Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Malikaangel said:

At SIAN opfordret til en eventuell krig mellom muslimer og høyre ekstremister. 

Det må du gjerne dokumentere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, kylling1 skrev:

Jo, det har vært lov å brenne flagg i ytringsfrihetens navn siden 2008. Om ikke paragrafen har blitt satt inn i lovteksten igjen.

Google er fint.

https://www.nrk.no/norge/flaggbrenning-blir-lovlig-1.4777427

Kan også legge til noe fra min tid i Marinen. Ved flaggheis var det viktig at flagget ikke kom nær bakken. Ved et tilfelle klaget en offiser om at han hadde sett flagget berøre bakken ved flaggheis. Regelen da var at flagget måtte brennes og et nytt flagg måtte heises i dets sted. Det var da også det som ble resultatet. Det norske flagget ble beordret påtent og brent som følge av at det hadde berørt bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Malikaangel said:

Her kom du jo selv med bevis på at SIAN gjorde en stor tabbe og dreit seg ut? 

SIAN gjorde noe uklokt, men det dette skjermbildet viser er hvor mange ekstreme muslimer det finnes som truer med vold for å forsvare religionen. Det er i grunnen ganske skremmende. Og SIAN fikk akkurat den reaksjonen de ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Jo høyre ekstremisme er lov, så lenge de ikke truer folk eller oppfordre til vold. Samme med islam, der vi har masse utaleser ifra folk som oppfordre og truer folk.   

Nei høyre ekstremisme er ikke lov så lenge den truer eller oppfordrer til vold SIAN oppfordrer til vold og krig så SIAN burde rett og slett få veldig store konsikvenser for det de har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu
32 minutter siden, Malikaangel skrev:

Men flertallet av oss muslimer her i norge er ikke ekstremister. Å motvirke høyere ekstremistme er med ekstremisme selføkgelig ikke løsningen og det skjønner de som er mer oppegående. Og fra hva jeg har lest fra deg så er du nok ikke så veldig smart. Eller synes du ekstreme høyere ektremisme og deres handlinger mot muslimer og invandrere gjør mot dem er det noe du får mer lyst til og lære dem bedre og kjenne dem bedre? Det finnes jo like mange høyre ekstremismer som ekstreme muslimer. Jeg er veldig sterkt troende i min tro og jeg bryr meg nada om hva du og andre måtte mene om det. Jeg har heldighvis ett stort stetkt nettverk med både muslimer kristene og  jøder og hinduidmer og buddister og ikke troende som respekterer meg og min religion heldighvis. Jeg trenger ingen bekreftelse fra deg eller andre KG brukere poenget er vel at hvem som helst faktisk kan være terrorister og ekstremister uavhengi av religion. Høyre ekstremiste er ikke noe bedre en annen form får ekstremisme så slutt og tegn ett dårlig bilde av bare oss muslimer får vi muslimer i norge flest lever vårt liv helt Vanlig. den eneste forskjellen vi har er at vi ber 5 ganger om dagen. Og praktiserer vår religion. Etter denne demonsteasjonen må jeg som muslim også si at jeg har blitt mye sterkere i min religion og tro. Vi muslimer tapte ingenting vi fikk både støtte og sympati. Jeg ble veldig glad for og se at så mange som faktisk ikke er muslimer støttet oss på det sterkeste og heia på oss muslimer fremmfor SIAN.

Men du er jo en av de de ekstreme - du mener at det er greit å ty til vold for å protestere mot at en bok blir brent. Det har du sagt flere ganger, i tillegg til rasistiske kommentarer (jeg går ut i fra at «gris» henspeiler på huden hans, og dermed er like ufint som å kalle en afrikaner ape) Mener du da at du er en av de få ekstreme, eller er det sånn at det du anser som en hyggelig og laid back muslim er hva andre ser på som en ekstrem islamist?

Jeg har null til overs for hverken høyre-ekstreme eller ekstreme muslimer. Jeg synes det er uhøflig av SIAN å brenne koranen, og det hadde aldri falt meg inn å gjøre noe sånt. Men jeg synes det er verre å ty til og å oppfordre til vold. Blir akkurat like kvalm av de stygge kommentarene som er screenshottet over, som jeg blir av (andre) rasistiske kommentarer. For ikke å snakke om for et lavmåls kvinnesyn de fremviser med å si/skrive sånn! 

Men å brenne en bok er ikke rasisme. Hadde de snakket om den ekle huden deres (slik en gjorde om hvite på screenshotten), da hadde det vært rasisme. 

11 minutter siden, Petra75 skrev:

Det var jo ikke akkurat for å øke forståelsen mellom kulturene man tente på boka, men heller bare for å ramme motparten der de vet det smerter verst. Det er i mine øyne ganske ekstremistisk.

Vi som er oppdratt med vestlig kultur syns at dette er en overreaksjon fra muslimenes side - det er jo bare en bok, liksom. Men SIAN visste selvfølgelig at reaksjonen ville komme, og provoserte den derfor fram. Fordi de ikke i det hele tatt prøver å forstå andres forhold til sin religion.

Men hvorfor har man noen plikt til å forstå andres religion? For meg er religion bare en vrangforestilling. Jeg kan respektere et menneske som tror på flat earth, creative design, chem trails eller Allah, uten at jeg av den grunn ønsker å forstå, respektere eller forholde meg til akkurat den vrangforestillingen de har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, BrukerErHeltAnonym said:

SIAN gjorde noe uklokt, men det dette skjermbildet viser er hvor mange ekstreme muslimer det finnes som truer med vold for å forsvare religionen. Det er i grunnen ganske skremmende. Og SIAN fikk akkurat den reaksjonen de ønsket.

Nei de fikk nok ikke det vi muslimer fikk støtte og det var mange som møtte opp rett og slett for og demonstrere tilbake mot SIAN. De vant ingenting på det de gjorde. Det de gjore har bare bidratt til at vi muslimer bare blir sterkere og sterkere i norsk  samfunn og i vår tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Malikaangel skrev:

Nei høyre ekstremisme er ikke lov så lenge den truer eller oppfordrer til vold SIAN oppfordrer til vold og krig så SIAN burde rett og slett få veldig store konsikvenser for det de har gjort. 

Å være høyreekstrem er lov. Å true eller oppfordre til vold er ikke lov av noen som helst. 

SIAN har IKKE oppfordret til vold eller krig (??!!!)

SIAN burde ikke fått noen konsekvenser i det hele tatt. For de har ikke gjort noe galt. De som har gjort noe galt er de som har reagert med vold og oppfordringer til drap mot SIAN. 

Hvilke konsekvenser er det du mener SIAN fortjener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Malikaangel said:

Nei høyre ekstremisme er ikke lov så lenge den truer eller oppfordrer til vold SIAN oppfordrer til vold og krig så SIAN burde rett og slett få veldig store konsikvenser for det de har gjort. 

Tull Høyre ekstreme er helt frie helt til de gjør noe kriminelt. SIAN har IKKE oppfordret til vold (krig?). Imamer i Norge har oppfordret vold mot kvinner på IRN talerstol jeg kan vise det til deg om du ønsker. Det enste SIAN kan få er dårlig rykte med mindre de gjør noe kriminelt.

La meg si det i klar tekst til deg, Muslimer i Norge må tilpasse seg Norge slik kinesere, thaier, østeuropeiske og andre gjør. Vi har ingen problemer med Budister selv om vi har 50 000 av dem her. Om muslimer ønsker ikke tilpasse seg eller integreres i Norge så kan vi ikke ha dem her. Om du føler dette er hat tale så er det ikke det, vi har fått enorm problem med voldtekt, kriminalitet og parallell samfunn. å skylde alt på høyreekstreme\rasister\nazister hjelper ikke.                  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ulveedderkopp said:

Å være høyreekstrem er lov. Å true eller oppfordre til vold er ikke lov av noen som helst. 

SIAN har IKKE oppfordret til vold eller krig (??!!!)

SIAN burde ikke fått noen konsekvenser i det hele tatt. For de har ikke gjort noe galt. De som har gjort noe galt er de som har reagert med vold og oppfordringer til drap mot SIAN. 

Hvilke konsekvenser er det du mener SIAN fortjener?

Jo de oppfordret til det ved og tegne stygge usanne bilder av muslimer og brenne vår helluge bok quranen de både oppfordrer til vold hat og krig. SIAN fortjener og brenne i helvette og råtne i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Tull Høyre ekstreme er helt frie helt til de gjør noe kriminelt. SIAN har IKKE oppfordret til vold (krig?). Imamer i Norge har oppfordret vold mot kvinner på IRN talerstol jeg kan vise det til deg om du ønsker. Det enste SIAN kan få er dårlig rykte med mindre de gjør noe kriminelt.

La meg si det i klar tekst til deg, Muslimer i Norge må tilpasse seg Norge slik kinesere, thaier, østeuropeiske og andre gjør. Vi har ingen problemer med Budister selv om vi har 50 000 av dem her. Om muslimer ønsker ikke tilpasse seg eller integreres i Norge så kan vi ikke ha dem her. Om du føler dette er hat tale så er det ikke det, vi har fått enorm problem med voldtekt, kriminalitet og parallell samfunn. å skylde alt på høyreekstreme\rasister\nazister hjelper ikke.                  

Jo de oppfordrer med og provosere muslimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Tull Høyre ekstreme er helt frie helt til de gjør noe kriminelt. SIAN har IKKE oppfordret til vold (krig?). Imamer i Norge har oppfordret vold mot kvinner på IRN talerstol jeg kan vise det til deg om du ønsker. Det enste SIAN kan få er dårlig rykte med mindre de gjør noe kriminelt.

La meg si det i klar tekst til deg, Muslimer i Norge må tilpasse seg Norge slik kinesere, thaier, østeuropeiske og andre gjør. Vi har ingen problemer med Budister selv om vi har 50 000 av dem her. Om muslimer ønsker ikke tilpasse seg eller integreres i Norge så kan vi ikke ha dem her. Om du føler dette er hat tale så er det ikke det, vi har fått enorm problem med voldtekt, kriminalitet og parallell samfunn. å skylde alt på høyreekstreme\rasister\nazister hjelper ikke.                  

Nordmenn må også tilpasse seg oss også vi er her for og bli

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malikaangel skrev:

Jo de oppfordrer med og provosere muslimer

Hva så om du blir provosert? Det er noe et normalt oppegående menneske skal tåle uten å ty til vold. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu
4 minutter siden, Malikaangel skrev:

Nei høyre ekstremisme er ikke lov så lenge den truer eller oppfordrer til vold SIAN oppfordrer til vold og krig så SIAN burde rett og slett få veldig store konsikvenser for det de har gjort. 

Det er godt mulig SIAN oppfordrer til vold, jeg vet ikke noe om dem annet enn at de brant denne boken. Og i så fall er det selvsagt ulovlig. Men å brenne en bok er bare akkurat det, å brenne en bok. Det er ikke ulovlig, eller å oppfordre til vold.

Man kan ikke si at «høyre ekstremisme er ikke lov så lenge de oppfordrer til vold», noe mer enn man kan si at «vegaisme er ikke lov så lenge de oppfordrer til vold», eller «islam er ikke lov så lenge de oppfordrer til vold», eller til og med å være med i «mer lønn til sykepleierene» er ikke lov hvis de oppfordrer til vold. 

Alt dette er helt lov, men ingen av dem har lov å ty til eller oppfordre til vold. 

I saken med SIAN og koranen er det altså de hårsåre muslimene som har oppfordret og truet med vold, ingen andre (men jeg tar altså forbehold om at SIAN ved andre anledninger kan ha gjort det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Malikaangel skrev:

Nordmenn må også tilpasse seg oss også vi er her for og bli

Nei

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ulveedderkopp said:

Hva så om du blir provosert? Det er noe et normalt oppegående menneske skal tåle uten å ty til vold. 

Hva så om du blir provosert jeg er ikke provosert jeg har bare blitt sterkere i min tro!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malikaangel skrev:

Jo de oppfordret til det ved og tegne stygge usanne bilder av muslimer og brenne vår helluge bok quranen de både oppfordrer til vold hat og krig. SIAN fortjener og brenne i helvette og råtne i fengsel.

Dette viser tydelig hvor farlig islam er. At du feilaktig oppfatter det slik at å brenne en bok oppfordrer til vold, er skremmende. Du påstår tidligere at du er en tolerant muslim som ikke er en av de ekstreme...Vel.

Når du i tillegg mener at det er greit at nordmenn skal drepes pga en brent bok, er det virkelig på tide at folk får opp øynene hvor farlig denne ideologien og dens tilhengere er.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Ulveedderkopp said:

Nei

 

Ko det må dere vi har relugionsfrihet og lov til og være muslimer!:-) om du ikke liker det synd for deg flytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malikaangel said:

Jo de oppfordrer med og provosere muslimer

Vis meg og det ikke ulovlig å provosere muslimer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, Malikaangel skrev:

Hva så om du blir provosert jeg er ikke provosert jeg har bare blitt sterkere i min tro!:-)

Så hvorfor forsvarer du vold/krig pga koranbrenning om du ikke er provosert?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malikaangel skrev:

Ko det må dere vi har relugionsfrihet og lov til og være muslimer!:-) om du ikke liker det synd for deg flytt.

Du vet ikke hva religionsfrihet er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...