Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn

BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Koran brenning hører til i sandkassa, og reaksjonen er sandkassementalitet den også. SIAN er ikke offer ei heller islamister. Og spar meg for den «det er bare en bok», alle vet veldig godt hvor viktig koranen er for muslimer. Hvis det ikke hadde noe betydning hva de brant, hvorfor brant de ikke et bønneteppe? Eller en hijab? Mulig at de er så kunnskapsløse at de ikke vet at det eksister et bønneteppe engang.

Nja, barn skal helst ikke leke med fyrstikker. Men å fornærme noen er ikke i nærheten så ille som å angripe noen fysisk og drapstrue dem. Det ser du vel selv også?

Når han som brant boka blir drept, eller fengsles i eget hjem med livvakter 24/7, er det i overhodet i nærheten av reaksjonen en fortjener etter å ha fornærmet noen? Er det virkelig slik vi skal ha det i Norge? At voldelige mennesker skal diktere hva som er lov eller ikke?

Det er vel ingen her som synes det er smakelig med bokbrenning, det er ikke tema en gang. Det handler om at man skal ha en rett til å gjøre det. At det skal være trygt i Norge. At om man med et uhell fornærmer noen så skal man ikke risikere å bli lynsjet.  

Og det er ikke bare "islamister" som reagerer voldsomt på koranbrenningen. Det er også såkalte "moderate" muslimer. 

Er det ikke bedre å lære muslimer å snu det andre kinnet til? Istedenfor å angripe hver bidige gang? 

Å brenne koranen har ikke noen betydning for ikke-muslimer, men den har en betydning for mange muslimer. Og i motsetning til ikke-muslimer har muslimer oftere en tendens til å reagere med vold og trusler om de blir fornærmet (feks karikaturstriden eller Asia Bibi). Poenget til SIAN var å lufte ut disse trollene, og lurt er det nok ikke om man har livet kjært. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, KevinLevrone skrev:

Nå har de brent det norske flagget i Karachi. Hissig stemning.

De har vel ytringsfriheten til det? Det er bare et flagg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
29 minutter siden, midlertidigFase skrev:

Ja sant! Krenkelser skal man tåle. Virkelig tåle.

Gutter vi kan fortsette å krenke damer seksuelt!!! Føkk meetoo!

...

Så det var ironi.

Hva er vold Fru Uperfekt. Enlighten me!

At følelser blir såret, det må man faktisk tåle.
Å sammenligne dette med metoo-bevegelsen og uønskede seksuelle tilnærminger i forhold der maktbalansen er svært skjev er jo helt søkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinjitzu
3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Ja kjære deg, det var vel liksom poenget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosetelys said:

At følelser blir såret, det må man faktisk tåle.
Å sammenligne dette med metoo-bevegelsen og uønskede seksuelle tilnærminger i forhold der maktbalansen er svært skjev er jo helt søkt. 

Hvordan er maktbalansen mellom (for det meste hvite menn - som utgjør SIAN) og muslimer i norge?

Hvordan tror du det er å stå som minoritet og se noen brenne selve symbolet for din tro? Symbolet for mye av din identitet?

Jeg blir helt kvalm av denne vanvittige stupiditeten. Det går da an å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp!

Hilsen Hvit Mann 47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Villfisker skrev:

Straffbart eller ikke. Det er unødvendig og teit.

Ja det er selvsagt lov å synes at det er teit, samtidig regner jeg med at du er glad for at du bor i et demokrati hvor den slags handlinger ikke blir straffet med døden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Jon Are skrev:

Jeg er sterkt for ytringsfriheten,  men jeg har ikke noe til overs for å brenne hverken Bibelen eller Koranen .der finnes andre måter å argumentere på. 

Og siden du er sterkt for ytringsfriheten, så regner jeg med at du fortsatt vil at det skal være tillatt å brenne bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
10 minutter siden, Ulveedderkopp skrev:

Nja, barn skal helst ikke leke med fyrstikker. Men å fornærme noen er ikke i nærheten så ille som å angripe noen fysisk og drapstrue dem. Det ser du vel selv også?

Når han som brant boka blir drept, eller fengsles i eget hjem med livvakter 24/7, er det i overhodet i nærheten av reaksjonen en fortjener etter å ha fornærmet noen? Er det virkelig slik vi skal ha det i Norge? At voldelige mennesker skal diktere hva som er lov eller ikke?

Det er vel ingen her som synes det er smakelig med bokbrenning, det er ikke tema en gang. Det handler om at man skal ha en rett til å gjøre det. At det skal være trygt i Norge. At om man med et uhell fornærmer noen så skal man ikke risikere å bli lynsjet.  

Og det er ikke bare "islamister" som reagerer voldsomt på koranbrenningen. Det er også såkalte "moderate" muslimer. 

Er det ikke bedre å lære muslimer å snu det andre kinnet til? Istedenfor å angripe hver bidige gang? 

Å brenne koranen har ikke noen betydning for ikke-muslimer, men den har en betydning for mange muslimer. Og i motsetning til ikke-muslimer har muslimer oftere en tendens til å reagere med vold og trusler om de blir fornærmet (feks karikaturstriden eller Asia Bibi). Poenget til SIAN var å lufte ut disse trollene, og lurt er det nok ikke om man har livet kjært. 

Han i SIAN som brente boka skulle ikke hatt tilgang til fyrstikker, enig i det. Og hans poeng er så gammelt og oppbrukt, bare se på Salman Rushdie og hans liv etter boken han «forfattet». Dette er allmenn kunnskap.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, midlertidigFase skrev:

Hvordan er maktbalansen mellom (for det meste hvite menn - som utgjør SIAN) og muslimer i norge?

Hvordan tror du det er å stå som minoritet og se noen brenne selve symbolet for din tro? Symbolet for mye av din identitet?

Jeg blir helt kvalm av denne vanvittige stupiditeten. Det går da an å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp!

Hilsen Hvit Mann 47

Det er 1,6 milliarder muslimer i verden. Om man ikke tåler å bli fornærma kan man rett og slett dra til et land der man ikke har rett til å ytre seg om det man vil. 

Å reagere med vold/drapstrusler hører ikke hjemme i et sivilisert samfunn. Det går an å bruke hodet og ikke la følelser styre deg i alt. 

Skal trusler om vold og drap styre hva som er lov eller ikke? Hva blir det neste? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel said:

Og siden du er sterkt for ytringsfriheten, så regner jeg med at du fortsatt vil at det skal være tillatt å brenne bøker. 

Å brenne bøker er erke-eksempelet på en sivilisasjons forfall. Det hører ikke hjemme noen sted, uavhengig av samfunnsordning. Når bøker brennes, da brenner samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, midlertidigFase skrev:

Hilsen Hvit Mann 47

Hvilket nivå vil du dra dette til? Skal vi snakke minoriteter er den norske, hvite mannen en minoritet. Samler du alle hvite menn er de fortsatt en minoritet. Samtidig er de den eneste gruppen det er lov og akseptert og oppmuntret til å hetse og gjøre narr av i all offentlighet.

Og hva slags makt mener du egentlig gruppen "hvite norske menn" har over muslimer? 

Helt ærlig så driter jeg i hvordan det føles for en "minoritet" å se deres hellige bok bli brent. Dersom de ikke ønsker å være en del av at samfunn med ytringsfrihet, og generell frihet til å gjøre akkurat hva man vil (omtrent), så foreslår jeg at de flytter hjem til de dysfunksjonelle landene de kommer fra. Da kan de også være helt sikre på at ingen vil finne på såre følelsene deres ved å brenne en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, midlertidigFase skrev:

Å brenne bøker er erke-eksempelet på en sivilisasjons forfall. Det hører ikke hjemme noen sted, uavhengig av samfunnsordning. Når bøker brennes, da brenner samfunn

Eller man er på vei tilbake til apestadiet. Ytringsfrihet kan man bruke konstruktiv og med klokskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Han i SIAN som brente boka skulle i hatt tilgang til fyrstikker, enig i det. Og hans poeng er så gammelt og oppbrukt, bare se på Salman Rushdie og hans liv etter boken han «forfattet». Dette er allmenn kunnskap.

Gammelt og oppbrukt? Poenget hans foregår jo her og nå.

Mennesker som truer med drap og vold fordi de ikke tåler at andre også har ytringsfrihet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
6 minutter siden, JaVel skrev:

Så du mener at hvis Norge blir islamisert så vil man ikke kunne brenne bøker lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, lillesnøfnugg said:

Eller man er på vei tilbake til apestadiet. Ytringsfrihet kan man bruke konstruktiv og med klokskap.

Han som angrep er vel allerede på apestadiet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lillesnøfnugg said:

Så du mener at hvis Norge blir islamisert så vil man ikke kunne brenne bøker lenger?

Da hadde det nok vært dødsstraff for å brenne koranen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, forherligelse av vold, brukerdebatt, avsporinger, innlegg skrevet på dialekt, og svar til dette. 

Søgni, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gamle Smukka skrev:

Jo det er en stor forskjell på å underkaste seg en ideologi som gir de "rett" til å ty til vold i landet vårt når noen brenner boken deres og meg.

Jeg oppfører meg sivilisert, men står ikke stille og ser på om noen truer vårt demokrati, ytringsfrihet og folk. Dette er verdier jeg vil beskytte og ha i landet så lenge jeg er i livet..

Enig. Det er viktig å stå opp for fundamentale verdier for et fritt samfunn. Nettopp fordi samfunn er forskjellige, må man faktisk forstå hvordan samfunnet der man bor er. Islam er ikke en religion Norge er tuftet etter, derfor må man faktisk. rette seg inn deretter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...