Gå til innhold

Hvem måtte du ligge med?


Nevian

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AllahBallah skrev:

«Du må suge pikken min før jeg godkjenner deg i gruppen, alle jenter må det ;)»

«Uff.. dårlig spøk. Men man må jo tåle litt»

Nå har jo ikke vedkommende skrevet dette, så hvilken relevans har dette?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic
1 minutt siden, AllahBallah skrev:

«Du må suge pikken min før jeg godkjenner deg i gruppen, alle jenter må det ;)»

«Uff.. dårlig spøk. Men man må jo tåle litt»

Det er ikke en spøk. Du ser vel forskjellen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AllahBallah skrev:

«Du må suge pikken min før jeg godkjenner deg i gruppen, alle jenter må det ;)»

«Uff.. dårlig spøk. Men man må jo tåle litt»

Slikt vås gidder jeg ikke svare på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Så det var altså ikke en hersketeknikk.

Så det å kommentere 'hvem har du ligget med?' er ikke å anntyde at hun ikke har jobbet, lært og gjort seg fortjent til det hun har klart?  Med andre ord at han er bedre enn henne, at hun egentlig ikke skulle fått tittelen? Om en ikke leser det som en spøk, hvordan tolker du den kommentaren da? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, theTitanic skrev:

Det er ikke en spøk. Du ser vel forskjellen? 

«Hvem har du ligget med?»

»Hvem har du sugd»?

Nei, hva er forskjellen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Nå har jo ikke vedkommende skrevet dette, så hvilken relevans har dette?

Relevansen er at JEG er avsender - så JEG bestemmer hva mottaker må tåle som en spøk. (Som disse damene mener)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Petra75 skrev:

Slikt vås gidder jeg ikke svare på.

Ålreit,

greit at sjefen, neste gang du spør om lønnsforhøyelse, svarer deg med «Da må du knulle meg først ;)»

Må tåle det? Er jo bare en spøk?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elida88 skrev:

Så det å kommentere 'hvem har du ligget med?' er ikke å anntyde at hun ikke har jobbet, lært og gjort seg fortjent til det hun har klart?  Med andre ord at han er bedre enn henne, at hun egentlig ikke skulle fått tittelen? Om en ikke leser det som en spøk, hvordan tolker du den kommentaren da? 

Nei,det er absolutt ikke å antyde det, med mindre man faktisk antyder det. Her er det nok de som slapp vedkommende over kneika det spøkes om, ikke vedkommende selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AllahBallah skrev:

Ålreit,

greit at sjefen, neste gang du spør om lønnsforhøyelse, svarer deg med «Da må du knulle meg først ;)»

Må tåle det? Er jo bare en spøk?

Det er ikke i nærheten av å være sammenlignbart med denne saken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Det er ikke i nærheten av å være sammenlignbart med denne saken.

Fordi jeg bruker ordet knulle - i stedet for ligge med? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AllahBallah skrev:

Relevansen er at JEG er avsender - så JEG bestemmer hva mottaker må tåle som en spøk. (Som disse damene mener)

Da har du ikke forstått saken. Det er stor forskjell på å spørre spøkefullt hvordan man oppnådde noe der de som skal vurdere deg er vanskelig, og å kreve en gjenytelse. Du ser forhåpentligvis den enorme forskjellen her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Nei,det er absolutt ikke å antyde det, med mindre man faktisk antyder det. Her er det nok de som slapp vedkommende over kneika det spøkes om, ikke vedkommende selv

Det er en måte å anntyde det på, maskert som en spøk. Noe folk ofte gjør. Men i denne settingen er det ikke greit. Om han antyder at de som har 'sluppet henne over kneika' har gjort en feil, så mener han med andre ord: at hun ikke skulle blitt sluppet inn!!!... 🤦‍♂️

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skulle si noe slikt, er nedverdigende for den som får svaret. Ikke enig i at vi ikke må være for hårsåre, da vi må tenke på kontekst og relasjon mellom sender og mottager. 
 

Hun sendte en formell søknad og ble møtt med vas. Totalt unødvendig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elida88 skrev:

Det er en måte å anntyde det på, maskert som en spøk. Noe folk ofte gjør. Men i denne settingen er det ikke greit. Om han antyder at de som har 'sluppet henne over kneika' har gjort en feil, så mener han med andre ord: at hun ikke skulle blitt sluppet inn!!!... 🤦‍♂️

 

Nei, det er en spøk. Punktum.

Vedkommende har for øvrig ikke sagt noe om at det er gjort en feil.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nevian skrev:

Må innrømme at jeg nesten mistenker mottakeren for å misforstå med vilje her. Hvordan kan dette tolkes som noe annet enn humor? Han kunne nok med fordel slengt inn et passende smilefjes for å streke under akkurat det, men likevel.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hvem-matte-du-ligge-med/71861839

Det er nytteløst å poste dette på KG

Du vet likegodt som alle andre at det kun er generasjon krenk som får skade av en slik kommentar

Og generasjon krenk og hårsår består 85 prosent av kvinner. Så forvent å få negative kommentarer her eller dårlig respons

Forøvrig syns jeg det rr dritt tidig at hun skal bli ambulansesjåfør men selv sier at hun tok betydelig harme og skade av kommentaren "hvem har du ligget med".

Ambulansefolk må jo tåle ganske mye for å kunne jobben sin så denne damen er overhodet ikke kvalifisert om hun får en psykisk knekk av en slik kommentar

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Da har du ikke forstått saken. Det er stor forskjell på å spørre spøkefullt hvordan man oppnådde noe der de som skal vurdere deg er vanskelig, og å kreve en gjenytelse. Du ser forhåpentligvis den enorme forskjellen her.

Jeg ser forskjellen på at kompiser og venninner kødder med det - helt ok.

Kollegaer kødder med det - helt ok.

At komikere kødder med det offentlig og generelt - helt ok.

Men at ledere / sjefer osv kødder med det, især som i denne saken - der vedkommende ikke har noe forhold til personen det køddes med, og dermed ingen forutsetning for å vite at mottaker syntes dette er greit - IKKE ok.

Men men, vi får enes om å være uenige. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Nei, det er en spøk. Punktum.

En spøk som kan bli tolket feil, og som derfor ikke burde bli sendt som svar til henne. Punktum.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Enig med dere som sier det var en upassende kommentar og en voldsom overreaksjon fra kvinnen. 

Skjønner ikke hvordan kvinnen skal klare seg som ambulansemedarbeider. Mange av de man møter på sliter psykisk eller er ruset. Om man blir ødelagt av en upassende vits, hvordan vil man da takle pasientene man kan møte på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elida88 skrev:

En spøk som kan bli tolket feil, og som derfor ikke burde bli sendt som svar til henne. Punktum.

Det kan så være, men det er fortsatt en uskyldig spøk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...