Gå til innhold

CamillaLor


EmVeeJee

Anbefalte innlegg

MiominMio skrev (2 minutter siden):

Betyr det noe at hun snakker engelsk da? De når ut til et bredere publikum. Er selv halvt engelsk, men fnyser ikke av at hun velger å prate engelsk. Alt man skal irritere seg over.

Jeg synes ikke det er rart at hun snakker engelsk på sosiale medier, jeg synes det er rart at de snakker engelsk med hverandre i det private. Irriterer meg virkelig ikke over det, jeg synes bare det er merkelig og fascinerende 😄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (19 minutter siden):

Ganske fjernt å snakke engelsk til samboeren sin,når begge 2 har norsk som morsmål.

Altså,de sier de gjør dette hele tiden,ikke bare når de lager content.

Vesentlig forskjell på det der.

Så da ønsker de å ha det som sitt språk. Not a problem . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (2 minutter siden):

Så da ønsker de å ha det som sitt språk. Not a problem . 

Ja,men det ER jo ikke deres språk,lol.

De er norske statsborgere,med norsk morsmål,skal oppdra et barn til å ha engelsk som morsmål,mens de bor i Norge,fordi mor1 "har traumer"?

Dette burde jo i såfall ha blitt jobbet med før barnet ble født.

Endret av J..
  • Liker 15
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (5 minutter siden):

Mener at jeg har hørt dem snakke norsk seg i mellom i en del b-roll?

Jeg har hørt henne snakke norsk flere ganger så hun gjør nok begge deler :)

Julie har også vært veldig åpen om at hun har mye traumer og at hun får/fikk behandling for dette så det er ingen hemmelighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 time siden):

Julie har også vært veldig åpen om at hun har mye traumer og at hun får/fikk behandling for dette så det er ingen hemmelighet.

Hadde det vært hemmelig,hadde de ikke hatt en pod episode om det,ref Jodelen jeg delte.

Men det er jo noe som burde vært fikset såpass at de snakker norsk i privat setting seg i mellom/til barnet,da det tross alt vokser opp i Norge,med norske foreldre.

Er jo sånt mange maser om med feks innvandrerbarn,hvor viktig det er at de lærer seg norsk.

Er jo vanskeligere for noen der foreldrene IKKE har det som morsmål.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (17 minutter siden):

Hadde det vært hemmelig,hadde de ikke hatt en pod episode om det,ref Jodelen jeg delte.

Men det er jo noe som burde vært fikset såpass at de snakker norsk i privat setting seg i mellom/til barnet,da det tross alt vokser opp i Norge,med norske foreldre.

Er jo sånt mange maser om med feks innvandrerbarn,hvor viktig det er at de lærer seg norsk.

Er jo vanskeligere for noen der foreldrene IKKE har det som morsmål.

Men er det egentlig sånn i realiteten? Det finnes jo masse videoer av de hvor de snakker norsk sammen. Dette med å snakke engelsk privat sammen er sikkert en overdrivelse for content. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Men er det egentlig sånn i realiteten? Det finnes jo masse videoer av de hvor de snakker norsk sammen. Dette med å snakke engelsk privat sammen er sikkert en overdrivelse for content. 

Vi vet jo bare hva de selv sier,og dette kommer jo fra Julie selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Ja,men det ER jo ikke deres språk,lol.

De er norske statsborgere,med norsk morsmål,skal oppdra et barn til å ha engelsk som morsmål,mens de bor i Norge,fordi mor1 "har traumer"?

Dette burde jo i såfall ha blitt jobbet med før barnet ble født.

Hvorfor i alle dager burde hun det? Skader det barnet at de snakker engelsk? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (34 minutter siden):

Vi vet jo bare hva de selv sier,og dette kommer jo fra Julie selv.

Ja sant. Det høres bare så sinnsykt urealistisk ut, spesielt når de snakker norsk i flere videoer. For barnet burde de selvfølgelig snakke norsk hjemme slik at han lærer det godt til han skal begynne på skolen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det virker som en rar traumereaksjon å ikke tåle sitt eget morsmål og dermed velger å ikke prate det selv. Men det som gir minst mening er jo at Camilla hiver seg på og snakker engelsk??? Tviler på at Julie får flashback hver gang hun hører noen prater norsk for da hadde hun vel ikke blitt boende i et norsktalende land? Kan jo ikke gå rundt å bli trigget 24/7. Hadde det å høre norsk språk trigget henne så hadde hun ikke kunne høre på norsk tv, radio, musikk eller bli snakket til på butikken, legekontoret og alle andre plasser man normalt må interagere eller få beskjeder for norsktalende. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som forstod Julies post om å ikke sammenligne seg med 1% av livet til de som poster på insta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olive_North skrev (34 minutter siden):

Var det noen som forstod Julies post om å ikke sammenligne seg med 1% av livet til de som poster på insta?

Ja, hun mener at folk poster den mest flatterende 1% av seg selv og hvis du sammenligner folks fineste hundredel med hele deg, så er det lett å føle seg utilstrekkelig. Viktig budskap å huske på. Du ser ikke 99% av folks ekte liv/kropp som kan være mindre fint enn det de velger å vise.

Hun prøvde samtidig å vise to filmer der én var mer flatterende enn andre, der den ene siden skulle illustrere den 1% fineste delen og den andre «den mindre fine» siden. Problemet til Julie her er at hun er blant de menneskene som oppfyller samfunnets standardkrav til skjønnhet selv om hun nettopp har født, så hennes myke mage og love handels er ikke spesielt representative for hvordan folk flest ser ut 99% av tiden. Dessverre vanskelig posisjon å være innafor beauty standard og samtidig kritisere den, men budskapet hennes er godt likevel. 

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanne357 skrev (11 minutter siden):

Ja, hun mener at folk poster den mest flatterende 1% av seg selv og hvis du sammenligner folks fineste hundredel med hele deg, så er det lett å føle seg utilstrekkelig. Viktig budskap å huske på. Du ser ikke 99% av folks ekte liv/kropp som kan være mindre fint enn det de velger å vise.

Hun prøvde samtidig å vise to filmer der én var mer flatterende enn andre, der den ene siden skulle illustrere den 1% fineste delen og den andre «den mindre fine» siden. Problemet til Julie her er at hun er blant de menneskene som oppfyller samfunnets standardkrav til skjønnhet selv om hun nettopp har født, så hennes myke mage og love handels er ikke spesielt representative for hvordan folk flest ser ut 99% av tiden. Dessverre vanskelig posisjon å være innafor beauty standard og samtidig kritisere den, men budskapet hennes er godt likevel. 

Ja okei, for det var videoene jeg ikke skjønte. Syns hun så lik ut på både venstre og høyre side, og det rimte ikke med teksten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det å snakke Engelsk hjemme vil bli et stort problem😅 Selv snakker jeg og mannen engelsk hjemme, da han er fra et annet land. Våre barn snakker bare norsk, men forstår alt på engelsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange måter å løse ting på, og om Julies trygge språk er engelsk og hun sier hun foretrekker å snakke på engelsk og tenker på engelsk - så skjønner jeg godt de bruker det hjemme. Dessuten har de mange følgerne internasjonalt, så å snakke noe annet enn norsk på plattformene sine er en god ide! Men Camilla virker mer påtatt på engelsk, og har sterkere aksent, det kan jo påvirke barnet også. 
 

Barn som vokser opp i familier der språk blandes fra starten blir gjerne litt forvirret og bruker lenger tid på å begynne å snakkke, og det er anbefalt å snakke på noen måter som gjør at de forstår det er ulike språk: eksempelvis snakke norsk med barnet og engelsk rundt bordet, eller en forelder snakker det ene språket og en annen det andre, men innen 2-3 års alder er det bare et fortrinn å ha flere språk rundt seg og de tar igjen de andre barna.

Norsk lærer man uansett raskt og feilfritt i barnehagen. Eneste aberet jeg ser er at ingen av dem har engelsk som morsmål og barnet kan lære en aksent eller syntaks som blir preget av det, helt fra starten. Kjenner noen barn med foreldre med ulikt morsmål som snakker engelsk hjemme, hvor engelsken preges av å være foreldrenes 2. og 3. språk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EmVeeJee skrev (På 25.11.2019 den 13.23):

Jeg er vel den eneste som ikke forguder denne damen, men jeg er så FED UP. 
 

Denne frontingen av «kropp er topp» er litt halvskummel. Hun gjør det kult å være overvektig og fronter et kosthold en vanlig mann i gata ikke bør ha. Når ble det normalt å spise sjokolade hver dag? 
Jada jada, fargerik tallerken og alt det der, elsk deg som du er osv.  Hun gjør jo ikke annet enn å fremme et kosthold som gjør oss sykere og feitere. Kjøleskapet deres består jo av ultraprosessert mat fra A til Å. 
 

Er du 30 kg overvektig og blir inspirert av hun, kommer man ALDRI til å gå ned. Man kan ikke ha lørdag hver dag da, sier seg selv. De som er kraftig overvektig klarer sjeldent «litt» av alt. Det er en grunn for at de er overvektige. Og da normaliserer hun det å være feit. For det er helt greit så lenge du trives. Gjør ingenting om du dauer av infarkt før du er 50. 
 

Og til slutt. Går det an med EN uke uten naken hud? Jeg ser henne mer halvnaken enn meg selv og hun driter jo seg bare loddrett ut. Eks, dansevideo fra NYC. Jeg smiler ikke LITT en gang av de videoene.... 🥴
 

 

Men hvorfor i all verden er du så opprørt over at du ikke liker det hun gjør? Kan du ikke bare slutte å følge med på hva hun driver med og heller bruke energien din på noe annet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Noen som har vært innom r/julieeandcamilla i det siste? Sterk kritikk av Camilla der siden hun reiser så mye om dagen og Julie sliter så med morsrollen alene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (1 time siden):

Noen som har vært innom r/julieeandcamilla i det siste? Sterk kritikk av Camilla der siden hun reiser så mye om dagen og Julie sliter så med morsrollen alene

Spoiler

 

Camilla tenker og prioriterer kun Camilla. 🙃 Nå skal Julie, som ble så dårlig forrige svangerskap, gå gravid enda en gang med Camilla sine egg nå også? Skjønner ikke hva de tenker på.

Den appen er bare tull og bortkasta tid. Den virker faktisk mer useriøs enn Netfit og det trodde jeg ikke var mulig 😂

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (11 timer siden):
  Vis skjult innhold

 

Camilla tenker og prioriterer kun Camilla. 🙃 Nå skal Julie, som ble så dårlig forrige svangerskap, gå gravid enda en gang med Camilla sine egg nå også? Skjønner ikke hva de tenker på.

Den appen er bare tull og bortkasta tid. Den virker faktisk mer useriøs enn Netfit og det trodde jeg ikke var mulig 😂

Det virker sånn. Nå er hun på reise igjen for å ha møter som hun kunne tatt på zoom. Jeg lurer på hvordan Julie føler seg når hun sitter hjemme alene med babyen og med tankene om ønsket om et nytt barn, som Camilla har satt en brems på, på sett og vis. Og om Julie skal få et barn til, skal det være med Camilla sitt egg det også? De er begge mødre til barna, men jeg lurer på om Julie ønsker genetiske barn før det er helt stopp?

Ja, appen virker fullstendig ustrukturert og useriøs. På redditen så jeg en slags anmeldelse av appen fra en fitnessinstuktør med master i kinesiologi som fullstendig slakta appen. Hvorfor jobber hun så hardt med den når den tilsynelatende er så uferdig og innholdet er så utilgjengelig? 

Link til anmeldelsen: https://www.reddit.com/r/julieeandcamilla/s/wIMXCvxjU8

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...