Gå til innhold

Hva er din motivasjon til å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil bare føle meg bra jeg, gå forbi et speil uten å unngå det liksom... 

Endret av missy_miss
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil kle av meg på soverommet og se bra ut for mannen. Har alltid vært slank men etter å ha fått tre barn på 5 år og gått opp 30 kg hver gang var jeg slettes ikke noe slank og fin lenger. 

Nå er minstemann 8 mnd og jeg mangler bare noen få kilo igjen for å komme meg ned der jeg jeg var før barna. Men det har ikke kommet av seg selv. Er på treningsstudio fire dager i uken og er nøye med hva jeg spiser. Målet er å komme ned til sunn vekt og bli der. 

Anonymkode: 769f5...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 15 kg siden slutten av august.  Har fortsatt 15 kg igjen før jeg er i mål.  Grunnen til at jeg slanker meg er velvære og bedre helse.  Gleder meg til å kjøpe nye klær og føle meg fin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret livet, altså en livsendring. En av konsekvensene er at jeg har gått ned over 80 kg. 

Min motivasjon? Å ha det godt med meg selv og være glad. 

Det har egentlig ikke vært hardt arbeid, men det har ikke vært meningen heller. Meningen er at det skal fungere på de verste, så vel som de beste, dagene. Med andre ord: det skal fungere også når jeg er sliten etter jobb eller en sjelden gang er deppa.

Det morsomste er kanskje at jeg blir mindre og går ned en størrelse eller to per år. Å kunne handle i de fleste butikker er en urolig deilig følelse. Det er virkelig befriende å kunne velge det man faktisk har lyst på, og ikke bare det man er nødt til å velge (fordi det ikke finnes alternativer).

Men i bunn og grunn: for å ha det godt med meg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å føle meg vel i ettersittende klær. 

For å ta meg bra ut når jeg evt møter en ny partner. 

For å klare å holde tritt med barna. 

Anonymkode: 83ae0...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/20/2019 at 8:30 PM, Pillarguri said:

Jeg har gått ned 15 kg siden slutten av august.  Har fortsatt 15 kg igjen før jeg er i mål.  Grunnen til at jeg slanker meg er velvære og bedre helse.  Gleder meg til å kjøpe nye klær og føle meg fin.

Wow, gratulerer! Hvordan klarte du det?

Anonymkode: 43538...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke midjemålet mitt slik det er nå. Det er aldersbetinget, mange får mage når de kommer i overgangsalderen. Men jeg ønsker å minske den, så jeg prøver å passe på hva jeg spiser pr dag. Var en periode på trekvart år hvor jeg spiste altfor, altfor mye sjokolade og jeg gikk opp 6-7 kg. Av disse har jeg nå gått ned igjen 5 kg, og skal ned det siste kiloet og helst et par til.

Jeg er sånn at jeg tåler å gå sulten noen timer, jeg MÅ ikke proppe i meg mat øyeblikkelig så fort sulten melder seg, som jeg ser mange skriver at de må; "Er så sulten, bare må spise hele tiden!". Sånn er ikke jeg. Så det blir litt periodefasting for min del. Spiser frokost, og så ikke noe på kanskje 12 timer, før middag på kvelden. Prøver å holde meg under 16-1700 kcal pr dag i alle fall, så jeg ikke går opp igjen. 

Jeg har ikke bil, så jeg må gå når jeg skal noe. Det er min form for trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivselsvekt fra noen år tilbake. La på meg «kjærestekilo» og er halvveis på vei ned igjen nå heldigvis. Er ikke så opptatt av utseende, men vil gjerne ha en sunn bmi og være litt lettere mtp løft på trening. 

Anonymkode: c0f60...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns slanke mennesker er penere enn kjukke, rett og slett. Og skal jeg være helt ærlig, så er samboer en del av motivasjonen min. Jeg vet at han liker tynne damer. Han har aldri sagt at han syns jeg er stor eller trenger å slanke meg, men jeg er nok veldig sensitiv når det gjelder kropp, og jeg ser hvilke jenter øynene hans følger på stranda for å si det sånn.. Jeg elsker kroppen hans, og vil at han skal elske min. Så enkelt er det. (mulig litt patetisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...