Gå til innhold

Størrelsene på Bik Bok har est ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er 172 og veier 50..da er jeg vel bare rar da,...

Anonymkode: e15d3...cfe

Jeg var 170 og 49 kg. Som regel passet str m. Jeg er veldig bred over skuldrene, så selv om jeg var et beinrangel måtte jeg ha like størrelser som min normalvektige venninne. Tror ikke det er uvanlig.

Anonymkode: 53152...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanity sizing er så utrolig frustrerende! De kan ikke fortsette å gjøre størrelsene større og større, det finnes faktisk mennesker som er små og tynne fremdeles.

Feks - jeg var på utveksling i USA som 16/17-åring. Er 165, veide 48 kg og brukte størrelse 2-4. Dette er for 15 år siden. I sommer da jeg var på ferie i USA var 4 altfor stort for meg, og jeg måtte kjøpe en kjole i str 0. I dag veier jeg 56 kg. 

Jeg syns faktisk det er flaut å ha en normal voksen kvinnekropp og måtte bruke de minste størrelsene. Hvorfor ikke standardisere alle størrelser basert på cm mål slik det var før?

Bik Bok er en ungdomsbutikk, og mange unge jenter er små og tynne. De mister jo en hel kundegruppe med å øke størrelsene slik. 

Anonymkode: 621d0...85c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo et ekstra stort problem i år da, når alt skal være over size... vanlige t-skjorter er plutselig telt, selv i størrelse xs. 

Anonymkode: a9a0a...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har full sympati med dere, selv om jeg er gigantisk med min (gamle) str XL. Apropos vanity sizing, var i USA for noen år siden som gravid, og kom faktisk inn i Levis skinny jeans str 29. Alle linninger er superelastiske der borte. Helt vilt! Ble så klart smigret, men hallo...

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/19/2019 at 7:22 PM, AnonymBruker said:

Nå har jeg ikke prøvd Bikbok på flere år, men husker jeg fant de største størrelsene. Fikk dem likevel ikke opp på lårene i prøverommet, og jeg er ikke svær heller. På tide at de gjorde noe med størrelsene. De passet ikke skandinaviske kvinner.

Anonymkode: 206b4...7e2

Ironisk når Bik Bok er et helnorsk merke 🙈

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Hvorfor la de ikke bare til 2XL og 3XL i stedet?

Anonymkode: 23dd1...cfd

De endret på flere av størrelsene så de skulle passe europeisk standardmål. M og L måtte endres mest på, ikke så mye på de andre.  

Anonymkode: 07c80...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må alltid ned i divided jeg. Det er det eneste jeg kan kjøpe s i 🤷‍♀️

On 11/19/2019 at 7:12 PM, Tibbie said:

BikBok, samt andre merker, har fått mye pes for størrelsene sine. Årsaken har jo vært at de vil at slanke og pene skal bruke klærne, sånn at de ser bedre ut. Ren markedsføring.

Men på grunn av dårlig omdømme, har dette endret seg :)

Håper at Devided (HM) kommer etter! Jeg får alltid litt dårlig selvtillit når jeg må ha L i en kjole, som jeg vanligvis ville hatt S/M i :P

 

Anonymkode: 9ec10...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var du så tung, ts? at du ikke klarte å få på deg xl og du gikk bare på vgs, wow. jeg er nettopp ferdig på. vgs å bruker S i bukser på bik bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har full sympati med dere, selv om jeg er gigantisk med min (gamle) str XL. Apropos vanity sizing, var i USA for noen år siden som gravid, og kom faktisk inn i Levis skinny jeans str 29. Alle linninger er superelastiske der borte. Helt vilt! Ble så klart smigret, men hallo...

Anonymkode: 23dd1...cfd

Lager de levisbukser større i USA enn de som vi får til Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skjønt dette jeg? Selv om jeg er 160 cm og 70 kilo får jeg på meg S buksene til Bik Bok og de passet helt fint(kunne ta squats i dem og hoppe rundt i dem og de var behagelige og så bra ut på meg.) og jeg har SVÆRE lår! Jeg har alltid tenkt at størrelsene på Bik bok er store, men så kommer det folk og sier at de er sååå små??

Anonymkode: cdf73...986

har vært der litt selv. Da jeg feks var 75kg og høygravid med highwaistjeans fra Bikbok... 15 kg lettere er det nå mye som er for stort av overdeler. Skjorter feks er utelukket  

 

menmen

 prøver åhuske på at vi er alle forskjellige, ting sitter forskjellig selv om man er like slank/tykk, og man har forskjellige ønsker til hvordan det skal sitte. Noen vil ikke merke strikken i livet og mener det da er trengt hvis man gjør det, noen vil ha det stramt og syns det er stort hvis de merker den. noen tror at den stramme, korte toppen skal tilpasses alle kroppsformer. Vi er forskjellige og kan ikke bruke alt helt likt. 

Anonymkode: 07c80...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 prøver åhuske på at vi er alle forskjellige, ting sitter forskjellig selv om man er like slank/tykk, og man har forskjellige ønsker til hvordan det skal sitte. Noen vil ikke merke strikken i livet og mener det da er trengt hvis man gjør det, noen vil ha det stramt og syns det er stort hvis de merker den. noen tror at den stramme, korte toppen skal tilpasses alle kroppsformer. Vi er forskjellige og kan ikke bruke alt helt likt. 

Anonymkode: 07c80...4a7

Dette! Jeg er 60 kg og bruker størrelse M eller 38 jevnt over. Og har venninner på ca samme vekt som bruker S eller 34/36. Ja, vi har gjerne ulik fordeling av vekten, men jeg ser jo at disse venninnene foretrekker klær som er langt mer tettsittende enn det jeg er komfortabel med. 

Anonymkode: b73ca...ad7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mellomtomater67 said:

var du så tung, ts? at du ikke klarte å få på deg xl og du gikk bare på vgs, wow. jeg er nettopp ferdig på. vgs å bruker S i bukser på bik bok

Ja, altså jeg var og er stor, har ikke sagt annet. Morsomt at dere nekter å akseptere at jeg ikke anser meg som feit av den grunn. Nå har jeg vært 178 cm siden 10. klasse, så det har nok litt å si. Bmi-en har vært pal i ro på 23, da, så overvektig har jeg aldri vært. Men heller ikke sylslank. En loud and proud XL-er. (Men nå er jeg tydeligvis en ussel L i følge Bik Bok).

Ts

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, SupaWoman said:

Lager de levisbukser større i USA enn de som vi får til Norge?

Ja, virker sånn. De selger i hvert fall kun/flest Levis med sinnsykt mye elastan og stretch i livet.

Anonymkode: 23dd1...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, altså jeg var og er stor, har ikke sagt annet. Morsomt at dere nekter å akseptere at jeg ikke anser meg som feit av den grunn. Nå har jeg vært 178 cm siden 10. klasse, så det har nok litt å si. Bmi-en har vært pal i ro på 23, da, så overvektig har jeg aldri vært. Men heller ikke sylslank. En loud and proud XL-er. (Men nå er jeg tydeligvis en ussel L i følge Bik Bok).

Ts

Anonymkode: 23dd1...cfd

og hvorfor er du stolt av å være xl, det er jo veldig stort? har du tenkt på å slanke deg? man kan få livsstilsykdommer pga å være for stor

Anonymkode: c2ca5...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, altså jeg var og er stor, har ikke sagt annet. Morsomt at dere nekter å akseptere at jeg ikke anser meg som feit av den grunn. Nå har jeg vært 178 cm siden 10. klasse, så det har nok litt å si. Bmi-en har vært pal i ro på 23, da, så overvektig har jeg aldri vært. Men heller ikke sylslank. En loud and proud XL-er. (Men nå er jeg tydeligvis en ussel L i følge Bik Bok).

Ts

Anonymkode: 23dd1...cfd

Du er jo høy! Klær skal passe i lengden også, så det er naturlig at du bruker L/XL.

Anonymkode: b73ca...ad7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

og hvorfor er du stolt av å være xl, det er jo veldig stort? har du tenkt på å slanke deg? man kan få livsstilsykdommer pga å være for stor

Anonymkode: c2ca5...37c

Er man overvektig med en BMI på 23?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Er man overvektig med en BMI på 23?

overvektig når man bruker XL i størrelse ja

Anonymkode: c2ca5...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

og hvorfor er du stolt av å være xl, det er jo veldig stort? har du tenkt på å slanke deg? man kan få livsstilsykdommer pga å være for stor

Anonymkode: c2ca5...37c

Hallo i luken!

Jeg sier Bik Bok endrer størrelsene sine, later som at XL er en L, det kalles vanity sizing. Det er det hele tråden handler om. 

Aner ikke hva du prøver på, jeg har allerede sagt jeg er stor men ikke feit. Jeg har bmi godt innenfor normalen (du vet, fra 19-24). Kunne så klart slanket meg og gått ned i bmi (og fortsatt vært normalvektig), men det gidder jeg ikke. Er for glad i fredagskake på jobb og godteri. No shame der.

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

overvektig når man bruker XL i størrelse ja

Anonymkode: c2ca5...37c

Slutt. En BMI på 23 er ikke overvektig. Voks opp.

Anonymkode: b73ca...ad7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...