Gå til innhold

Hva hadde du oppnådd da du var 26?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om hun er en del år yngre enn Petter er hun på ingen måte en trofékone. Hun har egen (høy) utdannelse, egen jobb, egne prosjekter og et eget liv. 
 

Men kvinner har en tendens til å ønske å dytte hverandre ned. 

Anonymkode: a1313...8c8

Jeg skrev «var». Gunnhild Stordalen «var» en trofékone da de giftet seg. Det er etter det at hun har utdannet seg ferdig, fått egen jobb og egne prosjekter. Mye av det takket være Petter  Stordalens penger og innflytelse. Og så sprakk det jo forholdet også. Jeg vedder på at Petter Stordalens neste kone også blir en trofèkone. Dessuten har du misset poenget. Det er den som skaffer seg en trofékone jeg ser ned på, ikke kona hans.

Anonymkode: c404f...436

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg hadde ikkje oppnådd noe som helst. Eg var ulykkelig gift, deprimert, blakk og i gjeld, budde i ein liten stygg leilighet med bråkete naboer, og i tillegg var eg blitt alvorlig sjuk året før, så eg levde på sjukehus det meste av tida mens eg kjempa for livet uten å vite det sjølv. 

No, derimot, no eige eg min egen leilighet, eg har bedre råd til ting etter å ha blitt kvitt all smågjeld, eg er i eit godt forhold og eg er blitt bedre helsemessig. Eg har kanskje ikkje oppnådd mykje i livet, men eg er i det minste i live og eg er lykkeligare enn eg har vært siden eg kom i tenårene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på utdannelse nummer to, var singel og hadde reist mye. Har aldri hatt det travelt og livet handler for meg om opplevelser, ikke å oppnå ting. Så nei, aldri følt meg mislykket.

Anonymkode: d8bf4...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to barn, hus, to biler og var gift på tredje året. Hadde akkurat startet eget firma og omsatte for nesten 10 mill første året. Noen år senere omsatte vi for over 60 mill. 

Anonymkode: 46c3e...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jobbet 5 år i et advokatfirma. 
Kjøpt min 3. leilighet. 

Var i mitt andre samboerskap. 
Jeg var egentlig der jeg ønsket på det tidspunktet. To år etter fikk vi tre barn på rappen. 

Anonymkode: b4e7a...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gravid, gift, kjøpt blokkleilighet i Oslo, fast jobb, men ikke innen det jeg var utdannet.  

Anonymkode: d174d...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gunnhild Stordalen var lege og hadde kapret en av norges rikeste menn da hun var 26.

Hvor var du ble bikket 26? Føler du deg mislykket?

Anonymkode: 55ab9...c54

Ferdig med laaaaamg utdanning. Fast jobb og samboer. Hus. 

Anonymkode: bf429...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lykkelig gift, hadde mastergrad og tok phd innen realfag, hadde hund, stor flott leilighet, stor omgangskrets og likevel flere nære venner.

Var og er godt fornøyd med meg selv og livet 

Anonymkode: 34bb5...4e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 26 så hadde jeg en mislykket utdannelse bak meg. Kom nesten i mål med utdannelsen, men livet ville det annerledes så jeg ble aldri ferdig. Var gift på tredje året og mamma til en 2 åring. Vi bodde i en leilighet vi trivdes i og hadde god økonomi. Bortsett fra at jeg ikke var ferdig med utdannelsen så vil jeg absolutt si at jeg hadde oppnådd mye da jeg var 26 år og følte med aldri mislykket. 

Anonymkode: a48d5...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift, barn, bil, hus, jobb, utdannelse. Men først og fremst: et trygt og morsomt samliv, og en herlig liten familie 😃

Anonymkode: 9844d...159

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fullført bachelor + videreutdanning, fast jobb, hus, bil, samboer og 2 barn.

Anonymkode: 770d3...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat begynt i min første jobb etter studiene (bachelor). Nå er jeg 30 år, jobber i vikariat og leiet bolig. Ikke oppnådd noe spesielt.

Anonymkode: ab5df...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde rukket å bli gift, fått to barn og blitt skilt igjen. Gjorde ting "i motsatt rekkefølge" her i livet. Begynte å studere da jeg var 26.

Anonymkode: d0308...6aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jobbet 5 år i et advokatfirma. 
Kjøpt min 3. leilighet. 

Var i mitt andre samboerskap. 
Jeg var egentlig der jeg ønsket på det tidspunktet. To år etter fikk vi tre barn på rappen. 

Anonymkode: b4e7a...6a6

Men ikke som advokat?  Utdannelsen tar normalt 5 år. Du ble vel ikke ferdig med jussutdanneslen som 21-åring?

Anonymkode: c2078...34b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev «var». Gunnhild Stordalen «var» en trofékone da de giftet seg. Det er etter det at hun har utdannet seg ferdig, fått egen jobb og egne prosjekter. Mye av det takket være Petter  Stordalens penger og innflytelse. Og så sprakk det jo forholdet også. Jeg vedder på at Petter Stordalens neste kone også blir en trofèkone. Dessuten har du misset poenget. Det er den som skaffer seg en trofékone jeg ser ned på, ikke kona hans.

Anonymkode: c404f...436

Selv om hun ikke var ferdig utdannet gjør ikke det Gunhild til noen trofékone. Jeg tror du har misforstått uttrykket. 
Og hennes karriere er ikke Petters fortjeneste. Selv om hans penger har gått inn i EAT ville ikke Gunhild hatt noe problem med å stable en glimrende karriere på beina på egen hånd. 

Anonymkode: a1313...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 26 fullførte jeg lærerutdanning, og fikk mitt tredje barn

Anonymkode: 97db9...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde bachelor og 2 videreutdanninger. Kjæreste, egen leilighet, bil uten gjeld og fast jobb

Anonymkode: 46000...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullført bachelor, deltidsjobb, kjæreste, bodde i studentbolig.

Anonymkode: 13799...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastergrad, fast jobb, gift, enebolig, bil og gravid med mitt andre barn. 

Kvinne 26

Anonymkode: 580ae...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye, egentlig. Hadde reist endel, tatt noen fag, singel, tilkallingsvikar på 3 jobber, leide rom i kollektiv og hadde lite grep om fremtiden- men jeg hadde det veldig fint og stressa ikke :)

Noen år senere hadde jeg mastergrad, jobb, forlovede, barn og egen leilighet. 

Begge deler var/ er supert, på hver sin måte.

Anonymkode: 39d0b...569

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...