Gå til innhold

Hva hadde du oppnådd da du var 26?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utdannet på bachelornivå, jobb, tre barn og gift. Det var vel det jeg kunne skilte med som 26-åring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 26 nå. 

Jeg har kjøpt og solgt min første leilighet, kjøpt hus, bil uten gjeld, ferdig utdannet, har fast jobb og kom meg endelig ut av et svært problematisk forhold. 

Jeg er veldig fornøyd med hva jeg har klart så langt i livet. 

Anonymkode: 115fd...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, seksogtyve. Da var jeg gift med drømmemannen og hadde drømmejobben. Livet smilte. 
 

Så ble jeg syk og alt raknet. Er fortsatt gift med samme drømmemann da, men sliter med økonomien pga helsa. 

Anonymkode: fc93f...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største jeg hadde oppnådd var å gå ett år på folkehøgskole. 

Anonymkode: 84570...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fast jobb, eide egen stor enebolig, drømmemannen som jeg møtte når jeg var 24, Eide min femte bil og verdens fineste hund!

Nå er jeg 28 og har alt dette fremdeles + verdens nydeligste sønn, ett fagbrev og to nyere biler. 

Anonymkode: 5f399...919

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift, 2 barn, fast jobb, lederstilling, bachelor og en videreutdanning. Rekkehus og katt. Følte meg helt ok vellykket.

Litt styggere og fattigere enn Gunhild, men pytt.

Anonymkode: 90f56...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gunnhild Stordalen er full i kreft så jeg er i grunn glad jeg ikke er henne. 

Anonymkode: 5f399...919

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om hun ikke var ferdig utdannet gjør ikke det Gunhild til noen trofékone. Jeg tror du har misforstått uttrykket. 
Og hennes karriere er ikke Petters fortjeneste. Selv om hans penger har gått inn i EAT ville ikke Gunhild hatt noe problem med å stable en glimrende karriere på beina på egen hånd. 

Anonymkode: a1313...8c8

Enten det, eller så er det du som har misforstått uttrykket. 

Fra Wikipedia: «En trofékone (etter engelsk throphy wife) er et spøkefullt kallenavn på en fysisk attraktiv kvinne som har giftet seg med en materielt vellykket mann. Begrepet brukes gjerne om en rik, vellykket mann som skiller seg fra sin første hustru, ofte med et generøst skilsmisseoppgjør, for å gifte seg med en ny, mye yngre kvinne. I noen tilfeller gjentar mønsteret seg med flere ekteskap.»

Petter Stordalen skaffet seg Gunhild som han kunne vise frem. Yngre, pen, representativ. At hun i tillegg var student forandrer ikke på det.

Anonymkode: c404f...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om hun ikke var ferdig utdannet gjør ikke det Gunhild til noen trofékone. Jeg tror du har misforstått uttrykket. 
Og hennes karriere er ikke Petters fortjeneste. Selv om hans penger har gått inn i EAT ville ikke Gunhild hatt noe problem med å stable en glimrende karriere på beina på egen hånd. 

Anonymkode: a1313...8c8

Det vet vi strengt tatt ikke noe om.

Anonymkode: 90f56...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 26-åring hadde jeg en bachelorgrad, jeg var gift på tredje året, hadde akkurat fått barn nr to, og akkurat flyttet inn i nybygd enebolig. Hadde på det tidspunktet oppnådd alt jeg hadde drømt om frem til da🙂

Anonymkode: a7c10...5ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da (26), Daglig leder og eier av eget mellomstort firma med 25 ansatte, samboer, egen leilighet i Bærum.

Nå (32), samme jobb bare at firmaet er blitt større med 45 ansatte, gift med samme samboer og større leilighet i Bærum. 
 

Absolutt ingen utdannelse utenom lappen på lastebil og buss 😅

Endret av Helhom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 26 år nå. Fullført en bachelor, samboer med en fantastisk mann og gravid med tvillinger. Har det egentlig ganske så greit :)

Begynner på profesjonsutdanning (ny bachelor) i 2021; det gleder jeg meg til!

Anonymkode: e79df...8c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg halvveis i en utdannelse jeg i dag angrer på at jeg tok, hadde ett barn og en nedbetalt ettroms i en ganske stor by.

Følte selv jeg hadde oppnådd mye, tatt i betraktning det helvetet jeg kom fra.

Anonymkode: 76bd8...29b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow!! Her var det en stor samling vellykkede 26åringer!. Er ikke tvil om at dette ikke er representativt for aldersgruppen generelt.

Selv var jeg forøvrig også blant de "vellykkede". Jeg var gift og hadde to små barn. Vi hadde kjøpt vår første leilighet selv om vi begge fortsatt var studenter på masternivå.

Når det gjelder Petter Stordalen så tror jeg ikke han er den klassiske typen som søker en trofekone. Jeg tror han kan falle for absolutt hvem som helst. I motsetning til mange andre rike tror jeg han er et riktig godt (med)menneske.

Anonymkode: 4da51...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde null utdannelse, bodde i en leid ettroms, men var i en dårlig betalt jobb jeg elsket.

Nå, nesten 20 år senere, har jeg en greit betalt jobb, en treroms, og en kjæreste/særboer. Har aldri vært ambisiøs av meg, så jeg trives med livet slik det er nå - helt uten master og 2,5 barn 😊

Anonymkode: 549b6...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Ferdig utdannet for 3 år siden, gift på 2.året, 1 barn og gravid med nr 2, Eide 2 biler og 1 enebolig, kjøpt og solgt 1 leilighet. 

Er nå 27 og nr 2 kommer snart :)

Anonymkode: 143da...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gunnhild Stordalen er full i kreft så jeg er i grunn glad jeg ikke er henne. 

Anonymkode: 5f399...919

Hva er vitsen med å skrive sånt? 

Anonymkode: 68cf0...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gift, hadde to barn, hadde nettopp tatt over som daglig leder i firmaet jeg jobbet i. Solgte min første leilighet det året og kjøpte enebolig. Hadde bil, men var ikke ferdig med utdannelse (deltid, holder på fortsatt i en alder av 29)

Jeg var en av de som var tidlig ute med «alt» begynte voksenlivet tidlig, og lykkes godt. Men nå når vi nærmer oss 30 har de fleste tatt meg igjen mange områder, så tenker ikke at man nødvendigvis kommer veldig noe bedre ut totalt sett av å ha oppnådd mye tidlig.

 

Anonymkode: 955b4...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte nettopp 26. Har vært utdannet i 3 år, har en jobb jeg trives i. Leier en leilighet med mannen i mitt liv, og vi blir snart foreldre til en liten gutt. Det er mye jeg ikke har prioritert eller klart, men jeg er jevnt over fornøyd med det jeg har i livet til nå. Det jeg ikke har fått til enda kan jeg jobbe videre med 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått fast jobb og hadde skilt meg året før (fra en mann som ikke var bra for meg) så jeg jobbet, betalte ned lånet på bilen, hadde egen enebolig, festet, lå rundt, å skulle ikke treffe noen for noe seriøst! Plutselig datt drømmemannen rett i fanget på meg! Sammen i dag ❤

Anonymkode: 97a9d...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...