Gå til innhold

Vil det smelle i Norge til uken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, aquata skrev:

wow. Må si at jeg er mektig imponert. Og jeg vet faktisk hva du snakker om. Puslet med noe av det samme for noen år siden, men ramlet av lasset. Så synes at det er særs interessant det du sier her. Men hvordan kan det oppta en hel vegg i kjelleren? Studiene mine tok ikke så veldig stor plass for å si det sånn. Men jeg var sikkert ikke like ivrig som deg.

Nå er ikke jeg oppdatert lenger, så kan jeg spørre deg om du har noen gode nettsider som du henter ut  hendelser fra? Hvis du vil, så kan du mer enn gjerne sende meg en PM . Så kan jeg hjelpe deg til å ananysere (hvis du har lyst til det) ;)

 

Det er svært mange hendelser som inntreffer i Europa i løpet av et år. Alle disse må opp på veggen for å se om de har relevans. Ellers glemmer jeg de.

Hendelsene hentes ut fra nettet og nettaviser rundt om. Burde hatt med hele verden, spes Asia og USA, men blir for omfattende.

At hendelser følger hverandre i et mønster er det ingen tvil om, men det skjedde heldigvis ikke noe i Norge da systemet tilsa at det kanskje skulle gjøre det. Men i mer folkerike land, 10 mill+, er det omtrent dead on hver gang.

Anonymkode: cd995...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er svært mange hendelser som inntreffer i Europa i løpet av et år. Alle disse må opp på veggen for å se om de har relevans. Ellers glemmer jeg de.

Hendelsene hentes ut fra nettet og nettaviser rundt om. Burde hatt med hele verden, spes Asia og USA, men blir for omfattende.

At hendelser følger hverandre i et mønster er det ingen tvil om, men det skjedde heldigvis ikke noe i Norge da systemet tilsa at det kanskje skulle gjøre det. Men i mer folkerike land, 10 mill+, er det omtrent dead on hver gang.

Anonymkode: cd995...30e

Ja, er derfor dette treffer meg, for visste ikke at det var noen som faktisk satte seg ned og hadde fokus mer på Norge. Har tidligere fulgt med på dette i andre verdensdeler. Og er såre klar over at det er spot on. Men er kanskje som du sier litt vanskelig når det gjelder et så lite land som Norge. 

Hvis du er TS, så synes jeg at du virkelig skal fortsette med å lage tråder om dette her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, aquata skrev:

Ja, er derfor dette treffer meg, for visste ikke at det var noen som faktisk satte seg ned og hadde fokus mer på Norge. Har tidligere fulgt med på dette i andre verdensdeler. Og er såre klar over at det er spot on. Men er kanskje som du sier litt vanskelig når det gjelder et så lite land som Norge. 

Hvis du er TS, så synes jeg at du virkelig skal fortsette med å lage tråder om dette her inne.

Ja, jo mindre land, jo vanskeligere å sette i sammenheng. Hadde vært lettere om en så Skandinavia under ett.

Det vil bli slitsomt å lage flere tråder om det på sikt, da 99% er ute etter å "ta" systemet og kun skal snakke om at det er feil og tull. Da vil samtlige spørsmål omhandle dette istedenfor selve systemet.

Jeg er TS, ja. Og artig at du også har sett at det stemmer.

Anonymkode: cd995...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jo mindre land, jo vanskeligere å sette i sammenheng. Hadde vært lettere om en så Skandinavia under ett.

Det vil bli slitsomt å lage flere tråder om det på sikt, da 99% er ute etter å "ta" systemet og kun skal snakke om at det er feil og tull. Da vil samtlige spørsmål omhandle dette istedenfor selve systemet.

Jeg er TS, ja. Og artig at du også har sett at det stemmer.

Anonymkode: cd995...30e

Du burde opprette en egen nettside. Gi meg link hvis dette noen gang kommer i stand :) I værste fall kommer du også i kontakt med andre som er interessert i det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, aquata skrev:

Du burde opprette en egen nettside. Gi meg link hvis dette noen gang kommer i stand :) I værste fall kommer du også i kontakt med andre som er interessert i det samme som deg.

Mulig en skulle gjøre dette...men er et HELSIKES arbeid å få alt dette ut på nett i et forståelig format😂

Anonymkode: cd995...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig en skulle gjøre dette...men er et HELSIKES arbeid å få alt dette ut på nett i et forståelig format😂

Anonymkode: cd995...30e

ja, den ser jeg. Men regner med at du daglig ser på kurver og bruker tilgjengelige ressurser på nett? Kanskje bare legge ut analyser hva du får ut av det? Og da vise til egne konklusjoner gjennom linker? linker til dataene du bruker? Eller har du utarbeidet et helt eget system? :) Screenshots er også en fin ting.

Endret av aquata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, aquata skrev:

ja, den ser jeg. Men regner med at du daglig ser på kurver og bruker tilgjengelige ressurser på nett? Kanskje bare legge ut analyser hva du får ut av det? Og da vise til egne konklusjoner gjennom linker? linker til dataene du bruker? Eller har du utarbeidet et helt eget system? :)

Det er nok et eget system:-). Men skal vurdere dette:-)

Anonymkode: cd995...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tenker ikke at det er skjebnen.

Anonymkode: cd995...30e

Men hva tenker du at det er? Du sier at det er statistikk. Da opererer man gjerne med minst to variabler; x og y. Den ene påvirkes, og den andre påvirker. Du følger her med på x og plotter inn alt av ulykker. Men hva tenker du at x påvirkes av? Hvis det ikke er skjebnen du tenker? Jesus? En verdensorden? Eller hva? Du kan jo ikke bare sette opp såkalt statistikk uten å ha det. Det vil alltid være masse tilfeldigheter, og noen ganger vil det kunne oppleves som en sammenheng selv om det ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Men hva tenker du at det er? Du sier at det er statistikk. Da opererer man gjerne med minst to variabler; x og y. Den ene påvirkes, og den andre påvirker. Du følger her med på x og plotter inn alt av ulykker. Men hva tenker du at x påvirkes av? Hvis det ikke er skjebnen du tenker? Jesus? En verdensorden? Eller hva? Du kan jo ikke bare sette opp såkalt statistikk uten å ha det. Det vil alltid være masse tilfeldigheter, og noen ganger vil det kunne oppleves som en sammenheng selv om det ikke er det. 

Som sagt, er det en solekar sammenheng i det som skjer rundt om i verden av slike hendelser. Skjer det der, kan man sette penger på at det skjer der neste gang. Det som er vanskelig å få inn i mønsteret er små land som har liten befolkning.

Jeg har ingen formening om hvorfor det er slik, men at det skjer er hevet over all tvil.

Anonymkode: cd995...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, er det en solekar sammenheng i det som skjer rundt om i verden av slike hendelser. Skjer det der, kan man sette penger på at det skjer der neste gang. Det som er vanskelig å få inn i mønsteret er små land som har liten befolkning.

Jeg har ingen formening om hvorfor det er slik, men at det skjer er hevet over all tvil.

Anonymkode: cd995...30e

Nei, du kan ikke si at det er en sammenheng når den ene faktoren ikke er en årsak til den andre. Det er først når du kan si at det er kausalt at det blir interessant. Det er mulig å finne sammenhenger i det utroligste hvis man leter nok og bruker statistikk på sin måte. Men det gjør det ikke til sant eller fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spår har bare en stor egotrip. De føler seg så små at for å føle seg litt betydningsfulle for andre, så må de liksom prøve å påta seg overnaturlige evner som de ofte ikke engang tror på selv. Og hvis de tror på det, så er det snakk om psykisk sykdom de selv lider av. Stakkars mennesker! Be om hjelp før det er for sent!

Anonymkode: 1e312...38d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Geirfuglen skrev:

Nei, du kan ikke si at det er en sammenheng når den ene faktoren ikke er en årsak til den andre. Det er først når du kan si at det er kausalt at det blir interessant. Det er mulig å finne sammenhenger i det utroligste hvis man leter nok og bruker statistikk på sin måte. Men det gjør det ikke til sant eller fakta. 

Jeg vil si det er en sammenheng når mønsteret gjentar seg hele tiden. Når mønsteret brytes, må man se etter hvorfor eller om en har feiltolket det som har skjedd forut.

Anonymkode: cd995...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som spår har bare en stor egotrip. De føler seg så små at for å føle seg litt betydningsfulle for andre, så må de liksom prøve å påta seg overnaturlige evner som de ofte ikke engang tror på selv. Og hvis de tror på det, så er det snakk om psykisk sykdom de selv lider av. Stakkars mennesker! Be om hjelp før det er for sent!

Anonymkode: 1e312...38d

Helt enig.

Anonymkode: cd995...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det er en sammenheng når mønsteret gjentar seg hele tiden. Når mønsteret brytes, må man se etter hvorfor eller om en har feiltolket det som har skjedd forut.

Anonymkode: cd995...30e

Du må si hva du vil, men da har det ikke noe med statistikk å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Du må si hva du vil, men da har det ikke noe med statistikk å gjøre. 

Du kan også si hva du vil. Siden du ikke har sett eller gjennomgått det jeg har samlet og ført opp, vet du egentlig veldig lite om det.

Anonymkode: cd995...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Geirfuglen
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også si hva du vil. Siden du ikke har sett eller gjennomgått det jeg har samlet og ført opp, vet du egentlig veldig lite om det.

Anonymkode: cd995...30e

Jeg bare kommenterer dette med at du kaller det statistikk og sier at det ikke kan kalles det når det er så masse bias og mangel på variabler. Grunnleggende statistikk. Trenger ikke å se noe mer når det er manko på noe så grunnleggende, da er det for mye bias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Geirfuglen skrev:

Jeg bare kommenterer dette med at du kaller det statistikk og sier at det ikke kan kalles det når det er så masse bias og mangel på variabler. Grunnleggende statistikk. Trenger ikke å se noe mer når det er manko på noe så grunnleggende, da er det for mye bias.

Jeg brukte ordet "statistikk" på grunn av mangel på noe bedre ord. Det er et tonn med variabler her, en må sette de opp og se om det er gjentakende mønstre over tid. Det er det i massevis, men man må ha flere år før en kan kalle det en godt nok grunnlag.

Anonymkode: cd995...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...