for utenforstående, som også er relevant for TS: Studien viser at gynekologene i snitt sover tre timer per tilstedevakt, som de har omtrent hver tiende dag og hver tredje helg. De jobber i vaktlag på tre.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Horten Market skrev:

Jeg har ikke timelønn. ;) Dette er nok vanskelig for en del kvinner å forstå, sammenhengen mellom stor risiko tidlig i yrkeslivet og friheten det gir senere. Om man lykkes. Hvorfor ta den risikoen? Kvinner gjør ikke det.

Jeg må si du fremstår som noe kognitivt trang. Hvorfor skal jeg gi eksempel på en anestesilege, når det er nok av andre grupper som du også vet har sovende vakt. Hvis du har det minste fnugg av innsikt.

Faen så flaut..😂

Anonymkode: 427b2...9fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viser til hva de andre allerede har svart deg.. Så må du tenke at de aller fleste med denne spesialiteten faktisk jobber på sykehuset. Det er veldig få tilgjengelige private avtaler og ikke alltid enkelt å starte noe eget uten refusjoner. 
 

Anonymkode: 7deb1...c2e

Tror du jeg trenger "å vises til" hva andre har svart i tråden til meg? Jeg får melding om det faktisk og har lest det...

Uansett står jeg fast ved at det er masser av gynekologer som ikke jobber på sykehus. Jeg har vært hos flere som jobber på egne klinikker, og kvinner drar jo ikke på sykehus hver gang de skal til gynekolog for enkle ting. Bare på Legelisten.no i Oslo får man 70 treff på gynekologsøk. På googlesøk får man side opp og side ned med gynekologer hos privatklinikker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Million skrev:

Tror du jeg trenger "å vises til" hva andre har svart i tråden til meg? Jeg får melding om det faktisk og har lest det...

Uansett står jeg fast ved at det er masser av gynekologer som ikke jobber på sykehus. Jeg har vært hos flere som jobber på egne klinikker, og kvinner drar jo ikke på sykehus hver gang de skal til gynekolog for enkle ting. Bare på Legelisten.no i Oslo får man 70 treff på gynekologsøk. På googlesøk får man side opp og side ned med gynekologer hos privatklinikker.

 

Som ferdig spesialist kan man få en av driftsavtale med et regionalt helseforetak, derav avtalespesialist, og dermed få pasienter henvist til det offentlige som kun betaler egenandel. Det er få slike avtaler pr spesialitet, og disse avtalene er svært ettertraktet da det innebærer null vaktarbeid og nærmest garanti for fulle pasientlister, og med det redusert økonomisk risiko. Følgelig er kampen om avtalene stor, og det er ikke noe man får som nyutdannet spesialist. Du nevner Oslo, hvis du sjekker legelisten for  avtalespesialister i gynekologi vil du se at de fleste er i 50 og 60 årene, det er altså ikke noe du kan påregne å få i de årene du stifter familie, har et hektisk småbarnsliv, økonomien er stram og generelt alt som følger med etableringsfasen til voksenlivet. Jeg bor i en annen by enn Oslo, men sist ansatte avtalespesialist i gyn her var over 50 da hun ble ansatt, og hadde da jobbet flere år som overlege (med vakter) på byens sykehus. 

Du kan starte egen klinikk ja, og det er svært økonomisk risikabelt. Du er avhengig av å få pasienter som er villig til å betale fullpris for timene, og du skal ha svært god inntjening for å kunne lønne både deg selv og hjelpepersonell (sekretær, renholder, evt sykepleier), betale husleie, kjøpe utstyr til kontoret og medisinsk materiell, betale for datalisenser osv. Det er slett ikke alle det går i hop for. Mange som jobber i det private jobber også offentlig, flere som er på Aleris, Volvat o.l. jobber i det offentlige til vanlig. Generelt skal man ikke til gynekolog for enkle ting, det kan man bruke fastlegen til. At folk er villig til å betale mange tusen for celleprøve hos en privat gynekolog er jo det de tjener penger på, men det kreves ikke en spesialist for å gjøre det. Det er heller ikke sånn at de ikke jobber etter kl 16 fordi kontoret stenger da. Det er mengder av papirarbeid som følge med en legepraksis, prøvesvar som skal sjekkes og formidles, henvisninger som skal skrives eller vurderes, søk i littertur for svarpå problemstillinger, faglig oppdatering, papir relatert til egen bedrift osv. Mange sitter i timesvis utover kvelden eller i helgene for å få ting unna. 

Så det er ikke masse gynekologer som ikke jobber på sykehus, i Oslo er det iflg nettsidene til Helse Sør-Øst 20 avtalespesialister i gyn. Ettersom de fleste som jobber privat også jobber på sykehus kan du ikke styre infoen din etter legelisten. Oppfatningen din av hvordan ting fungerer virker å være som hos folk flest, overfladisk og uten innsikt. Heldigvis for ts vil hun nok etterhvert opparbeide seg mer kjennskap til hvordan ting fungerer, og skjønne at det er mange på KG som svarer på ting de ikke egentlig vet noe om. 

Anonymkode: 1a5eb...6cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Horten Market said:

 

Jeg må si du fremstår som noe kognitivt trang. Hvorfor skal jeg gi eksempel på en anestesilege, når det er nok av andre grupper som du også vet har sovende vakt. Hvis du har det minste fnugg av innsikt.

Legger inn en link for utenforstående, som også er relevant for TS: Studien viser at gynekologene i snitt sover tre timer per tilstedevakt, som de har omtrent hver tiende dag og hver tredje helg. De jobber i vaktlag på tre.

Du aner ikke hva du snakker om. Og hvis du tror at slike regnestykker viser sammenhengende søvn, er du helt på bærtur. De tre timene i snitt, er i realiteten fem minutter her, og ti minutter der. Jeg tviler på om det tallet i det hele tatt er riktig. Hva du klarer å google deg frem til, viser ikke noe reelt bilde av virkeligheten. Hvorfor i all verden prøver du å late som om du vet noe om dette? Dette er bare flaut.

Anonymkode: bef9b...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Horten Market skrev:

Visse spesialister har alle muligheter til å regulere egen arbeidstid, og gjør det. Men kvinner velger å jobbe mindre enn menn. Du "glemmer" også å si at langvakter inkluderer betalt sovetid.

Det store bildet, som det åpenbart kan være kjønnsspesifikke begrensninger i å se, handler om at samfunnet bruker store ressurser på å utdanne leger - tre kvart million i året koster en medisinstudent ved NTNU - som så legger yrket opp for å kunne surfe gjennom hverdagen. Hvis du ønsker å prioritere fritid, så er lege et feil, og umoralsk, yrkesvalg.

Kvinner velger jevnt over å prioritere egentid i så stor grad at det gir betydelige utslag i statistikken. Det er dette som er forklaringen på "lønnsgapet" på gruppenivå. Alle vet dette.

Det finnes en tid for alt - småbarnsperioden er ikke tiden for karrierejag. Men skal vi dømme av sykefraværsstatistikken for kvinner, som er over dobbelt så høy som for menn, så har kvinner "småbarnsperiode" hele livet. ;)

Jeg jobber 80-timers uke. Det er vanlig for menn i min posisjon. Ikke fordi vi må, det er ingen som pålegger oss dette. Vi gjør det fordi vi har lyst og liker det. Ikke blir vi syke av jobben, heller, i motsetning til visse andre.

«Visse spesialister» har mulighet til å regulere arbeidstiden sin, ja, men det kan ta lang tid å komme dit (og koste deg mye penger å kjøpe den praksisen). Med alle kostnadene som følger med praksisen er spørsmålet i hvor stor grad du kan nedregulere arbeidstiden sin. 
 

Og ja, i 19-timersvaktene skal det egentlig være mulig å sove. Men det er i teorien. I praksis er det ofte sånn at det ikke er tid til det (pga innsparinger). Og om man har mulighet til å legge seg ned en time, er det begrenset hvor mye/godt man får sovet når telefonen kan ringe om en kritisk syk pasient når som helst. 
 

Det er ingen ting umoralsk ved å ønske å jobbe normale arbeidstider og ha et normalt familieliv som lege. Man skylder ikke samfunnet noe bare fordi man går på et kostbart studium. Leger tjener i de fleste tilfeller ganske bra og står mange år i jobb, og betaler nok lett tilbake det samfunnet har investert i dem i form av medisinutdanning. 
 

Forøvrig ser det ut til at du ikke har skjønt en vesentlig årsak til at kvinner generelt jobber mindre enn menn og blir mer syke enn menn: De har langt mer ansvar på hjemmebane enn menn. Nå tenker jeg på gruppenivå, ikke på enkeltindividnivå, så det er ingen grunn til å komme med historier om hvor mye du selv (eventuelt) har vasket gulvet og laget mat.
 

Bak enhver mann som jobber 80 timer i uka - og har familie, for det har vel mange av dem - står en kvinne som tar ansvaret. Jeg er selv gift med en lege som jobber MYE, vi har små barn. Min utdanning har kostet staten mer enn det hans utdanning har kostet staten. Det er jeg som gjør at han han jobbe som han gjør, siden jeg tar ansvaret hjemme, og tilrettelegger min jobb, slik at jeg bare jobber 37,5 timer i uka.  Det er jeg som sørger for at barn blir levert i barnehagen og på SFO, at matboksene deres er rene, at gymbagen er med, at de er på fotballtrening, at de har med gaver i barnebursdag, at de har rene klær, at deres bursdager blir feiret, at oppvasken blir tatt, at vi har kjøpt inn pålegget barna liker, at det blir ryddet hver dag så robotstøvsugeren kan kjøre, at julegaver blir handlet inn. Lista er MYE lenger. 

Anonymkode: 598ff...24a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva du snakker om. Og hvis du tror at slike regnestykker viser sammenhengende søvn, er du helt på bærtur. De tre timene i snitt, er i realiteten fem minutter her, og ti minutter der. Jeg tviler på om det tallet i det hele tatt er riktig. Hva du klarer å google deg frem til, viser ikke noe reelt bilde av virkeligheten. Hvorfor i all verden prøver du å late som om du vet noe om dette? Dette er bare flaut.

Anonymkode: bef9b...81a

Det blir 30-40 femminuttere i løpet av en vakt, det. 🤣 Du må gjene mene det er flaut å linke til objektive, forskningsbaserte fakta, fremfor dine anekdotiske erfaringer. Din faktaresistens og manglende realitetsorientering, sammenholdt med språkføringen du viser i denne tråden, får en til å undres om du kanskje har gjort dine erfaringer fra sykesengen? Alle i hvit frakk som haster mellom sengepostene, er ikke leger.

Jeg vil anbefale TS å ikke låne øre til noe du har sagt i det hele tatt. Det er tøv fra ende til annen. Skulle tro du var midt i lønnsforhandlinger, det er da slike hårreisende påstander om umenneskelige arbeidsforhold kommer frem.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...