Gå til innhold

Kjøre til Italia med 7 mnd gammel baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Babyen er ikke født enda.

Men er vi helt crazy som vurderer noe sånn? Blir tur retur. Mye stopp og hotell på veien. Kjørte ca like langt i fjor uten barn, og vi elsket det.

Spørs hva en så liten kropp vil "elske" da 🙊

Blir veldig takknemlig for både erfaringer og eventuell kunnskap om hva et så lite barn "takler"  

 

Anonymkode: 0718c...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok litt for langt. 

Bakvendt med gulping, bleier og amming i bil. Og blir det varmebølge slik som i sommer er det ikke helt forsvarlig heller. 

En helt annen ting er at jeg ikke hadde tatt med meg baby under 9mnd nedover Europa mtp meslinger. 

Anonymkode: aba68...b0d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt for langt. 

Bakvendt med gulping, bleier og amming i bil. Og blir det varmebølge slik som i sommer er det ikke helt forsvarlig heller. 

En helt annen ting er at jeg ikke hadde tatt med meg baby under 9mnd nedover Europa mtp meslinger. 

Anonymkode: aba68...b0d

Ikke sant, kan være at babyen hater å kjøre bil i det hele tatt.  Vi aner ingenting om pjokken enda.

Meslingfare langs ruta eller i Europa ellers sånn generelt?

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meslingfare i mange europeiske land. Ikke i alle land,  men i mange regioner i de ulike landa. 

Barna kan ikke vaksineres før de er ni måneder.  

Anonymkode: aba68...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte langt da babyen var 4 mnd. Null stress. Han sov både i bilen og på hotellet.

Som 7 mnd er det noe annet.. Soving i bil kan gjøre at de ikke sover om natta.

Anonymkode: dadde...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant, kan være at babyen hater å kjøre bil i det hele tatt.  Vi aner ingenting om pjokken enda.

Meslingfare langs ruta eller i Europa ellers sånn generelt?

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Høy meslingfare i Italia. Hadde ikke tatt med et så lite barn dit. I tillegg bør ikke barnet sitte så lenge av gangen. Vi bruker ca. 12 timer på en vanlig tur på seks timer. 

Anonymkode: b78e5...e82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjørte langt da babyen var 4 mnd. Null stress. Han sov både i bilen og på hotellet.

Som 7 mnd er det noe annet.. Soving i bil kan gjøre at de ikke sover om natta.

Anonymkode: dadde...5bb

Kan jeg spørre hvor dere reiste?

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høy meslingfare i Italia. Hadde ikke tatt med et så lite barn dit. I tillegg bør ikke barnet sitte så lenge av gangen. Vi bruker ca. 12 timer på en vanlig tur på seks timer. 

Anonymkode: b78e5...e82

Leste på anbefalte plasser å reise med baby fra 4 mnd og opp var Hellas, Spania og Italia. 

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan aldri tenke meg at du får en på 7 mnd til å sitte stille i sete i timevis, bare avbrutt av mating altså. Så det blir mye skriking og pauser. Med mindre du vil sitte bak og underholde babyen med leker absolutt hele veien.

Anonymkode: 7fcee...735

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste på anbefalte plasser å reise med baby fra 4 mnd og opp var Hellas, Spania og Italia. 

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Hellas og Spania er ganske safe, men i Italia er det stor fare for smitte av meslinger. 

Anonymkode: b78e5...e82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hellas og Spania er ganske safe, men i Italia er det stor fare for smitte av meslinger. 

Anonymkode: b78e5...e82

Samme store smittefare i Tyskland, som du må kjøre gjennom for å komme til Italia. 

Anonymkode: b78e5...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn. To av de elsket å kjære bil og sovnet lett i bilen. Tredjemann hatet det og gjorde en bilferie til Danmark til et mareritt😅 Så det er helt umulig å si, dere må nesten avgjøre det når barnet er født og dere lærer det å kjenne.

Anonymkode: 3f544...abc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hellas og Spania er ganske safe, men i Italia er det stor fare for smitte av meslinger. 

Anonymkode: b78e5...e82

Vi får i samråd med lege forhøre oss litt. Legge destinasjon til eventuelt Hellas.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme store smittefare i Tyskland, som du må kjøre gjennom for å komme til Italia. 

Anonymkode: b78e5...e82

I Tyskland faktisk? Det hadde jeg ikke trodd. 

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har 3 barn. To av de elsket å kjære bil og sovnet lett i bilen. Tredjemann hatet det og gjorde en bilferie til Danmark til et mareritt😅 Så det er helt umulig å si, dere må nesten avgjøre det når barnet er født og dere lærer det å kjenne.

Anonymkode: 3f544...abc

Ja, nå blir det bare synsing og planlegging på lat hehe. Kanskje baby har refluks,kolikk eller andre festligheter 🙊

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå blir det bare synsing og planlegging på lat hehe. Kanskje baby har refluks,kolikk eller andre festligheter 🙊

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Ellers er den helt frisk og som de fleste andre babyer på 7 mnd, totalt uinteressert i å sitte i bilen så lenge. Ingen av mine tre hadde giddet det ved den alderen. Hva med å ta fly? 

Anonymkode: cd480...084

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første barnet, eller? 

Regner med du sjekker ut meslingfare og antall timer i bil som er forsvarlig for baby med helsepersonell og ikke bare på KG. Hvis du får klarsignal der, vil jeg absolutt be deg tenke deg nøye om likevel. 

Fra min erfaring med bilferie med baby: Noen dager sov baby godt i bil og andre dager skrek den hele turen. Det var også veldig mye som skjedde i den alderen, lære seg å spise mat med biter, krype, sitte selv etc., så det var vanskelig å forutsi eller planlegge noe som helst. En stund var grøt veldig populært, mens noen uker etter det ville den bare ha pupp. Og å spise i et rom med andre var uaktuelt for en som bare ville følge med på det rundt seg. Hvis dere får skrikebaby kan det godt hende det ikke er forsvarlig i det hele tatt å kjøre bil. 

Alt kommer an på baby og igjen kan dagsform, utviklingstrinn, sykdom etc. spille en rolle. Det kan gå veldig bra, men det kan også bli veldig veldig slitsomt for baby, og dermed for dere, samme hvor mye dere elsket det i fjor. 

Anonymkode: a445e...712

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ellers er den helt frisk og som de fleste andre babyer på 7 mnd, totalt uinteressert i å sitte i bilen så lenge. Ingen av mine tre hadde giddet det ved den alderen. Hva med å ta fly? 

Anonymkode: cd480...084

Var litt for å besøke flere land samtidig :)

TS 

Anonymkode: 0718c...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får i samråd med lege forhøre oss litt. Legge destinasjon til eventuelt Hellas.

I Tyskland faktisk? Det hadde jeg ikke trodd. 

Ts 

Anonymkode: 0718c...1e9

Det er fordi bl.a. Tyskland har tatt inn mange flyktninger, og de er ikke vaksinert. 

Anonymkode: b78e5...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Første barnet, eller? 

Regner med du sjekker ut meslingfare og antall timer i bil som er forsvarlig for baby med helsepersonell og ikke bare på KG. Hvis du får klarsignal der, vil jeg absolutt be deg tenke deg nøye om likevel. 

Fra min erfaring med bilferie med baby: Noen dager sov baby godt i bil og andre dager skrek den hele turen. Det var også veldig mye som skjedde i den alderen, lære seg å spise mat med biter, krype, sitte selv etc., så det var vanskelig å forutsi eller planlegge noe som helst. En stund var grøt veldig populært, mens noen uker etter det ville den bare ha pupp. Og å spise i et rom med andre var uaktuelt for en som bare ville følge med på det rundt seg. Hvis dere får skrikebaby kan det godt hende det ikke er forsvarlig i det hele tatt å kjøre bil. 

Alt kommer an på baby og igjen kan dagsform, utviklingstrinn, sykdom etc. spille en rolle. Det kan gå veldig bra, men det kan også bli veldig veldig slitsomt for baby, og dermed for dere, samme hvor mye dere elsket det i fjor. 

Anonymkode: a445e...712

Det er helt klart noe som tas opp med jordmor og eventuelt lege. 

Nå bare bruker jeg ventetiden til å brainstorme forskjellige scenarier :)

TS 

Anonymkode: 0718c...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...