Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Malikaangel skrev:

Ja du får legge skylden på SIAN hadde det ikke vært paga det såm skjedde så hadde det ikke skjedd;-) det var SIAN som oppfordret til det.

Vold er aldri rett SIAN har uansett hvor rare de er ikke gitt noen rett til å ty til vold

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Gamle Smukka said:

Så det er greit for deg at muslimer vil drepe nordmenn pga brenning av en bok???

Er det greit med høyre ekstremisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Vold er aldri rett SIAN har uansett hvor rare de er ikke gitt noen rett til å ty til vold

Det var dem som starta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Malikaangel skrev:

Men flertallet av oss muslimer her i norge er ikke ekstremister. Å motvirke høyere ekstremistme er med ekstremisme selføkgelig ikke løsningen og det skjønner de som er mer oppegående. Og fra hva jeg har lest fra deg så er du nok ikke så veldig smart. Eller synes du ekstreme høyere ektremisme og deres handlinger mot muslimer og invandrere gjør mot dem er det noe du får mer lyst til og lære dem bedre og kjenne dem bedre? Det finnes jo like mange høyre ekstremismer som ekstreme muslimer. Jeg er veldig sterkt troende i min tro og jeg bryr meg nada om hva du og andre måtte mene om det. Jeg har heldighvis ett stort stetkt nettverk med både muslimer kristene og  jøder og hinduidmer og buddister og ikke troende som respekterer meg og min religion heldighvis. Jeg trenger ingen bekreftelse fra deg eller andre KG brukere poenget er vel at hvem som helst faktisk kan være terrorister og ekstremister uavhengi av religion. Høyre ekstremiste er ikke noe bedre en annen form får ekstremisme så slutt og tegn ett dårlig bilde av bare oss muslimer får vi muslimer i norge flest lever vårt liv helt Vanlig. den eneste forskjellen vi har er at vi ber 5 ganger om dagen. Og praktiserer vår religion. Etter denne demonsteasjonen må jeg som muslim også si at jeg har blitt mye sterkere i min religion og tro. Vi muslimer tapte ingenting vi fikk både støtte og sympati. Jeg ble veldig glad for og se at så mange som faktisk ikke er muslimer støttet oss på det sterkeste og heia på oss muslimer fremmfor SIAN.

Svarte du rett person nå? Eller har du for vane å kalle de som er enig med deg som dumme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malikaangel skrev:

Er det greit med høyre ekstremisme?

Jeg tolker deg dit at du aksepterer at nordmenn skal drepes pga bokbrenningen. Om du ikke direkte benekter dette og forklarer hva du mener, er det hårreisende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malikaangel said:

Er det greit med høyre ekstremisme?

høyre ekstreme er så liten gruppe at du får alle høyreekstreme i lite klasse rom. Langt mer bekymring fult med gruppevoldtekt mot kvinner, immigrant gjenger og religiøs intoleranse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Nimbus2000 said:

Å brenne sin egen bok er selvsagt ikke ekstremisme. Å ty til vold for å nekte andre ytringsfriheten er ekstremisme. 

Kommer jo ann på hva du mener  som ligger i sin egen bok. Den hellige quranen er vår muslimers hellige bok. Den hellige quranen er ikke for SIAN men for oss muslimer vi muslimer elsker vår hellige quran på lik linje som kristene som elsker bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Malikaangel skrev:

Ja du får legge skylden på SIAN hadde det ikke vært paga det såm skjedde så hadde det ikke skjedd;-) det var SIAN som oppfordret til det.

ansvarsfraskrivelse heter det. Man er selv ansvarlig for egne handlinger. Ikke skyld på andre. SIAN oppfordret ikke til det. De brant en bok. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Petra75 said:

Svarte du rett person nå? Eller har du for vane å kalle de som er enig med deg som dumme?

? Har jeg sagt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
3 minutter siden, Malikaangel skrev:

Kommer jo ann på hva du mener  som ligger i sin egen bok. Den hellige quranen er vår muslimers hellige bok. Den hellige quranen er ikke for SIAN men for oss muslimer vi muslimer elsker vår hellige quran på lik linje som kristene som elsker bibelen.

Du får elske boken så mye du vil. Men det er forbudt både å ty til vold mot de som brenner sin egen bok og det er forbudt å oppfordre til vold mot de som brenner sin egen bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malikaangel said:

Kommer jo ann på hva du mener  som ligger i sin egen bok. Den hellige quranen er vår muslimers hellige bok. Den hellige quranen er ikke for SIAN men for oss muslimer vi muslimer elsker vår hellige quran på lik linje som kristene som elsker bibelen.

Står det praksiser som muslimer praktiserer som ikke er forenlig med norske verdier? Hva med imamer som sier at man ikke for lov å være venner med ikke troende?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gamle Smukka said:

Jeg tolker deg dit at du aksepterer at nordmenn skal drepes pga bokbrenningen. Om du ikke direkte benekter dette og forklarer hva du mener, er det hårreisende.

Da er det rart at du synes at høyre ekstremisme er helt greit da les hva jeg har skrivd er det greit med høyre ekstremisne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Malikaangel said:

Da er det rart at du synes at høyre ekstremisme er helt greit da les hva jeg har skrivd er det greit med høyre ekstremisne?

kan du peke til disse "høyreekstreme" eller peke til uttalelser som er "høyreekstrem" her?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Nimbus2000 said:

Du får elske boken så mye du vil. Men det er forbudt både å ty til vold mot de som brenner sin egen bok og det er forbudt å oppfordre til vold mot de som brenner sin egen bok. 

Høyre ekstremisme er heller ikke lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Å brenne sin egen bok er selvsagt ikke ekstremisme. Å ty til vold for å nekte andre ytringsfriheten er ekstremisme. 

Det var jo ikke akkurat for å øke forståelsen mellom kulturene man tente på boka, men heller bare for å ramme motparten der de vet det smerter verst. Det er i mine øyne ganske ekstremistisk.

Vi som er oppdratt med vestlig kultur syns at dette er en overreaksjon fra muslimenes side - det er jo bare en bok, liksom. Men SIAN visste selvfølgelig at reaksjonen ville komme, og provoserte den derfor fram. Fordi de ikke i det hele tatt prøver å forstå andres forhold til sin religion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malikaangel said:

Høyre ekstremisme er heller ikke lov

Jo høyre ekstremisme er lov, så lenge de ikke truer folk eller oppfordre til vold. Samme med islam, der vi har masse utaleser ifra folk som oppfordre og truer folk.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Malikaangel skrev:

Kommer jo ann på hva du mener  som ligger i sin egen bok. Den hellige quranen er vår muslimers hellige bok. Den hellige quranen er ikke for SIAN men for oss muslimer vi muslimer elsker vår hellige quran på lik linje som kristene som elsker bibelen.

Mulig der sånn det fungerer i muslimske land men ikke her i Norge, her kan alle som ønsker kjøpe koranen å gjøre som de ønsker med den. Om det er å bruke den til opptenning eller toalettpapir så står man helt fritt til å gjøre det uten at man har brutt noen norske lover.

2 minutter siden, Malikaangel skrev:

Høyre ekstremisme er heller ikke lov

Såvidt jeg vet så er det ikke ulovlig i Norge å være høyreekstrem, eller har du en kilde fra lovdata eller lovverket i Norge som sier noe annet?.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malikaangel said:

Høyre ekstremisme er heller ikke lov

Forstår ikke hvor du henter alle disse rare påstandene fra. Selvfølgelig er det lov å være høyreekstrem. På samme måte som det er lov å være venstreekstem, eller ekstrem-islamist som den saks skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Malikaangel skrev:

At SIAN opfordret til en eventuell krig mellom muslimer og høyre ekstremister. Vi vil ikke ha krig men om noen angriper oss og spytter på oss så vil vi jo selvsagt forsvare oss selv eller mener du at vi skal tolerere og bli angrepet og spyttet på? Om noen hadde gått til angrep på deg hadde du ikke forsvart deg selv? Vi vil ikke ha krig men om det blir krig mellom muslimer og høyre ekstremismer så er det klart at jeg som muslim vil forsvare meg selv.

En mer patetisk ansvarsfraskrivelse skal en lete lenge etter. 

SIAN brant en bok. De oppfordret ikke til noe. De har ikke angrepet muslimer, de har ikke spyttet på dere. JA, lær dere å tolerere! Toleranse er noe av det viktigste en har i et fritt samfunn. Men etter all erfaring å dømme så er islam det mest intolerante av alle religioner. 

Om noen skjeller dere ut, lyver om dere, samme hva, så gjør det det ikke greit å utøve vold! Bruk ord, ikke-voldelig demonstrajsoner. Ikke bruk vold. 

Du velger selv hvordan du reagerer. Er du imot koranbrenning, så skriv en saklig kronikk! 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...