Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på nieser og nevøer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For dere som kjøper julegave til nieser og nevøer, hvor mye pleier dere å bruke? 

Anonymkode: 4382e...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ca. 400,-

Da kan det være som i dag at jeg kjøpte noe som i utgangspunktet var dyrere, men nå var innenfor min prisgrense.

"Forventer" (...i den grad man kan forvente noe som helst! ;) ) ikke mer til egne barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide å bruke 500-600 pr nevø/niese. Mine barn fikk aldri tilsvarende tilbake, så da jekket jeg ned nivået. I år blir det ca 300 pr pers.

Anonymkode: 0badf...435

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine nieser og nevøer er voksne mennesker med jobb og samboer. Vi treffes stort sett 1 - 2 ganger i året, bl a julaften. Presangene jeg gir er som en liten oppmerksomhet, og pleier å ligge på 150 - 200 kroner. Kjøper praktiske ting, f eks flotte krydderflasker, de fine store krusene de har på Indiska med en pose kaffe osv. Det er jo stadig vekk tilbud, så kan fint få fine presanger 20 - 50 prosent ned i pris.

Anonymkode: 6f48e...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg ser ingen grunn til å bruke penger på mennesker jeg ikke har kontakt med bare fordi vi tilfeldigvis er i slekt biologisk.

Anonymkode: 9ce72...899

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 barn å kjøpe til, og vi bruker mellom kr 300-500. I år har jeg mindre penger, så da blir det nok ca 300. 

Anonymkode: c5cd5...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker mest penger på dem. Kanskje 300-500 kr. hver. Julegaver er noe barn setter pris på og gleder seg til hvert år. Det bør ikke være like nøye med voksne. Synes ihvertfall jeg da. ☺️ 

Anonymkode: 216d9...ad2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting. Jeg ser ingen grunn til å bruke penger på mennesker jeg ikke har kontakt med bare fordi vi tilfeldigvis er i slekt biologisk.

Anonymkode: 9ce72...899

Men da var jo ikke spørsmålet tiltenkt til deg da... Normalt har folk kontakt med sine søsken og deres barn. Da gir en julegave til barna, om det så bare er en liten oppmerksomhet. 

Anonymkode: c5cd5...e52

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleide å bruke 500-600 pr nevø/niese. Mine barn fikk aldri tilsvarende tilbake, så da jekket jeg ned nivået. I år blir det ca 300 pr pers.

Anonymkode: 0badf...435

Skjønner godt at dine barn ikke fikk gaver til 500-600 tilbake.. 300 er da en mye mer sober sum. Folk kjøper gjerne gaver til mange, og selv med normal inntekt kan det å punge ut med flerfoldige tusen hver jul bli ganske tøft for lommeboka. Ikke er det nødvendig heller, de fleste barn får mange gaver under treet, og en pakke med lekeslim eller et puslespill kan være like fascinerende som en dyrere leke.

Selv har jeg 5 nevøer og nieser, og gir en gave til ca 200. I år blir det hver sin bok, kjøpt på mammutsalget. Da bruker jeg til sammen 1000 på disse barna, noe jeg egentlig synes er ganske generøst - samtidig som jeg ikke bruker mer penger enn økonomien min har godt av. Skal sies at jeg er enslig, så mens jeg kjøper 3-4 gaver til min brors familie (til hver av barna pluss en oppmerksomhet til de voksne) så får jeg bare én gave tilbake fra dem. Går altså i minus, hvis man skal regne på det.

Anonymkode: 423ce...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...