Gå til innhold

Kjøre til Italia med 7 mnd gammel baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler deg å ikke legge de største planene før dere selv opplever hvordan det er å være foreldre til et lite barn. Barn er forskjellige og foreldre er forskjellige. Hva slags ferieform som passer dere, velger dere jo selv. Selv ville jeg nok som noen skriver valgt å dra til ett sted og ha base der, for det er slitsomt å pakke opp og med hver dag med baby. Dere aner jo heller ikke noe nå hvor mye søvn dere får på den tida. Og tenk over hvilken årstid dere planlegger å reise. Hetebølge og baby er ikke noe særlig. En så liten baby skal ha minst mulig direkte sol på seg uansett. 

Anonymkode: 7b41c...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre hvor dere reiste?

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Vi var bare i Norge. 

Vil legge til at babyer er klart ulike, men det er jaggu foreldre også.

Jeg har venner som jeg helst besøker hjemme hos dem, fordi de lager så mye styr av bare en tur til parken. Avtaler vi å møtes 15, kommer de kanskje 15.30 hvis jeg har flaks. 

Også har jeg venner som reiste til Kambodsja med en unge som var alt annet enn enkel. De er typen som takler slikt godt.

Så det kommer litt an på dere også :)

Anonymkode: dadde...5bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjørt langt flere ganger med baby, null problem. 
 

Anonymkode: d7934...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt tilfelle hadde det vært en forferdelig ferie 🙈 skulle det ha fungert så måtte vi ha kjørt om natten. Skulle vi ha kjørt på dagtid , så måtte det ha blitt når han skulle sovet lur, som da ville gitt to kjøreøkter på max 2 timer. 

Mange er aktive når de er 7 mnd og har ønsker om å gjøre helt andre ting enn å kjøre bil 😅

Anonymkode: 3b3c2...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare hatt gode erfaringer. Da mini var 7,5 mnd kjørte vi Oslo-Tromsø og hjem igjen 4 uker senere. Var litt sutring siste timen på hjemturen, ellers ikke noe problem. 
Rett før 1-årsdagen var vi helt sør i Tyskland og året etter i Slovakia. Tydeligvis elsker mini å kjøre bil☺️

Anonymkode: df0eb...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...