Gå til innhold

Størrelsene på Bik Bok har est ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper ikke 80-tallet kommer tilbake, med store størrelser i tillegg til oversized og jeg druknet i absolutt alt uansett hvor "smått" det ble påstått å være og innimellom fikk beskjed om å gå på barneavdelingen for der fantes det mindre størrelser... 😥 Jeg ønsker meg til og med enda mer klær i små størrelser!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow, nå føler jeg meg feit. Jeg må ha str. m i bikbok sine bukser...str.s og xs passer ikke. Så har jeg lest nå at de har enda str et takk opp, så det vil si at den buksa i m jeg kjøpte egentlig er L?? jeg er jo per definisjon undervektig på 5kg, omg..

Anonymkode: e15d3...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk utrolig frustrerende for sånne som meg..... Jeg er veldig liten, og har sverget til Bik bok en stund, siden de faktisk passer meg..... Prøvde på meg en jeans der sist uke. Greit nok at den var high rise, men den gikk opp til puppene mine, og var generelt dødsstor på meg.. str s... Gadd ikke prøve xs engang, siden den umulig kom til å passe meg heller.... 

Anonymkode: 5af73...887

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

wow, nå føler jeg meg feit. Jeg må ha str. m i bikbok sine bukser...str.s og xs passer ikke. Så har jeg lest nå at de har enda str et takk opp, så det vil si at den buksa i m jeg kjøpte egentlig er L?? jeg er jo per definisjon undervektig på 5kg, omg..

Anonymkode: e15d3...cfe

Hvordan kan du være undervektig med 5 kilo og måtte ha M hos BikBok?
Jeg er 166 høy og veier 51 kg. Det er en BMI på 18,5, altså akkurat på grensa til undervektig. Jeg bruker XS og S.

Anonymkode: fb31e...147

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelser sitter jo litt forskjellig på ulike fasonger, man trenger ikke være feit bare fordi man bruker L. Jeg syns folk henger seg litt for mye i det (men det er nå mening), det viktigste er om buksa passer. Jeg kan være S en plass, og 40 en annen. Hadde vært enklere om alle kjørte like mål, men det tror jeg ikke er mulig. Plus size avdelinger syns jeg ikke noe om, unødvendig og ekskluderende  begge veier (mest én vei). 

Endret av saltyliquorice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du være undervektig med 5 kilo og måtte ha M hos BikBok?
Jeg er 166 høy og veier 51 kg. Det er en BMI på 18,5, altså akkurat på grensa til undervektig. Jeg bruker XS og S.

Anonymkode: fb31e...147

jeg er 172 og veier 50..da er jeg vel bare rar da,...

Anonymkode: e15d3...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

wow, nå føler jeg meg feit. Jeg må ha str. m i bikbok sine bukser...str.s og xs passer ikke. Så har jeg lest nå at de har enda str et takk opp, så det vil si at den buksa i m jeg kjøpte egentlig er L?? jeg er jo per definisjon undervektig på 5kg, omg..

Anonymkode: e15d3...cfe

Så rart. Jeg er 167, 67 kg og S på samme butikk. 

Anonymkode: cc7a2...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ett fett hvilken størrelse det er bare buksa passer? 

Anonymkode: 19799...a6e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er det ikke ett fett hvilken størrelse det er bare buksa passer? 

Anonymkode: 19799...a6e

Jeg pleier å sjekke bak i buksa på folk jeg møter hvilken størrelse de bruker. Så vet jeg om de er tynne eller tjukke.

Anonymkode: 0a684...2a8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg er 172 og veier 50..da er jeg vel bare rar da,...

Anonymkode: e15d3...cfe

Nei, det er sikkert høyden som gjør det, selv om de da burde være ganske vide i livet og over rumpa. Kommer jo uansett an på hvordan kroppsfasong man har og. Jeg har lang overkropp og korte bein, hadde rumpe en gang i tiden, men for kroppen min nå er fortsatt rumpa stor sett i forhold til resten, brede hofter. 
Bruker feks M i genser ofte, men hadde inntrykk av at denne tråden mest handlet om bukser (?)

Anonymkode: fb31e...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart. Jeg er 167, 67 kg og S på samme butikk. 

Anonymkode: cc7a2...975

Jeg har veldig brede hofter naturlig, og litt rumpe. Men ellers tynne bein og overkropp... ikke pupper osv. Så s får jeg ikke igjen. Har ei vennine, hu bruker s og er egentlgi mye feitere enn meg, feitere bein, men hun har smale hofter så hun passer s, jeg har brede så jeg må ha m.

Anonymkode: e15d3...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke prøvd Bikbok på flere år, men husker jeg fant de største størrelsene. Fikk dem likevel ikke opp på lårene i prøverommet, og jeg er ikke svær heller. På tide at de gjorde noe med størrelsene. De passet ikke skandinaviske kvinner.

Anonymkode: 206b4...7e2

Nei, enig.  Prøver ikke ofte klær der da mye er fjortis. Men husker også at L kunne være lite på meg som stort sett er M.  Nå har de mer normale størrelser.  Flott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Bik Bok der nye Zizzi, liksom?

TS

Anonymkode: 23dd1...cfd

Finner du str XXXXXL på Bik Bok tror du?  Zizzi er for overvektige og sykelig overvektige kvinner, Bok Bok er for normalvektige kvinner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Finner du str XXXXXL på Bik Bok tror du?  Zizzi er for overvektige og sykelig overvektige kvinner, Bok Bok er for normalvektige kvinner. 

jeg synes bikbok ligner på Cubus sine str jeg ;)

Anonymkode: e15d3...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anser meg ikke som plus-size. Jeg er størst av standardstørrelsene. Bik Bok reklamerer med plus modeller, og "jukser" ned størrelsene sine. Er de en klesbutikk for overvektige mennesker uten selvinnsikt? Eller er det slik de ser på meg som kunde? Begge deler er til å bli fornærmet av🙈

Anonymkode: 23dd1...cfd

  Ift den internasjonala moteverdenen er alle over str 36 plus size, men i kjedebutikkene begynner det på str 42. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å sjekke bak i buksa på folk jeg møter hvilken størrelse de bruker. Så vet jeg om de er tynne eller tjukke.

Anonymkode: 0a684...2a8

Dagens! 🤣

Anonymkode: 12d76...c06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nugattikjeks
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig brede hofter naturlig, og litt rumpe. Men ellers tynne bein og overkropp... ikke pupper osv. Så s får jeg ikke igjen. Har ei vennine, hu bruker s og er egentlgi mye feitere enn meg, feitere bein, men hun har smale hofter så hun passer s, jeg har brede så jeg må ha m.

Anonymkode: e15d3...cfe

Dette. Jeg har brede hofter og slanke legger, de fleste bukser blir for små i livet og for vide i beina. Men bortsett fra hoftene er kroppen xs. Hoftemessig er jeg sikkert en liten M.

Endret av Nugattikjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke samme str i overdel og underdel jeg heller. Og kan ofte ha pluss eller minus en størrelse avhengig av hvilket merke/kjede det er.

Men å gå fra å ikke komme inn i den største størrelsen, til å ha gått NED TO STØRRELSER, uten å ha endret vekt eller fasong, det er jo mildt sagt rart. Hvorfor la de ikke bare til 2XL og 3XL i stedet? Forstår godt de som tidligere brukte de små størrelsene, og nå drukner i dem, blir frustrerte. Har Bik Bok i stedet innført XXS (gamle S) og XXXS (gamle xs), eller må disse bare seile sin egen sjø? Fuck you, liksom.

Anonymkode: 23dd1...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk utrolig frustrerende for sånne som meg..... Jeg er veldig liten, og har sverget til Bik bok en stund, siden de faktisk passer meg..... Prøvde på meg en jeans der sist uke. Greit nok at den var high rise, men den gikk opp til puppene mine, og var generelt dødsstor på meg.. str s... Gadd ikke prøve xs engang, siden den umulig kom til å passe meg heller.... 

Anonymkode: 5af73...887

Enig! Bik bok har vært en av favorittbutikkene mine fordi klærne var små nok. Vanity sizing er noe herk. Hvorfor kan de heller ikke utvide utvalget av størrelser? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er fryktelig synd at de endrer størrelsene etter press. For mange som er tynne og små så kan det være en utfordring å finne størrelser som er små nok, for de var for eksempel Bik bok ett av de stedene man kunne kjøpe klær man ikke drukner i. Det er nok av merker hvor klærne er store i størrelsen, feks Lindex, KappAhl, marlene Birger, acne og filippa K som de som er små sjelden kan bruke. 

Anonymkode: 6abfa...099

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...