Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på nieser og nevøer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kun nieser/nevøer i form av barna til mine stesøsken. Jeg treffer dem aldri, men sender dem gaver til jul da jeg vet de har trang økonomi og liten familie. Jeg kjøper gaver for ca 300 kr per barn.

Anonymkode: 9f96f...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 400 kr. Har 6, hvorav 3 er stebarna til mine søsken. Alle får gave av samme verdi. Noen ganger kjøper jeg klær på salg til de tre yngste, de er storforbrukere av treningstøy feks. Så må er jo få noe er barn syns er artig også, så det kan bli et lite legosett el. Da vil fullprisverdi komme over 400  kr, men ikke min innkjøpspris. 

Anonymkode: 43cdc...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 8 tantebarn. Har budsjett på rundt 300 kr per gave. Men finner jeg noe jeg føler virkelig treffer spikeren på interessefeltet til ungen til 400kr feks, går jeg for det 😊har selv e  1åring og en baby 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 23.43, AnonymBruker skrev:

For dere som kjøper julegave til nieser og nevøer, hvor mye pleier dere å bruke? 

Anonymkode: 4382e...f7c

Det spørs jo. Er svaret. ;) 

De årene jeg var student så var det ikke mye, for å si det slik. Men noen år var det hjemmelagde, ordentlig billige men tidkrevende ting. Nå har jeg ikke tid (eller gidd) til tidkrevende, så nå er det raskere gaver. Og de årene andre er studenter (eller har dårlig råd eller er nybakte foreldre eller, eller..) så er gavene fra dem enten billige, tidkrevende, hjemmelagde, fraværende (ja, det er helt grei det og) eller raske. 

Sånn her og nå gir jeg en gave mottaker ønsker seg, tilpasset alder, interesse og egnet til å utvikle dem her i livet. Det er som hovedregel noe kjøpt brukt eller en opplevelse. «Her, ødelagt klima» er jo ikke mye til gave til 5-åringen, liksom...

Får de gavekort så er det på 3-400 kr.

Det er for øvrig snakk om 8-10 stk, alt etter hvordan man teller sin familie.

Anonymkode: c8f15...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har over 10 nieser/nevøer + flere fadderbarn i tillegg. Har gitt for ca 350 tidligere, men siden vi ikke har fått tilsvarende gaver tilbake, blir det rimeligere gaver i år til noen av dem (maks 100) 

Anonymkode: 56beb...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke egne men jeg pleier å få gave fra mine 3 onkler og tanter. 2 av dem gir alltid 200 eller 300 i cash og den siste gir alltid en gave som varierer i pris fra 100 til 250 omtrent men vanligvis rundt 150-200. Er voksen :)

Anonymkode: 14112...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir 200kr stk. Har 14 tantebarn, og 3 barn selv så har rett og slett måttet justere det ned etterhvert som antallet har økt! Bruker dog mye tid og energi på å få mest mulig ut av disse pengene, og finne ting de blir glad for, veldig ofte på salg 

Anonymkode: 6eed5...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500-1000. Har bare to tantebarn (3 og 6) og ingen egne barn så blir litt ekstra på de :)

Anonymkode: 880e9...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 200 i år, de er 4 stk under skolealder. De er like glad for en liten leke til 50 kr, som en dyrere gave. Men i år gir jeg de noe de vil få glede av i mange år, og i tillegg en liten leke. Jeg tenker det vil fortsette på det prisnivået (med mindre jeg får mye bedre råd). Om de ønsker seg noe spesielt (dyrt), er det på en måte ikke mitt "ansvar". Og hvis alle i familien skal gi dyre gaver, blir det ganske heftig til slutt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så mange å handle gave til, og har ganske god råd, så ligger på ca 1000 kr pr tantebarn. Men det kommer veldig an på, har jeg en knakende god ide som koster 500 kr så blir det det, koster det 1200 så blir det det. 

Anonymkode: 547be...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Omtrent 200 kroner. Kunne sikkert gitt mer, men vi har tilpasset oss den økonomiske situasjonen til svigersøster som jo kjøper gaver til mine barn for omtrent det samme. 

Anonymkode: 0629b...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å kjøpe gaver, galskap.

Vi gjør nok sammen resten av året som koster penger, det får holde. Gaver får de nok av foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, gud veit hva. 

Anonymkode: 039af...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...